لندروور-رنجروور

مسابقهٔ طناب‌کشی میان نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر

یکی از مسابقه‌های جالبی که بین خودروها برگزار می‌شود مسابقهٔ طناب‌کشی است که هرچند هرگز اثبات نمی‌کند کدام خودرو برتر است اما سرگرمی خیلی جذابی است. در پیروزی در مسابقات طناب‌کشی عوامل زیادی دخیل است که وزن و کشش مهم‌ترین آن‌ها هستند زیرا خودرو هرچقدر هم که قدرت داشته باشد، اگر نتواند به‌خوبی آن‌را به زمین منتقل کند بازنده خواهد بود. حال تیم کارواو یک مسابقهٔ طناب‌کشی میان نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر انجام داده است تا مشخص شود که آیا نسل جدید واقعاً بهتر شده است یا نه.

اولین مدعی در این رقابت لندروور دیفندر آنالوگ است که همهٔ ما آن‌را می‌شناسیم و دوستش داریم. دیفندر قدیمی حاضر در این رقابت به یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری توربودیزل چهار سیلندر مجهز است که ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با توجه به اینکه دیفندر متعلق به دورانی است که هنوز کامپیوترها بر خودروها سلطه نیافته بودند، انتقال نیروی موتور قدیمی آن از طریق یک گیربکس دستی و گیربکس کمکی ضریب سنگین دستی صورت می‌گیرد. دیفندر حاضر در این رقابت اما به لاستیک‌های آفرود بسیار توانمندی مجهز است که در هنگام انتقال نیرو در زمین‌های لغزنده کمک بزرگی می‌کند.

وقتی آن دیفندر قدیمی در کنار نسل جدید قرار می‌گیرد کاملاً می‌توان مشاهده کرد که چقدر پیشرفت صورت گرفته است. دیفندر هم‌اکنون به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربودیزل بسیار قوی‌تر با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. دیفندر جدید همچنین برای مدیریت کشش به سیستم‌های کامپیوتری متکی است و در آفرودهای سخت بهترین عملکرد ممکن را ارائه می‌کند. البته مثل همهٔ خودروهای مدرن، این دیفندر جدید هم به خاطر تجهیزات پیشرفته و استانداردهای ایمنی سخت‌تر، از نسل قبلی سنگین‌تر شده است.

بنابراین پیروز این رقابت طناب‌کشی کاملاً مشخص است زیرا دیفندر جدید با قدرت بیشتر، وزن سنگین‌تر و گیربکس اتوماتیک به‌راحتی می‌تواند نسل قبلی خود با قدرت کمتر، وزن سبک‌تر و گیربکس دستی را مغلوب کند؛ اما صرف‌نظر از نتیجهٔ این مسابقه، هردوی این شاسی‌بلندها در نوع خود عالی هستند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    دیفندر جدید :لایک
    دیفندر قدیم :بازم لایک

    موافقم 79
    مخالفم 12
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      هیچ زمانی درک نکردم جذابیت این دوئل مسخره‌ را ، اصلاً هیچ مِلاکی به قدرتمندی خودرو نداره به جز قضیه فان بودنش .

      موافقم 20
      مخالفم 1
  2. سامورایی از قله فوجی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    قدیمیش رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 29
    مخالفم 20
    1. hssn

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (477 ديدگاه)

      من نمد چرا دیس میدید به این کامنت
      ایشون سلیقه انتخابش اینه/:
      درسته نسل جدید بهتره ولی غیرمنطقیه این حرکت

      موافقم 12
      مخالفم 14
      1. 917

        ۲۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (310 ديدگاه)

        یه عده میان دیس میدن بعد میخونن

        موافقم 20
        مخالفم 11
        1. Audi s8

          ۲۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (757 ديدگاه)

          من برعکس قبل از اینکه بخونم لایک میدم

          موافقم 7
          مخالفم 12
      2. Aria

        ۲۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (351 ديدگاه)

        حالا دیس بدن لایک بدن لایک ندن چه فرقی داره مگه ما محتاجیم به لایک و دیس لایک ها
        اصلا برات فرقی نداشته باشه

        موافقم 21
        مخالفم 8
  3. Ho3in

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    لعنتی نسخه قدیمیش یه چیز دیگه س
    قطعه های افتر مارکتی بیشتر هم نسبت به سری جدید داره

    موافقم 8
    مخالفم 6
  4. MAHDI

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله car magazine اولین رقابت لندروور دیفندر
    و مرسدس G کلاس و جیپ رانگلر رو انجام داده که رقابت طولانی هستش.
    که در پایان لندروور دیفندر جایگاه اول و مرسدسG کلاس در جایگاه دوم و جیپ رانگلر هم در جایگاه سوم قرار گرفتن ?

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. MAHDI

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دیفندر خیلی جذابه. نسل جدید البته?

      موافقم 11
      مخالفم 5
    2. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      پس مجلت نامعتبره
      آخه تو آفرود جیپ سوم بشه؟
      عصن سابقه داره؟

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. مازیار

        ۲۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (233 ديدگاه)

        در یک صورت بله ممکنه
        که دو حریف دیگه لندروور و جی واگن باشن

        موافقم 5
        مخالفم 1
    3. مازیار

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (233 ديدگاه)

      نسل جدید زودتر از انتظار داره ثابت میشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    برای آفرود نسل قبل رو انتخاب می‌کنم.

    موافقم 4
    مخالفم 6
  6. Alireza

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    کاش نسل جدید طراحی جلوش یکم رترو تر بود

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. Alireza

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دیفندر جدید خیلی عالیه ولی خب دیفندر کلاسیک دیفندر تره و مشخصه اصالت بیشتری داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. یوسف

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (939 ديدگاه)

    اولش ناراحت شدم. اما دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا