بی ام و

تبدیل پیشرانه 10 سیلندر بی ام و M5 E60 به میز قهوه‌خوری!

از میان تمامی پیشرانه‌های تولیدی بی ام و، قلب تپنده بی ام و M5 E60 که از نوع ۱۰ سیلندر با کد S85 بوده یکی از محبوب‌ترین نمونه‌ها بین طرفداران به شمار می‌رود. حالا این پیشرانه به میز قهوه‌خوری تبدیل شده تا طرفداران سرسخت بی ام و هر روز بتوانند پیشرانه موردعلاقه خود را تماشا کنند!

پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی بی ام و را به راحتی می‌توان جزو بهترین ساخته‌های این برند دانست. برخی طرفداران باواریا علاقه شدیدی به نیروگاه S85 دارند به گونه‌ای که می‌خواهند هر روز آن را در خانه خود ببینند و به همین خاطر می‌توانند همین میز قهوه‌خوری را که برای فروش ارائه شده انتخاب نمایند. بخش اصلی پایه میز را پیشرانه ۱۰ سیلندر موردبحث تشکیل می‌دهد.

این نیروگاه دوست‌داشتنی به رنگ مشکی درآمده و برای تبدیل شدن به میز قهوه‌خوری تغییراتی را متحمل شده است. برای مثال سر سیلندر خالی بوده و چهار پیستون به بخش پایینی میز جوش داده شده‌اند تا به عنوان پایه عمل کنند. همچنین شش پیستون نیز به بخش بالا جوش خورده‌اند تا بازوهایی باشند که صفحه شیشه‌ای میز را نگه می‌دارند. در این بخش نوارهای طولی به رنگ M و پلاک بی ام و موتور اسپرت دیده می‌شوند. میز موردبحث در واقع یکی از ساده‌ترین میزهای تولیدی بر اساس پیشرانه خودروها بوده اما هماهنگی خوبی با کلیت خانه خواهد داشت.

خریدار میز قهوه‌خوری بی ام و علاوه بر این ماگ هایی با برند این خودروساز، شش زیرلیوانی لاستیکی و کپی کتاب داستان کامل بی ام و M نوشته جیمز تیلور را دریافت خواهد کرد. شایان ‌ذکر است با معرفی بی ام و M5 E60 ژرمن‌ها برای اولین بار از پیشرانه خود استفاده کردند. این نیروگاه آهنین ۵ لیتری صدای جذابی دارد و ردلاین آن به ۸۲۵۰ می‌رسد. احتمالاً پیشرانه ۱۰ سیلندر بی ام و جزو خوش‌صداترین پیشرانه‌های تاریخ شرکت بوده و نیروگاه ۸ سیلندر S65 را می‌توان در رده بعدی قرار داد. البته S65 نیز قرابت زیادی با S85 دارد. شاید قدرت ۵۰۰ اسب بخار S85 در حد و اندازه پیشرانه‌های توربو نباشد اما جذابیت‌های سواری زیادی را ارائه می‌کند. نکته جالب آنکه پیشرانه ۱۰ سیلندر S85 بی ام و جزو غیرقابل اطمینان ترین پیشرانه‌های این خودروساز بوده و این مشکل به حدی حاد است که بسیاری از طرفداران به دلیل هزینه‌های بالای تعویض پیشرانه از انتخاب M5 E60 می‌ترسند. البته اگر چنین اتفاقی رخ دهد مالک می‌تواند پیشرانه از رده خارج را به میز تبدیل کند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1722 ديدگاه)

    اصولا موتورهای دور بالا، هزینه نگه داری بالا و نیاز به سرویس مداوم دارن. کلا قرار دادن موتورهای دور بالا رو محصولات زیر 100k اشتباهه چون رفتار این موتورها بشدت تهاجمی هست و راننده رو تشویق به بالا بردن دور موتور میبره و در نتیجه فشار زیادی به موتور وارد میشه و استهلاک قطعات بشدت بالا میره و از اونجایی که اکثر کسانی که این موتورهای گرون رو ماشینای به نسبت ارزون می خرن و تجربه یه موتور پرفورمنس هم نداشتن تو دردسر می افتن. البته بیمر کلا این موتورو خوب نساخت و کلکسیونی از ایراد بود مثل یاتاقان، واشر سرسیلندر، گیربکس، میل لنگ و… که خب از اصلی ترین دلایل حذفش هم همین هزینه و قابلیت اطمینان پایین بود. با این اوصاف صدای گوش نوازی داشت.

    موافقم 51
    مخالفم 8
  2. FORD

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    حیف نونای قدر نشناس

    موافقم 39
    مخالفم 2
  3. Royal Driver

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    شاید بعضیا مخالف این کار باشن، ولی کار این فرد ببشتر نشون میده که چقدر این پیشرانه باافتخار و با ارزشه در صنعت خودروسازی، پیشرانه‌ای که اصلش به فرمول یک در اوایل سال ۲۰۰۰ برمیگرده. من که واقعا خوشم اومد از این کار.

    موافقم 38
    مخالفم 1
  4. ممد ژانگولر

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3678 ديدگاه)

    خدائیش عجب ایده ایی شده . حال کردم

    این یعنی پایان موتورهای احتراقی و تبدیل شدن به دکورهای زیبا

    موافقم 4
    مخالفم 69
    1. حسین

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      😂😂😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 0
  5. Amir evolution

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    😐😐

    موافقم 26
    مخالفم 0
  6. Daruosh

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    داداش بی ام و حرمت داره نه لذت 😂🤦‍♂️

    موافقم 36
    مخالفم 3
  7. احمدرضا

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (730 ديدگاه)

    موتور ماشینم خوشبخت و بدبخت داره واقعا
    این بیچاره جای اینکه تو اتوبان سیصد تاش پر کنه روش قهوه میخورن

    موافقم 37
    مخالفم 0
  8. مرتضی علی وحیدی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (117 ديدگاه)

    وسایل همراهشو میخوام
    خودشو نمیخوام

    موافقم 8
    مخالفم 2
  9. R/T

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    عجب هیولای این موتور

    موافقم 19
    مخالفم 1
  10. Rerace777

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    ما که در حسرت دیدن این موتور و ماشین ها هستیم چه برسه به روندن و قهوه خوردن رو این میز!!!!

    موافقم 15
    مخالفم 2
  11. ^MSP^

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    یاد تاپ گیر افتادم

    موافقم 20
    مخالفم 0
  12. فرهاد

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    چه دورانی با این موتور های ۱۰ سیلندر بنز و ب ام و داشتیم 🥲🥲 ( لعنت به هر چه محیط زیست و طبیعت و اینجور چیزا )

    موافقم 20
    مخالفم 15
  13. ❤BMW❤

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    مخصوص منه 😂
    هر روز بهترین لذت دنیا رو جلو چشام میبینم
    البته کاش زیر کاپوت یه m5 e60 بود

    موافقم 12
    مخالفم 4
  14. *ALI*

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    آخه کی میاد یه پیشرانه اینقدر خوب رو به یه میز تبدیل می کنه؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. حسین

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    این موتور الان باید تو پیست
    در حال از هم پاشیدن و انتقال انرژی
    هم به جاده هم به محیط هم به راننده باشه💥

    موافقم 10
    مخالفم 0
  16. BMW

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1273 ديدگاه)

    اصلا ایده خوبی نیست دلم میخواد برم صاحبش رو جر بدم بکشم درجا به نای اینکه این موتور جاده ها رو آتیش بکشه داره جای ظروف قهوه رو پر میکنه یا همون میز اصلا ایده جالبی نیست ما در حسرتشیم حالا بعصی ها چه کارها که نمی‌کنند قاطی کردم جوش آوردم نابود شدم اصلا

    موافقم 7
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا