بنتلی

نسخه بازتولید بلوور بنتلی 1929 شرکت لیتل کار معرفی شد

بنتلی موتورز و شرکت لیتل کار از نسخه جاده‌ای و بازتولیدی بلوور بنتلی ۱۹۲۹ کلاسیک رونمایی کردند. این خودرو که در مقیاس ۸۵ درصد نسخه واقعی ساخته شده است با نام بلوور جونیور در دسترس خریداران خواهد بود.

خودروی موردبحث یک محصول برقی است که بر پایه خودروی تیم شماره ۲ شکل می‌گیرد، وسیله نقلیه‌ای که می‌توان آن را مشهورترین و ارزشمندترین بنتلی دوران خود دانست. بلوور جونیور همچنین اولین خودروی شرکت لیتل کار است که مجوز کامل تردد در جاده‌ها را خواهد داشت. این خودرو را می‌توان در جاده‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا راند. بلوور جونیور به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود و تمامی جزئیات خودروی اصلی را به همراه دارد. شرکت لیتل کار با بخش میراث کلکسیون بنتلی همکاری داشته است تا این نسخه بازتولید بلوور بنتلی را با مقیاس ۸۵ درصد تولید نماید. البته برخی تغییرات جهت هماهنگی با ابعاد کوچک‌تر خودرو اعمال شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی جدید صندلی‌ها در مقایسه با طراحی استاندارد قبلی اشاره کرد.

نیروبخش این خودرو باتری ۴۸ ولتی و پیشرانه برقی ۲۰ اسب بخاری است که سبب ثبت شعاع حرکتی تخمینی ۸۷ کیلومتری و حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌شوند. بلوور بنتلی را می‌توان با شارژر سطح ۱ یا ۲ شارژ کرد. به فریم فولادی و رنگ شده خودرو فنرهای تخت و دامپرهای قدیمی آن زمان متصل شده‌اند و ترمزهای دیسکی برمبو در جلو و کاسه‌ای در عقب باعث می‌شوند قدرت توقف مطمئن‌تری وجود داشته باشد. همچنین باتری‌ها و سیستم‌های الکترونیکی نیز از نظر پنهان شده‌اند و پیشرانه برقی در اکسل عقب جا خوش کرده است.

داشبورد بلوور جونیور در نگاه اول شبیه کپی کوچک‌تر از نسخه اصلی به نظر می‌رسد اما پمپ فشار سوخت هم‌اکنون به عنوان انتخاب‌گر حالت رانندگی ایفای نقش می‌کند. دکمه‌های موجود برای چراغ‌های جلو و راهنما نیز از نسخه اصلی کپی شده‌اند و نشانگر شارژ باتری هم جزو دیگر موارد شاخص کابین است. یک درگاه شارژ USB نیز وجود دارد که در نمایشگر کابین ادغام شده است. در این نمایشگر ناوبری ماهواره‌ای گارمین و دوربین دنده‌عقب دیده می‌شوند. شرکت لیتل کار ۹۹ دستگاه فرست ادیشن از این خودرو را تولید خواهد کرد. از جمله ویژگی‌های سفارشی مدل‌های فرست ادیشن می‌توان به نشان‌های سفارشی روی کاپوت، رکاب، داشبورد و پلاک شماره‌دار اشاره کرد.

تمامی مدل‌های فرست ادیشن به رنگ سبز بدنه مزین خواهند شد و شاسی و رینگ‌ها نیز رنگ مشابهی خواهند داشت. در دو طرف بدنه نیز پرچم بریتانیا نقش خواهد بست. قرار است از اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی تولید مدل فرست ادیشن شروع شود. جدای از بلوور جونیور، بنتلی برنامه برقی سازی خودش را پیش می‌برد و علاوه بر تولید اولین محصول برقی تاریخ خود به دنبال عرضه نسخه‌های پلاگین هیبریدی از کانتیننتال و فلایینگ اسپور نیز هست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. HR3

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    هوووف❤️

    موافقم 16
    مخالفم 0
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    از ظاهر قدیمی اینا چه سودی می کنن

    موافقم 8
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    خیلی قشنگههههههههههههه به عنوان یک ماشین برای کارای روزمره کوتاه بدرد بخوره

    موافقم 15
    مخالفم 0
  4. gholii

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    ظاهرا مشکل مدل قدیمی رو حل کردن.مشکل اش این بود که پدال گازش وسط بود و به قول برایان جانسون از گروه راک ای سی دی سی که یکی از مالکان مدل کلاسیک هست میگفت هردفعه که میخوام ترمز بگیرم میگم ای تو روحت.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  5. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    وای چقدر کیف میداد بچه بودیم از این مدل سوار می‌شدیم رویای بچگیمون بود

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. شکیبا

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (29 ديدگاه)

      مگه صد سالته؟؟؟

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (233 ديدگاه)

        شکیبا عزیز من در حال حاضر ۲۶ سالگی وارد میشم تغریبا ۳ روز دیگر

        موافقم 4
        مخالفم 0
  6. شکیبا

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    مگه صد سالته؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. amirali

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    واقعا زیباست .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. حسین دهمرد

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    برد و سرعتش اندازه ماشین شارژی بچه هاست اون پرچم استعماری هم گند زده تو طراحی . آدمو یاد جزیره ی موریس میندازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا