بی ام وپورشه

رویارویی بی‌ام‌و M240i و پورشه کیمن در پیست

از دیرباز تاکنون، ب‌ام‌و و پورشه در بخش‌های مختلف بازار باهم رقابت کرده‌اند و حالا ب‌ام‌و M240i xDrive در برابر پورشه کیمن قرار گرفته است. این رقابتی است که بسیاری از علاقه‌مندان منتظر آن بودند. مردان اتوبیلد این دو خودروی اسپرت را به پیست برده‌اند تا آزمایش کنند و ببینند کدام‌یک از آن‌ها بهترین است زیرا هردو در DNA خود خوی اسپرتی دارند. علاوه بر این، وجود نشان پورشه روی هر خودرویی انتظارات را بسیار بالا می‌برد و وجود حرف M در نام هر ب‌ام‌ویی معنی پرفورمنس می‌دهد. البته بین این دو خودرو تفاوت‌های مهمی هم وجود دارد که قبل از تماشای ویدئوی بهتر است به آن‌ها اشاره کنیم.

ب‌ام‌و زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی دارد درحالی‌که کیمن از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت استفاده می‌کند. مزیت اصلی پورشه قرارگیری پیشرانهٔ آن در وسط خودرو است که تعادل بهتری را به دنبال دارد. البته این ترکیب موجب حذف صندلی‌های عقب می‌شود که این موضوع ب‌ام‌و را به خودروی بسیار کاربردی‌تری تبدیل می‌کند. تفاوت بزرگ دیگر بین این دو خودرو نیز ۷۴ اسب بخار قدرت بیشتر M240i از ۳۰۰ اسب بخار قدرت موتور چهار سیلندر کیمن است.

بااین‌حال، ازآنجایی‌که پورشه وزن کمتری دارد، لپ تایم دو خودرو بسیار نزدیک به یکدیگر است. ب‌ام‌و یک دور پیست را در ۱ دقیقه و ۳۴.۵۲ ثانیه طی کرد درحالی‌که پورشه پس از ۱ دقیقه و ۳۴.۱۸ ثانیه از خط پایان عبور کرد که این یعنی اختلاف دو خودرو در حد یک چشم برهم زدن است. بااین‌حال، به گفتهٔ مردان اتوبیلد، به‌طورکلی M240i انتخاب بهتری است زیرا پکیج کامل‌تری را ارائه می‌کند. هرچند ممکن است کیمن در پیست کمی سریع‌تر باشد اما ب‌ام‌و در مسیر مستقیم سریع‌تر بوده و خودروی بسیار کاربردی‌تری است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
bmwblog

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2507 ديدگاه)

    کاش میشد تو یه مطلب تایم خودروها در تمام پیستهای مشهور دنیا جمع آوری و ارائه بشه بدون تمایز و
    کلاس بندی
    دستکم به عنوان سرگرمی بنظرم ارزشش رو داره

    موافقم 21
    مخالفم 0
    1. GMA

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      مخصوصا نوربرگ رینگ که خودش یه کتاب میشه اگه رکورد هاشو جمع کنند

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. محمدهادی

        ۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2143 ديدگاه)

        البته من فککنم اگه پدال هر هفته یه کلیپ تصویری از جدیدترین تایم گیری رسمی ماشینای سرامد تو هر سگمنتی رو بذاره خیلی جذاب تر و آپدیت تر بشه،بحث تایم زنی تو نوربورگرینگ

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. AMG GT R

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      خودروی مورد نظرت رو در قسمت جست و جو در بالای سایت سرچ کن
      https://fastestlaps.com/

      موافقم 4
      مخالفم 0
    3. R@m!n

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      ۹۹ درصد تایم ها رسمی نیستن که بهش اتکا کرد.

      موافقم 13
      مخالفم 0
    4. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      خیلییییییییییییییییییی نیازه
      به شدت دوست دارم همچین مقاله ای رو
      هر ماهم مثلا آپدیت بشه….
      عین اون کیفیت خودرو های داخلی… که هر چند وقت یه بار آپدیت میشه
      بشدت مقاله حقی خواهد بود
      تا این مقاله رو نگیریم آروپ نمیگیگیریم

      موافقم 7
      مخالفم 0
    5. مازیار

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2507 ديدگاه)

      ممنون AMG GT R یه چرخی زدم حتما بازم بکارم میاد
      رامین چرا تایم گیری رسمی نمیشه؟ اصلا تایم گیری رسمی به چه صورت هست و چه مواردی لازم به اجراست؟

      پدال جون کامنتام یکی در میون زمان انتظار داره و نداره داستان چیه آخه؟😅

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        تایم گیری رسمی پروسه ای زمان بره و برای ثبت رکورد باید چندین ماه اون محصول تو یه پیست خاص انقدر دور بزنه و دیتا بده به تیم مهندسی و از طرفی این دیتاها آنالیز بشه و دوباره طبق این دیتاها تنظیمات خودرو ستاپ بشه تا به بهترین تایم برسه. به طبع کار زمان بر و پرهزینه ای هست.

        برای مثال فورد جی تی که دوستان میگن پرفورمنس در حدی نداشت که خب ناشی از کمبود اطلاعات هست فقط و فقط تو یه پیست تایم رسمی زد اونم پیست ویرجینیا بود که سال 2016 رکورد اون پیست رو به راحتی جابجا کرد. اما راننده های مستقل بیشتر از 10 ثانیه اختلاف داشتن. یا فراری F488GTB تو ویرجینیا یه تایم افتضاح داره که خیلی سریع تر هست اما فقط از خود تیم فراری برمیاد که یه تایم در خور بزنن.

        در کل این جنگ قدرت فقط زمانی انجام میشه که کمپانی میخواد ثابت کنه محصولش در سطح بالایی هست.

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. مازیار

          ۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2507 ديدگاه)

          اتفاقا برای خودم همیشه این سوال هست که برای تایم گیری یک دور و چند دور کافی نیست و حتی قصد داشتم اینجا بپرسم که موقعیت نشد
          اما فکر میکنم یه راننده ثابت و آشنا برای هر پیست مثل همون گبهارت برای نوربرگ رینگ بتونه تا حدی به عادلانه شدن تایمها کمک بکنه و ست آپ هم که جای خود داره
          پدال جون ممنون که یه سوال و جواب
          یه شب تا صبح طول می‌کشه احتمالا میخوای که رشته کلام از دستمون در نره😉

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. مازیار

          ۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2507 ديدگاه)

          (در کل این جنگ قدرت فقط زمانی انجام میشه که کمپانی میخواد ثابت کنه محصولش در سطح بالایی هست.)

          و این حرفت کاملا درسته و حاوی نکته ای ظریف
          که اگه کمپانی مطمئن باشه اونوقت به هر قیمتی که هست پیگیر تایم زنی و اعلام اون میشه چون برای یه سوپراسپرت هیچ تبلیغی بهتر از این نیست

          موافقم 2
          مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4922 ديدگاه)

    وارد کردن هیجان به زندگی باعث امید میشه ….. یکی از ایده های وارد کردن هیجان به زندگی واسه کسایی که عاشق دنیای خودروها هستن همین مسابقات درگ هستش

    موافقم 8
    مخالفم 0
  3. سهیل

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    M2 به قول اون اورانگوتان انگلیسی، کلارکسون که هیتر بیمو هست یکی از بهترین M های تولید شده تابحال هست.

    موافقم 8
    مخالفم 14
  4. Pooriya.BMW_Germany

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (584 ديدگاه)

    رقابت با پورشه سخته ؛ بخش M ب ام و با اون عظمت حریفش نشد‌ آن وقت یه عده منتظر نشستن کوروت جدید بیاد رکورد پورشه را بزنه

    موافقم 12
    مخالفم 15
    1. محمد امین

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      داداش مطلب رو خوندی؟

      موافقم 9
      مخالفم 3
    2. 1123

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      ول کن تورو خدا
      جو سایت هنوز آروم نشده دوباره متشنجش نکنید

      موافقم 9
      مخالفم 0
  5. سرزمین آفتاب

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ب ام و ارزنده تر هست
    ولی حس پورشه یه چیز دیگس

    موافقم 9
    مخالفم 4
  6. مهردادکمال

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    بی ام و m 2 ماشین محبـوبم نیست و خرید کیمن هم قطعا یه انتخاب احساسی هست تو این رنج قیمت انتخابهای بهتری هم هست

    موافقم 1
    مخالفم 6
  7. محمدهادی

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    و ما همچنان در انتظار رونمایی از یک بی ام و تماما پیست محور و موتور عقب هستیم
    شورولت کوروت آخر زد
    هنوز بی ام و نزده…

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا