ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسينيان

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از شما دوستان یک راهنمایی میخوام من سمند داشتم که تصادف کردم الان میخوام ال٩٠بگیرم بدون تعصب راهنماییم کنید. متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. لوگان

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    آقا مهدی
    هرکه بامش بیش برفش بیشتر درباره صندوق عقبش هم نباید یه ماشین خوب رو به خاطر کلید صندوق عقبش رد کنی تو می تونی با50هزار تومن حلش کنی من ماشینی که با خرج کردن بعد تصادف مثل روز اولش میشه ترجیح میدم به سمندی که بعد از تصادف صدای جیرجیرک وبلبل ازش می اید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، من یکی از جانبازان ایران هستم، در قرن حاضر خجالت داره که مقایسه بین وبد وبدتر می کنیم، باید آنچه شایسته ملت ایران است مد نظر باشد نه اینکه خودرو سمند پس از یکسال سوار شدن وضعیت بدنه از پیکان بدتر و لحش وبرای حرکت آن فشار زیادی تحمل می کند، خودرو پراید نیز بدتر از اینها ، حالا ال 90 فقط بخاطر مصرف پایین مردم مجبورند به سمت آن بروند، در حال حاضر هم خودروسازان از وضعیت بازار سوء استفاده وقیمت خودروها را بالا بردند ، تو را بخاطر فکری به حال این ملت بکنید ، والله حق ایرانی نیست پراید سوار بشه ، سمند با مصرف بالا و سنگین سوار بشه ، می بایست تولیدات به سمت خودروهای کم مصرف و قدرت بالا برود، خودروهای دیزلی و …… امیدوارم مطالب را بپذیرد و حذف نکنید. خدا نگهدار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی پاشایی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    این چه وضع افزایش قیمت هست ایاامکان کاهش قیمت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سهیل

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من از نظر بعضی دوستان تعجب میکنم که میگن سمند بدنش محکم تر از ال 90 هست پس در نتیجه ایمن تره ایمنی با محکم بودن بدنه دوچیزه تو ماشین باید علم ایمنی به کار بره نه فقط بدنه محم اگه اینجور باشه که شورلت های قدیمی باید ایمن ترین ماشین های دنیا بودن ولی اینجور نیست توی ماشین باید علم ایمنی به کار بره نه فقط بدنه محم من هرچی گشتم نتونستم یه تست ایمنی معتبر از سمند پیدا کنم ولی تست ایمنی ال 90 موجوده ومیتیونید برید نگاش کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      اون تست ایمنی ماله لوگان رنو که تو فرانسه مونتاژ میشه … نه این ال90 که تو ایران مونتاژ میشه … حداقلش این واسه همه ثابت شده که این 2تا یکی نیستن
      من بت قول میدم ورقی که واسه بدنه بکار میره کیفیتش پایینتره حد استاندارد رنو فرانسه
      هر وقت ال90 مونتاژ ایرانو بردن تست کردن و 3تا ستاره گرفت من قبول میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    لوگان و سهیل عزیز
    اگروقت کردید یک سری به قسمت صافکاری ونقاشی شرکتهای ایران خودروی شهرهای یزرگ بزن ببین چقدرال نودچپی داریم.بیرون که هیچ صافکاری حاضرنیست ماشین ال نودچپی قبول کنه بااون بدنه ناهمگونش ولی سمند باورقهای قطورش میشه مثل اولش درآورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا ربیعی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط سمند اونم از نوع ال ایکش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amira

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اقامهدی اگه توهم وقت کردی بروسرتعمیرگاه ها ببین سمند زیاداون جا هست یا که فکرنکنم ال نود باشه چرا؟چون سمند همش چرته اما ال نود اصلا خراب نمی شه یا برو بین سمند بیشتر هست سر نمایشگاه ماشین یا ال نود؟همه سمند دو بعداز یک ماه می فروشن تا برن ال نود بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parham 15

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (130 ديدگاه)

      اقای amiraبادلیل صحبت کن اینکه میگی (چرته)واقعا مسخرس من رویادحرفهای بچه ها میندازی درضمن شما چند مورد دیدی سمند بفروشن ال90بخرن (1مورد50مورد1000مورد)نکنه از اون دنیا هم خبر داری ؟.به نظر من موتور ال90عالیه وسمند هم ازلحاظ ایمنی نسبت به ال90برتری داره .اما در کل دوتاشون به درد نخورن.تا زنده هستم از این فرقون ها نمیخرم .اگر بی ادبی کردم من رو ببخش .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        ال90 به چند دلیل ماشین نیست. 1 اصل و نصب نداره داچیا رنو . 2 در سرعت بالا سر پیچ اصلا کنترل نداره 3 عقبش به صورت الاغ شبیهه (زشته) 4داشبوردش بسیار ساده است 5دید عقب نداره 6 دنده عقبش مشکل جا میره7 قطعات یدکش کمیاب و گران است 8 ایمنی اصلا نداره 9 بعد از تصادف تریبا غیر قابل تعمر است 10 هنوز امتحان شده نیست 11 قرار بود بجای پیکان و با قیمت بین پیکان و پراید عرضه بشه که با استقبال عجیب و کورکورانه مردم به قیمت EF7 روش میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. سمند

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ال نود زود چپ میکنه . سمند سلطان جاده ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سمند

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ال نود با بدنه قناس و بد فورمش اصلا ارزش نداره . فقط سمند ef7با موتور 16 سوپاپ پایه گاز سوز با مصرف گاز هر کپسول 400 کیلومتر در جاده ومصرف بنزین کمتراز 206 و ال نود . پس خیلی سرتر از ال نوده با اطمینان 100% . ((سمند سلطان جاده ها))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امین

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    استقبال از یک خودرو خاص در همون اول ورود به بازار به دو عامل بستگی داره یکی تبلیغات اولیهو دیگری حمایت بنگاهیا . اگه یه خودرو از اول جا بیفته وبعد کیفیتش صفر هم بشه باز عامه از نظر خودشون بر نمی گردن و برعکس اگه یه خودرو که از نظر افتاده تو نسلای بعدی طلا هم یشه طرفدار پیدا نمیکنه این دینامیک مردم ایرانه . نمونش خودرو آردی بازارش خراب شد تو نسل جدیدش روآ آمد با توجه به قیمت و امکاناتش عالیه بود ولی کسی که سوارش نشده حاضره پیکان چپی سوار شه ولی روآ سوار نشه .
    یا مثال دیگه خودروی که قطع تولید شده تودنیا قیمتش ارزون میشه تو ایران گرون میشه . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ef7

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط سمند ef7 پایه گاز سوز . هر کپسول 400 کیلومتر در جاده .مصرف بنزین کتر از ال نود و206. سالاره جاده سمنده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      افرین. ef7 خودرو 20ملیون با امکانات خودرو 60 تومنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهدی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر همه.
    اعصاب خودتون رو سر این ماشینای در پیت خرد نکنین!!! چون نه قطعه با کیفیت داریم، نه جاده ی درست،نه خودروسازی که واقعا خودرو ساز باشه (پول چاپ کنن) نه بنزین(آب آب نفت)و نه راننده. ماشین زیر 40 میلیون ارزش بحث نداره، این ماشینایی که ما میخریم رفع کتین و همه یک آشغالن، فقط ظاهرشون فرق میکنه و یکم قیمتشون و نقاط ضعفشون.
    موفق باشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    پرهام جان من این حرفتو قبول ندارم که میگی ایمنی سمند از ال 90 بالاتره ال90تو موسسهeuroncapکه یه موسسه معتبره تست ایمنی شده و سه ستاره هم ازش گرفته که من خوندم نوشته بود یه اشکال توی عملکر سنسور ایربگ شاگرد بوده یعنی یکم دیر عملکره که بش چهار ستاره رو ندادن وگرنه این توانایی رو داشته که حتی چهار ستاره رو بگیره از پنج ستاره ولی ایا سمند تو همچین موسسه ای تست ایمنی شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. غلام ژاندارم

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هردو مالی نیست حیفه ماشین خوب سوار بشیم باید تولیدات سالها پیش دنیا رو سوار بشیم چون اینا هم که گفتین ایرانی نیست در اصل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سعیدجان سلام
    من حرف امین روقبول دارم.مردم ایران به چندستاره بودن ماشین کارندارن.خدانکنه چارنفربگن این ماشین خوبه یابده.میگن سمند لش میشه.سمندال یکس سال دارم پایه گازسوز.موجودی بنزینم 800لیتراست.هرجاخواستم بدون دلهره باش رفتم.ترس ازبنزین.قطعات یدکیش. لوازمش ندارم.راحتیش.امکانات یک ماشین 60میلیونی داره.خداگواست 65000کیلومتردووندم.فقط گازوروغن.یکدفعه شمع ولنت جلو.دوحلقه لاستیک وسلام
    توایران فقط سمند.سمند.سمندسمند.سمند.سمند.سمند.سمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. aria

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ef7 سالار جاده – ایمنی 100در100 – چند روز پیش یک ال نود با سرعت 80 کیلومتر زده بود به ماشین سمند برادرم درست وسط دوتا در سمت راننده. برادرم حتی سردرد نشد و از در سمت دیگه سالم بیرون امد ولی راننده و سر نشین ال 90 رفتن اتاق عمل. لوگان هم شده بود لگن- اگه خواستید عکسشو دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      سمند خوبه ولی ef7 بدترین موتور تاریخ ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. aria

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    هر کی ال 90 اشغال داچیا که بجای پیکان امد را بپسنده ماشین سوار نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعید

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سلام مهدی جا اره درست میگی اگه یادت باشه سال 84 که تنوع ماشین تو ایران کمتر از الان بود بهد از پراید دیگه همه یا پژو405 میگرفتن یا سمند منم اون موقع یه سمند معمولی گرفتم هرکی منو میدید میگفت این چیه گرفتی حیف از 405 نیست که سمند گرفتی حتی اونی که اینو میگفت فقط از بقیه شنیده بود سمند ماشین خوبی نیست حتی وقتی داخلشو دید گفت چه طرح داشبورد قشنگی داره یا اینکه شیشه های عقبش نسبت به 405 برقیه حتی یه بار سوار سمند نشده بود فقط چون از چند نفر شنیده بود سمند ماشین خوبی نیست اونم میگفت بده منم حرفتو قبول دارم تو درست میگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سعید

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    درجواب شما جناب اریا باید بگم که ال 90 قراربود به جای پیکان بیاد درسته حتی اگه یادت باشه اولین مدل های ال 90 بعضیاشون حتی کولر هم نداشتن ولی نه این ال 90 e2اخه این کجاش شبیه پیکانه اصلا مثل طنز میمونه حتی اگر بخوام همه امکانات ال 90 رو هم از روش در بیاریم بازم از لحاظ موتوری اینا با هم قابل قیاس نیستند اخه موتور 65 اسب بخاری پیکان البته انژکتورش 75 اسب بخاره با اون موتور پر مصرف کجا و ال 90 105 اسب بخاری کجا من خودمم قبل از ال 90 سمند داشتم ازش هم راضی بودم ولی خوب مصرف سوختش بالا بود که فروختمش و ال 90 گرفتم البته اون موقع هنوز سمند ef7مثل الان تولید انبوه نداشت و خیلی خیلی کم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      گفتم به قیمت پیکان . دقت کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. amira

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اقا پرهام درست گفتی1000مورددیدم
    ازاون دنیا خبرندارم اما ازتو خبردارم که عمرال نود دیده باشی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. BMW

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    متاسفانه خودرو سازی ما 500 سال از خارج عقبه و 2 تا خودرو رو این جا با هم مقایسه کرده که کوچکترین امکانات رفاهی ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. جمال

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام اخه کی دیده سمند با یه کفسول 400 کیلومتر راه بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      آقا کپسول نه کفسول !!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. مهدی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام جمال
    عزیزم چند مدل کپسول گازروی ماشینهای گازسوزسوارمیشه.12و18و24 کیلویی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رکسام

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان اعصابتان را خراب نکنید ما ایرانیها باید خودروی خارجی سوار نشیم نه کشش جاده هامون داره نه بنزینشو داریم خودرو فقط 405 هم شیکه وهم قیمتی مناسب و هم با کلاسه ارادتمند دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. لوگان

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ببینید اولا آقا مهدی تنها فرق ال90 فرانسه وایران در گرمکن صندلی هاست شما ماشینیو که ایران منتاژش میکنه میگید خوب نیست پس چطو ماشینی که چین به نام ایران می زنه رو دوست دارید دوما هیچ ماشینی با راه رفتن لش نمیشه اگه یکبا گوشش به یه جایی بخوره بیا حالتو می پرسمو و اون وقت یکی پیکان داره وتو کارتش 950تا بنزین هست یعنی کم مصرف ترین ماشین دنیاست؟ ماشینی که بخاطر سرعت وشتاب زیادش تو سرعت 180 و بی توجهی راننده چپ می شه بهتر از سمند زاغارتی ای که بعد از خرید باید به دنبال نمایندگی برای تعمیرش باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      مگه فرانسه هم ال90 میزنه اصلا مگه این خودرو رو فرانسه درست کرده شما اگه یه ال90 در کشورهای جهان اولی دیدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. لوگان

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    آقا ما سوار ال90 دمون شدیم و حال می کنیم شما برید سمند بگیرید باور کنید پشیمون می شید.عموم یه سمند خرید از جا آنتنیش آب می داد وتوی اولین مسافرت یه تصادف کرد خدا نگهشون داشت درستش کردن حالا هم لش شده وهم صدای بلبل وجیرجیرک میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. جمال

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام من با ال90 با کفسول12کیلویی 370 کیلومتر رانندگی کردم ولی سمند ef7دامادمون با همون کفسول فقط 290 تا میشه باهاش رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. فرهود

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چرا اونایی که سمند دارن اینقد کله شقن
    واقعیتو قبول کنید
    1-گیربکس وترمز ال90 از سمند بهتره.
    2-سرو صداش کمتره.
    3-لش نمیشه زود.
    4-مصرفش کمتره.
    5-نیاز نیست 24ساعت بری گارانتی.
    6-هنوز تاکسی نشده.(طنز)
    ولی
    1-سمند خوشکلتره(البته قیافه سلیقه ای)
    2-صندلیهاش راحتره.
    3-داخلش شیکتره.
    4-کیفیت رنگش بهتره.
    5-دید اینه اش بهتره.
    اینا واقعیت و انتتخاب با شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. amira

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سمند سمند سمند هم صدرحمت بی ام و که اینطور ازیک ماشینش تعریف سمند تا وقتی خوب بود که هنوز ال نود نیامده بود اماحالا که یک ماشین به اسم ال نودامده که تمام چیز هاش ازسمند بهتره کمتر کسی میره سمندبگیرهکه مشکلاتش:
    خیلی سریع خراب می شه
    توش ادم می ره پاتیین
    ستون های جلوش دید راننده رو کم می کنه
    صدای بیرون رو به داخل کابین می ده
    مصرف بنزینش که بحثشو نکن
    ترمزش که به نظرم ضعیف تراز ال نود
    و
    و
    ومزایاش
    تمام وسایلش هست
    مکانیک هاش هست
    یکم ازعقب از تندر بهتره
    هررور بایک مدل میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      ef7 سوار نشدی .تمام عیبهایی که گفتی مرتفع شده . سالار جاده ef77777777777777777777777777777777

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا