هوندا

کراس‌اوور جدید هوندا بریز، برادر چینی CR-V

بریز (Breeze) کراس‌اوور جدیدی از هوندا است که بر اساس CR-V ساخته شده و فقط در چین عرضه می‌شود. این خودرو که با همکاری شرکت گوانگژو موتور تولید می‌شود، در اصل نسخه‌ای از CR-V با ظاهری پویاتر است. بریز کمی کشیده‌تر از برادر جهانی خود است اما عرض و ارتفاع و همین‌طور طراحی سپرهای آن تغییری نداشته است. این کراس‌اوور جدید ۴,۶۳۴ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۵ میلی‌متر عرض و ۱,۶۷۹ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۶۱ میلی‌متر است.

دماغهٔ بریز مستقیماً از هوندا آکورد گرفته شده درحالی‌که چراغ‌های جلو و عقب آن (که حالا فرم جدید L شکلی پیدا کرده‌اند) نیز از طراحی کاملاً تیزتری نسبت به CR-V برخوردارند. اما در داخل این خودرو که فضا برای حمل پنج سرنشین را دارد، همان طراحی داشبورد CR-V دیده می‌شود. بریز همچنین به تکنولوژی‌های Honda Sensing و Honda Connect هم مجهز شده درحالی‌که ویژگی‌هایی مثل شارژر بی‌سیم و درب صندوق برقی نیز برای اولین بار در چین ارائه شده است.

برای بریز دو قوای محرکهٔ مختلف در نظر گرفته شده است که اولی یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۱۹۳ اسب بخار قدرت است و نیروی آن توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند اما دومی نمونه‌ای هیبریدی با پیشرانهٔ بنزینی ۲ لیتری و ۲۱۵ اسب بخار قدرت است. این نسخه به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب است. همچنین یک پکیج Black Edition هم برای بریز ارائه شده که شامل رینگ‌های آلیاژی، آینه‌های جانبی و سایر قسمت‌های مشکی‌رنگ می‌شود. هوندا بریز با قیمت پایهٔ ۱۸۰ هزار یوآن معادل ۲۵,۳۰۰ دلار در بازار چین عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. meysam

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی این از نمونه آمریکایی خیلی قشنگ تره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا