فولکس واگن

عبور تولید فولکس‌واگن گلف از مرز 34 میلیون دستگاه!

از زمان تولد در سال ۱۹۷۴ تاکنون، گلف موفقیت فوق‌العاده‌ای را برای فولکس‌واگن به ارمغان آورده و از چهارمین نسل تا به اینجا در برابر هر خودروی تازه‌وارد دیگری به عنوان یک سنگ محک محسوب شده است.


اثبات کننده این امر (البته اگر نیازی به اثبات باشد!) عبور تولید این خودرو از مرز ۳۴ میلیون دستگاه است. البته این رکورد شامل نسخه‌های استیت و اسپورت ون نیز بوده و باید گفت امسال نیز حدود ۱ میلیون دستگاه از گلف خط تولید را ترک کرده است.


فولکس‌واگن می‌گوید:

هاچبک گلف در اروپا و آلمان نقش راهبری خود را در کلاس خود حفظ کرده است. گلف استیت نیز رشد فروش زیادی در بین اعضای خانواده گلف داشته به گونه‌ای که فروش آن نسبت به سال قبل افزایش ۱۱ درصدی را تجربه کرده است.

البته بیشترین رشد در بین محصولات این غول آلمانی به تیگوان مربوط می‌شود که فروش آن در مقایسه با سال قبل افزایش ۴۰ درصدی داشته است. در کل ۷۳۰ هزار دستگاه از این شاسی‌بلند در سراسر جهان به مشتریان تحویل داده شده و البته اکثر سفارش‌ها از چین و آلمان بوده‌اند.

فولکس واگن تیگوان 2018
اما مدل توران نیز نقش پررنگ خود در کلاس مینی ون‌های آلمان را نیز حفظ کرده است. این مینی در سایر بازارهای اروپایی نیز کاملاً محبوب بوده و درآمد سرشاری را نصیب این گروه خودروسازی کرده است. حدود ۱۵۰ هزار دستگاه از توران در سراسر جهان به مشتریان فروخته شده است.

VW Touran
VW Touran
گروه فولکس‌واگن هنوز آمار فروش و درآمد سالانه خود را منتشر نکرده بنابراین باید ببینیم که آیا می‌تواند رتبه اول را خود را حفظ کند یا اینکه گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی به رتبه اول دست خواهد یافت. این اتحاد ژاپنی-اروپایی در شش‌ماهه اول سال جاری رتبه اول را از آنِ خود کرده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ShoMpeT

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (271 ديدگاه)

    بهترین توی کلاس خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. lawyer hamid

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    یه هاچبک عالی و نوستالژی و بازم آه و حسرت برای ما….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    گویا گلف GTI به کشور در سال آینده وارد میشه. البته در سال آتی، گلف نسل هشتمشو قراره عرضه کنه که امیدوارم هیبریدی نباشه. خود مدیرعامل ماموت، گلف GTI داره که یکی از دوستان، در منزلش مشاهده کرده. شکی نیست بهترین هاچبک تاریخه. البته از نظر من هاچبک نیست! طول 4.27 سانتی واقعا خودرویی جادار را نشون میده نه مثل 207 که 3.93 هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا