چشم اندازهفته نامه

نظرسنجی: برترین هایپراسپرت حال حاضر دنیا کدام است؟

شاید بتوان این روزها را دوران طلایی هایپراسپرت‌ها دانست زیرا با پیشرفت تکنولوژی، پیشرانه‌های درون‌سوز به نقطۀ اوج کارایی خود رسیده‌اند و چه به‌صورت تنفس طبیعی و چه با استفاده از سیستم‌های پرخوران، قدرت‌های حیرت‌انگیزی را تولید می‌کنند. از سوی دیگر، موتورهای الکتریکی نیز به کمک همتاهای درون‌سوز خود آمده و عملکرد هایپراسپرت‌ها را ارتقاء داده‌اند. تکنولوژی موتورهای برقی و باطری‌ها تا حدی پیشرفت کرده که شاهد ساخت هایپرکارهای تمام الکتریکی هستیم که حتی از نمونه‌های بنزینی هم عملکرد بالاتری دارند. به همین دلیل طی سال‌های اخیر هایپرکارهای متعددی از سوی سازندگان مختلف معرفی شده‌اند که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و ادعاهای جاه‌طلبانه‌ای را مطرح کرده‌اند. حالا اما در این مطلب قصد داریم ببینیم به نظر شما مخاطبین پدال، برترین هایپراسپرت حال حاضر دنیا کدام است. در این نظرسنجی هفت هایپرکار جدید شرکت دارند. این خودروها خصوصاً از لحاظ قوای محرکه، تنوع و تفاوت‌های زیادی دارند به‌گونه‌ای که در بین آن‌ها از پیشرانه‌های درون‌سوز کوچک و بزرگ گرفته تا نمونه‌های هیبریدی و حتی تمام الکتریکی دیده می‌شود. با این مقدمه و پس از معرفی کوتاه هر خودرو به سراغ نظرسنجی انتخاب برترین هایپراسپرت دنیا می‌رویم.

آستون‌مارتین والکری

قوای محرکه هیبریدی
پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت ۱۱۶۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۰۵۰ کیلوگرم
قیمت ۳.۲ میلیون دلار
تعداد ساخت ۱۵۰ دستگاه

آستون‌مارتین با معرفی کانسپتی بنام AM-RB 001 در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار رسماً خبر ساخت هایپرکار فوق‌العاده‌ای را اعلام کرد. این خودرو بعداً والکری نام گرفت و نسخهٔ پروتوتایپ یا پیش‌تولید آن معرفی شد. در ساخت این هایپراسپرت بریتانیایی برترین شرکت‌های دنیا در صنعت خودروسازی مثل کاسورث، ردبول و ریماک همکاری کرده‌اند. والکری از یک قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی تشکیل شده است. این موتور که توسط کاسورث ساخته شده، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و قوی‌ترین پیشرانهٔ تنفس طبیعی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. در کنار این پیشرانه، یک سیستم هیبریدی هم قرار گرفته که ساخت آن‌را شرکت ریماک بر عهده داشته است. این سیستم ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور به خروجی پیشرانهٔ بنزینی اضافه کرده و مجموع خروجی سیستم را به ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. در همین حال، والکری وزن بسیار سبکی در حدود یک تن دارد که این یعنی نسبت قدرت به وزن آن حتی از ۱ به ۱ هم کمتر است. آستون‌مارتین قصد دارد با والکری به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

بوگاتی شیرون

قوای محرکه بنزینی
پیشرانه ۸ لیتری W16 چهار توربو
قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۲.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۹۹۵ کیلوگرم
قیمت ۳ میلیون دلار
تعداد ساخت ۵۰۰ دستگاه

شیرون قدیمی‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. این هیولای آلمانی/فرانسوی برای اولین بار رسماً در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ به‌عنوان جایگزین مدل افسانه‌ای و رکورددار ویرون معرفی شد. شیرون به همان نیروگاه عظیم ۸ لیتری ۱۶ سیلندر چهار توربوی ویرون مجهز است اما در اینجا خروجی پیشرانه به ارقام خیره‌کنندهٔ ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. هرچند ویرون سوپراسپرت برای چندین سال رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را در اختیار داشت و به نظر می‌رسید شیرون قصد دارد این رکورد را ارتقاء بخشد اما به گفتهٔ مدیرعامل بوگاتی، این شرکت فعلاً برنامه‌ای برای رکورد زنی ندارد. این در حالی است که حداکثر سرعت شیرون هم روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ بوگاتی نسخهٔ سبک‌تری از شیرون را با نام شیرون اسپرت معرفی کرد که بیشتر روی استفاده در پیست تمرکز دارد. در همین حال، مدل‌های دیوو و La Voiture Noire هم بر اساس شیرون ساخته شده‌اند.

هنسی F5 ونوم

قوای محرکه بنزینی
پیشرانه ۷.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۷۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته نیمه اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد
حداکثر سرعت ۴۸۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۳۳۸ کیلوگرم
قیمت ۱.۶ میلیون دلار
تعداد ساخت ۲۴ دستگاه

هرچند شرکت آمریکایی هنسی بیشتر در زمینهٔ تیونینگ خودروها فعالیت می‌کند اما این شرکت در سال ۲۰۱۱ هایپرکاری بنام ونوم GT را معرفی کرد که بر اساس لوتوس اگزیج ساخته شده بود. این خودرو با دستیابی به سرعت ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت به‌طور غیررسمی رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را بنام خود ثبت کرد. در نمایشگاه سما ۲۰۱۷ اما هنسی هایپرکار کاملاً جدیدی بنام ونوم F5 را به‌عنوان جایگزین ونوم GT رونمایی نمود. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۷.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که قدرت فوق‌العاده‌ای برابر با ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور خیره‌کننده‌ای معادل ۱۷۶۰ نیوتن متر تولید می‌کند؛ بنابراین ونوم F5 قوی‌ترین هایپرکار بنزینی این جمع محسوب می‌شود. تمام این نیروی ویرانگر توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ نیمه اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که امکان سفارش یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم برای آن وجود دارد. هنسی ادعا کرده است که ونوم F5 می‌تواند به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده و رسماً سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا لقب گیرد. گفته شده این رکورد زنی امسال صورت خواهد گرفت.

کوئنیگ‌زگ جسکو

قوای محرکه بنزینی /E85
پیشرانه ۵ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته چندکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد
حداکثر سرعت ۴۸۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم
قیمت ۳ میلیون دلار
تعداد ساخت ۱۲۵ دستگاه

کوئنیگ‌زگ جسکو را می‌توان جدیدترین هایپرکار این لیست دانست چراکه حدود یک ماه پیش در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این خودرو هایپرکار کاملاً جدیدی است که جایگزین مدل سالخوردهٔ آگرا شده است. جسکو از نسخهٔ بازطراحی شده‌ای از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی کوئنیگ‌زگ استفاده می‌کند. این موتور در صورت استفاده از سوخت E85 قدرتی برابر با ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۵۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند اما اگر در باک آن بنزین معمولی ریخته شود قدرت پیشرانه به ۱۲۸۰ اسب بخار کاهش پیدا می‌کند. برای انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌های عقب، یک گیربکس اختصاصی ۹ سرعتهٔ چندکلاچه (Multiclutch) در نظر گرفته شده است. این گیربکس که توسط خود کوئنیگ‌زگ طراحی و ساخته شده، وزن پایینی دارد (۹۰ کیلوگرم) و با سرعت بسیار بالایی اقدام به تعویض دنده‌ها می‌کند. این سازندهٔ سوئدی نیز مانند هنسی ادعا کرده که جسکو می‌تواند به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ بنابراین برای شکستن رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا رقابت جذابی بین جسکو و ونوم F5 در جریان است و باید منتظر ماند و دید که کدام‌یک در این راه موفق بوده و زودتر به ادعای خود جامهٔ عمل می‌پوشاند.

مک‌لارن اسپیدتیل

قوای محرکه هیبریدی
پیشرانه ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی
قدرت ۱۰۵۰ اسب بخار
گشتاور ۱۱۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد
حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۴۳۰ کیلوگرم
قیمت ۲.۳ میلیون دلار
تعداد ساخت ۱۰۶ دستگاه

مک‌لارن در اکتبر سال گذشته از هایپرکار جدید خود بنام اسپیدتیل پرده‌برداری کرد. این خودرو جایگزینی برای مدل افسانه‌ای F1 محسوب می‌شود و به همین دلیل مثل F1 در داخل ترکیبی سه‌نفره دارد یعنی راننده در وسط کابین می‌نشیند و دو صندلی هم در طرفین آن جای گرفته‌اند. مک‌لارن به هایپرکار جدید خود لقب هایپر GT داده و آن‌را اولین هایپر GT دنیا می‌داند. اسپیدتیل به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز شده از متشکل از یک پیشانهٔ بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی است. پیشرانهٔ بنزینی این ماشین همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مورداستفاده در مدل‌های سنا و ۷۲۰S است که در اینجا ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، موتور الکتریکی که به‌طور مستقیم روی شفت ورودی گیربکس عمل می‌کند، به این اعداد ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۷ نیوتن متر گشتاور اضافه کرده و بدین ترتیب مجموع خروجی سیستم به ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منقل می‌شود. گفته شده اسپیدتیل می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مرسدس-آام‌گ پروجکت وان

قوای محرکه هیبریدی
پیشرانه ۱.۶ لیتری V6 توربو هیبریدی
قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار
گشتاور
گیربکس ۸ سرعته نیمه اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۲۵۰ کیلوگرم
قیمت ۲.۷ میلیون دلار
تعداد ساخت ۲۷۵ دستگاه

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام مرسدس-آام‌گ هایپرکار خود بنام پروجکت وان را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ با حضور لوئیس همیلتون رونمایی کرد. این هایپراسپرت آلمانی پیچیده‌ترین قوای محرکه را در بین خودروهای این لیست دارد زیرا این سیستم از یک پیشرانهٔ بنزینی به همراه چهار موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور بنزینی پروجکت وان نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از همان پیشرانهٔ خودروی فرمول یک W07 تیم مرسدس بنز است. این موتور یک واحد V6 توئین توربو با تنها ۱.۶ لیتر حجم است که ۷۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ نیمه اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از چهار موتور الکتریکی این خودرو اما دو موتور هرکدام با ۱۶۰ اسب بخار قدرت روی محور جلو نصب شده و سیستم چهارچرخ محرک را پدید آورده‌اند. موتور الکتریکی سوم با ۱۲۰ اسب بخار قدرت به‌صورت یکپارچه درون توربوشارژ قرار گرفته و چهارمین موتور الکتریکی نیز که ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد مستقیماً روی موتور درون‌سوز نصب شده است. هنوز عدد دقیق مجموع خروجی این قوای محرکه مشخص نیست اما گفته شده این سیستم بین ۱۰۵۰ تا ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد.

ریماک C-Two

قوای محرکه الکتریکی
پیشرانه چهار عدد الکتریکی
قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۱.۸۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۴۱۰ کیلومتر/ساعت
بُرد ۶۵۰ کیلومتر
وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم
قیمت ۲.۱ میلیون دلار
تعداد ساخت ۱۵۰ دستگاه

ریماک شرکتی اهل کشور کرواسی است که در زمینهٔ ساخت باطری، موتورهای الکتریکی، سیستم‌های هیبریدی و به‌طورکلی قوای محرکهٔ تمام الکتریکی تخصص دارد. این شرکت با معرفی هایپرکار تمام الکتریکی کانسپت وان در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۱۱، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت؛ اما ریماک در اینجا متوقف نشد و چند سال بعد در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ هایپرکار جدیدی بنام C-Two را معرفی کرد. این خودرو جانشین کانسپت وان و دومین محصول ریماک محسوب می‌شود. گفته شده C-Two به چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین این ماشین قوی‌ترین هایپرکار لیست ما محسوب می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه این هایپراسپرت الکتریکی نیز پکیج باطری‌های عظیم ۱۲۰ کیلووات ساعتی آن است که انرژی موردنیاز موتورهای الکتریکی آن‌را تأمین می‌کنند. با هر بار شارژ کامل این باطری‌ها، خودرو می‌تواند تا ۶۵۰ کیلومتر را بپیماید. C-Two به لطف نیروی فوق‌العادهٔ موتورهای الکتریکی خود و گشتاور فوری آن‌ها ظرف فقط و فقط ۱.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

 

[crowdsignal poll=10287178]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    ssc tuatara هم باید میبود
    ولی من هنسی ونوم و مکلارن بیشتر دوس داشتم
    بعد هم جسکو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      دیروز دیدم اقای مهدی m5
      فرمودن من همه رکورد های دیمن رو دیدم
      اصلا رکورد زیر 10 نداشت مخصوصا دیمنولوجی
      زیر همین کامنت اخریت رکورد های دیمنولوجی رو میزارم
      که مال دو هفته پیش بود
      با رکورد های 9.9
      خواستم بگم چشم هارا باید شست جور دیگری نگاه کرد ( بدون تعصب )

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (114 ديدگاه)

      به نظرم تو این لیست جای خودرو پینین فارینا باتیستا خیلی خالیه تا ssc tuatara من نمی دونم چرا این خودرو تو این لیست ولی استون مارتین که حتی هنوز نسخه نهاییش ساخته نشده هست؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. M

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ولی از همه اینا گذشته لافراری به نظرم برترین هایپر کار تاریخه !
      لامصب فراری عقل و عشق رو که شاعرا تو دنیای ادبیات نتونستن به هم برسونن رو در بالاترین سطحشون در دنیای واقعی به هم رسونده!

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. یانکی

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      هنسی و غرش وی8 آمریکاییش.ولی من یه دیمون میخوام که پدر همشون رو در بیارم بعدش با 4 نفر از عزیزانم با خودم5 نفر برم وِلو گری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        ????????????????????????????????????????????
        فک کن دیمن کانسپ تو رو با شتاب زیر 1.9 و 1900 اسب قدر و 2300 ا گشتاور بزنه !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. Reza

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      با احترام به کنیخ زیگ و ریمک انتخاب من

      ??? AMG Project one ???

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. me84

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    هنسی ونوم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. امیر

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    عاشق جسکو‌هستم و خیلی دوس داشتم شیرون و مک لارن رو انتخاب کنم اما ونوم‌یه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. M.king

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    هر وقت تونستن از یه موتور ۱.۶ لیتر همچین قدرتی بگیرن بیان ادعای هایپر کار زدن بکنن…
    حجم موتور بالا بردن که هنر نیست
    Nur benz ?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. amir

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      اره حجم متور بالابردن موتور بزرگ کردن و سیلندر اضافه کردن هنر نیست
      درست مثل شیرون
      هنر یعنی بیشترین امید بهت باشه برای شکستن رکورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amirferrari

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (352 ديدگاه)

      تو دیگه موتورای الکتریکی با گشتاور آنی رو به حساب نمیاری و فکر میکنی کل این قدرت از موتور ۱.۶ لیتری به دست اومده؟! کاش ادعای شاخ بودن نداشتین شما خیلی خوب میبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Sajjad

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      همه قدرت از موتور بنزینی نیست
      موتور احتراق داخلی:
      1.6L E-turbo V6
      468 اسب بخار
      موتور های الکتریکی:
      1 MGU-H turbocharger
      121 اسب بخار
      1 MGU-K E-motor
      161 اسب بخار
      front-axle E-motors (دوتا موتور الکتریکی اکسل جلو)
      161 اسب بخار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        موتور بنزینی پروجکت وان نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از همان پیشرانهٔ خودروی فرمول یک W07 تیم مرسدس بنز است. این موتور یک واحد V6 توئین توربو با تنها 1.6 لیتر حجم است که 760 اسب بخار قدرت تولید می‌کند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. مجید

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عزیزم موتورای الکتریکیشو کجا کردی؟ اونارم حساب کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. seyed.AMG

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (64 ديدگاه)

        باز هم ۴۵۰ اسب بخار برای یه موتور ۱.۶ لیتری
        فوق العادست .
        اما ۱۰۰ درصد شتاب صفر تا صد خیلی بهتری داره ، با توجه به تواضع شرکت های المانی و ایتالیایی بر خلاف امریکایی ها ، انتظار شتاب ۲.۲ ثانیه ای دارم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (123 ديدگاه)

          تواضع شرکتهای المانی؟؟؟؟؟
          والا همین شرکتهای متواضع المانی تو مقاله ماشینهای که بعد 1 سال فروخته میشن کل رتبه های اول رو برای خود کردن با اون همه ادعای فناوریشون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Abbas

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    خداییش یکی از دوراهی که هیچ،یکی از سخت ترین چند راهی هایی هس که توش موندم،احساس میکنم هر کدومو انتخاب کنم در حق بقیشون ناحقی کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. M.king

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    هر وقت تونستن از یه موتور ۱.۶ همچین قدرتی بگیرن بیان ادعای هایپر کار زدن بکنن واگرنه حجم موتور بالا که هنر نیست…
    Just benz

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. Elmiraj

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    در نبود تسلا رودستر به غول رام نشده هنسی Venom F5 رای میدم……?
    .
    (( البته همه شاهکار مهندسی اند و قابل احترام))

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. Amirferrari

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    بوگاتی شیرون یه فلسفه جدا از بقیه داره که نمیشه با بقیه هایپرکارا مقایسه اش کرد،شیرون یه خودرو فوق لوکس هستش که میشه باهاش ساعت ها رانندگی کرد و از آرامش کابینش که در حد یه بنتلی کانتیننتاله لذت برد،ولی رانندگی با بقیه فقط به درد یه پیست بزرگ میخوره و خاک خوردن داخل گاراژ ثروتمندا، استون مارتین والکری حتی یه در واسه سوارش شدن نداره (طرف اومد تو نمایشگاه ژنو امسال سوارش بشه خشتکش از ۲۰ جا جِر خورد??)حالا دیگه نداشتن صندلی و ایربگ و تهویه و آینه بغل که موجب میشه اجازه تردد در جاده ها رو نداشته باشه بماند!!! حالا چه چیزی تو این خودروها به جز قدرت سرسام آور مفیده فقط خدا میدونه کارشناسان خبره وطنی!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      منم تو این لیست شیرون و ریماک رو ترجیح میدم
      چون یه جورایی تک بعدی نیستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سورنا

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      حالا منی که برای مثال مرسدس رو دوس دارم یا جسکو یا حتی همون استونی که میگی از نظر شما چه اسمی باید روم بزارن ؟
      سلایق متفاوته شاید من حتی یه گلف رو به بوگاتی ترجیح بدم و دوسش داشته باشم
      تو دبی ویرون و لامبورگینی رو ازنزدیک دیدم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستن شیرون مث یه پراید در مقابل یه اس کلاس بود

      یا مثلا تو این لیست بگن ١٠٠ تا شیرون میخوای یه یه دونه SLR
      من حاظرم اون slr حتی روشن نشه فقط تو پارکینگ نگاش کنم ولی ١٠٠ تا شیرون نداشته باشم

      سلایق متفاوته اینو بفهمیم بد نیس : )

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Amir Machine

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        جوک قرن!!!!!!
        شیرون در برابر S کلاس مثل پرایده!!!!!
        ? ? ? ? ? ?
        درسته سلایق متفاوت و محترمه اما قرار نیست به اسم سلیقه هر چرت‌وپرتی رو بیان کنیم!
        شیرون یه شاهکار بی‌نظیره، یه اعجوبه، یه ستاره درخشان تو دنیای ماشین و این حرف من نیست، حرف اوناییه که پشتش نشستن، از موتورترند گرفته تا جرمی کلارکسون
        من شخصاً عاشق شیرون هستم و اون رو به تمام ماشین‌های تاریخ ترجیح میدم اما در عین حال تک‌تک ماشین‌های این لیست رو قابل‌احترام میدونم و اون‌ها رو به پراید و پیکان تشبیه نمیکنم!!!!!
        قبل از دیگران خود شما بهتره بفهمی سلایق متفاوته

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Amirferrari

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (352 ديدگاه)

          خدا شاهده از لحظه ای کامنت سورنا رو خوندم دیگه اون آدم سابق نشدم???
          شیرون رو مساوی با پراید میدونه بعد میگه باید به نظرش احترام گذاشت و تشویقشم کرد!!!?
          کِی میخواید اینو بفهمید???به خدا قسم تو اگه شیرون از نزدیک ببینی اونقدر آدرنالین خونت بالا میره که درجا سکته رو میزنی،یاد اون کلیپی افتادم که طرف شیرون پلاک قطر رو پارک کرده بود تو یکی از خیابونای لندن بعد راننده های اونتادورs و آئودی r8 و کلی ماشینای سوپرکار کار دیگه خیابون رو بسته بودن داشتن از شیرون عکس و فیلم میگرفتن و غافل از این بودن که شیرون واسه دوستمون سورنا چیزی بیشتر از پراید نیست و اگه صدتاشم بهش بدم با قاطعیت رد میکنه??

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. سورنا

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1055 ديدگاه)

          منم همینو گفتم که شما بفهمید و دیکه همچین کامنتی ندین

          اصن تو بگو شاهکار خلقته از ابتدای وجود دنیا تا الان شاهکاره
          خب من خوشم نمیاد الان چیکار کنم ؟
          چون تو خوشت میاد بگم بهترینه ؟

          و اون یکی دوستمون امیر فراری

          داداش فدات شم من تو دبی شیرون رو نه ولی ویرون رو دیدم
          خوشم نمیاد الان زوره مگه ؟
          آره پراید رو بیشتر از شیرون دوست دارم
          مشکلیه ؟

          این چیزی هم که گفتی واقعا نمیدونم درسته یا نه ولی اگه درست باشه خاک تو سر اون کسی که لامبورگینی زیر پاشه بعد میخواد از شیرون عکس بندازه !!!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Amir Machine

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        سورنا
        نخیر لازم نکرده بگی بهترینه، اونایی که باید بگن شیرون بهترینه، گفتن، نیازی به تایید تو نیست
        خوشت هم نمیاد کار خاصی نمیخواد بکنی، فقط حرفی نزن که پرهای کلاغ‌های جنگل‌های آمازون از خنده بریزه
        ضمناً اونی که لامبورگینی زیر پاشه اونقدر از ماشین اطلاعات داره که بدونه شیرون چه شاهکاریه و بخواد ازش عکس بگیره، اینکه شیرون رو همسان با پراید میدونی فقط و فقط نظر توئه نه هیچ کس دیگه‌ای روی این کرۀ خاکی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. psyjko

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به خدا قسم ادم سایق نشدم بعد خوندن این کامنت
        من به یسکو رای دادم ولی بازم این کامنت تاثیر شگرفی رو من گذاشت
        حداقل مایباخ رو با شیرون مقایسه میکردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. R

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    شیرون?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. BMW

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (586 ديدگاه)

    به نظر من والکری و ای ام جی وان بهترین هستن.من یه چیزو که مطمئنم اونم اینه نسخه amr pro والکری رکورد پورشه رو تو نوربرگرینگ میشکنه یعنی توجیهی نداره که ردبول و آستون واسه چیزه دیگه ای رو این ماشین کار کنن ای ام جی وان هم احتمالا رکورد سریعترین خودروی قانونیو به ثبت میرسونه تو این پیست طبق صحبت های کریستین هورنر اینو میگم که گفته نسخه جاده ایه والکری از خودروهای فرمول دو سریع تره نه فرمول یک…….!! شیرون رو هم که عشقه زباله هایی مثل هنسی جاشون اینجا نیست راستی ۲۴ دستگاه رو آخر فروخت یا نه ?????بوگاتی که ۵۰۰ تاشو فروخت با ۴۰ تا دیوو لامصب مشتریا واسه خرید بوگاتی با اون قیمت و بدون ادعا سرو دست میشکنن. خودروی تولیدی تویوتا که برگرفته از خودرویه لمانزش هست رو هم نزاشتین که اینم ماشین خوفناکی میشه در آینده!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. فرزاد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    به نظر من از همه زیباتر با ابهت تر شیرونه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Efk

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (211 ديدگاه)

    به پروجکت وان رای دادم چون بنز عشقمه
    اما درکل دوست دارم ی ماشین ی پکیج کامل باشه مثل بوگاتی ها
    نهایت پرفورمنس و نهایت لوکس
    امیدوارم بنز ی همچین ماشینی بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Infinite

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (452 ديدگاه)

    چه نظرسنجی مشکلی…! به ترتیب:
    Mercedes One
    Rimac C-Two / McLaren Speedtail
    Pininfarina Battista / EB Chiron
    Aston Martin Valkyrie

    پ.ن: باتیستا رو شخصا اضافه کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. VIPER

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    مشخصه که شناخته شده ترین ماشین این بین شیرون هست
    ولی خب من بشخصه شور و اشتیاق خاصی به ونوم اف۵ دارم و خیلی دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ایلیا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    نتایج ارا دقیقا برعکس اون چیزیه که باید باشه!
    والکری و اسپید تیل کمترین ارا رو اوردن!
    هیچکدوم بالاتر از این دو خودرو نیستن، از هر نظر.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. امین پارسی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    بوگاتی شیرون …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مجید

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من به کوئنیگزک رای میدم
    چرا؟
    شرکتی هستش که از یه گاراژ شروع شد
    صاحبش یه مهندس نخبه هست
    تو فیبرکربن و شکل دادنش چندین اختراع داره. تو مستند نشنال جئوگرافیک میگه کوئنیگزک پیشرفته ترین روشهای شکل دهی فیبرکربن رو داره. همه ی روشهاشم اختراع خودشونه و پتنت شدس.
    نه سرمایه ی عظیم بنز رو داشتن و نه مثل مکلارن حمایت دولت و یارانه های بی حد و نصاب رو داشتن
    تک تک اجزای موتور رو با نواوری ساختن. بدونه میلنگ. گریبکس جدید. حتی فنااوری موتور برقیشونم جدیده و کلی نواوری داشته
    و در اخر اینکه طرف تو دبی بود یه گاراژ پر مکلارن لافراری بنز و همه چی داشت. ازش پرسیدن اگه همه ی اینا رو بخوایی بفروشی و تنها یه ماشین بخوایی داشته باشی کدوماشه؟ گفتش کوئنیگزک/ اینو من نمیگم. اینو یه ماست فروش تو محلمون نمیگه. این جمله رو یه ادم مولتی میلیاردر تو دبی که همشونو داره میگه. طرف لافراری داشت طرف بوگاتی داشت. ولی انتخابش کوئنیگزک بود.

    اوناییم که هی میگن فورد موتورشو ساخته بهتره پشت گوشیشونو نگاه کنن. نوشته ساخت چین. ایا سامسونگ چینیه؟
    یا مثلا خودم معرق کارم. چوب کاج شمالی روسی میاریم هر کیلوش یک میلیون تومنه. این قطعات بزرگ چوب از روسیه میاد. ما روش کار میکنیم زیباش میکنیم خشگلش میکنیم بعد میشه دسته ی یه مبل. ایا این مبل میشه روسی؟ ایا روسیه ساخته؟ ایا من هیچکارم؟
    طرف موتور رو طراحی کرده تنها یه قالب از فورد گرفته و بس. فورد نباشه بی ام و هست. همین الان تویوتا تو شرکت مگنا تو اتریش ماشین تولید میکنه. قالبای موتور رو توهمون شرکت تولید میکنن. ایا تویوتا میشه اتریشی؟
    قراره کمری رو تو اتریش تو شرکت مگنا تولید کنه. تو همون شرکتی که بنز جی کلاسو تولید میکنه. الان کمری میشه اتریشی؟
    شماهایی که هی فورد فورد میکنین خوش باشین
    مهم اینه مردم خارج انتخابشون چیه. اونایی که زیر پاشون بوگاتی داشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      نظرات شخصی اینچنینی ارزش نداره
      خیلی از اون سرمایه دارهاهستن که یه 250GTOرو به همه اینا ترجیح میدن
      یا حاضرن کل این لیستو بدنW196بگیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. hssn

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (477 ديدگاه)

    بوگاتی شیرون از هر سیلندرش کمتر از 100 اسب بخار میکشه بیرون بعد به موتور 1.6 لیتری میگید شاهکار؟!
    چقد خوبین شماها :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      متوجه منظورت از اون جمله بوگاتی نشدم. ینی بده؟ یا ینی خوبه؟ فک کنم ینی خوب! خب با این اوصاف، کاسوورث از موتور ۳سیلندر تنفس طبیعی 250 اسب کشیده، بعد اون 12 سیلندر تنفس طبیعی 1000 اسبی رو ساخته. از نظر تولید قدرت نسبت به سیلندر، خب این شاهکار تره، تازه بوگاتی چارتا توربو داره، این تنفس طبیعیه! واقعا من درباره هر دو موتور ساخت کاسوورث خوندم و فیلم دیدم، دیوونم کردن. فک کن سه سیلندر تنفس طبیعی 250 اسب!! یچی تو مایه های چهارسیلندری که میتسوبیشی چندین سال پیش واسه لنسر ایوو ازش 400 اسب کشید بیرون و قویترین موتور ۴سیلندر نام گرفت…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Mehdi

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    نظر من هنسی ونوم
    چه موقعه تست سرعت میگیرن ازش؟ و کوروتzr1چه شد رکورد زد تو پیست نوربرینگ ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      فعلا یه تایم ۶دقیقه و ۵۷ ثانیه ای ازش دیدیم ک تایید نشده ولی احتمال زیاد صحت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. Mehdi

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    هنسی ونوم ، چه زمانی ازش تست سرعت میگیرن؟
    و کوروت زد ار وان٢٠١٩ رکورد زد تو نوربرینگ ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ارش

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بهترین نوع نظرسنجی همینه اینطوری هر کس اون ماشینی رو که بیشتر دوست داره انتخاب میکنه نه اینکه چون مثلا با فرانسه مشکل داری به کره ای رای بدی در حالی که ممکنه هیچ علاقه ای به ماشین کرهای نداشته باشی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اریا ماشین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (37 ديدگاه)

    لطفا متعصبان بوگاتی همینجوری الکی نظر ندین شیرون شیرون
    من تمام ماشین های بالا ( غیر از مک لارن اسپیدتیل ) رو به بوگاتی ترجیح می دم
    بوگاتی یه ماشین بزرگ دو تنی هست که فقط موتور گنده ای داره که از موتورش هم نتونسته قدرت مناسبی در بیاره ( نسبت به وزنش ) ولی مثلا همین ریماک که نزدیک ۲ تنه حداقل قدرتش هم نسبت به وزنش خوب نگه داشته
    انتخابام به ترتیب :
    ۱- هنزی ونوم F5 : عاشق این ماشینم نظیر نداره واقعا مونده بودم بین این و جسکو ولی چند تا دلیل و برتری مهم نسبت به جسکو توش پیدا کردم. تو ماشین های بالا از همه خاص تره و فقط ۲۴ تا ازش ساختن و مثل ماشینی مثل شیرون نیست که ۵۰۰ تا ازش زده باشن. بین ماشین های بالا چون خاص تره طبیعتا باید گرون تر باشه ولی از همه ارزون تره فقط ۱.۶ میلیون یورو. سرعتش و مخصوصا گشتاورش بهتر از جسکو هست و فوق العادست. ۴۸۰ تا سرعت. وزن کمتری هم نسبت به جسکو داره.
    ۲- کونیگ زگ جسکو : واقعا ماشین فوق العاده ای هست قدرت بسیار بالایی داره ۱۶۰۰ اسب بخار برای یه ماشین تمام بنزینی خیلی خوبه گیربکس بسیار سریعی داره و نسبت قدرت به وزنش بالای یکه و حداکثر سرعت ۴۸۰
    ۳- ریماک کانسپت two : یه ماشین فوق العاده که با اینکه وزنش بالاست قدرت بالایی هم داره گشتاورش هم فوق العادست و نتیجش هم یه شتاب باورنکردنیه برای محیط زیست هم که با برقی بودنش مفیده و برد بسیار بالایی داره
    ۴- آستون مارتین والکری : یه ماشین فوق العادست با نسبت قدرت به وزن بالای یک و سرعت فراوان بازهم تکنولوژی فرمول یک
    ۵- مرسدس ای ام جی پروجکت وان : نسبت وزن به قدرتش عالیه تکنولوژی فرمول یک هم اورده تو خیابان
    ۶- بوگاتی شیرون : دلایل خودم رو اول گفتم
    ۷- مک لارن اسپید تیل : چون قدرت زیادی نداره و خیلی هم گرونه
    پ.ن: اگه به هوادار های بوگاتی بر خورد منو ببخشن یکم زیادی از شیرون بد گفتم ولی خب حقیقت بود
    من خودمم بوگاتی رو خیلی دوست دارم و نمیخوام بهش توهین کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. овsкиكMас

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    مشخصات بنز رو نگاه کنین!!خدای مهندسی !
    ولی اول شیرون رو انتخاب میکنم چون یه پکیج کامل از سرعت و کیفیت و لذت میده،برعکس اکثر ماشین های این کلاس که تک بعدی هستن
    بعد هم بنز و لافراری با اینکه تو لیست نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  24. ایمان

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    فقط و فقط LaFerrari افسانه ای ??
    این لیست بدون اسم فراری کامل نیست
    حتی پورشه ۹۱۸ هم جاش خالیه با شتاب وحشتناکش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (848 ديدگاه)

    رای من کوئنیگزگه
    بین این هایپر اسپرت سازا تنها شرکتیه که اثبات کرده
    باقی شرکتا هر وقت فیلمش اومد اونوقت نظر میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Khosrow

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    غیراز یک نفر کسی پروجکت وان رو انتخاب نکرده / قطعا پروجکت با اختلاف چند روز-ه نوری / وقتی اومد بیرون خواهیم دید همه پروجکت رو ضمیمه شناسنامه شون میکنن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمدرضا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مشخصات فنی پروجکت وان مرسدس بنز قابل ستایشه ? ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ساسان

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    من به پروجکت وان رای دادم ولی انتخاب من تو این سگمنت ادرنالین خالصه:
    http://www.driversmagazine.com/wp-content/uploads/2018/03/Ferrari-FXX-K-Evo-1.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Alireza

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      عجب عکسی این فراری نمیدونم چرا انقد بی حاشیه موند در حقش ظلم شده

      موافقم 0
      مخالفم 1
  29. Mahdi SRT8

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هنسی F5 و بوگاتی شیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Alireza

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    هیچ جوره نمیشه فقط یکیو انتخاب کرد عین طعمای مختلف بستنیا دوس داری از هر کدوم ی لیس بزنی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا