جگوارلندروور-رنجروور

آمار فروش جگوار و لندروور در سال 2017 میلادی

در متن ذیل، حجم فروش دو برند کهنه‌کار بریتانیایی را در هشت ماهه نخست امسال درج نمودیم. برندهایی از جمله جگوار ۹۶ ساله و لندروور ۷۰ ساله. به‌رسم ادب ابتدا به سراغ برند مسن‌تر این جمع یعنی جگوار می‌رویم.


به لطف فروش دو برابری بلندقامت جذابی چون F-PACE، گربه ملوس بریتانیایی توانست رشد حیرت‌انگیز ۳۴.۲ درصدی را در هشت ماهه نخست امسال در قیاس با پارسال شاهد باشد و ۱۱۹,۷۴۱ دستگاه از ساخته‌های جذاب خود را در سرتاسر گیتی به فروش رساند.


در این بازه زمانی، جگوار بالاترین رشد ازنظر فروش را در مناطقی از جمله چین، ژاپن و کره با رشدی بالای ۵۹.۹ درصد، آمریکای شمالی با رشدی فراتر از ۵۵.۴ درصد و همچنین کشورهای مشترک‌المنافع CIS(شامل روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، آذربایجان، ارمنستان و…) با رشدی بالای ۳۷.۷ درصد شاهد بود.


اگر ملاک این آمار را یک سال کامل میلادی در نظر بگیریم؛ جگوار در سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۶ میلادی از رشد فروش سالانه‌ای به میزان ۲۶.۶ درصد برخوردار بود؛ درحالی‌که میانگین این رشد در بازه زمانی مذکور و در صنعت خودرویی جهان معادل ۴.۶ درصد بود.


در میان کشورهای جهان، بریتانیا با سهم ۲۳ درصد بزرگترین خریدار محصولات جگوار است، پس از آن آمریکا با ۲۰.۶ درصد در جایگاه دومین خریدار، چین با سهم ۱۹.۹ درصد در مقام سومین خریدار، آلمان با سهم ۵.۷ درصد در مکان چهارمین خریدار و بالاخره ایتالیا با سهم ۳.۲ درصد، در رتبه پنجمین خریدار انواع متنوع جگوار ایستاده است. تولیدات جگوار در ۱۱۰ کشور جهان فروخته می‌شوند.


در جدول ذیل میزان فروش گونه‌های متفاوت جگوار در هشت ماهه نخست سال ۲۰۱۷ درج شده است.

رتبه فروش نام خودرو میزان فروش درصد رشد سالانه
۱ جگوار F-PACE ۴۳,۰۵۴ +۱۰۰.۸
۲ جگوار XE ۲۹,۲۰۷ -۳.۷
۳ جگوار XF ۲۰,۶۸۷ -۱۶.۲
۴ جگوار XFL ۱۲,۳۰۵
۵ جگوار F-TYPE ۸,۸۹۲ -۲.۲
۶ جگوار XJ ۳,۲۷۰ -۲۸
۷ جگوار XK ۲۹ -۶۴.۷

 

حال به سراغ هم‌وطن جوان‌تر جگوار یعنی لندروور بلندبالا و خوش‌نام می‌رویم.


در زیر این آسمان نیلگون، کمتر فردی را می‌توان یافت که عاشق طبیعت‌گردی با بلندقامتی جان‌سخت باشد اما به لندروور و ساخته‌های آن گوشه چشمی نداشته باشد. لندروور را می‌توان از زمره سازندگان راستین شاسی بلندهای آهنین در دنیای امروز دانست. این سازنده اصیل بریتانیایی به آنچه می‌سازد وقوف کامل دارد و اغلب آن چیزی را که یک مشتری در پی آن است، درنهایت اهتمام و در طبق اخلاص تقدیمش می‌کند.


در هشت ماهه نخست سال جاری، لندروور مجموعاً ۲۸۸,۸۲۳ خودرو را در سرتاسر گیتی به فروش رساند و با رشد ۳.۹ درصدی توانست خرج و دخل خود را به نقطه تعادل برساند.


اینک بهترین خریداران لندروور در آسیا اقامت دارند. مردمان ساکن در چین، ژاپن، کره و هند،۳۱.۹ درصد بیشتر از پارسال ساخته‌های این برند را ابتیاع نمودند و البته مردمان ساکن در آفریقا هم ۳۰ درصدی کمتر.


در سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۶ میلادی و تنها در عرض شش سال، لندروور به اوج شکوفایی رسید. در این بازه زمانی سالانه ۱۰۹ درصد از حیث فروش رشد داشت درحالی‌که همان دوره میانگین این رقم در صنعت خودرویی جهان معادل ۴.۶ درصد بود. اکنون چینی‌های تاجرپیشه با سهم ۲۰.۶ درصدی نخستین خریداران ساخته‌های لندروور در تمامی عالم هستند. در پس آنها، بریتانیایی‌های ماجراجو را می‌بینیم که ۱۹.۶ درصد از کل محصولات لندروور را خریده‌اند. بعد از این دو، آمریکایی‌ها با سهم ۱۷.۳ درصدی، ژرمن‌ها با سهم ۵.۴ درصدی و ایتالیایی‌ها با سهم ۵.۴ درصدی جای گرفته‌اند.


در جدول ذیل میزان فروش انواع مختلف لندروور در هشت ماهه نخست سال ۲۰۱۷ درج شده است.

رتبه فروش نام خودرو میزان فروش درصد رشد سالانه
۱ لندروور دیسکاوری اسپرت ۷۹,۷۶۷ +۲۱.۵
۲ لندروور رنجروور اووک ۷۴,۸۴۶ +۱۰.۶
۳ لندروور رنجروور اسپرت ۵۷,۲۵۴ -۲.۸
۴ لندروور رنجروور ۴۴,۰۸۶ +۲.۳
۵ لندروور دیسکاوری ۲۲,۸۷۰ -۷.۶
۶ لندروور LR4 ۳,۱۵۶ -۶۵.۹
۷ لندروور رنجروور ولار ۲۶۹۳
۸ لندروور دیفندر ون ۱,۷۲۰ -۵۵.۷
۹ لندروور دیفندر ۱,۱۵۲ -۵۵.۳

 

منبع: Focus2move.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Aminspoort

    ۱۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    بازار لندروور دست عربای اماراتیه،فقط یکی از گالری های دبی ۸۵ تا از انواع رنجروور داشت،وقتی شمردم تعجب کردم از این همه علاقه به شاسی بلندای لوکس!!!هیچ جای دنیا به اندازه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس عطش شاسی بلندهای برند رو نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه سواری های جگوار افت فروش داشتن و لندرور هم چون شاسی بلند سازه رشد فروش داشته منتظرم ببینم که عشق شاسی بلند مردم میخوابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    جونم دیسکاوری و رنجروور
    جگوار_لندروور دارن عالی کار میکنن و جزو معدود کمپانی هایی هستن که همه محصولاتشون عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۱۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (811 ديدگاه)

    لندرورو واقعا قابل ستایشه از این جهت که اگر دنبال یه ماشین آفرود واقعی و جون سخت هستین انتخابایی معرکه ای مثل تویوتا ۴رانر و لندکروزهای ۱۵۰ و ۲۰۰ و نیسان پاترول و..رو داریم که البته اسپورتی و هیجان انگیز نیستن و اگر دنبال شاسی بلند اسپورت و باحال و جون پسند باشید انتخاب های زیادی مثل بنز ب ام و پورشه آئودی و جیپ دوج همی و… دارید که البته نمیشه رو آفرودشون حساب باز کرد
    اما اگر هر دو رو یکجا بخوایین فقط یک انتخاب هست اونم رنج رور ها هستن که هم ژنتیک و ساختارشون واسه آفرود های سنگین توی گل و رودخونست هم میتونن حس و شور جونیتونو ارضا کنن ظاهر اسپورتی باکلاسی دارن و توی پبست هم میتونه سر بلند باشه واسه همینه که قابل ستایشه

    و البته جز محدود شرکتی که هنوز سوپر شارجر داره و واسه استفاده از موتور سوپر شارجر بجای توربو پر دردسر پیش من واقعا عزیزه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا