صنایع نظامیکیا

آشنایی با خودروی نظامی تاکتیکی سبک کیا

کیا را اکثراً به خاطر ساخت خودروهای جذاب و خوش قیمت می‌شناسند اما این خودروساز در وطن خود یعنی کره‌ی جنوبی همه نوع خودرویی را ساخته که آمریکایی‌ها هرگز آن‌ها را ندیده‌اند. یکی از آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.


مدل موردبحث خودروی تاکتیکی سبک کیا نام داشته که به اختصار KLTV نامیده می‌شود. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید این خودرو بیش از آنکه به اسپورتیج، سورنتو و یا حتی تلوراید جدید شباهت داشته باشد به خودروی نظامی AM جنرال هاموی شبیه است.


این خودرو هم‌اکنون در سومین نسل خود بوده و بدواً برای کاربردهای نظامی تولید شده است. همانند هاموی ابتدایی، KLTV بر روی پلتفرمی مدولار ساخته شده که اجازه‌ی استفاده از پیکربندی‌های متنوع روی دو نوع فاصله بین محوری را می‌دهد؛ بنابراین مقامات نظامی می‌توانند از این خودرو بر مبنای نیازهای خود استفاده کنند. ظرفیت بار این خودرو نیز به هفت تن می‌رسد.


KLTV صرف‌نظر از نوع بدنه و پیکربندی با پیشرانه‌ی توربودیزلی به حرکت درمی‌آید که قدرت ۲۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. این خودروی تاکتیکی از شیب‌های حداکثر ۶۰ درجه می‌تواند بالاتر رود و نسخه‌ی نظامی فرماندهی آن نیز قابلیت غوطه‌وری مناسبی در آب دارد.


همانند هاموی، خودروی کیا نیز می‌توانند هر کاری را انجام دهد، از انتقال نظامیان گرفته تا حمل تجهیزات و…


البته KLTV تنها خودرو از این نوع نیست زیرا ایویکوی ایتالیا نیز که زمانی زیر چتر حمایتی فیات قرار داشت خودرویی با نام مولتی رول سبک یا LMV می‌سازد. کمپانی اسپانیایی URO نیز خودروی VAMTAC را ارائه می‌کند درحالی‌که گاز روسیه نیز خودروی Tigr را ساخته است.

حتی لامبورگینی نیز در سال‌های نه چندان دور با خودروی LM002 وارد این حوزه شد و تویوتا نیز خودرویی مشابه با نام مگا کروزر ساخت. اگرچه هاموی AM جنرال شناخته‌شده‌ترین و شاید کاراترین خودرو از این دست باشد اما تنها گزینه برای استفاده‌کنندگان از چنین خودروهای نظامی چندمنظوره نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. علی رضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    هاموی یه ابهت خاصی داره که این نداره

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. AMANTE

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    تو ایران میشه ( ارس ) یا ( سفیران ) رو مثال زد که ماشین نظامی هستن با پایه طراحی هاموی.
    البته میدونم مثل هاموی که اصلا نمیشن و فکر کنم پایین تر از بقیه که تو لیست هستن باشن.
    و فکر کنم ایران بهتر از اینا داره ولی اسمش رو یادم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ۷ تُن وزن خییییلیه برای خودرویی که باید چابُک باشه .
    اما با طرح کُلیش حال کردم .
    ساده و رُعب آور .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا