آئودی

کدام‌یک: آئودی S8 کارکرده یا تویوتا کمری؟!

با کارکرد تنها ۴۵ هزار کیلومتری، این آئودی S8 فیس لیفت شده قلب تپنده‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری لامبورگینی را داشته و البته بهای آن در حد یک سدان میدسایز خانوادگی سطح متوسط است.


طبق گفته‌های Bring a Trailer ad، این آئودی S8 مدل ۲۰۰۷ دارای تشخیص دهنده رادار یکپارچه و آپشن هایی چون سیستم صوتی Bang & Olufsen، پوشش چرم دو رنگ و پکیج پریمیوم آئودی است. بدین ترتیب شاهد آفتاب‌گیرهای عقب و صندلی‌های عقب گرم شونده هستیم.

همچنین گفته شده رینگ‌های ۲۰ اینچی فابریک خودرو توسط نمایندگی روکشی دوباره شده است. از نظر قدرت شاهد پیشرانه‌ای با خروجی ۴۴۴ اسب بخاری و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متری هستیم. این خودرو می‌تواند در ۵.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. بدین ترتیب این آئودی بسیار سریع‌تر از تویوتا کمری متوسط شماست!

اگر نگران این هستید که آئودی S8 برای عبور از پیچ‌ها به حد کافی اسپورت نیست باید بگوییم موتورترند در تست اسلالوم خود آن را در حد و اندازه‌های مدل کوچک‌تر RS4 دانسته است.

در کل با بهای در حدود ۲۳ هزار دلار، ما این آئودی S8 را یک معامله‌ی کاملاً مناسب می‌دانیم. البته از هزینه‌های لوکس سواری نیز نباید غافل شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. یاسین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    ببین موضوع اینه ادم موقع خرید هر ماشینی صفر یا کارکرده باید به درامد خودش نگاه کنه وحساب کنه ببینه از پس هزینه های نگه داری چیزی که داره میخره بر میاد یا یکی الان تو ایران میاد یه ب ام وه سری 3 دست دوم میخره با مثلا 140 تومن میتونه با همون پول یه لنسر یا کرولا صفر بخره هردوتا راه درستن ولی ادم عاقل میشینه میگه ایا میتونم از پس هزینه های نگه داری یه ب ام وه مثلا 100 هزار کارکرد بر بیام یا نه اگر بر بیای انتخاب خوبیه
    اینجا هم قضیه اینه مسلما ائودی اس 8 کارکرده از تویوتا کمری نو انتخاب جالبتریه ولی هزینه های نگه داریش حداقل 3 برابر اونه کسی که بودجه خرید خودروش 23 هزار دلاره ممکنه اصلا نتونه از پس هزینه های نگه داریش بر بیاد ولی یه وقتی هست طرف میگه اره درامدم میرسه اونموقع خریدش خیلی عالیه اسمشم اینه که یه سدان پرمیوم با موتور لامبو با برند ارباب حلقه ها خریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      بعضی ها به اشتباه می گن که دوام خودروهای ژاپنی از خودروهای آلمانی بیشتر هستش که حرفشون کاملا غلط وبی پایه هستش کیفیت هر کالایی با طول عمر و دوامش در شرایط مختلف رابطه مستقیم داره
      مثلا اگه تا حالا شبانه زیر نور تیر چراغ برق یک تویوتا کمری یا هیوندای سوناتا یا … ( مثلا مدل 2008 ) رو دیده باشید و خوب به رنگش توجه کرده باشید می بینید که خیلی خش روی رنگشون افتاده این خش ها بیشتر به دلیل آب و هوا و باران های اسیدی و … هستش ولی اگه مثلا یه بنز اس کلاس یا بی ام و سری6 2008 رو ببینید شاید میزان خش ها یک بیستم اون تویوتا کمری و … هم نباشه که این کیفیت و دقت رنگ آمیزی امثال خودروهای رده بالا رو نشون می ده
      درشرایط نگه داری مشابه می تونید به بقیه چیزها هم نگاه کنید مثل لاستیک – روغن موتور – لنت ترمز – فنر بندی و … که همه اینها نشون دهنده اینه که دوام هر چیزی با کیفیتش رابطه مستقیم داره مثلا در شرایط نگهداری برابر ماشین هایی مثل پورشه پانامرا یا جگوار اف تایپ و … می تونن چهار یا پنج برابر یک تویوتا کمری عمر بکنن
      در مورد استهلاک و در نتیجه هزینه نگهداری ماشین های آلمانی هم گه بعضی ها به اشتباه می گن خیلی بالاست بگم که وب‌ سایت YourMechanic که یه وب‌ سایت معتبر در زمینه تعمیر خودرو هستش گزارشی از نتایج یک تحقیق در مورد برآورد هزینه تعمیر خودرو در طول 10 سال رو منتشر کرده که بعضیهاشون رو براتون می نویسم
      ( هزینه تعمیر در طول 10 سال )
      بنز = 12900 دلار
      کادیلاک = 12500 دلار
      ولوو = 12500 دلار
      لندروور = 8800 دلار
      شورلت = 8800 دلار
      جیپ = 8300 دلار
      جی ام سی = 7800 دلار
      فلوکس واگن = 7800
      نیسان = 7600 دلار
      مزدا = 7500 دلار
      هوندا = 7200 دلار
      به این نکته هم توجه کنید که میانگین هزینه تعمیر مدل های بنز که مدل های گران قیمت زیادی هم داره با ماینگین هزینه تعمیر مدل های شورلت و … که مدل های گران قیمت خیلی کمی دارن زیاد فرقی نداره
      حالا بعضی ها چه طوری و بر چه مدارکی می گن استهلاک ماشین های اروپایی چندین برابر ماشین های ژاپنی و آمریکایی هستش من نمی دونم و اصلا هم دلایل پوچشون برام اهمیتی نداره.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. sina

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2646 ديدگاه)

        بله دوست عزیز
        کسی لوکس سوار میشه باید خرجش کنه ولی من از شما می پرسم
        آیا وفتی بی ام و با (18700دلار) بنز (12900) و ائودی (12400) رتبه هاش اول و دوم و پنجم این لیست رو دارن از لوکس های مثل اینفینیتی (۹۳۰۰ دلار) و بیوک (۸۶۰۰ دلار) و لکسوس (۷۰۰۰ دلار) که رتبه 12 و 17 و 28 رو دارن حرفی نمیزنید؟
        ایا این ماشین ها لوکس نیستن؟
        البت خب مشخصه الان یسری دوستان میان میگن بی ام و کجا و لکسوس کجا که این شکل تعصبات بی ارزش ترین نوع تعصباته.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. بهزاد

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2420 ديدگاه)

          دوست عزیزمان فقط انگلستان رفتن زحمت کشیدن و از یک منبع که هزینه تعمیرات 10 ساله را تهیه کرده مطلب مفصلی را عنوان فرمودن ولی اینجا فقط به یک قسمت از هزینه ها اشاره کردند و گویی یک خودرو به غیر از هزینه تعمیرات هزینه های دیگری نداره!
          برای روشن شدن موضوع در این لینک ها هزینه ی 5 سال اول چند خودرو را بررسی میکنیم؛
          https://www.edmunds.com/mercedes-benz/s-class/2016/cost-to-own/
          https://www.edmunds.com/toyota/camry/2017/cost-to-own/
          https://www.edmunds.com/mercedes-benz/e-class/2016/cost-to-own/
          همانطور که میبینید هزینه ی داشتن یک s کلاس با توجه به قیمت نمونه ی پایه 115 هزار دلاره که شامل بیمه ، افت ارزش ، سوخت ، نگهداری ، تعویض قطعات و مالیات و… میشه و از اونطرف هزینه ی پنج سال تویوتا کمری 29 هزار دلار هست با همان شرایط بالا و باقی خودروها که با یک سرچ بدست میاد و نشان میده که هزینه ها فقط شامل تعمیرات نمیشه.
          مورد بعدی کارکرد طولانی مدت یک خودرو می باشد که نمیدونم از کدام منبع ایشان طول عمر تعدادی از خودروهارا 5 برابر سایرین عنوان کردند که در نوع خودش جالب توجه هست ولی با در نظر گرفتن روش های نگهداری از هر برندی میشه تا مدت ها از اون استفاده ی لازم را برد.
          باران اسیدی چطور موجب خش افتادن رنگ بدنه میشه ما که متوجه نشدیم! از طرفی کیفیت بدنه و رنگش در تمام بررسی های کیفی مورد ارزیابی قرار میگیره و در منابع آماری هم جزو سوالات هست که مصرف کننده ها پاسخ میدن و اگر موارد گزارشی زیاد باشه حتما در خبرگزاری ها بهش اشاره میشه و اگر این مورد وجود خارجی داشته باشه لطف کنن لینکشو در اختیار دوستان بزارن.
          از اونور با دیدن کمک و لنت و تایر میشه از کیفیت با خبر شد این هم در حاله ای از ابهام قرار داره چون به عنوان یک مصرف کننده اگر کمک خراب بشه نمیتونه پستی و بلندی هارو جذب کنه و میکوبه ، لنت هم عمر داره و تمام میشه و ترمزگیری وضعیت خوبی نداره و تایر هم مثل سایر قطعات مصرفی عمر داره و از آج هاش و تاریخ تولیدش میشه فهمید زمان تعویضش فرا رسیده.
          در کل یک چیزی شنیدن و چند تا چیز دیگر بهش اضافه میکنند و میگن.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. میلاد

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (60 ديدگاه)

        فقط انگلستان، از بخش پایانی پیام شما “حالا بعضی ها چه طوری و بر چه مدارکی می گن استهلاک ماشین های اروپایی چندین برابر ماشین های ژاپنی و آمریکایی هستش من نمی دونم و اصلا هم دلایل پوچشون برام اهمیتی نداره” نشان میده که سن بالایی دارید و متعصب نیستید و منطقی سخن میگید?

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. داریوش

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (30 ديدگاه)

        نظر همه دوستان قابل احترامه.
        به عقیده بنده. ماشین اروپایی واسه کسی خوبه که رانندگی اروپایی بلد باشه.
        که متاسفانه تو کشورمون باتوجه به استاندارد های خودرو ازش استفاده نمیشه و دلایل دیگه مثل عدم سرویس به موقع.شرایط جوی نامناسب ایران نسبت به اون کشور ها وکیفیت پایین سوخت و…..
        باعث خرابی و استهلاک بالا خواهد شد.

        موافقم 0
        مخالفم 1
      4. محمد

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (40 ديدگاه)

        خو اون پورشه ای که شما میگی اگه میتونه چهار یا پنج برابر تویوتا عمر کنه ،هفت یا هشت برابر اون تویوتا هم قیمت داره،ژاپنی ها نسبت به قیمتشون دوام بینظیری دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. carbonado_gt

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (61 ديدگاه)

        با همه ی حرف های شما به نظرم ماشین نو خیلی بهتره

        خرید S8 دست دوم به نظر من مصداق بارز ( لقمه ی بزرگتر از دهن برداشتن) هست

        خیلی دردسر و خرج داره

        اگر پول داری S8 نو بخر وگرنه اصلا به سمت دسته دومش نرو و کمری رو انتخاب کن.

        مطمئن باش کمری نو انتخاب بهتری نسبت به S8 دسته دومه

        موافقم 1
        مخالفم 1
      6. tg

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (81 ديدگاه)

        من تا حالا چندیم مقاله از سایت های امرکایی یا اروپایی خوندم حتی نظر سنجی هاییکه از مالکان خودرو میشه .. تو بیترشون خودروهای ژاپنی جزو کم اصطلاک ترین خودروهان.. حتی یه مقاله در مورد تراک تویوتا تو امریکه خوندم که تو ۷ سال یا ۱۱ سال بیشتر از یک میلیون کیلومتر کار کرده بود و صاحبش میگفت که به موارد مصرفی مثل فیلتر روغن و اینا هزینه دیگه ای نداشته.. حتی یک بار هم موتورش تعمیر نشده بود.. که شرکت تویوتا برای انام آزمایش اون ماشین از طرف گرفتو یک ماشین صفر بهش داد..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. AMIN

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (121 ديدگاه)

        این حرفا چیه داداش؟ هر کسی که تازه اولین بارم اومده تو پدال میدونه ماشینای آلمانی هزینه هاش بالاتر از ژاپنیاس اونم بسیار حتی فولکس هم که اقتصادیشونه.. اینو از بنگاهدار و مکانیک و بقال و کفاش یا هر کی که مجابت میکنه بپرس.. خوب خجالت نداره آدمیه کنجکاوه بدونه

        موافقم 2
        مخالفم 0
      8. احسان

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (314 ديدگاه)

        هروقت المانی سوار شدی میفهمی که استهلاک دارن یا نه ،

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. پرهام

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    با توجه به علاقه ای که به برند آئودی دارم ؛ نظرم میره سمت s8
    ولی خب اگه منطقی نگاه کنیم
    این ماشین قدیمیه! و تو زمان خودش یه ماشین لوکس بوده(الانم به نسبت هست) پس میتونه خرج نگهداری زیادی داشته باشه!
    پس میشه گفت یه نمونه نو میتونه بهتر باشه از s8 کارکرده یا بدتر!
    اینم هست که میشه تو این قیمت به ماشین های صفر دیگه هم نگاه کرد!
    به طور مثال : ماکسیما !
    یا کرایسلر ۳۰۰
    یا بیوک لاکراس (البته این یکم تفاوت قیمت زیادی داره??)
    یا ایمپالا
    یا آکورد
    اینا هم نمونه های خیلی خوبی هستن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (227 ديدگاه)

    صد در صد s8 …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    این میشه مصداق عینی حرفی ک بارها گفته شده. هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای المانی بشدت بالاست و لذا برای افراد با درامد متوسط (خودم) اصلا و ابدا مناسب نیستن. این موضوع وقتی حایز اهمیت میشه ک هزینه کارهای خدماتی تو اروپا قیمتش خعلی بالاست. مثلا دوست من ماه پیش شیشه سمت راننده ماشین ک اپل استرا هست رو تو بلژیک عوض کرد کامل با دستمزد طرف شد رقم ۴۵۰ یورو!!!! میشه یک سوم تا یک چهارم حقوقش.
    لذا شما اگه سایت های فروش ماشین های دست دوم رو تو اروپا چک کنید می بیند مثلا بی ام و های سری سه ۲۰۱۱ مثلا قیمتاشون گاها کمتر از ۱۰۰۰۰ یورو هست.
    پدال لینک نمیذاذه گذاشت ولی تو گوگل سرچ کنید secondhand car in belgium مثلا می تونید ببینید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      به شد بالارو از کجا درآوردی دوست متعصب ژاپنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2646 ديدگاه)

        دوست عزیز
        وبسایت YourMechanic.com‌ که سرویس تعمیر از راه دور را برای خودروهای مختلف تامین می‌کند تو 10 سال اول این لیست رو منتشر کرده:
        ۱- بی‌ام‌و (۱۷۸۰۰ دلار)
        ۲- مرسدس بنز (۱۲۹۰۰ دالار)
        ۳- کادیلاک (۱۲۵۰۰ دلار)
        ۴- ولوو (۱۲۵۰۰ دلار)
        ۵- آئودی (۱۲۴۰۰ دلار)
        ۶- ساترن (۱۲۴۰۰ دلار)
        ۷- مرکوری (۱۲۰۰۰ دلار)
        ۸- پونتیاک (۱۱۸۰۰ دلار)
        ۹- کرایسلر (۱۰۶۰۰ دلار)
        ۱۰- دوج (۱۰۶۰۰ دلار)
        ۱۱- آکورا (۹۸۰۰ دلار)
        ۱۲- اینفینیتی (۹۳۰۰ دلار)
        ۱۳- فورد (۹۱۰۰ دلار)
        ۱۴- کیا (۸۸۰۰ دلار)
        ۱۵- لندروور ( ۸۸۰۰ دلار)
        ۱۶- شورولت (۸۸۰۰ دلار)
        ۱۷- بیوک (۸۶۰۰ دلار)
        ۱۸- جیپ (۸۳۰۰ دلار)
        ۱۹- سوبارو (۸۲۰۰ دلار)
        ۲۰- هیوندای (۸۲۰۰ دلار)
        ۲۱- جی‌ام‌سی (۷۸۰۰ دلار)
        ۲۲- فولکس واگن (۷۸۰۰ دلار)
        ۲۳- نیسان (۷۶۰۰ دلار)
        ۲۴- مزدا (۷۵۰۰ دلار)
        ۲۵- مینی (۷۵۰۰ دلار)
        ۲۶- میتسوبیشی (۷۴۰۰ دلار)
        ۲۷- هوندا (۷۲۰۰ دلار)
        ۲۸- لکسوس (۷۰۰۰ دلار)
        ۲۹- سایون (۶۴۰۰ دلار)
        ۳۰- تویوتا (۵۵۰۰ دلار)

        البت خب کسی که پولش رو داره سوار میشه ولی من جز اون گروه نیستم.
        راجب تعصب هم من از اوجایی که هم خودم و هم اطرافیانم مشتری خودروهای ژاپنی هستیم و بسیار راضی ایم وظیفه خودم میدونم که با افتخار طرفداریش رو کنم.
        ایشالا شما هم یه روز بی ام و سوار شی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          حرف حساب جواب نداره سینا جان دمت گرم .
          دوستان با واقعیت نمیتونن کنار بیان که ماشین لوکس برای اینکه سرپا بمونه و چندین سال کار کنه باید درست براش خرج شه و خرجشم زیاده .حالا هر برندی میخواد باشه.
          البته به جز لکسس .خودمم تعجب کردم از فولکس و هیوندایی که ماشینای اقتصادی میزنن هم کمخرج تر؟
          دسخوش داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. AMIN

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (121 ديدگاه)

        کاملا درسته به جای به شدت باید گفت وحشتناک…ه حتما دلیلی داره این دو ماشین کنار هم قرار گرفتن.. دوست دارم خودت دلیلشو بگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. M

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      مصداق عینی چی چیه دیگه ؟!… کاری به اون خاطره ی 450 یورویی دوستتون ندارم ولی انتظار داری لوازم یه اتومبیل لوکس هم قیمت یه ماشینی باشه که واسه قشر متوسط طراحی شده ؟؟ … نکته دیگه اینه که یه ماشین لوکس و با پرفورمنس بالا مطمعنا طول عمرش بخاطر کیفیت بالاتر قطعات از یه ماشین دم دستی کم قیمت ، خیلی خیلی بیشتره . همین آئودی سرویس هاش درست و به موقع انجام بشه یه عمر ماشینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2646 ديدگاه)

        بله دوست عزیز
        کسی لوکس سوار میشه باید خرجش کنه ولی من از شما می پرسم
        آیا وفتی بی ام و با (18700دلار) بنز (12900) و ائودی (12400) رتبه هاش اول و دوم و پنجم این لیست رو دارن از لوکس های مثل اینفینیتی (۹۳۰۰ دلار) و بیوک (۸۶۰۰ دلار) و لکسوس (۷۰۰۰ دلار) که رتبه 12 و 17 و 28 رو دارن حرفی نمیزنید؟
        ایا این ماشین ها لوکس نیستن؟
        البت خب مشخصه الان یسری دوستان میان میگن بی ام و کجا و لکسوس کجا که این شکل تعصبات بی ارزش ترین نوع تعصباته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. سامان اذری

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3198 ديدگاه)

    تو ایران پژو سمند های چینی شده با 40 هزار کیلومتر
    صفر حساب میشه چه رسد به ائودی اونم با 40 هزار کیلومتر پیمایش با بنزین و اسفالت اون طرف

    صد درصد ائودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    صندوق عقبشو !!!!!!!! دریاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      خونست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. فيصل

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    باید به هزینه های سرویسهاشونم فکر کرد بعد تصمیم به خرید گرفت.
    این قیمت یعنی قشر متوسط کارمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. hussein

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در سوئد و اغلب کشورهای اروپایی این یک انتخاب نامعقول هست
    یک تویوتا کمری نو اینجا تا سه سال دارای پوشش بدنه از طرف کارخونه ی تویوتا هست. مالیاتی که سالیانه بر اساس مقدار انشار کربن دی اکسید تعیین میشه هم برای یک تویوتا کمری حداقل یک سوم این ائودی هست
    بعد باید به سه سال گارانتی اتومبیل نو هم توجه کرد که برای ائودی برای هر مشکلی حداقل صد یورو فقط برای بررسی اون هزینه میشه و برای تعمیر هم نسبت به خرابی یا قطعه هزینه ی سرسام اوری داره
    بیمه ی کامل برای ائودی که شامل بدنه میشه حداقل سالی دو هزار یورو خرج داره مگه اینکه صاحبش بیمه ی کامل نکنه که شامل بدنه نمیشه
    سه سال هم گارانتی دستیار جاده که هزینه شو تویوتا میپردازه هم شامل تویوتای نو میشه

    خیلی از مزیتهایی که یک تویوتای نو داره رو میشه با این خرید فدای پرفورمنس این ائودی کرد. این نظر من هست و امیدوارم ترول بازی در نیارین

    بعد اینجا کسی که پولشو داره نمیره اینطوری پولشو اتیش بزنه میره نو میخره
    خرید یک ماشین نو تو اروپا یا امریکا کلی مزیت داره که تو ایران استفاده نمیشه و فروشنده ی محترم برای تک تک این خدمات جداگانه حساب میکنه به مشتری یه فاکتور سرسام اور میده که این چیزها غیر قابل مفهموم هست
    اینجا یه چیز دیگه هم هست که اتومبیلی که سه سال از سال ساختش میگذره باید هر سال معاینه فنی بشه که اجباری هست بدونه معاینه اتومبیل حق استفاده نداره فرقی نمیکنه مرسدس بنز ولوو یا تویوتا یا ائودی باشه
    یک تویوتای نو تا سه سال که لازم نیست ولی بعد سه سال حتما باید سرویسها رو بره و قطعات اصطحلاکی تعویض بشه تا تو معاینه فنی به مشکل برنخوره ولی یک تویوتای نو تا سه سال هزینه ایی نداره به علت گارانتی ها و اینکه ماشینی که کمتر از سه سال عمر داره معاینه ی فنی سالیانه نیاز نداره
    ولی ائودی باید هر سال معاینه فنی بشه و سرویسهاش هم انجام بشه که سرویس یک ائودی برای سرویس معمولی حداقل هزار یورو خرج داره و باز نسبت به قطعاتی که باید تعویض بشه هم این هزینه هی بالاتر میره
    اینجا این چیزها یک اجبار قانونی هست و باید انجام بشه شما التماس کنی قسم بخوری که ماشینت لازم نداره باید معاینه فنی بری وگرنه سیستم طوری هست که اگه انجام نشه و یا انجام بشه و نقصی داشته باشه ماشین و بسته به نقص اتومبیل خود به خود غیر قابل تردد اعلام میشه و اگه کسی با چنین اتومبیلی تردد کنه و پلاک ماشین جلوی دوربین خودروهای پلیس قرار بگیره خونده میشه و جریمه میشه
    نرخ ها رو تبدیل کردم ولی حدودا همینقدره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. NSX

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    عاشق این نسلشم خیلی با ابهته.خوراک مافیاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. #ali.m#

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    با توجه با هزینه های بالای لوکس المانی انتخاب من کمری خواهد بود اگر هم بخوام لوکس کارکرده سوار شم لکسس میگیرم که از ماشینای اقتصادی مثل فولکس و هوندا هم کم خرج تره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آریا

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    انتخاب من تویوتا کمری چون هزینه نگهداریش به یه ماشین 23000 هزار دلاری میخوره ولی s8 خیلی نگهداری سختی داره و بیشتر کسانی که ماشین 10 سال کارکرد و مشابه و خریداری میکنن بعدا پشیمون میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Saman

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    100% کمری برتری داره آئودی بین خودروهای آلمانی بیشترین افت قیمتو داره که بی علت نیست تعمیرات آئودی مشکل و هزینه های نامعقول داره و به صورت کلی خودروهای کارکرده آلمانی ارزش خرید ندارن و همواره باید یک دست به کاپوت و یک دست به حساب بانکی داشته باشید :D اتحادیه تاکسیرانان آلمان استقبال خوبی از خودروهای تویوتا کردن چون از معایب و مخارج پی در پی بنز و ب ام و کلافه شده بودن که در مجله ماشین هم به این مطلب اشاره شد :-) در بازار دست دوم خودروهای لوکس ژاپن و us بسیار بهترن خودروهای آلمانی بعد از حدود پنج سال لگنهای پر خرجی تبدیل میشن که باید به یه مشتری از همه جا بی خبر انداخته شوند :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PD

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      این دوستمون ازوناس که قبلا خودش پورشه داشته بعد چون نمایندگی بهش درست سرویس نداده پورششو برده جلو نمایندگی داغون کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. حمید ع

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    دوستان اشتباه نتیجه گیری نکنین..موضوع فقط بیشتر بودن دوام خودروهای ژاپنی نیست..البته به شخصه به بیشتر بودن دوام و بالاتر بودن کیفیت قطعات خودروهای ژاپنی باور دارم.اثبات این ادعا نتایج مطالعه jd power هستش.موضوع مهم دیگه سادگی تعمیر و پرهیز از پیچیدگی خودروهای ژاپنیه.ی مثال میزنم هر کسی می تونه تسمه دینام تویوتا کمری رو عوض کنه ولی هر کسی نمیتونه تسمه دینام آئودی اس۸ رو حتی پیدا کنه…در پایان باید اعتراف کنم که اون اس۸ کارکرده رو با ی کمری نو که هیچ با دوتا کمری نو هم عوض نمیکنم.پیچیدگیش هم رو چشام..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا