فولکس واگنهوندا

دوئل هوندا WR-V و فولکس‌واگن کراس‌فاکس

قسمت امروزی دور سیزدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه کراس‌اوورهای کوچک اختصاص دارد. در دومین دوئل این گروه داچیا ساندرو استپ‌وی و فورد کا اکتیو در برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این دوئل اما نتایج نظرسنجی‌های سایت و کانال تلگرام عکس یکدیگر هستند به‌نحوی‌که در سایت ساندرو استپ‌وی و در تلگرام کا اکتیو آراء بیشتری را به خود اختصاص داده است؛ اما با احتساب مجموع آراء هردو نظرسنجی مشخص شد که آراء هردو ماشین دقیقاً با یکدیگر مساوی و برابر با ۶۰۱ رأی است؛ بنابراین فعلاً امکان تعیین برندهٔ این دوئل وجود ندارد. به همین دلیل تا پایان دور مقدماتی رقابت‌ها صبر خواهیم کرد تا شاید تغییراتی در آراء ایجاد شده و بتوانیم خودروی برنده را تعیین کنیم. امروز اما در چهارمین و آخرین دوئل گروه کراس‌اوورهای کوچک، هوندا WR-V و فولکس‌واگن کراس‌فاکس باهم به رقابت خواهند پرداخت.

سوزوکی ایگنس

فیات پاندا کراس

هوندا WR-V

فولکس‌واگن کراس فاکس

سوزوکی ایگنس

؟

داچیا ساندرو استپ‌وی

فورد کا اکتیو

سوزوکی XBee

رنو کوئید

؟

سوزوکی XBee

فولکس‌واگن کراس‌فاکس

فولکس‌واگن برای اولین بار از نام فاکس برای یک سدان ساب‌کامپکت استفاده کرد که بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ به تولید رسید. سپس خبری از این نام در سبد محصولات فولکس‌واگن نبود تا اینکه در سال ۲۰۰۳ فاکس در قالب یک هاچ‌بک کوچک سگمنت A بازگشت. این ماشین در ابتدا در آمریکای جنوبی عرضه شد و سپس از سال ۲۰۰۵ در بازار اروپا هم به‌عنوان جایگزین مدل لوپو به بازار آمد؛ اما پس از معرفی هاچ‌بک جدید آپ، عرضهٔ فاکس در سال ۲۰۱۱ در اروپا خاتمه یافته و آپ جایگزین آن شد. ولی تولید و عرضهٔ این هاچ‌بک کوچک آلمانی همچنان در کشورهای آمریکای جنوبی ادامه دارد. فاکس کماکان در یک نسل در این منطقه در حال تولید است ولی فولکس‌واگن چند بار آن‌را مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده است. این خودرو قبلاً در دو نسخهٔ سه‌در و پنج‌در تولید می‌شد اما هم‌اکنون تنها به‌صورت پنج‌در ارائه می‌شود. همچنین نسخهٔ استیشن فاکس نیز با نام Suran به تولید می‌رسد. علاوه بر این، فولکس‌واگن برای بازارهای آمریکای جنوبی نسخهٔ کراس این ماشین را هم با نام کراس‌فاکس ارائه کرده است. این مدل مجهز به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و ریل‌های روی سقف شده، ارتفاع آن افزایش یافته و چرخ زاپاس نیز روی درِ صندوق بار نصب شده است تا ظاهر خودرو به کراس‌اوورها شبیه گردد. کراس‌فاکس تنها با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی عرضه می‌شود که ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو صرفاً توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

هوندا W-RV

هوندا در نمایشگاه خودروی سائوپائولو ۲۰۱۲ برای اولین بار نسخهٔ کراسی از هاچ‌بک ساب‌کامپکت فیت را با نام Twist رونمایی کرد. این کراس هاچ‌بک که بر اساس نسل دوم فیت ساخته شده بود، صرفاً برای بازار آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده بود. سپس هم‌زمان با خاتمهٔ تولید نسل دوم فیت در سال ۲۰۱۴، تولید مدل Twist هم به پایان رسید و هرچند از همان سال نسل سوم فیت به بازار آمد اما در این نسل خبری از نسخهٔ Twist نبود؛ اما در نمایشگاه خودروی سائوپائولو ۲۰۱۶ هوندا کراس‌اوور کوچک جدیدی بنام WR-V را به‌عنوان جایگزینی برای فیت Twist رونمایی کرد. این کراس‌اوور کوچک بر اساس نسل سوم فیت ساخته شده و حتی ساختار بدنه و پروفیل جانبی آن نیز با فیت یکسان است اما با تغییراتی در جلو و عقب از برادر هاچ‌بکش متمایز شده است. WR-V همانند فیت Twist خودرویی جهانی نیست اما برخلاف قبل، این کراس‌اوور جدید علاوه بر آمریکای جنوبی در بازار هند هم عرضه می‌گردد. عرضهٔ WR-V از ماه مارس ۲۰۱۷ در این دو کشور آغاز شد. هوندا این ماشین را با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌کند که یکی دیزلی و دیگری بنزینی است. در این دوئل ما به جهت هماهنگی با رقیب آلمانی، پیشرانهٔ بنزینی WR-V را انتخاب کرده‌ایم که از نوع ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است. این موتور ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که در موتور دیزلی این وظیفه بر عهدهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی است.

مقایسه مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن کراس‌فاکس

هوندا WR-V

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۱۰ اسب بخار ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر ۱۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
شتاب صفرتاصد ۱۰.۷ ثانیه ۱۳.۶ ثانیه
مصرف سوخت ۷.۴ لیتر (ترکیبی) ۵.۷ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۴۰ لیتر
وزن ۱۱۳۷ کیلوگرم ۱۰۸۷ کیلوگرم
طول ۴.۰۵ متر ۴.۰۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۶ متر ۲.۵۵ متر
حجم صندوق بار ۲۶۰ لیتر ۳۶۰ لیتر
قیمت پایه ۱۲,۶۰۰ دلار ۱۱,۶۵۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9995025]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. emad1990

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    سایت پدال به مشکل خورده فکنم
    من از امروز که میام تو سایت پیغام ارور ساعت بهم میده
    دوستان هم این مشکل و دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      من هم همین مشکل رو داشتم
      فکر کردم از ای پی های ترکیه هست
      با چندین مرورگر بافیلتر و بدون فیلتر شکن امتحان کردم نشد
      ولی الان درست شده
      راجب دوئل هم
      هیچ کدوم باب سلیقه من نیست فقط هوندا رو بخاطر ظاهرش رای دادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    به من خطا امنیتی و امن نبودن میده که باعث مشکل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. john

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    با این فیلترینگشون گند زدن تو نت و سایتای مملکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. میثم

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    برای منم ارور میداد میگفت اتمام زمان سرویس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با احترام به المانی دوست ها هوندا به نظر من گزینه بهتری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسين وي

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    به نظره من نظر سنجی های تلگرام رو نباید حساب کرد چون افرادی که در سایت پدال هستند به مراتب رای های دقیق تری میدهند شما اگه کامنت های پیج های خودرویی تو اینستاگرامو بخونین متوجه این موضوع میشین نظراتی بی اساس که حتی من دیدم بعضیا مبگفتن لکسس امریکاییه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ali Keyhani

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    چرا دیگه کلید لایک و دیسلایک کامنتا نمیاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کیوان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    Honda مال من درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا