هوندا

عرضه نسخه هیبریدی و الکتریکی هوندا کلاریتی در سال 2018

سازندگان خودرو، برای ادای سهم خود درزمینهٔ حفظ محیط‌زیست، به انتخاب قوای محرکه مختلفی برای ساخته‌های خود مبادرت می‌ورزند. در این میان، هوندا از چند سال پیش، سلول‌های سوختی هیدروژن را برای مدل سوخت سلولی خود، یعنی کلاریتی (CLARITY) گزینش نمود. حال این کمپانی قصد دارد که دو گزینه سبز دیگر، به نام هیبریدی پلاگین و الکتریکی را نیز به نسخه هیدروژنی این خودرو اضافه کند.


هوندا کلاریتی پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۱۸ از یک پک باتری ۱۷ کیلوواتی نیرو می‌گیرد که این باتری به‌نوبه خود از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی پشتیبانی می‌کند. مجموع توان خروجی این دو پیشرانه معادل ۱۸۱ اسب بخار است. پیشرانه هیبریدی، برد کلی مناسبی،۵۲۸ کیلومتر را برای این نسخه از کلاریتی فراهم می‌کند و تمامی برد پیشرانه الکتریکی هم تنها ۶۷ کیلومتر است. به تمامی موارد فوق، باید بازدهی شگفت‌انگیز سوخت را نیز در این نسخه از کلاریتی مورد توجه قرار داد، مصرف سوختی که تنها معادل ۲.۷ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است. نسخه هیبریدی هوندا کلاریتی در دو تریم عرضه خواهد شد: استاندارد و تورینگ.

نسخه تمام الکتریکی هوندا کلاریتی در حالی وارد صحنه می‌شود که هنوز به‌طور رسمی داده‌ای از برد آن منتشر نشده است. ولی قبلاً برخی از منابع، برد اندکی،۱۲۸ کیلومتر را با تکیه بر ظرفیت ۲۵.۵ کیلوواتی باتری، برای آن پیش‌بینی نمودند. شارژ باتری با برق مستقیم DC نیز امان پذیر است و در این حالت،۸۰ درصد از ظرفیت آن تنها در عرض ۳۰ دقیقه پر می‌شود. توان نهایی پیشرانه الکتریکی هوندا کلاریتی معادل ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۳۰۰ نیوتن متر است. مصرف انرژی در نسخه تمام الکتریکی هوندا کلاریتی، معادل مصرفی معادل ۲.۴ لیتر بنزین در هر یک‌صد کیلومتر مسافت برای یک خودرو با پیشرانه احتراق داخلی است.


هر دو نسخه جدید هوندا کلاریتی از اواخر سال جاری راهی بازار آمریکا خواهند شد، ولی هیچ برنامه‌ای برای عرضه این خودروها به اینجا – بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس -وجود ندارد. خودرویی که در صورت ورود مهیای نبرد با تویوتا پریوس می‌شد.

منبع:
DRIVEARABIA.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. لامبورگینی

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    قشنگه ولی از اون تیکه ی روی چرخ عقبش خوشم نمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. BENZ&BMW

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    چراغ های چلوش منو یاد زبان طراحی جدید رنو میندازه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا