سازمان رقابت ترکیه اعلام کرده اقدام به بررسی وضعیت شرکتهای فولکسواگن، آئودی، پورشه، مرسدس و ب ام و میکند تا ببیند که آیا این خودروسازان آلمانی قوانین رقابت در این کشور را نقض کردهاند یا خیر.
این سازمان اظهار داشته برخی خبرها درباره اقدامات این شرکتها اقداماتی در جهت نقض قوانین رقابت و همچنین به اشتراک گذاشتن برخی اطلاعات مهم به دستش رسیده است.
این بررسیها درست پس از لغو برنامههای فولکسواگن برای تأسیس کارخانهای جدید در ترکیه شروع شده است. این خودروساز گفته افت فروش سنگینی که پس از شیوع کرونا در جهان رخ داده و کارخانههای تولیدی با ظرفیت بسیار پایینتری کار میکنند دلیل لغو تأسیس این کارخانه بوده است.
فولکس در ابتدا میخواست این کارخانه را در شهر مانیسا که در ۴۰ کیلومتری ازمیر قرار دارد تأسیس کند. اگر این اتفاق رخ میداد از سال ۲۰۲۲ نسل جدید فولکس پاسات و اشکودا ساپرب در این تأسیسات تولید میشد.
کارخانه موردبحث قرار بود ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاهی داشته باشد و با سرمایهگذاری ۱ میلیارد یورویی راهاندازی شود.
گفته میشود نسلهای جدید پاسات و ساپرب بجای ترکیه در کارخانه براتیسلاوای اسلواکی مونتاژ خواهند شد. هماکنون محصول میان سایز و محبوب فولکس در کارخانه امدن آلمان تولید میشود. البته این کارخانه در نهایت اقدام به تولید خودروهای الکتریکی خواهد نمود.
نسل فعلی ساپرب نیز در کارخانه اشکودا در جمهوری چک تولید میشود.
کیان
۱۵ تیر ۱۳۹۹این اردوغان و ترکیه هم خیلی جو عثمانی گرفتتشون
فکر کردن خبری هست
خودشونم لاکژری بودن فیلمهای مزخرفشون باورشون شده
ali (chevy nova)
۱۵ تیر ۱۳۹۹جوی نگرفتشون المانیها قوانین رو مثل همیشه نقص کردن
عطا
۱۶ تیر ۱۳۹۹داداش چرا اثر کرده بهت الان هر چی باشن خیلی وضعشون از ما بهتره با اینکه وضع اقتصادیشون داغون شده.اینجا نمیبینی مهد کودک راه انداختن تو مجلس؟
سیامک
۱۷ تیر ۱۳۹۹دوست عزیز ترکیه فقط چهارتا شهر ترک نشین غرب کشور که لاکچری نشونش میدن نیست.حدود 15 تا 20 میلیون کورد در شرق ترکیه هستن که وضعیتشون در بهترین حالت شبیه شهرستانای ایرانه از همه لحاظ اقتصادی اشتغال توسعه یافتگی شهراشون.
ترکیه بزرگترین زندان خبرنگارا تو اروپاست
توصیه میکنم کمتر اون سلسله شبکه ی قارچی که سیستم عثمانی رو تبلیغ میکنه رو ببین
Khan
۱۵ تیر ۱۳۹۹ترکیه هم داره میشه مثل ایران
برای اینکه زور بگی باید اول خودت زورت زیاد باشه. با هارت و پورت نمیشه قویتر از خودتو بزنی زمین. قطعا نیاز ترکیه به این چهارشرکت از نیاز اونا به ترکیه خیلی بیشتره. آمریکا اگر فولکس و دیگران رو جریمه میکنه چون بازارماشینش خودش یه دنیاست اگر پای یه شرکتی ازش قطع بشه به مرز ورشکستگی میرسه
نامجو
۱۶ تیر ۱۳۹۹کم و بیش شده منتها بخاطر اینکه سرمایه گزارهای خارجی سرمایه های کلانی در ترکیه دارن (بانک های قطر و امریکا و انگلیس میلیاردها دلار در شرکت های بزرگ ترکی سهم دارن) به نفعشون نیست زیاد با اردوغان رو در رو بشن. اگرچه میزان سرمایه گزاری ها از سال 2017 به بعد خیلی کمتر شده.
ADAK
۱۸ تیر ۱۳۹۹الان پای پژو ده ها ساله قطع شده از بازارش ، به مرز ورشکستگی رسید !
Sina
۱۵ تیر ۱۳۹۹اصلا اگه من رئیس جمهور ترکیه بودم میگفتم که بیاین تمام قوانین رقابت و انحصاری بودن و .. رو نقض کنید ولی فقط بیاین ماشیناتون رو بیارید
datsun
۱۵ تیر ۱۳۹۹یعنی اگه ریس جمهور میشدی اقتدار یه ملت رو نابود میکردی
Sina
۱۵ تیر ۱۳۹۹اقتدار یه ملت اینه که همه جا بخوان بیان اونجا کار کنن و این باعث پیشرفت و اقتدار میشه.
نه اینکه بعد از کلی سال هنوز داریم ماشینایی تولید میکنیم که متعلق به ربع قرن پیش هستن و هر روز حرف از اقتدار روز افزون میزنیم و هیچ کاری نکردیم
نامجو
۱۶ تیر ۱۳۹۹البته مسئولای ما توهم اقتدار دارن نه خودش رو. باید شرکت های خارجی بتونن تو بازار کشور فعالیت کنن به شرط رعایت یکسری قوانین منطقی. شاید بشه گفت بازار آمریکا و کانادا بهترین و منطقی ترین مثال حفظ حقوق مصرف کننده و آزادی فعالیت شرکت های خارجی هست.
رضا
۱۶ تیر ۱۳۹۹همونطور که رئیس جمهور ما اقتدار یک ملت رو نابود کرده، پس امکانش هست فقط بستگی به نوع مصالح داره!!!!!
korean car
۱۶ تیر ۱۳۹۹ترکیه و ایران مثل همن چفت هم دوستم رفته میگه کشور مزخرفیه از ایران بدتر نیست ولی مثل ایرانه شاید یکم بهتر اونجا هم وضع اقتصاد داغونه و دولت هم بفکر نیست مردم به سختی نفس میکشن ولی خوب تو خودرو انتخاب زیادی دارن حداقل از ما بهترن
صنعتشم داغونه مثل ما دولت زورگویی هم داره هرکی بر علیه دولت باشه کارش تمومه مثل اینجا میگن انتقاد کنید و اعتراضتون رو بگید بعد دهن طرفو ………..میکنن هرکی تو این دوتا کشور بدنیا بیاد باید قید زندگی سالم و آرامش و رفاه و امنیت رو بزنه