آئودی

آئودی نسخه جاده‌ای R8 GT3 را روانه بازار خواهد کرد؟

ظاهرا  آئودی درحال آزمایش یک نسخه خاص از R8 برای خداحافظی با این مدل است.

چیزی نمانده که آئودی R8 هم مانند برادر بزرگ‌تر خود TT به کتاب تاریخ بپیوندد. امسال R8 به پایان تولید خود می‌رسد؛ بنابراین کسی انتظار معرفی یک نمونه جدید از آن را در آخرین ماه‌های سال میلادی ندارد. تصاویر افشاشده از این خودرو نشان از یک مدل با آیرودینامیک پیشرفته مانند مدل‌های مسابقه‌ای GT3 دارد که در جلو و عقب از پلاک استفاده می‌کند؛ درحالی‌که نمونه‌های مسابقه‌ای فاقد پلاک و اجازه تردد در خیابان‌های عمومی هستند.

منابع غیررسمی باور دارند که تصاویر متعلق به یک خودروی جاده‌ای هستند اما این لزوما به معنای معرفی یک خودروی جدید برای خداحافظی با R8 نیست. تیم موتوراسپرت «شرر اسپرت» برای مدت‌های زیادی با آئودی همکاری داشته است؛ حال گمان می‌رود این R8 هم متعلق به تیم مسابقه باشد و از آن برای تطبیق خودروها با قوانین جدید مسابقات استفاده می‌کند.

شایعاتی مبنی‌بر تولید ۱۰۰ دستگاه R8 GT3 برای جاده وجود دارد که اگر حقیقت داشته باشد، به‌صورت تمام و کمال فروخته شده است. مدلی که از آن تصویربرداری شده، مانند نمونه مسابقه‌ای به یک بال بزرگ و ورودی‌های ویژه مخصوص هوا روی طاق چرخ، کاپوت و… خود مجهز شده است. یکی دیگر چشمگیرترین ویژگی‌های ظاهری آن هم هواکش بزرگ قسمت عقب آن است که وظیفه خنک‌سازی موتور را برای عهده دارد. سقف این مدل با سقف R8 عادی کاملا متفاوت است؛ تغییرات این خودرو نسبت به R8 عادی آنقدر زیاد است که آن را به نمونه جاده‌ای R8 GT3 EVO II نزدیک می‌کند؛ خودرویی زیبا که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد. از همین رو، احتمال می‌رود از لحاظ مکانیکی به GT3 EVO II نزدیکی زیادی داشته باشد.

تصاویر مشخصی از کابین آئودی تازه منتشر نشده است اما ظاهرا با فضای داخلی R8 عادی تفاوتی ندارد. درحالی‌که میله ایمنی به‌وضوح دیده می‌شود اما خبری از اتصال ستون A نیست. از لحاظ موتوری هم هر آنچه برای این خودرو انتخاب شود، مشخصا سریع و قدرتمند خواهد بود چون موتور ۶۰۲ اسب بخاری R8 امتحان خود را به‌اندازه‌ کافی پس داده است.

این تصاویر جاسوسی در پیست نوربرگرینگ ثبت شده‌اند. آئودی هیچ واکنشی نشان نداده و تنها می‌توان منتظر ماند دید که آیا R8 GT3 جاده‌ای تتمه دفتر این سوپراسپرت افسانه‌ای خواهد بود یا خیر؟ نظر شما درباره تولید این خودرو چیست؟ چرا آئودی در حال خاتمه دادن به زندگی مدل‌های مشهوری چون TT و R8 است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Arshia m3csl

    ۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    عالی میگه r8 نسخه سوپراسپرت رده بالا بیاد😍👌🏽 فکر کن رقیب پورشه ۹۱۱gt3 rs و مکلارن ۷۵۰s بشه واقعا رقابتش دیدنی میشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  2. amir

    ۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2343 ديدگاه)

    تنها جایی که ار ایت سوار شدم تو کامپیوترم بود🥲🥲🥲

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Enzo Ferrari 2008

      ۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      منم

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. Siyavash

    ۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    والله آئودی کرم داره، دیگه آر۸ رو تولید نمیکنه…ولی عجب چیزه حقی شده فکر کنم ۶۴۰ اسب قدرت و ۶۰۰ نیوتن گشتاورد داشته باشه..ولی هندلینگ عالی و فکر کنم دانفورس زیادی داشته باشه…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. Porsche

    ۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    فکر کنم آئودی فهمیده هواداران از توقف تولید پیشرانه ۱۰ سیلندر ناراحت شدن ، به خاطر همین میخواد یکبار دیگه صدای این موتور نازنین رو به ماشین بازا هدیه بده 🔥 فعلا هیچ شناخت و درکی نسبت به r8 برقی ندارم بعضی از شایعات میگن یه هایپرکار الکتریکی ۱۰۰۰ اسبی برای رقابت با نورا و نسل بعدی تسلا رودستر هست اما هنوز هیچ اخبار رسمی در مورد پرفورمنس r8 برقی اعلام نشده ، شاید واقعا چیز خوبی از آب دربیاد ولی باز هم نمیتونه جای نسخه درونسوز رو بگیره و هیچکس نمیدونه آئودی چه برنامه ای برای جبران این کمبود داره !

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا