مازراتی

بررسی قدبلند اسپورت مزراتی: لوانته تروفئو 2019

تنها سه سال از عرضه‌ی مزراتی لوانته می‌گذرد اما در این زمان کوتاه به پرفروش‌ترین خودروی این برند ایتالیایی تبدیل شده است. هم‌اکنون تعداد اعضای این خانواده با معرفی دو مدل ۸ سیلندر که با پس‌زمینه‌ی پرفورمنس طراحی شده‌اند افزایش یافته است.


لوانته GTS پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری بنزینی با قدرت ۵۲۳ اسبی و گشتاور ۷۱۰ نیوتون متری دارد درحالی‌که مدل فول تر تروفئو قدرت قابل‌توجه ۵۷۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۳۰ نیوتون متر را ارائه می‌کند و عنوان قابل‌توجه قوی‌ترین مزراتی تولید سری تاریخ را یدک می‌کشد. این خودرو رقیب مستقیم محصولاتی همچون پورشه کاین توربو و آئودی SQ8 می‌باشد.


پیشرانه‌ی ۸ سیلندر این خودرو مشابه نمونه‌های بکار رفته در مزراتی کواتروپورته GTS و فراری ۴۸۸ بوده اما برخی جزئیات آن تفاوت کرده است. این نیروگاه جذاب با سیستم چهار چرخ محرک مزراتی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.


هر دو مدل GTS و تروفئو ۱۰۰ درصد گشتاور خود را در شرایط عادی به چرخ های عقب منتقل می‌کنند و تنها در صورت نیاز نیرو به چرخ های جلو هم می‌رسد. یک دیفرانسیل لغزش محدود نیز وجود دارد و سیستم هدایت گشتاوری نیز با کاهش سرعت چرخش چرخ عقب داخلی باعث افزایش چابکی این شاسی‌بلند ایتالیایی می‌شود.


به منظور هماهنگی با پرفورمنس بهتر، سیستم تعلیق و دامپرهای الکترونیکی نیز دوباره تنظیم شده و یک سیستم الکترونیکی نیز برای پیش‌بینی عملکرد راننده و تنظیم پیشرانه، ترمزها و فرمان تدارک دیده شده است.


داغ‌ترین نسخه‌های لوانته را به آسانی می‌توان در جاده تشخیص داد زیرا مدل GTS سپرهای جلو و عقب گیراتری داشته و عناصر مشکی‌رنگ در آن دیده می‌شوند. یک اسپویلر عقب و نوار کرومی اطراف جلوپنجره نیز جزو ویژگی‌های این خودرو می‌باشند. مدل خاص‌تر تروفئو از عناصر کربنی روی سپر جلوی بزرگ‌تر سود برده و کاپوت آن دارای ورودی‌های هوا می‌باشد. هر دو خودرو به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۲۱ اینچی استفاده می‌کنند اما می‌توان رینگ‌های ۲۲ اینچی را نیز سفارش داد. داخل کابین هر دو خودرو پوشش چرمی، سیستم‌های صوتی سطح بالا و اهرم تعویض دنده متفاوت دیده می‌شوند.


زمانی که پیشرانه‌ی لوانته تروفئو را استارت بزنید شاهد غرش قابل‌توجه پیشرانه‌ی آن و طنین گیرای اگزوز خواهید بود. این پیشرانه تمام تجربه‌ی رانندگی را تحت تأثیر قرار داده و فرقی نمی‌کند که در حال حرکت با سرعت ثابت در بزرگراه باشید یا اینکه سری به جاده‌های پرپیچ‌وخم بزنید. گیربکس اتوماتیک نیز با سرعت و نرمی معقولی دنده‌ها را تعویض می‌کند.


سر و صدای کابین تا حد امکان پایین آمده و تنها با فشار دادن شدید پدال گاز شاهد نعره‌های پیشرانه خواهید بود. کیفیت سواری خودرو کمتر از پیشرانه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. لوانته تروفئو در اکثر حالات پایدار و راحت بوده اما سیستم تعلیق بادی آن گاهی اوقات در جذب دست‌اندازهای بزرگ به مشکل برخورده و حرکات بدنه را باعث می‌شود. با این وجود در کل سواری لوکس و راحتی را شاهد خواهید بود.


لوانته تروفئو در حالت‌های اسپورت یا کورسا بهترین عملکرد خود را نشان داده و پیشرانه همانند یک گوهر واقعی می‌درخشد. با قرار دادن گیربکس در حالت دستی و آزاد کردن پتانسیل‌های پیشرانه و رساندن دور آن به ۷۰۰۰ شاهد عملکردی هیجان‌انگیز خواهید بود. پرفورمنس خودرو کاملاً گیرا بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن تنها در حدود ۴ ثانیه ثبت می‌شود.


عملکرد پیشرانه شما را به تحت‌فشار قرار دادنش تشویق می‌کند و دینامیک خودرو نیز به خوبی آن را همراهی می‌کند. اگرچه گیربکس خودرو عملکرد فوق‌العاده‌ای ندارد اما خب سریع بوده و تنها در برخی حالت‌ها معکوس‌های تأخیری دارد.

حتی در رانندگی شدید و هیجان‌انگیز نیز ترمزها مطمئن و قوی باقی مانده و فرمان نیز بهبود یافته است. کشش تروفئو عالی است و حتی در جاده‌های خیس نیز خللی به آن وارد نمی‌شود.

نسخه‌های ۸ سیلندر مزراتی لوانته بهترین نمونه‌های این خودرو تاکنون هستند و مدل تروفئو بهترین عملکرد این شاسی‌بلند اسپورت را به نمایش می‌گذارد. برخی انتقادات به کیفیت کابین وارد است و اگرچه تروفئو در نهایت رضایت سواری پورشه کاین را ایجاد نخواهد کرد اما در کل خودرویی هیجان‌انگیز و متشخص بوده و اگر بتوانید با قیمت آن کنار بیایید گزینه‌ای مناسب را پیش رو خواهید داشت.

مشخصات مزراتی لوانته ۳.۸ V8 تروفئو

  • قیمت: ۱۲۴۹۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۷۲ اسب بخار/۷۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۹ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۳.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    با اینکه عاشق مازراتی هستم ولی از این نامردی فیات واقعن بدم میاد.خدا وکیلی پلتفرم جدید و معرفی ماشینهای جدید حق شاخهای ایتالیایی بود یا آمریکایی.یه نگاه به داج بندازید تمام ماشینهاش قدیمی شدن و خیلی وقته هیچ ماشین جدیدی معرفی نکرده ولی با این حال فروشش روز به روز بیشتر میشه و تو اکثر پارامترها داره جهش میکنه.تو همین تستهای سایتهای دوام خودرو و رضایت مشتری همیشه وسط رو به پایین بود ولی الان به بهترین برندها از لحاظ پیشرفت تبدیل شده با همون ماشینهای قدیمیش.انصافا تو زمانی که سدانها فروش کمی دارن داج با یه فرمول منحصر به فرد چارجر و چلنجر رو جزئ از رکورد دارای فروش نگه داشته.اگر نسل جدید دورانگو جورنی بیاد با فرمول خاص داج چقدر تو فروش جهش میکنه.این رویه برا کرایسلر و جیپ هم صادقه.فکر کنید این مازراتی با برند کرایسلر که سابقه تولید شاسی بلند داره نسبت به مازراتی یا آلفا چه فروشی میکرد.

    موافقم 0
    مخالفم 3
  2. امیر

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    مزراتی فدای بی توجهی فیات شده ک اتفاقا خیلی بد شده!
    کابینش اگه ساعت خاص مزراتی نباشه،درحد کابین محصولات اقتصادی امریکایی یا المانیه(فولکس و فورد)
    اما پرفورمنس بسیار خوبی داره و‌همینطور طراحی بسیار جذاب و خاص(البته غیر از عقبش)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    درسته که به جذابیت پورشه کاین وب ام وX5 ومرسدس GLE نمیرسه اما رقیب خیلی خوبی واسه جگوار F PASE هستش هرچند جگوار بازم جذاب تره!!!!!
    راستی مجله CARWOW یه درگ دیگه انجام داده بین SUV ها یعنی مرسدسG63 و بنتلی بنتایگا و پورشه کاین توربو و سوزوکی جیمی انجام داده که قطعا جذابه وامیدوارم فردا پدال مطلبش رو بزاره!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مازراتی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    من این ماشین از نزدیک دیدم جذابیتش خیلی بیشتر از عکساش هس از هر زاویه‌ای بهش نگاه کنی خاص بودنشو فریاد میزنه
    انشاءالله هر کسی آرزوی هر ماشینی داره یروزی بتونه صاحبش بشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. مهراد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (763 ديدگاه)

    متاسفانه ستاره مازراتی کم فروغ شده ، نمی‌دونم چرا استقبال سابق رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهراد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (763 ديدگاه)

    البته انجین این ماشین جواهره ، هر چی باشه ساخت دردانه صنعت خودرو ایتالیا فراریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهراد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (763 ديدگاه)

    آخ آخ لامبورگینی رو یادم نبود ، ساری گایز ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهنام

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    یکی از بهترین پیشرانه های تاریخ این صنعت روی این مدل قرار گرفته. به امید اینکه مازراتی اوج بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. (Saeed(peugeot

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنیه این خودرو
    و به شخصه عاشق طراحیشم…..
    ولی رقیبهای قلدری پیش رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. moein

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (894 ديدگاه)

    زیبایی دوست داشتنی
    ظاهر بینظیر
    موتور از اون بهتر
    از یه برند فوق خاص ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. AMANTE

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    یک ماشین خاص برای افرادی که دنبال خاص بودن هستن. توصیفی که من برای مزراتی لوانته و کلا همه مزراتی ها دارم.
    برند مزراتی سالهاست که بهش بی توجهی شده و انگار فقط هست که باشه.
    مزراتی می تونست برندی مثل مرسدس بنز یا بی ام و و…. ایتالیا یا حتی بالاتر رولزرویس ایتالیا باشه ولی در عوض با بی توجهی داره افت میکنه و اگه هر چه زودتر فکری به حالش نکنن ممکنه روزی برسه که دیگه وجود نداشته باشه. که امیدوارم هیچ وقت این اتفاق نیوفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ایمان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    موتور فراری با لوگوی مازراتی رو عشقه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. net

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    ابعادش کوچک و ساب کامپکت هست اگر یه کم بزرگتر بود و کراس اور بود خوب بود.اگر سقف سانروف بزرگ داشت قشنگتر میشد.۲ لوله اگزوز کافیه برای کراس اور ۴ اگزوز برای ماشینهای سوپر اسپرت قشنگه.این مدل چراغ دایره ای کوچک زیر چراغ جلو لوانته خیلی زشته.اگر سپر جلو توری مشکی نداشت و بسته بود و رینگ خاکستری تیتانیوم داشت بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      ساب کامپکت؟?
      کراس اور که هست ولی ساب کامپکت میشه اندازه 2008
      باید چهار اگزوز می‌داشت
      موتور فراریه هشت سیلندره باید خروجی داشته باشه دیگه
      در ضمن همون چهار تایی قرینه تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. L-H-P-TT

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    نسبت به قبلا یکم پخته تر شده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. net

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    طراحی داخلی لوانته ساده و زیباست و فرمان مشکی و دنده و اطراف دنده زیبایی داره . اگر داشبورد و صندلیها مشکی بود زیباتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سروش

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    درسته مازراتیه. با این همه سابقه درخشانش. درسته موتور فراری روش هست. اما در مجموع بیشتر از ۱۰۰ هزار تا نمی ارزه و چه عاملی باعث میشه این رو به آئودی sq7, sq8 و بنز GLE AMGو BMW X5 mترجیح بدیم؟ از لینکلن نویگیتور که دو تا سگمنت بالاتره هم تو حالت فول آپشن هم خیلی گرون تره! به خاطر همین مازراتی فروش نداره. تنها کسی اینو میخره که بخواد فقط خودش تو شهر این ماشین رو داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سپهر خوشتیپ

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حالا اینا هیچی اون فیبره کربن رو موتورش چقدر خفنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا