بی ام و

بی ام و M4 DTM چمپیون ادیشن منهارت با 708 اسب بخار قدرت

شرکت منهارت به عنوان یکی از مشهورترین تیونرهای دنیا اقدام به ارتقای بی‌ام‌و M4 DTM چمپیون ادیشن کرده است. خودروی موردبحث حالا قدرت ۷۰۸ اسب بخار را تولید می‌کند.

M4 DTM چمپیون ادیشن یکی از جذاب‌ترین نسخه‌های سفارشی نسل F82 سری ۴ محسوب می‌شود. اولین مدل از این خودرو در سال ۲۰۱۴ و برای گرامی داشت قهرمانی مارکو ویتمن در DTM تولید شد و تنها ۲۳ دستگاه از آن در دسترس بودند. نسخه دیگری نیز در سال ۲۰۱۶ و با سقف تولید ۲۰۰ دستگاه معرفی شد. حالا منهارت به عنوان تیونری آلمانی فرصت کار روی نسخه دوم از آن خودرو را پیدا کرده است و پیشرانه ۶ سیلندر خودروی موردبحث هم‌اکنون قدرت قابل‌توجهی تولید می‌کند.

منهارت محصول جدیدش را MH4 GTR می‌نامد و فقط یک دستگاه از آن را تولید می‌کند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی بی‌ام‌و از اینترکولر سفارشی و برخی قطعات دیگر سود می‌برد. نیروگاه یاد شده که با کد S55 شناخته می‌شود دارای ECU ریمپ شده و سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ است و خروجی‌های چهارگانه ۱۰۰ میلی‌متری از جنس فیبر کربن نیز در پشت خودرو خودنمایی می‌کنند. تغییرات سخت‌افزاری یاد شده باعث شده‌اند قدرت بی‌ام‌و M4 DTM چمپیون ادیشن به ۷۰۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۸۰ نیوتون متر برسد.

منهارت اشاره‌ای به مشخصات عملکردی خودروی خود نداشته است اما باید گفت نسخه استاندارد M4 DTM چمپیون ادیشن که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود. اگر به خاطر داشته باشید خودروی موردبحث از تکنولوژی تزریق آب M4 GTS استفاده می‌کند؛ اما تکمیل کننده کیت قدرت منهارت بال عقب فیبر کربنی و اسپویلر لبه‌ای جلوست. رکاب‌های جانبی نیز تأثیر مناسبی روی اسپرت کردن ظاهر خودرو داشته‌اند. به این موارد باید رینگ‌های ۲۰ اینچی را نیز اضافه کرد.

اما در کابین تغییرات زیادی وجود ندارد و منهارت تنها به اضافه کردن نمایشگر و حذف یکی از ورودی‌های هوای کنسول مرکزی اکتفا کرده است. به عنوان سخن پایانی باید گفت بی‌ام‌و M4 DTM چمپیون ادیشن به‌صورت استاندارد با صندلی‌های اسپرت جلو و رول کیج بجای صندلی‌های عقب عرضه شد. نظر شما درباره این خودرو و به ویژه جلوپنجره سنتی بی‌ام‌و چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. وحید اسماعیل نسپ

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    به به چه عروسکی

    موافقم 25
    مخالفم 2
  2. Hitman

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (389 ديدگاه)

    نگا استیل گنگو💪🗿

    موافقم 26
    مخالفم 1
  3. Siyavash

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (662 ديدگاه)

    اینو میگن یه تیونینگ خفن..عاشق داشبورد فرمون و صفحه کیلومتر آنالوگ بی ام و هستم ،نسل جدید که آنالوگ نیس به هیچ وجه برام جذاب نیس حس خوبی به آدم نمیده وقتی شتاب میگیری…منهارت..جی پاور..واقعا با بی ام و جادو میکنن…..خیلی زیبا هست…..

    موافقم 24
    مخالفم 1
  4. Siyavash

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (662 ديدگاه)

    عالی..جذاب..فقط اون صفحه کیلومتر آنالوگ رو نگاه ……با. روان آدم بازی میکنه

    موافقم 20
    مخالفم 1
  5. Alan.r

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    عجب رخ گنگی داره
    واقعا طراحی های اون دوره بیمر محشر بودن❤️❤️

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. R/T

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    واقعا معرکه است

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. 911

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    پیشاپیش عیدتون مبارک.
    ماشین یعنی این. الان با جلو پنجره M4 دیگه باید نسخه پایه سری چهار رو(نسل قبل)رو باید طلا گرفت.

    موافقم 13
    مخالفم 0
  8. Hamilton1970

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (529 ديدگاه)

    ب‌ام‌و یعنی این…
    🤍💙❤️

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا