فیات

بررسی فیات فول‌بک کراس جدید 2017

خودروهای پیکاپ تراک روز به روز طرفداران بیشتری را پیدا می‌کنند زیرا به عنوان خودروهایی جان‌سخت و همه‌جارو در نظر گرفته می‌شوند. بازار این خودروها رو به گسترش بوده و جدیدترین آمار فروش در بریتانیا نشان‌دهنده رشد ۱۰ درصدی پیکاپ ها تا به اینجای سال بوده و برخی از کمپانی‌ها نیز در حال تلاش برای به دست آوردن سهمی از این بازار هستند.

فیات فول‌بک کراس
فیات یکی از این برندها است که سالیان سال مشغول تولید ون‌ها بوده اما خودروی “فول‌بک” اولین حضور کامل این شرکت در بازار پیکاپ های اروپا می‌باشد. زیر پوست این خودرو یک میتسوبیشی L200 قرار دارد اما به منظور تمایز بیشتر این دو خودرو، فیات نسخه کمی لوکس‌تر از فول‌بک را با پسوند کراس معرفی کرده است. این خودرو دارای تجهیزات زیاد، استایل خشن و ویژگی‌های تجملی بوده و بهای آن مشابه نسخه‌های پایه مرسدس بنز X کلاس می‌باشد.

فیات فول‌بک کراس
کابین خودرو با اضافه شدن چرم به غربیلک فرمان و صندلی‌ها جلوه دیگری یافته و البته صندلی‌های جلو از نوع گرم شونده هستند. این تجهیزات در مدل‌های ارزان‌تر LX نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند اما بخش‌های دیگر کابین نسبت به مدل عادی تمایز چندانی ندارد. بدین ترتیب شاهد ترکیبی از دکمه‌ها و سوئیچ‌های سنتی با پلاستیک‌هایی خواهید بود که بجای لوکس بودن احساس دوام بالا را به بیننده منتقل می‌کنند.

فیات فول‌بک کراس
البته از نظر استایل ظاهری فول‌بک کراس دارای اصلاحات بیشتری برای تمایز با مدل‌های عادی است. آینه‌های جانبی و دستگیره‌های درب مشکی به همراه میله اسپورت تیره در بخش باز از جمله تفاوت‌های فول‌بک کراس با نسخه‌های استاندارد است. تکمیل کننده کار قوس چرخ‌های مشکی و رینگ‌های آلیاژی سیاه است. چراغ‌های جلوی زنون به همراه واحدهای روز روشن جلوه دیگری به این پیکاپ بخشیده و البته جلوپنجره جدید به همراه فلاپ های جلو اصلاحات ظاهری فول‌بک کراس را به پایان می‌رسانند. اگرچه بحث زیبایی یک خودرو موضوعی سلیقه‌ای است اما تغییرات فول‌بک کراس می‌تواند افراد بیشتری را که به ظاهر خودروی خود اهمیت می‌دهند جذب کند.

لیست تجهیزات پیکاپ فیات کاملاً بلندبالا بوده هرچند اکثر این تجهیزات به‌صورت استاندارد در مدل‌های ارزان‌تر نیز وجود دارد. یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی ۷ اینچی از مد افتاده، سیستم ناوبری، بلوتوث، رادیوی DAB، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، کروز کنترل، حسگرهای پارک و دوربین دید عقب از جمله تجهیزات استاندارد فول‌بک کراس هستند. سیستم کمک به پایداری تریلر، هشدار خروج خودرو از مسیر و دستیار شروع به حرکت در سربالایی نیز از جمله تجهیزات کمک‌راننده این پیکاپ به شمار می‌روند.

فیات فول‌بک کراس
تنها یک پیشرانه برای این پیکاپ در دسترس است که نسخه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متر می‌باشد. پیشرانه مذکور به یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک متصل شده و فیات انتظار دارد ۷۰ درصد مشتریان اروپایی همین گیربکس را انتخاب کنند. گشتاور بالای این پیشرانه باعث می‌شود فیات بتواند ظرفیت یدک کشی بیشتر از سه تن را داشته باشد. البته توانایی این پیشرانه در برابر توانایی یدک کشی پیشرانه ۲.۳ لیتری نیسان ناوارا رنگ می‌بازد.

فیات فول‌بک کراس
رفاه و آسایش فول‌بک کراس برای یک خودروی پیکاپ قابل‌قبول بوده و در سرعت‌های بزرگراهی شاهد سکوت نسبی این پیشرانه هستیم هرچند در مسیرهایی که باید شتاب و ترمز گیری بالا چاشنی کار شود پیشرانه علاقه‌مند به بالا بردن صدای خود است و البته شاخصه پیشرانه‌های دیزلی که همان صدای خشن است به کابین راه پیدا می‌کند. ترکیب پیشرانه دیزلی و گیربکس اتوماتیک در فیات نشان می‌دهد که مصرف این پیکاپ به اندازه یک شاسی‌بلند نیست و البته مصرف سوخت آن بیش از آنکه برجسته باشد تنها پذیرفتنی نشان می‌دهد.

فیات فول‌بک کراس
اگرچه پسوند کراس برای تمایز این خودرو از سایر مدل‌های عادی بوده اما سواری آن همانند پیکاپ های دیگر بوده و در جاده‌های ناهموار می‌تواند ناراحت شود. البته فرمان توزیع وزن نسبتاً خوبی داشته و سیستم چهار چرخ محرک انتخابی نیز توانایی بیشتری در مقایسه با فول‌بک‌های دیگر دارد. این سیستم دارای قفل دیفرانسیل عقب بوده و بدین ترتیب تواناترین نسخه فول‌بک در بحث آفرود محسوب می‌شود اما فقدان کنترل حرکت در سرپایینی خود را نشان می‌دهد.

فیات فول‌بک کراس
فیات فول‌بک کراس نشان‌دهنده پیکاپی با تجهیزات زیاد در برابر مبلغ پرداختی است که وارد قلمرو نسخه‌های پایه‌ی مرسدس X کلاس می‌شود. البته پیکاپ مرسدس فاقد تجهیزاتی است که در فیات دیده می‌شود.

فیات فول‌بک کراس
فول‌بک کراس بیش از آنکه به فکر مشتریان عادی پیکاپ ها باشد خریدارانی را که بیشتر به طراحی و استایل خودروی خود اهمیت می‌دهند هدف گرفته اما فیات می‌گوید این بخش بازار رشد خواهد کرد. اصلاحات صورت گرفته باعث گیراتر شدن خودرو شده و تمایز خوبی نسبت به مدل‌های عادی ایجاد می‌کنند. همچنین نسبت به پول پرداختی تجهیزات استاندارد زیادی وجود دارد. وجود قفل دیفرانسیل عقب استاندارد و سیستم چهار چرخ محرک همخوانی مناسبی با ظاهر خشن و با ابهت فیات فول‌بک کراس دارد.

مشخصات فیات فول‌بک کراس  ۲.۴ ۴WD Auto

  • قیمت: ۲۷۸۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۱۷۷ اسب بخار/۴۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۵ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۷ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. شهاب شورلت

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اینکه میتسابوشی هست که …. البته با آرم فیات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهران

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    نه طراحی اینو دوست دارم نه طراحی x کلاس بابا پیکاپ تراک باید غول باشه خشن باشه گنده لات باشه ولی طراحی این فیات و مرسدس هیچکدوم از این ویژگی ها رو نداره و بشتر لوکس هست که به نطرم لوکس بودن واسه این کلاس خیلی کم اهمیت هست چون کسایی که اینجور ماشینا رو میخرن میخوان باهاش برن خارج جاده داخل مزرعه و یا از ظرفیت بکسل و بارش استفاده کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Jast bentley continental

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (542 ديدگاه)

    من تا حالا علاقه ای به این پیک اپ نداشتم
    ولی الان دقت می کنم واقعا شیکو قشنگه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. SAEED

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    زیباست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ابولفضل نصیری

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    عاشقشم… کلا فیات رو عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین ایران ۱۴

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا چیزی که ساختن به صرفه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا