هوندا

هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن، سبک‌تر و هیجان‌انگیزتر!

درست زمانی که فکر می‌کنید پس از معرفی نسخه فیس لیفت سیویک تایپ R به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ کار هوندا با این خودرو تمام شده، ژاپنی‌ها نسخه سفارشی لیمیتد ادیشن از این مدل را معرفی کرده است.

این خودرو که با عنوان حد نهایی تایپ R متمرکز روی پیست معرفی شده تنها به تعداد ۶۰۰ دستگاه در آمریکا و ۱۰۰ دستگاه در اروپا عرضه خواهد شد. این خودرو را می‌توان با تمامی رنگ‌های موجود سیویک به ویژه رنگ جدید زرد فونیکس سفارش داد.

هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن

تغییرات این خودرو به دو بخش تقسیم می‌شوند که شامل مدل آمریکایی و مدل اروپایی می‌باشد چراکه این دو خودرو کمی متفاوت هستند. هوندا می‌گوید مدل آمریکایی ۲۰.۹ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد می‌باشد که دلیل آن استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی BBS جدید و کاهش متریال سرکوب کننده صدا و حذف مواردی همچون برف‌پاک‌کن عقب و مجاری هیتر پشتی می‌باشند.

هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن

اما مدل اروپایی ۴۷ کیلوگرم سبک‌تر از سیویک تایپ R تریم GT است و این اتفاق در حالی رخ داده که نسخه سفارشی این خودرو همچنان صندلی‌های عقب را برخلاف دیگر هاچبک های پیست محور همچون رنو مگان RS تروفی R حفظ کرده است. علاوه بر تغییرات مشابه با نسخه آمریکایی، تایپ R سفارشی بازار اروپا فاقد تجهیزات رفاهی بیشتر همچون سیستم اطلاعات سرگرمی و تهویه مطبوع است.

هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن

خریداران سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن با شاسی بازنگری شده، دامپرهایی با تنظیمات متفاوت و فرمان بهبود یافته برای افزایش کنترل و بازخورد روبرو خواهند شد. بنا به گفته هوندا تمامی این تغییرات باعث شده‌اند تایپ R سفارشی دینامیک‌ترین هاچبک دیفرانسیل جلوی بازار باشد.

هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن

جدای از رنگ سفارشی زرد، تایپ R لیمیتد ادیشن با نشان‌های کرومی تیره، رنگ مشکی سقف، آینه‌ها و ورودی هوای روی سقف متمایز می‌شود. همچنین یک پلاک شماره‌دار ویژه نیز در خودرو نصب شده است.

هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن

هوندای آمریکای شمالی تصویری از کابین این خودرو منتشر نکرده اما به جرات می‌توان گفت در داخل خودرو همان صندلی‌های اسپورت قرمز، فرمان آلکانترای قرمز و… وجود خواهند داشت.

هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن

ما در آخر به پیشرانه اشاره می‌کنیم چراکه چیز جدیدی وجود ندارد. در بطن خودرو همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر قرار دارد که با یک گیربکس ۶ سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود همکاری می‌کند.

فروش این خودروهای سفارشی از تابستان سال جاری میلادی شروع شده و قیمت آن نیز نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    البت نسخه اسپورت لاین که بال عقب کوچیک تری داره و یکم مناسب غیرجوون ها هم هست معرفی شد که خعلی دوستش دارم من و تو ویدیو هست.
    نسخه لیمیتد من احتمال میدم رکورد مگان تروفی رو بزنه تو نوربریبگ با این اصلاحات وزنی صورت گرفته.
    بهترین دیفرانسیل جلوی تاریخ !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. meysam

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    این رنگ واقعا خیلی بهش میاد.
    خوشرنگ ترین سیویکی که تا حالا دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمدهادی

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    عاششق هیولاهای با سابقه ام
    سیویک هم یکی ازوناست
    شاید اگر صندلی های عقب هم برداشته شه بتونه رکورد دیفرانسیل جلوهارو تو جهنم سبز جابجاکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا