لندروور-رنجروور

تبدیل لندروور دیسکاوری به خودروی امداد و نجات

لندروور از فرصت برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ برای معرفی یک دستگاه دیسکاوری مناسب مأموریت‌های اضطراری استفاده کرده است.


این خودرو که از کانسپت پروجکت هیرو الهام گرفته به عنوان بخشی از برنامه‌ی همکاری ۱۸ ماهه‌ی بین شرکت استرالیایی رد کراس و SVO لندروور توسعه یافته است.


این خودرو که برای حفظ جان انسان‌ها در موقعیت‌های خطرناک طراحی شده به یک مرکز فرماندهی متحرک تبدیل ‌شده است. از آنجایی که حفظ جان انسان‌ها در اولویت اول این خودرو بوده بنابراین شاهد استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی مناسب و چهار آنتن رادیویی هستیم.


تکمیل کننده‌ی مأموریت‌های این لندروور اضطراری پهبادی با ۸ روتور است که به دوربین دید گرمایی برد بلند مجهز می‌باشد. لندروور می‌گوید دوربین یاد شده می‌تواند از فاصله ۴۴۰ متری افراد و از فاصله یک کیلومتری هم خودروها را تشخیص دهد.

فیلم ضبط شده را می‌توان از طریق صفحات لمسی مشاهده کرد. خود پهباد هم می‌تواند هدف‌ها را در محل‌های دقیق خود شناسایی کند. جمع‌آوری این اطلاعات است که تفاوت بین مرگ و زندگی را تعیین می‌کند.

جدای از تجهیز به پهبادی قوی و مرکزی فرماندهی، دیسکاوری مورد بحث دارای چراغ‌های اضطراری، میله‌های سقف و رینگ‌های مشکی با لاستیک‌های بزرگ است. این شاسی‌بلند آفرودر همچنین از پیشرانه‌ی ۳ لیتری دیزلی با خروجی ۲۵۴ اسب بخاری سود می‌برد.

مدیر بخش خودروهای خاص لندروور می‌گوید:

از آنجایی که ما همکاری خود را از سال ۱۹۵۴ آغاز کرده‌ایم همواره تلاش داشته‌ایم تا به رد کراس در بهبود پاسخ‌های اضطراری و نهایتاً حفظ جان انسان‌ها کمک کنیم. در طول ۱۸ ماه گذشته مهندسان ما همکاری تنگاتنگی با تیم پاسخ اضطراری در رد کراس داشته‌ایم تا یک خودروی عالی برای رفع نیازهای این شرکت بسازیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. J@vad

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    واقعا از تکنولوژی در راه خوبی استفاده میکنن این جماعت کافر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mahdy

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    الهی یه بلایی سرم بیاد ماشین امدادم تو باشی
    اما از عقب واقعا مثل عقب مونده هاست تو تمام برنامه هاو مجلات خودرویی هم کلی مسخرش کردن از جمله گرند تور تاپ گیر و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    به نظرم همین که این تقارن رو در عقب بهم ریخته نشون از جسارت در طراحی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Arman

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    خوزستان هم ماشین هلال احمر لندکروز فیس جدید هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا