بی ام وپورشه

درگ نسخهٔ پایهٔ خانوادهٔ پورشه 911 با پرچم‌دار خانوادهٔ بی ام و سری 3

در هنگام ساخت یک خودرو، قدرت، پرفورمنس و قیمت عواملی هستند که ارتباط مستقیمی باهم دارند اما گاهی برخی خودروها مثل شورلت کوروت استثنا می‌شوند. این موضوع در خودروهای دیگری هم وجود دارد و حالا کارواو در ویدئوی جدید خود با قرار دادن یک پورشه ۹۱۱ کاررا پایه در برابر یک ب‌ام‌و M3 کامپتیشن پرچم‌دار قصد دارد آن‌را نشان دهد. این دو خودرو از لحاظ قیمت نزدیک به هم هستند اما در قدرت اختلاف زیادی باهم دارند که این اختلاف ممکن است در پرفورمنس منعکس نشده باشد.

M3 کامپتیشن با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی خود در دنیای سدان‌ها یک هیولا است. این پیشرانه ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. وزن این سدان آلمانی هم ۱۷۳۰ کیلوگرم است. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه اما تنها ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته پورشه سبک‌تر بوده و ۱۵۰۵ کیلوگرم وزن دارد.

در دو درگ اول که از حالت ایستاده آغاز می‌شود، ترکیب موتور عقب پورشه به کمک آن می‌آید و موجب پیروزی می‌شود. در درگ اول، ۹۱۱ هنگام عبور از خط پایان اندازهٔ طول چندین خودرو با ب‌ام‌و فاصله دارد. نتیجهٔ درگ دوم اما کمی نزدیک‌تر است ولی هنوز هم پورشه پیروز شده و ظرف ۱۱.۷ ثانیه از خط پایان رد می‌شود درحالی‌که ب‌ام‌و تایم ۱۱.۸ ثانیه را ثبت می‌کند. در دو مسابقهٔ بعدی که رولینگ است اما برتری پورشه بی‌اثر می‌شود زیرا در اینجا M3 به لطف قدرت بیشتر خود کاملاً ۹۱۱ را مغلوب می‌کند.

بدین ترتیب، این رقابت به شکل مساوی پیش می‌رود و آزمایش ترمز می‌تواند برنده را مشخص کند. در اینجا دماغهٔ کوتاه‌تر ۹۱۱ یا کاپوت کشیدهٔ M3 که موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی را در خود جای داده باعث پیروزی کوپهٔ اشتوتگارتی می‌شود. به‌طورکلی، این دو خودرو ممکن است قیمت مشابهی داشته باشند اما خصیصه‌های پرفورمنس متفاوتی دارند و این ویدئو نشان می‌دهد که خودروها فراتر از اعداد روی کاغذ هستند.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M3

۹۱۱ کاررا

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۳ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۳۸۵ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۵۰۵ کیلوگرم
قیمت ۸۷ هزار پوند ۸۳ هزار پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    من ام سه رو میپسندم به چند دلیل
    خونوادگی تره و جادارتره
    واسه کار های روزانه بهتره
    زیادی اسپرت نیست و نرم تره به یقین
    اما اگه سرعت و اسپرتی بخوام ۹۱۱

    موافقم 15
    مخالفم 0
  2. محمد امین

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    درگ جالبی بود، ولی نتایجش از قبل تا حدودی قابل پیش‌بینی بود …. پورشه ۱۲۰ اسب قدرت کمتر داره ، اما حدود ۲۳۰ کیلوگرم سبک تره، و توی درگ حدود یک دهم سریع تر بود هرچند m3 لانچ خوبی نداشت و اما توی رولینگ قدرت بیشتر و واکنش سریعتر گیربکس به کمک m3 اومد و رولینگ ها رو برد
    توی ترمزگیری تقریبا کنار هم وایستادن ، به نظرم چونکه m3 سنگین تر هست ، عملکرد ترمز هاش به مراتب بهتر بود
    ۹۱۱ خیلی خوبه و قیمتش هم یکمی کمتره ، و حس رانندگی اش رو راست تره ، اما m3 ماشبن کامل تری هست و ارزش خرید بیشتری داره
    یه درگ هم بین m5cs و پورشه ی پانامرا توربو اس هایبرید ، و مرسدس e63 s و آئودی که اسمش رو یادم رفته متاسفانه توی کارواو برگزار شد ، که m5 cs مقتدرانه همه ی عنوان ها رو برد ، و فقط توی ترمزگیری
    عملکردش یکمی کمتر تر از پورشه بود

    موافقم 8
    مخالفم 0
  3. آرین

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    اگر عامل وزن رو خنثی کنیم با اینکه قدرت و گشتاور پورشه کمتره ولی خیلی عالی لانچ کرد و فاصله رو حفظ کرد.
    در این مورد چند دلیل که میشه بهش استناد کرد تعویض دنده سریع‌تر گیربکس دوکلاچه، اتلاف انرژی کمتر از موتور تا چرخ، آیرودینامیک بهتر و نسبت وزن بیشتر روی محور محرک پورشه هست که چسبندگی بیشتری ایجاد میکنه.
    البته ممکنه عوامل دیگه مثل سایز چرخ هم باشه که خبر ندارم.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. Aran+Milan

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    من از ماشینای پورشه زیاد خوشم نمیاد ولی باید قبول کرد به لحاظ مهندسی بخصوص استفاده مفید از تمام قدرت امپراطوره

    موافقم 4
    مخالفم 3
  5. Shirko

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (253 ديدگاه)

    من نمی دونم اخه این چه صدایی روی پورشه گذاشتن ، ناسلامتی جزو ماشین های اسپورته !!!!!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. ‌...

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    مطلب خوبی بود 😐

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mm-yarlou

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    مطمئنا اگر m3نسل قبل بود اون رو انتخاب میکردم ولی حیف این حد از قدرت کیفیت وجذابیت رو ظاهر و طراحی جنجالی خودرو زیر سوال برده
    در مورد پورشه هم که نسخه پایه۹۱۱ هم رقیب سرسختی هست برای خودرو ها تواین سگمنت

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا