هیوندای

تیزر پیکاپ جدید هیوندای سانتاکروز 2022

در ژانویه ۲۰۱۵ بود که هیوندای از کانسپت سانتاکروز رونمایی کرد. این پیکاپ اولین نشانه از توسعه پیکاپی کوچک برای بازار آمریکای شمالی بود. حدود ۶ سال بعد نسخه تولیدی سانتاکروز به خط تولید کاملاً نزدیک شده و طی هفته‌های آتی شاهد معرفی این خودرو خواهیم بود. در حال حاضر تیزرهای سورپرایز کننده سانتاکروز منتشر شده‌اند.

به نظر می‌رسد این پیکاپ جمع‌وجور به‌طور قابل‌توجهی از طراحی نسل جدید توسان الهام گرفته و در بخش‌های جلو و درب‌ها این موضوع کاملاً مشخص است. همان‌گونه که در توسان دیده‌ایم برخی از ماژول‌های نورانی در جلوپنجره قرار گرفته‌اند و باعث شده‌اند سانتاکروز نمای برجسته‌ای نسبت به سایر خودروها پیدا کند. البته هیوندای خیلی نباید نگران رقبا باشد هرچند فورد ماوریک جدید می‌تواند خطری جدی برای سانتاکروز باشد زیرا این پیکاپ تاریخچه‌ای دارد که کره‌ای‌ها از نبود آن رنج می‌برند.

هیوندای فعلاً خیلی وارد جزئیات فنی این خودرو نشده اما گفته که در توسعه سانتاکروز به هر دو کلاس شاسی بلندها و پیکاپ ها وارد شده و محصولی با کلاس‌بندی جدید را خلق کرده است. این یک ادعای برجسته بوده است. سانتاکروز ۲۰۲۲ در کارخانه آلابامای هیوندای تولید خواهد شد.

کره‌ای‌ها قول قوای محرکه قدرتمند و کم‌مصرف را به همراه سیستم چهار چرخ محرک داده‌اند. هنوز مشخص نیست که سانتاکروز با توسان چقدر قرابت خواهد داشت اما این خودرو قطعاً پیکاپی یونی بادی مشابه ساختار ماوریک و هوندا ریجلاین خواهد بود هرچند به احتمال زیاد ریجلاین خودرویی بزرگ‌تر از سانتاکروز خواهد بود.

این تیزرها تائید می‌کنند که سانتاکروز در نسخه کاربردی دو کابین نیز عرضه خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد محفظه بار خودرو خیلی بزرگ نیست و این موضوع با توجه به ابعاد جمع‌وجور این خودرو مورد انتظار است. قطعاً این امر باعث خواهد شد سانتاکروزر پیکاپی کاملاً کاری نباشد.

پیکاپ جدید هیوندای مدت زیادی است که در دست توسعه بوده و قرار است میزان تکامل این برند نسبت به سال‌های پیش را نشان دهد. این حقیقت که کره‌ای‌ها به حدی از خود مطمئن هستند که وارد بازار بسیار رقابتی پیکاپ ها در آمریکا می‌شوند نشان دهنده‌ی میزان تغییرات رخ داده در این شرکت از دهه ۹۰ میلادی تاکنون می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Porsche

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (261 ديدگاه)

    جلوش خیلی شبیه به توسان جدید شده

    موافقم 15
    مخالفم 1
  2. Kia

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کلا با قیافه محصولات جدیدش حال نکردم هیچ کدوم حتی ولستر

    موافقم 9
    مخالفم 8
  3. RezaRs

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    ایکاش تو طراحی یه جوری طراحی میکردن هیبت یه پیکاپو داشته باشه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. رضا

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1064 ديدگاه)

    کلاس پر فروشی رو انتخاب کرده .میتونه مشتری های خودشو جذب کنه

    موافقم 2
    مخالفم 9
  5. net

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    ده سال هست که ما فقط طراحی کانسپت سانتاکروز میبینیم چرا تولید نمیشه.سانتاکروز حس وانت نداره

    موافقم 10
    مخالفم 0
  6. blackburn

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (182 ديدگاه)

    اسم کارتلای موادو گذاشته روش خوبه نگفتن سانتا بلانکا / دیگه نمیشه فیلم یا بازی دانلود کرد حیف شد نت نامحدود کلا جم شد مثلا 60گیگ بازی دیگه دان نمیشه نمی صرفه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. کوشا

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (220 ديدگاه)

    احتمال موفقیتش زیاده… همون طور که ریجلاین موفق بود. چند تا ویژگی داره که آمریکاییا می تونن دوستش داشته باشن؛ از ظاهر مدرن بگیر تا مصرف سوخت پایین و کیفیت سواری خوب به خاطر ساختار یونی بادی و همچنین قیمت مناسب. و البته همه ی آمریکایی هر روز دو تن بار رو جابجا نمی کنن!!! یکی از بهترین تصمیماتی که هیوندای گرفته اینه که توی بخشی از بازار پیکاپ های آمریکایی ورود کرده که رقیب زیادی رو حداقل فعلا تو آمریکا نداره. ولی اونقدر هم کم اهمیت نیست که فورد تصمیم داره تو این کلاس یه خودرو معرفی کنه!

    موافقم 5
    مخالفم 3
  8. Benz SLR

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    برای اولین تلاش بد نیست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. kastech

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (202 ديدگاه)

    یدفعه اسمشو میزاشتن توسان وانت!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Amirreza

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    من خیلی از طراحیش خوشم اومد ولی حس قدرتی بودن رو نمیده ولی در کل ازش خوشم اومد

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا