لکسوس

زیتونِ پرورده تویوتا: بررسی لکسوس LS500 مدل 2018

با وجود درستی موضوع افزایش تمایل به خرید خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند، لکسوس معتقد است که اینک بهترین فرصت برای مدل LS است تا بازار خودروهای سدان چهاردرب را دچار تحول نماید.

لکسوس LS500
آقای برایان بولاین، مدیر فروش شرکت لکسوس در این زمینه این طور بیان می‌کند:

از زمانی که ما یک LS جدید به بازار عرضه کردیم، مدت زیادی گذشته است، ما انتظار داریم تا توجه مشتریانی را که به علت فقدان نمونه جدید LS به سمت سایر برندها تمایل پیدا کرده‌اند، به سوی این مدل جدید جلب نماییم.

هنگامی که این مشتریان به نمایندگی‌های لکسوس مراجعه کنند، با یک خودروی جدید مواجه می‌شوند که بسیار زیباتر از قبل شده است. سعی طراحان بر این بوده تا نیمرخی کوپه مانند به همراه زاویه تندتر برای شیشه عقب ایجاد نمایند. اضافه شدن یک شیشه کوچک به ستون c که دارای سایه‌بان الکتریکی است، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو است.

لکسوس LS500
در طراحی چراغ‌های جلو و عقب از المان های L شکل بهره برده شده که مشابه علامت تجاری شرکت نایکی است. جلوپنجره LS جدید به طرز باورنکردنی دارای پنج هزار سطح است که طبق ادعای لکسوس، طراحی آن شش ماه زمان برده است. این جلوپنجره بهترین و زیباترین نوع خود پس از جلوپنجره دوکی شکل لکسوس LC است. پیچیدگی (Complexity) نامی است که به آن اطلاق شده است. پنج نوع متفاوت رینگ برای LS طراحی شده که دو نوع ۱۹ اینچی و سه گونه دیگر هم شامل انواع ۲۰ اینچی می‌شود که گفته شده یکی از گزینه‌های ۲۰ اینچی قادر به کاهش صداهای ناهنجار جاده‌ای است.

لکسوس LS500
فاصله بین محورهای این خودرو به ۳۱۲.۴۲ سانتیمتر می‌رسد و به طور کل در حدود ۲.۵۴ سانتیمتر طول بیشتری نسبت گذشته دارد. این امر موجب گسترش ۵.۶ سانتیمتری فضای پای سرنشینان ردیف عقب شده است. علاوه بر فضای بیشتر، کابین LC جدید منظره دیدنی دارد. در نسخه‌های فول امکانات این خودرو، تریم چوبی لیزر-برشی، پنل درب دست دوز شده، تزیینات شیشه‌ای کایروکات و نورمخفی ویژه به کار گرفته خواهد شد.
عناصر فراگیر به کار برده شده در داشبورد، موجب القای حس طبیعی و ارگانیک بودن در انسان می‌شود.

لکسوس LS500
کار با سیستم اطلاعات سرگرمی با بنیان لمسی، اندکی پیچیده است.مسیریابی با نقشه‌های گرافیکی و به ویژه توسط سیستم تشخیص صدای چندملیتی، دلپسند بوده و اطلاعات نقش‌بسته بر روی هدآپ دیسپلی تمام رنگی، این لذت را دوچندان می‌نماید. در نمونه مجهز به پکیج مدیریت، صندلی‌ عقب واقع در سمت راست، به صورت برقی تا ۴۸ درجه به منظور رفاه سرنشین باز می‌شود؛ یک سامانه ماساژور نیز وظیفه به‌در‌کردن خستگی از تن سرنشین را برعهده دارد. همچنین سرنشین عقب قادر است تا صندلی شاگرد را به منظور حصول حداکثر فضای پا، به جلو حرکت دهد. پس از ترک صندلی مذکور توسط سرنشین، این صندلی به صورت خودکار به حالت اولیه باز خواهد گشت.

لکسوس LS500
حس سواری در بخش جلو بی‌نظیر است. جدای از پدل شیفتر احمقانه اقتباس شده از پریوس، همه چیز راست و درست است. سیستم کمکی الکتریکی فرمان، کار خود را به درستی انجام داده و سامانه تعلیق در تمام حالات باشکوه عمل می‌کند. هرجا که میل به ایجاد تکان‌های ناملایم در بدنه ایجاد می‌شود، توسط سیستم تعلیق تسکین می‌یابد. به دلیل سیستم نابودگر فعال نویز، کابین این خودرو از هر اتومبیل ساخت بنتلی و یا رولزرویس نیز ساکت‌تر است.

لکسوس LS500
نیروی ۴۱۶ اسب بخاری این خودرو از یک پیشرانه وی شکل شش سیلندر ۳.۵ لیتری بای‌توربوی جدید سرچشمه می‌گیرد که گشتاور تولیدی آن معادل ۶۰۰ نیوتن-متر است. توربوشارژرها بدون هیچگونه وقفه‌ای کار می‌کنند و ماکزیمم گشتاور از دور موتور ۱۶۰۰ تا ۴۸۰۰rpm در دسترس قرار دارد. عملکرد پیشرانه، پرقدرت، نرم و قابل پیش‌بینی است و این‌ها همان خصایصی هستند که باعث می‌شوند یک سدان لوکس بخوبی وظایفش را انجام دهد.
پیشرانه به خوبی با همیار ده سرعته خود اخت شده و عمل تعویض دنده‌ها بدون صدای اضافی و لرزش انجام می‌شود. البته در ترافیک پرازدحام شهری، اندکی درشتی در تعویض معکوس دنده‌ها مشاهده شد که به نسبت عملکرد سایر رقبا چیز خاصی محسوب نمی‌شود.

لکسوس LS500
همانند اکثر محصولات لکسوس، LS500 نیز از یک گونه F اسپرت برخوردار است. از منظر بصری، جلوپنجره پیچیده‌تر، صندلی‌های چرمی منفذدار، پدالهای آلومینیومی، رینگ‌های ویژه و یک صفحه سرعت شمار متفاوت الهام گرفته شده از مدل LFA، از جمله تغییرات این مدل با نشان F اسپرت است. همچنین تغییرات فنی نظیر: سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر تقویت شده، ترمزهای بزرگتر و لاستیک‌های عقب پهن‌تر در این نسخه اعمال شده است. یک پکیج ویژه پرفورمنس نیز مختص F اسپرت ارائه می‌شود که شامل گزینه‌های ذیل است:
سامانه چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر، سیستم فرمان با نسبت متغیر و میل تعادل ضد پیچش فعال.

از جمله فناوری‌های ایمنی به کار گرفته شده در این اتومبیل هم می‌توان به سامانه هشدار ترافیک پیش‌ِرو اشاره کرد که در صورت نزدیک شدن هر خودروی دیگری به آن، به راننده هشدار می‌دهد. همچنین در صورت تشخیص حضور عابر پیاده در مسیر حرکت خودرو، LS500 به طور خودکار ترمزها را فعال نموده و در حالت ضرورت، کنترل غربیلک فرمان را به دست خواهد گرفت. اگر شرایط به طور مساعد پیش نرود، درب موتور از جای خود کمی بالاتر می‌آید تا آسیب کمتری به عابر وارد شود.

سیستم صوتی لوینسون با ۲۳ بلندگو، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه و درب صندوق عقب از نوع ضربه-بازشو، را بایستی به لیست عریض و طویل تجهیزات اضافه نمود.

همچنین استارت از راه دور، باز شدن دربها و برخی قابلیت‌های دیگر، توسط اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند، انجام‌پذیر خواهد بود.
فقدان مواردی نظیر اپل‌کارپلی، اندرویداتو، سیستم استاپ- استارت و پارک خودکار(در بازار ایالات متحده) را باید به لیست کوتاه کاستی‌های این خودرو ضمیمه کرد.

لکسوس LS500
قیمت مدل پایه آن حدود ۷۰هزار دلار خواهد بود و با نصب کلیه آپشن‌ها، این رقم تا ۱۰۰هزار دلار افزایش خواهد یافت که نسبت به رقبایی نظیر جنسیس جی۹۰ و لینکلن کانتیننتال گرانتر بوده اما در مقایسه با هم‌نبردان آلمانی همچون آئودی A8، مرسدس اس کلاس و ب‌ام‌و سری هفت، مقرون‌ به‌ صرفه‌تر است. LS500 جدید، اگرچه مرزهای تصورات ما از خودروهای سدان لوکس را در هم نمینوردد اما خودرویی است که از پارک شدن آن در پارکینگ منزلتان احساس افتخار خواهید نمود و رانندگی با آن می‌تواند شما را به بخشی از رویاهایتان برساند.

مشخصات لکسوس LS500 مدل ۲۰۱۸

  • قیمت پایه: ۷۵ هزار دلار
  • پیشرانه: ۳.۵ لیتری V6 بای توربو
  • قدرت موتور: ۴۱۶ اسب بخار
  • گشتاور: ۶۰۰ نیوتن متر
  • گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل عقب
  • وزن: ۲۲۲۵ کیلوگرم
  • فضای صندوق عقب: ۴۸۱ لیتر
  • شتاب ۰-۹۶: ۴.۶ ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰.۲ لیتر

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. کسری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (84 ديدگاه)

    بیش از اون چیزی که در این کلاس نیاز هست اسپرت طراحی شده. حتی اسپرت تر از بی ام و سری 7.
    در کل نه اینقدر لوکس هست که بخواد با اس کلاس رقابت کنه و نه اینقد اسپرت هست که با امثال پانامرا رقابت کنه، بین زمین و آسمون معلقه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. بهرام

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      پدال جان شما ی سایت مختص اتومبیلی و زومیت ی سایت دنیای فناوری ولی اخبار دنیای خودرو رو زودتر از شما پوشش میده ی فکری به حالت بکن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. عرفان

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    کاش هیجان بیرونشو به طراحی داخلیش انتقال میداد
    بیرونش از هرجهتی فوق العاده است
    اما فرمان و درچه تهویه مطبوع، دفورمه بنظر میرسن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Mohamad

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      این نظر شماست و هیچکس چنین ایرادی نگرفته
      رو تک تک قطعات این خودرو هزاران بار فکر شده و لکسس سنگ تموم گذاشته

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. مجتبی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    لوکس به سبک سامورایی.
    تو این کلاس اول lexus انتخاب میکنم بعد mercedes

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy Nova

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (6829 ديدگاه)

      البته جناب مجتبى درسته حرفتون
      همىن استهلاک کم لکسوس مى ارزه به رقباى المانىش

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Achtung

        ۱۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (423 ديدگاه)

        از وقتی برند لکسوس بوجود اومده صحبت استهلاک و هزینه کمتر هم بوده ولی تاثیری در انتخاب قشر موفق نداشته و نتونسته روی فروش آلمانی ها تاثیری بذاره آلمانیها فقط رقیب همدیگن

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. حسین

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1098 ديدگاه)

          ,موافقم فقط رقیب همدیگه هستن نه لکسوس‌. رنکینگ جی دی پاور هم همینو میگه چون این لکسوس رو در رتبه اول با کیفیت ترین خودروی لوکس قرار داده ولی بنز چهارمه. پس موافقم باهات.

          موافقم 1
          مخالفم 3
  4. Aminspoort

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    عالیه،تو طراحی سنت شکنی کرده که نه فقط واسه میانسال ها بلکه واسه جوونایی که عاشق لوکس سواری هستند هم مناسب باشه،چه از نظر طراحی و چه از نظر آپشن رقیب خیلی قدریه واسه مرسدس بنز s 560 و بی ام و 750!!! نسخه ۶۰۰ اسب بخاری هم ازش تو راهه واسه رقابت با s63 amg،اینم در نظر بگیرید که لکسوس استهلاک بسیار کمتری نسبت به رقبای آلمانی داره،من که فوق‌العاده قبولش دارم،پرچم ماشینای ژاپنی همیشه بالا بالاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهران

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    ( به دلیل سیستم نابودگر فعال نویز، کابین این خودرو از هر اتومبیل ساخت بنتلی و یا رولزرویس نیز ساکت‌تر است.) این جمله نابودم کرد و واقعا دم تیوتا گرم گل کاشته.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ایلیا

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    با کمال احترام برای جنسیس جی 90 و جناب کانتیننتال ، احساس میکنم ای دو خودرو با وجود اینکه خیلی عالی هستن ولی همچنان در کلاس سه سلطان خودروهای لوکس بزرگ یعنی آیودیa8 بنز اس کلاس و بی ام و سری 7 قرار نمیگیرن و یک پله پایین تر هستن.
    اگه لکسس میخواد حرف اول رو بزنه باید به فکر شکست دادن این سه خودرو باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    طراحی بینظیروجذابی داره وکابینش خیلی زیباس چراغای خاصی داره در کل رقابت دیدنیی برای سال اینده بین این مدل وa8واس کلاس وسری هفت خواهد بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. M.m

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هر چند. طراحیش بعضی ها را هیجان زده میکنه
    ولی مثل بنزsنمیتونه همه را راضی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Sam

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    این ماشین ارزش تک تک دلارایی که بابتش داده میشه داره به نظر من نمیشه نقص خاصی ازش گرفت قیمتش واقعا رقابتیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. #ali.m#

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    سلطان قلب ها?
    طراحی بیرونشو با اختلاف زیبا ترین این کلاس میدونم .
    نبود اپشن هایی مثل پارک خودکار هم به نظر من حتما دلیلی داره ک استفاده نکردن وگرنه سانتافه هم این اپشنو داره و همه میدونیم تکنولوژی تویوتا چقدر بالاست پس اینا نکته منفی حساب نمیشن .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      spend quality time in a quality machine

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Mohamad

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    بی‌نظیره
    منتظر مقایسه های تخصصی با رقبا هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Mohammadreza

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این ماشینو خیلی دوست دارم چه از جلو چه عقب چه نیمرخ فوق العاده زیباست
    بنظر من زیباترین خودرو در سگمنت خودشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Mohammadreza

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    “جلوپنجره LS جدید به طرز باورنکردنی دارای پنج هزار سطح است که طبق ادعای لکسوس، طراحی آن شش ماه زمان برده است.”
    من مطئنم کل طراحی تیبا 6 ماه طول نکشیده

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Mohammadreza

      ۱۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      بنظر شما در طراحی کدوم بیشتر فکر شده؟
      چلوپنجره لکسس LS __ لایک
      طراحی تیبا ___ دیسلایک

      موافقم 2
      مخالفم 0
  14. احمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    قیمتش به ایران باید ضرب در 10 کنی یا بیشتر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. کاوه آهنگر

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    پادشاه و خوشتیپ ترینه این کلاس. عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Pooriya_German_BMW

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    نمی دونم چرا با سدان های لکسس حال نمی کنم
    شاسی بلند هاش بیشتر به دل میشنه
    مثلا اگه بخوام بین این سدان و لکسس ال ایکس انتخاب کنم
    قطعا ال ایکس ترجیح میدم به این

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. علی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (210 ديدگاه)

    عالیهههههه کامله…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ارمان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هیچ نقصی در این ماشین نمیبینم!!!
    یه چیز عجیبیه اینقدر خوب داریم مگه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (302 ديدگاه)

    جهت اطلاع این خودرو دارای اتوپارک میباشد.ولی فاقد سیستم رانندگی خودکار است.
    که در بالا اشتباه ترجمه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (764 ديدگاه)

      محمد جان، برای تایید صحت ترجمه متن می توانید به منبع ذکر شده مراجعه نمایید. ترجمه مشکلی ندارد و سیستم پارک خودکار به علت عدم استقبال مشتریان دیگر ارائه نمی شود.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. R

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1029 ديدگاه)

    شاخ دراوردم از این همه امکانات!!
    خوشگله لامصب میخواااااامش
    کاپوتو ببین فقط موتور. هیچی واسه دیدن نیست!!
    رقیب جدی مرسدس بنز s500 و مدلای بالاتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. آبين

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کلا قیافه نسل جدید ماشینهای لکسوس خیلی زشت شده ;کافیه یه نگاه به بی ام دبلیو سری 7 بیاندازید ساده زیبا و باوقار و زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 2
  22. Sina

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    قاتل المانیها

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. میثم

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    شکوه،همه چیزی که این شاهکار رو توصیف میکنه.
    من نمیدونم لگن سازهای ما هم ازین ورق آهن استفاده می کنن،چرا اینا لگن میسازن اونا لکسس؟1:(

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا