نیسان

مشخصات نیسان ایکس تریل فیس‌لیفت اروپا

همزمان با برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم‌های یوونتوس و رئال مادرید، نیسان که همکار رسمی این مسابقات است از نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی مدل ایکس تریل رونمایی کرد.


درست همانند برادر آمریکایی خود (روگ فیس لیفت شده)، بزرگترین شاسی‌بلند نیسان در اروپا ظاهری زیباتر پیدا کرده است. از جمله تغییرات این خودرو می‌توان به جلوپنجره‌ی غالب‌تر، لوگوی بزرگ‌تر، چراغ‌های جلوی تیزتر با LED های روز روشن و مه شکن‌های تغییر شکل یافته اشاره کرد. تمامی این تغییرات بخشی از جدیدترین طرح V موشن نیسان هستند.


این خودروی فیس لیفت شده از تجهیزات جذابی چون عملکرد هندزفری برای درب پشتی برقی بهره می‌برد که با گرفتن پا زیر سپر عقب درب پشتی باز می‌شود. دیگر تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از چراغ‌های جلوی LED سفارشی، رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید و تعدادی از رنگ‌های جدید بدنه شامل نارنجی، قرمز، آبی متالیک و قهوه‌ای تیره.


احتمالاً مهم‌ترین سیستم جدید بکار رفته در ایکس تریل تکنولوژی رانندگی خودران پروپایلوت باشد. این سیستم کنترل فرمان، شتاب گیری و ترمز را در یک لاین رانندگی و در بزرگراه‌ها به دست خواهد گرفت. سیستم پروپایلوت بخشی از تکنولوژی‌های حمل‌ونقل هوشمند نیسان است که شامل ترمز اضطراری هوشمند با تشخیص عابران پیاده و هشدار ترافیک پشتی می‌باشد.

طیف پیشرانه‌های ارائه شده تغییری نداشته و شامل سه گزینه مختلف است. پیشرانه‌ی پایه از نوع ۱.۶ لیتری دیزلی با قدرت ۱۳۰ اسب بخار است که با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT و به‌صورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. همچنین پیشرانه بزرگ‌تر ۲ لیتری دیزلی نیز وجود دارد که سال پیش معرفی شده است. این پیشرانه نیز قدرت ۱۷۷ اسبی داشته و با همان گیربکس‌های یاد شده در دسترس است.


طرفداران پیشرانه‌های بنزینی تنها با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی ۱۶۳ اسبی روبرو خواهند بود که منحصراً به پیشرانه‌ی ۶ سرعته دستی متصل بوده و نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

نیسان می‌گوید از زمان عرضه سومین نسل ایکس تریل بیش از ۱۱۵ هزار دستگاه از آن را تحویل مشتریان اروپایی داده و فروش آن از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ دو برابر شده است. این کراس اوور فیس لیفت شده از ماه آگوست سال جاری عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. یاشار اسدی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (104 ديدگاه)

    بچه های عزیز یه سوال داشتم …با بودجه 170 میلیون تومان (پیش 80 تومن و ماهی 2.5تومن تا 36 ماه حداکثر ) ماشینی میخام که درد سر کمی داشته باشه و سواری نرم و راحت داشته باشه و داخل کابینش ساکت و واسه مسافرت های برون شهری مناسب باشه (یعنی سیستم تعلیق نرم و فضای جادار و راحت داشته باشه ) آپشن و زیبایی هم برام مناسب نیست ….نظر خودم که سوناتا هیبرید هستش ….ممنون میشم اگه راهنماییم کنید ..کاربر عزیز (فقط تویوتا و هوندا ) بهم تویوتا پریوس رو پیشنهاد دادن حدود سه روز پیش بود فکر کنم..از راهنمایی ایشون ممنونم ولی تویوتا پریوس متاسفانه فضای جادار و بزرگی نداره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      اولا من نمیدونم دقیقا چقدر فضا نیاز داری یعنی مثلا خانوادت چند نفرن یاشار جان راسیتش چون میگی اتاق بزرگ بهترین گزینه صفر همون سوناتا هیبریده در حال حاضر چون میگی بودجت اصلا قابل افزایش نیست چون ما تو این سگمنت قیمتی کراس اور میتسوبیشی ASX رو داریم که اتاقش و صندوقش یکم کوچیکتر از سوناتا هیبریده البته یه نگاه از نزدیک بندازی به ASX ضرر نداره ببینی اتاقش مورد نظرت هست یا نه چون کراس اور خوبیه دو دفم داره تجهیزاتشم کامله
      یه نظریم دارم صبر کن ایکاپ پژو 508 رو قیمت گذاری کنه احتمالا همین حدود 170 قیمت میخوره نسبت به سوناتا هیبرید تجهیزاتش بیشتره موتورشم قوی تره و جالبه بدونی اتاقش یه ذره از تمام سدان های سگمنت D بازار بزرگتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاشار اسدی

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (104 ديدگاه)

        خیلی ممنونم ….آقا یاسین ممنونم که جواب دادین …از کمری خیلی خوشم میاد ولی قیمتش بالای ….والا این 170 تومن رو هم تو6 سال جمع کردم از خوردنم زدم …کمری دست دوم هم مد نظرم هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یاسین

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (658 ديدگاه)

          من گزینه های دست دوم رو بهت نگفتم والا کمری و راو4 دست دوم گزینه های محشرین

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فيصل

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (350 ديدگاه)

      ماشینهای کره ای سواری خشکی دارن ولی تو ایران مزایای زیادی دارن مثل آپشن و زیبایی و بازار دست ٢ بهتر نسبت به بقیه مثل توسان و اسپورتیج و سوناتا و اپتیما.
      ماشینای هیوندای و کیا بهترین هست برای شما بعدش ASX و با پول بیشتر کولیوس یا تلیسمان و یا راو ۴ کارکرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        سوناتای جدید توی سواری هیچ تفاوتی با کمری ندارد واقعا خودروی بی عیبی هم هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. اميرحسين رادفر

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      شما به یه نکته توجه نکردى وقتى مى خواى 36 ماهه قسط بدى دیگه نمى تونى توو رنج ١٧٠ انتخاب کنى چون باید سود وامتم حساب کنى با این حساب بهترین انتخاب مى تونه النترا 200 و همون پریوس باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاشار اسدی

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (104 ديدگاه)

        خیلی ممنونم که جواب دادین ….آقا امیر حسین تو شهرمون زنجان سوناتا ال اف هیبریدی با اون شرایطی که بالا نوشتم پیدا کردم …اگه نگاهی هم به سایت باما کنین میتونین پیدا کنید….راستی به نظرتون پریوس از نظر نرمی بهتره یا سوناتا…کلا خانواده ای هستیم که زیاد مسافرت نمیریم ولی از اونجایی که من دیسک دارم …بعضی موقع ها خیلی اذیت میکنه …والا الان یه ام وی ام 530 دارم انصافا هم خوب کار کرده و مشکل خاصی نداشتم باهاش …والا به نظرم گلگیرش به خودرو سازی ایران می ارزه …ولی در کل ماشین نرمی نیست ولی سیستم تعلیقش ضرباتو کامل به اتاق منتقل میکنه در کل میخام با خرید ماشین جدید راحت برم سفر و درد کمر نداشته باشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. AK_007

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      باید در نظر داشته باشین ک تو این بازه ی قیمتی ماشین های سدان راحتی خیلی بیشتری از انواع کراس اوورشون ارائع میکنن ولی خب مشکلشون اینه ک زیادی ب زمین نزدیکن
      ب هر حال با توجه ب نیازهای شما من تو بازه صفر اپتیما جی تی یا تالیسمان رو پیشنهاد میکنم یا میشه سوناتا گرفت و ۱۰ تا ۲۰ تومن از بودجتون ارزون تره
      از طرف دیگ اگ شاسی میخواین میشه ایکس تریل, کولئوس, سورنتو, یا موهاوی خیلی کار کرده بگیرید
      کمری هم هست
      از نظر نرمی به ترتیب موهاوی و سواری ها هستن (فرانسویا تعلیقشون معروفه) بعد سورنتو ایکستریل و بقیه
      از نظر جادار بودن هم باز موهاوی بعد کراس اوورا و بعد سواریا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AK_007

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (562 ديدگاه)

        البته از نظر نرمی شما میتونیدبه کادنزا و ازرا دست دو فکر کنید
        از نظر نرمی و فضای کابین از همه ماشینای این رنج برترن
        اگه فضای کابین فقط مد نظر شماس سواریا بزرگترن ولی در فضای کلی کراس اوورها
        ولی در نهایت بهتره اول از نزدیک جک کنین بعد تصمیم بگیرید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          یاشار قارداش
          اگه نرمی برات مهمه با 130 تا 150 تومن میتونی یه اریون تمیز 2010 و 2011 تمیز پیدا کنی هم فضای بسیار عالی داره هم نرمه هم بسیار قدرتمند استهلاکشم خیلی کمه
          در کل من به ماشین دست دوم خیلی علاقه دارم (البته باس موقع خرید یکم حواس ادم جم باشه)
          میتسو اوتلندر هم دست دومش خوبه جادار و نرمه
          سوناتا یکم خشکه ولی کادنزا نرمه ولی هیشکدوم اریون نمیشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. سید

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بهترین گزینه سوناتا هیبریده…ماشین بروز سوارمیشی،نرمه،مصرف سوخت تقریبا کم،پراز آپشن
      پیشنهادمیدم اگه خریدینش سفارش ماساژور بدین حتما…توسفرهای طولانی ازکمردرد جلوگیری میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. كوروش

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      دوست عزیز من نظرات دوستان رو دیدم تقریبا توی همه موارد بهترین گزینه ها همون سوناتا و یا اریون کمی کارکرده هست (اگر بتوانی پیدا کنی)
      هر دو بسیار کم استهلاک
      فضای بسیار جادار
      سواری نرم و اریون سواری بسیار پر شتاب و اینو به جد می گم واقعا انگار لکسوس es ارزون هستش
      اتاق بی صدا (توصیه می کنم سوار سوناتا lf بشوید و مقایسه کنید)
      ترمز ها و ایمنی عالی
      اپشن های سوناتا بسیار خوب اگر هیبرید بخری که عالی هم می شود
      لوازم و پشتیبانی فنی راحت در تمام ایران
      بی دردسر
      در یک کلام ماشین جاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    طراحی ستون c جالب و متفاوتی داره
    بنظر خوش ترکیبه چه در داخل چه خارج بجز عقب خودرو که حداقل تو عکس هم زیادی کشیده و باریک بنظر میاد و زیاد هم با طراحی جلو و زبان کلی خودرو همخوان نیست
    بهرحال زیاد به خودروهای ژاپنی نمیشه ایراد گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    برعکس امریکا تو اروپا گیربکس دستی هنوز طرفدارهای زیادی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما نمیدونم چرا از نظر پیشرانه بهبود بهش نمیدن؟؟ واقعا آلمانیها کارشون درسته. هر سال که بگذره یه 10 اسب و مثلا 20 نیوتن متر به گشتاور اضافه میکنند. مثالش سری 5 که از زمانی که توربوشارژ شد از 230 اسب رسیده به 252 اسب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. توحید

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    قیمت این ماشین تو ایران افتضاحه(یه جور دزدیه )
    قیمتش تو آمریکا 26هزاردلار هستش که به نرخ روز ایران میشه97میلیون، با عوارض 55 درصد+پلاک و مالیات و حمل ونقل و سود وارد کننده با انصاف ! باید بیشتر از 180-185 نشه،بعد این جهان نوین آریا 248 میلیونو از کجاش درآورده؟!(قشنگ 70 میلیون بیشتر سود میزنن به جیب? )
    بازار خودرو که خرابه،این وارد کننده ها هم از آب گل آلود ماهی میگیرن ،دولت هم که اصلا خوابه!
    دوستان قیمت این ماشین از 24 هزار دلار شروع میشه که من نوشتم 26000 دلار یعنی قیمت پایشو بخوای حساب کنی 15 میلیون کمتر میشه?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا