طراحیلندروور-رنجروور

فاصله گرفتن نسل جدید لندروور دیفندر از طراحی رترو

به‌تازگی گزارش شده که سرانجام نسل جدید لندروور دیفندر اواخر سال آینده، در سالگرد هفتادسالگی لندروور رونمایی شده و نهایتاً از سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد. دیفندر در کنار دیسکاوری و رنجروور سومین ستون لندروور است و هدف این شرکت رسیدن به فروش سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه از این اس‌یووی جان‌سخت است. این در حالی است که دیفندر قدیمی تا پایان عمر خود هرگز به فروشی بیش از ۲۰ هزار دستگاه در سال دست پیدا نکرد. بااین‌حال نسل جدید این ماشین برای جذب خریداران گسترده، با دو فاصلهٔ محوری مختلف و با امکان انتخاب سقف فلزی یا پارچه‌ای به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر این، بعدها احتمال ساخت نسخهٔ پیکاپ دیفندر جدید نیز وجود خواهد داشت.

در سال ۲۰۱۱ لندروور کانسپتی بنام DC100 را معرفی کرد که در اصل پیش‌نمایش نسل جدید دیفندر بود اما واکنش‌های منفی به این کانسپت آن‌قدر زیاد بود که طراحان این شرکت را مجبور کرد بار دیگر پشت میزهای طراحی خود بازگردند؛ اما دلیل مهم‌تر به تعویق افتادن معرفی نسل جدید دیفندر، دشواری ساخت خودرویی به‌عنوان یک آفرودر کاملاً جدید بوده است. درهرحال به گزارش Autocar، طراحی نسل جدید دیفندر مشابه کانسپت DC100 نبوده و ظاهری رترو (با نگاه به گذشته) هم نخواهد داشت. همچنین لندروور کانسپت دیگری را هم به‌عنوان پیش‌نمایش نسل جدید دیفندر معرفی نخواهد کرد که دلیل این موضوع ترس از سرقت و کپی طراحی‌های این شرکت توسط خودروسازان چینی است.

Land Rover DC100 Concept 2011

نسل جدید دیفندر بر روی نسخهٔ مستحکم‌تری از همان پلت‌فرم آلومینیومی D7u ساخته خواهد شد که هم‌اکنون در مدل‌های رنجروور، رنجروور اسپرت و دیسکاوری مورداستفاده قرار گرفته است. همچنین این اس‌یووی بریتانیایی با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی از خانوادهٔ Ingenium عرضه خواهد شد. این امر نه‌تنها موجب کاهش مصرف سوخت دیفندر جدید خواهد شد که همچنین شرایط عرضهٔ آن در مناطقی مانند ایالات‌متحده و کانادا را هم فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، لندروور می‌خواهد نسل جدید دیفندر را به بهترین شکل ممکن بسازد. به همین دلیل این ماشین به مجموعهٔ کاملی از فناوری‌های مبتنی بر جدیدترین نسخه از سیستم Terrain Response II لندروور مجهز خواهد بود. این سیستم هم‌اکنون در نسل جدید دیسکاوری ارائه شده است.

Land Rover DC100 Concept 2011

با اینکه این روزها بازار خودروی جهانی تحت سلطهٔ کراس‌اوورها قرار گرفته که در اصل سواری‌هایی با قدِ بلند هستند، اما هنوز هم اس‌یووی‌های واقعی نسبتاً زیادی برای خرید وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، نسل جدید جیپ رانگلر به‌تازگی معرفی شد و سال آینده به بازار خواهد آمد درحالی‌که نسخهٔ پیکاپ آن‌هم در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌گردد. یکی دیگر از اس‌یووی‌های واقعی آینده نیز نسل جدید فورد برانکو خواهد بود اما کسانی که خواهان نمونه‌ای کوچک‌تر هستند در خارج از ایالات‌متحده می‌توانند به سراغ سوزوکی جیمنی بروند؛ و نهایتاً برای کسانی که لوکس بودن اولویت اصلی است، مرسدس بنز G کلاس انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. در آینده‌ای نه‌چندان دور، به جمع این اس‌یووی‌های واقعی نسل جدید لندروور دیفندر هم اضافه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. شهاب شورلت

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اولین تصویراا ک دیدم فکر کردم یه کپی چینی از لندروره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    چه ترسی داره این بنده خدا از چینیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فقط انگلستان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    یکی از ایرادهای لندروور دیفندر نسل قبل فاصله کم بین لاستیک هاش از نظر عرض بود چون توی شیب های تند اگر می خواستید توی همون شیب دور بزنید امکان چپ کردن خودرو وجود داشت البته منظورم اینه که اگر ماهر نباشید و شیب هم دیگه خیلی زیاد باشه احتمال چپ کردن هستش نه اینکه تو هر شیبی اینطوری باشه و امیدوارم لندروور توی نسل جدید دیفندر با زیاد کردن فاصله عرضی محورها و با استفاده از تجربه و تکنولوژیش این مشکل رو حل بکنه
    البته این رو هم بگم که خودروهای شاسی بلند زمان دیفندر همشون به اصطلاح زود چپ بودن و این مشکل تنها مختص لندروور دیفندر نبوده و می شه گفت هر خودرویی عیب و برتری های مخصوص به خودش رو داره مثلا جیپ واگونیر یا همان آهو به خاطر وزن خیلی زیادش برای مسیر‌های گلی و شیب زیاد مناسب نبود ودرست در نقطه مقابلش دیفندر به علت وزن کمش جاده های گلی و شیب زیاد خوراکش بود ودر طرف دیگه وزن زیاد جیپ آهو باعث می شد توی جاده های برفی بهترین عملکرد ممکن رو داشته باشه
    امیدوارم لندروور یکی از بهترین های آفرود رو برای سال 2019 آماده بکنه و بتونه رقابت خوبی با رقبا داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    به نظر من نسل قدیمش را اگه تا آخر دنیا هم تولید میکرد جذابیت خودشو داشت ولی خب بالاخره دنیا در حال تغییره وهیچ چیز تا ابد روی یه پاشنه نمیچرخه…
    این نسل جدید هم بالاخره تو دل طرفداراش جا باز میکنه و مهم اینه که یه ماشین قابل اعتماد از یه کمپانی قابل اعتماد ، صاحب سبک و پرافتخاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    دیگه تو طراحیش اون اصالتی که هیچ وقت نداشتو نمیبینی . یعنی گل که نبود هیچ ، به خار و خاشاک آراسته شد.

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۳۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز بهتره بدونی منفی در منفی میشه مثبت. جمله اول کامنتت اینجوری میشه «دیگه تو طراحیش اون اصالتی که همیشه داشتو میبینی»

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا