خودروهای چینی

بی وای دی سیل U رقیب فولکس‌ واگن ID.4 در اروپا

شرکت چینی بی وای دی درصدد است با عرضه خودروی جدید سیل U در اروپا رقیبی برای فولکس‌واگن ID.4 باشد.

قرار است چینی‌ها نسخه جدیدی از سیل Seal را راهی قاره همیشه‌سبز کنند. این خودرو که در واقع نسخه شاسی‌بلند برقی از سدان سیل به شمار می‌رود رقیبی برای فولکس‌واگن ID.4 خواهد بود. بی وای دی سدان محبوب سیل را ماه سپتامبر در کشورهای اروپایی عرضه کرده، خودرویی که پس از مدل‌های هان، تانگ، آتو ۳ و دلفین پنجمین محصول بدون آلایندگی این خودروساز محسوب می‌شود.

سیل یک سدان برقی و اسپرت است که بر پایه پلتفرم ۳.۰ بی وای دی شکل گرفته و از باتری‌های تیغه‌ای ۸۲.۵ کیلووات ساعتی و تکنولوژی سلول به بدنه سود می‌برد. شعاع حرکتی خودروی موردبحث به ۵۷۰ کیلومتر می‌رسد و شارژ ۳۰ درصدی باتری را می‌توان در ۲۶ دقیقه به ۸۰ درصد رساند. دیگر ویژگی‌های استاندارد این خودرو شامل پمپ گرما و تکنولوژی V2L خواهد بود.

اما شاسی‌بلند سیل U جدید اهمیت زیادی برای این برند دارد چراکه قرار است در کلاسی رقابتی به جنگ خودروهایی همچون فولکس‌واگن ID.4، فورد موستانگ مک ای و اشکودا انیاک برود. سیل U شاسی‌بلندی جادار و کاربردی است که توان حمل پنج نفر به همراه وسایل آن‌ها را دارد. با طول ۴.۷۹ متری، خودروی یاد شده فضای بار ۵۷۰ لیتری را ارائه می‌کند و امکان گسترش این فضا به ۱۴۴۹ لیتر وجود دارد.

علیرغم اینکه دو خودروی سیل و سیل U در نام‌گذاری خود تفاوت زیادی ندارند اما در دیگر بخش‌ها اشتراکات چندانی دیده نمی‌شود. در واقع بی وای دی سیل U بر پایه پلتفرم متفاوتی شکل گرفته و فرمان و شاسی نرم‌تری دارد. کابین این خودرو برای رقابت با بهترین‌های این کلاس طراحی شده و حس و حال مدرن و لوکسی دارد. حتی در این بخش تریم کریستال مشابه محصولات بی ام و نیز دیده می‌شود. همانند اکثر خودروهای برقی ساخت چین، بی وای دی سیل U از سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز با دوربین سلفی و میکروفون بهره می‌برد.

شاسی‌بلند برقی چینی‌ها با دو باتری تیغه‌ای ۷۲ یا ۸۷ کیلووات ساعتی در دسترس خواهد بود و بسته به باتری انتخابی شعاع حرکتی ۴۲۰ یا ۵۰۰ کیلومتری خواهد داشت. بد نیست بدانید فولکس‌واگن ID.4 سال قبل فروش حدود ۳۰ هزار دستگاهی داشته که حاکی از رشد فروش حدود ۶۳ درصدی است. نکته مهم اینکه بی وای دی اخیراً از نظر فروش در چین بالاتر از فولکس‌واگن قرار گرفت و ژرمن‌ها پس از ۱۵ سال جایگاه خود را از دست دادند. در نهایت باید گفت سیل U با قیمت حدود ۴۵ هزار دلار در اروپا عرضه خواهد شد. این در حالی است که قیمت نسخه به‌روز شده ID.4 با شعاع حرکتی ۵۵۰ کیلومتری به حدود ۴۴ هزار دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. جومونگ

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    آینده برقیا در دست همین BYD خواهد بود . byd سال ۲۰۲۳ رو در حالی پشت سر گذاشت که ۳ میلیون خودرو فروخته و خیلی سایتا خبر از افزایش فروش ۶۰ درصدی این برند میدن که عددی کاملا وحشتناکه .
    خودرو های تمام برقی byd به تعداد ۱/۵۹ میلیون فروش داشته و اختلافش با تسلا به حداقل رسیده . اصلا بعید نیست که امسال تسلا رو هم پشت سر بگذاره .

    https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2024/01/1-1.png

    موافقم 32
    مخالفم 5
    1. حسین

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (376 ديدگاه)

      BYD در 3 ماهه چهارم 2023 تسلا رو از نظر تعداد فروش پشت سر گذاشت.

      موافقم 14
      مخالفم 7
    2. سوشیانت

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      خوب بودن شرکت به فروش نیست به مشخصات ماشین هایی که تولید میکنه هست

      موافقم 2
      مخالفم 15
      1. Shahab

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (89 ديدگاه)

        پس دیگه نباید اینجوری سنگ تسلا رو به سینه بزنی .

        موافقم 10
        مخالفم 1
      2. جومونگ

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        حالا اگه تسلا و بقیه امریکنا فروششون بیشتر بود ، تعداد فروش میشد معیار 😂

        موافقم 18
        مخالفم 1
  2. پیام

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1598 ديدگاه)

    اگه واقعا مردم اروپا و آمریکا فرهنگ درستی داشته باشن نبلید به هیچ وجه هر نوع جنس چینی بخرن. جدا ازینکه بعدا رکب میخورن و کیفیتش معلوم میشه، رشد اقتصاد چین تو دنیا مخصوصا با اون جمعیت و اون فرهنگ کمونیستی خطرناک هست. این همه برند آمریکایی، کره‌ای، ژاپنی، اروپایی و … برای خرید دارن. اگه درک این مسئله رو نداشته باشن و جلوی این روند رو نگیرن، صنعت خودشون نابود میشه.

    موافقم 13
    مخالفم 39
    1. حسین

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (376 ديدگاه)

      برای عموم مردم در اروپا اصلا این موارد معیار تصمیم گیری نیست، خریدار بر اساس کیفیت ساخت، تکنولوژی به روز، دوره گارانتی و خدمات پس از فروش و از همه مهمتر قیمت پرداختی تصمیم میگیره. و امثال بی وای دی تونستن پکیج خیلی جذابی از مواردی که گفتم رو با قیمت مناسب ارائه بدن، چیزی که خودروسازهای اروپایی هنوز نتونستن.
      اگه ریویو های اروپایی ها رو ببینین سدان SEAL بی وای دی رو از نظر کیفیت متریال و ساخت با سدانهای متوسط مرسدس مقایسه میکنن و این خودش بزرگترین زنگ خطر برای خودروساز اروپایی هست چون با قیمت یک سدان فولکس واگن خودرویی با امکانات و کیفیت مرسدس دریافت میکنن.
      البته اتحادیه اروپا هم بیکار ننشسته و به زودی تعرفه های سنگینی برای واردات خودروهای چینی وضع میکنه، و از اونطرف هم بی وای دی برنامه افتتاح خط تولید در بلغارستان رو اعلام کرده تا تعرفه ها رو دور بزنه….

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. پیام

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1598 ديدگاه)

        حسین حرفی که میزنی بی اساس هست. کیفیتی که ازش حرف میزنی تو اینستا موجود هست! ماشینای چینی یاتاق زده بعد از چند ده کیلومتر!!! ازونجایی که تو چین نیروی کارگر زیاد هست و دستمزداشون پایینه، قیمت ماشینای چینی پایینه. برو ببین اکثر کارگرای چینی کجا زندگی می کنن! محل زندگیشون کلا سه چهار متره. جای دستشویی و خورد و خوراکشون یه جاست! همون چیزایی که در نورد کیفیت میگی اینجوریه که دست میکشن به داخل ماشین و مقایسه می کنن. دیگه نمی گن اون موتور مزخرف سر از کجا در میاره!

        موافقم 3
        مخالفم 13
        1. حسین

          ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (376 ديدگاه)

          من بر اساس ریویوهای اروپایی از بی‌وای‌دی SEAL حرف زدم که میتونین برید یوتیوب ببینید اگه انگلیسی تون خوبه. ولی شما در مورد برندهای چینی درجه ۲ داخل ایران صحبت می‌کنی. اصلا جوابتون ربطی به کامنت من نداشت.

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. امیر

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          من خودم جک s5 داشتم هم مدل 94 هم 97 الانم 1401 حتی j5 و s3 و j7 هم داشتم که جز درجه دو و سه های چینین کی یاتاقان زده؟؟ رفیق من الان جک s5 داره 320 هزارتا کارکرده رفته گارانتی سوزن هاشو عوض کنه یکی از جک های خود منم 200 هزار تا رفته این درجه دو هاشه بماند که بی وای دی و جیلی و هونگچی و هاوال و بایک و سایک چی هستن اگه به موقع لنت و روغن و سرویس های دوره ای نبریش حتی لندکروز هم یاتاقان میزنه ماشینه داش خدا که نیس

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. جومونگ

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (205 ديدگاه)

        تنها راه محدود کردن byd همینه . وضع تعرفه و اعمال محدودیت . وگرنه با هیچ متر و معیار دیگه ای نمیشه جلوشو گرفت . تازه همونم معلوم نیست چقدر جوابگو باشه .
        ۶۰ درصد رشد فروش خودش گویای همه چیزه که با چه سرعتی داره حرکت میکنه .

        موافقم 10
        مخالفم 1
      3. بهزاد

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2421 ديدگاه)

        طبق برنامه از سال ۲۰۲۷ به بعد نیز باتری های مورد استفاده در خود اتحادیه اروپا باید تولید بشه.
        دقیقا همین قانون در چین صادقه و خودروهای برقی عرضه شده در چین باید باتری های ساخت چین داشته باشه.
        همینکه تولیدات خارج از چین انجام بگیره هزینه ها متفاوت خواهد بود و اون مزیت قیمتی سابق را نخواهد داشت‌.

        موافقم 2
        مخالفم 2
  3. amir

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    با وجوده اینکه چینیه و از چینی ها خوشم نمیاد ولی طراحی بی وای دی پیشرفت خوبی کرده و زیبا شده

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. پیام

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1598 ديدگاه)

      اتفاقا طراحیش قشنگ نیست و اصالتی هم نداره. انگار پورشه و تسلا رو میکس کردن!

      موافقم 11
      مخالفم 24
      1. amir

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2351 ديدگاه)

        عرض کردم نسبت به طراحی های مثلا ۱۰ سال پیش ۵ سال پیش خیلی پیشرفت کردن

        موافقم 10
        مخالفم 3
      2. ab0lf4zl

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (176 ديدگاه)

        استاد بیا اصالت رو تعریف کن .من بفهمم ب چی میگی اصیل؟؟
        یه برند ده ساله چه مدل اصالتی باید داشته باشه؟
        مثل شرکت های ایرانی هستی ک از جوون 20_25ساله ده سال سابقه کار میخواد

        موافقم 15
        مخالفم 1
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (996 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم اومد

    موافقم 10
    مخالفم 5
  5. ارسلان

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (215 ديدگاه)

    اگر خدا بخوات سهامش که با پوز داره میره پایین ،الان هفتم شده 😂
    به نظرم ظاهرش ام زشت شده ، من طراحی قبلی هارو بیشتر می‌پسندیدم ، داخلش هیچکدوم خوب نبود ، نه الان ، نه قبلی ها…۴۴,۰۰۰ دلار خیلی انتخابها هست که بهتر از اینه!

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. امیر

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      از نظر ارزش سوم شده و از رو فولکس واگن و مرسدس هم رد شده :)
      وقتی فقط از صنعت خودروسازی چین ام وی ام ایکس 33 دیدی و با سانتافه مقایسش کردی و تا شعاع 100 کیلومتری بی وای دی ندیدی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Taha Ayoobi

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1271 ديدگاه)

    آخه تو چرخ عقب فولکس واگن هم حساب نمیشی دیگه چه برسه به فورد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. BMW

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    بعید میدونم به خاد حریف قدری برای فولکس‌واگن باشه👍

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. جرمی کلارکسون

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    خوب چیزیه خوشگلم هست از تسلا بهتره بنظرم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا