لکسوس

لکسوس IS500، تنها رقیب V8 برای سدان‌های اسپرت بی‌ام‌و، مرسدس و کادیلاک

هرچند لکسوس IS500 تنها سدان کامپکت هشت سیلندر بازار است اما در مقایسه با رقبا، از لحاظ هندلینگ و راحتی کاستی‌هایی دارد و طراحی داخلی قدیمی آن‌هم ممکن است برای همه جذاب نباشد.

در دوران حرکت به سمت الکتریکی‌سازی، پیشرانه‌های درون‌سوز با مرگ تدریجی مواجه هستند. البته نمی‌توان به‌یک‌باره این موتورها را کنار گذاشت زیرا زیرساخت و تکنولوژی خودروهای الکتریکی هنوز آن‌طور که باید پیشرفت نکرده است. به همین دلیل، دولت‌ها در سراسر جهان موتورهای درون‌سوز را با قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی کنترل می‌کنند. این به معنای مرگ پیشرانه‌های بزرگ است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون موتور V12 در خودروهای جدید بسیار کم پیدا می‌شود و هرچند هنوز خودروهای نسبتاً زیادی با موتور V8 عرضه می‌شوند اما این تعداد خصوصاً در بخش سدان‌ها رو به کاهش است.

به همین دلیل، این لکسوس اسپرت بسیار ارزش توجه دارد زیرا تنها سدان باقیمانده در کلاس خود با پیشرانهٔ V8 محسوب می‌شود. این خودرو که با نام کامل IS500 F Sport Performance عرضه می‌شود، قوی‌ترین نسخهٔ IS به‌حساب می‌آید. البته IS خودروی جدیدی نیست زیرا از سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه می‌شود و دو فیس‌لیفت را در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ تجربه کرده است. درهرحال، برای اینکه متوجه جایگاه این خودرو در سبد محصولات لکسوس شویم، باید در مورد بخش F این شرکت صحبت کنیم.

بخش F لکسوس چیزی شبیه بخش M ب‌ام‌و است و به ساخت مدل‌های اسپرت می‌پردازد. محصولات F در چهار سطح مختلف شامل F اسپرت دیزاین، F اسپرت هندلینگ، F اسپرت پرفورمنس و F عرضه می‌شوند. F اسپرت دیزاین و F اسپرت هندلینگ ابتدایی‌ترین مدل‌های این خانواده هستند. F اسپرت دیزاین صرفاً تغییرات ظاهری را به همراه دارد درحالی‌که F اسپرت هندلینگ ارتقاءهای فنی مثل تعلیق تطبیقی و دیفرانسیل لغزش محدود را هم اضافه می‌کند. مدل‌های F اسپرت پرفورمنس خودروهای میان پرفورمنسی مثل مدل‌های M340i ب‌ام‌و، S4 آئودی و C43 مرسدس هستند. در آخر هم به مدل‌های F می‌رسیم که خودروهای پرفورمنس کامل و پرچم‌دار به‌حساب می‌آیند.

بنابراین، هرچند IS500 F اسپرت پرفورمنس از همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کوپهٔ RC F استفاده می‌کند اما یک لکسوس F تمام‌عیار نیست. این خودرو صرفاً یک IS350 است که به پیشرانهٔ V8 مجهز شده و چند ارتقاء جزئی در شاسی را تجربه کرده است. بااین‌حال، اصلی‌ترین مزیت IS500 نسبت به رقبا، همان موتور V8 است. فقدان القای اجباری به معنای صدا و تحویل نیروی خالص است که در رقبای شش و چهار سیلندر وجود ندارد.

البته IS500 خودروی بی‌نقصی نیست. IS هم‌اکنون سدانی ده‌ساله محسوب می‌شود و خودروهای مدرن‌تری مثل ب‌ام‌و M340i هندلینگ و راحتی بیشتری را ارائه می‌کنند. همچنین هرچند خیلی‌ها فقط به خاطر موتور V8 سراغ سدان اسپرت لکسوس می‌روند اما همین موتور V8 هم بی‌نقص نیست. این پیشرانه اصلاً جدید نیست و اولین بار در IS F سال ۲۰۰۷ ارائه شد. این موتور هرچند ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما M340i و C43 به دلیل منحنی گشتاور گسترده‌تر به لطف موتورهای توربو، گاهی اوقات هنگام سبقت‌گیری سرحال‌تر احساس می‌شوند.

موتور تنفس طبیعی IS500 اما حداکثر گشتاور خود را در دورهای بالا ارائه می‌کند و هرچند ۷۰ اسب بخار قدرت بیشتری از C43 دارد اما نمی‌تواند آن را مغلوب کند. البته، سدان اسپرت لکسوس هرگز خودروی کندی نیست. برای اینکه ببینید پرفورمنس IS500 روی کاغذ در قیاس با رقبا چگونه است، در جدول زیر آن‌ها را باهم مقایسه کرده و آئودی S4 و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ را هم به این مهمانی دعوت کرده‌ایم.

لکسوس IS500

ب‌ام‌و M340i

مرسدس C43

آئودی S4

کادیلاک CT4-V

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6 ۲.۰ لیتری I4 ۳.۰ لیتری V6 ۳.۶ لیتری V6
تنفس طبیعی توربوشارژ توربوشارژ توربوشارژ توئین توربو
قدرت ۴۷۲ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار ۴۰۲ اسب بخار ۳۴۹ اسب بخار ۴۷۲ اسب بخار
گشتاور ۵۳۵ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب چهارچرخ چهارچرخ عقب
شتاب صفرتا ۹۶ ۴.۳ ثانیه ۴.۰ ثانیه ۴.۰ ثانیه ۴.۲ ثانیه ۴.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۸ ثانیه ۱۲.۴ ثانیه ۱۲.۴ ثانیه ۱۲.۸ ثانیه ۱۲.۴ ثانیه
وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم ۱۷۳۵ کیلوگرم ۱۸۵۵ کیلوگرم ۱۷۸۰ کیلوگرم ۱۷۷۰ کیلوگرم
قیمت ۵۹,۴۲۰ دلار ۵۸,۵۹۵ دلار ۶۱,۰۵۰ دلار ۵۴,۸۹۵ دلار ۶۲,۸۹۰ دلار

گذشته از مشخصات فنی و پرفورمنس، بیایید نگاهی هم به داخل IS500 داشته باشیم. همان‌طور که گفته شد، حدود یک دهه از عمر این خودرو می‌گذرد و هرچند در طول این سال‌ها به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است اما طراحی داخلی کلی خودرو تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. این ماشین همچنان با صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی با قاب فیزیکی ارائه می‌شود اما در به‌روزرسانی مدل ۲۰۲۱، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۳ اینچی به‌صورت سفارشی ارائه شد که از اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد. بااین‌حال، پد لمسی برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ویژگی ناخوشایندی است و IS یکی از معدود خودروهای این کلاس با کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، لکسوس IS در فیس‌لیفت سال ۲۰۲۱ در بیرون برخلاف داخل تغییرات زیادی را تجربه کرده و ظاهر بسیار چشمگیری دارد خصوصاً در نسخهٔ IS500 که با دماغهٔ اسپرت‌تر، جلوپنجرهٔ برجسته‌تر و رینگ‌های بزرگ‌تر جذاب‌تر به نظر می‌رسد؛ بنابراین، هرچند این سدان ژاپنی از رقبای خود قدیمی‌تر است اما در ظاهر بیرونی به لطف فیس‌لیفت اخیر هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

جمع‌بندی

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، ب‌ام‌و M340i و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ بهترین خودروهای این کلاس محسوب می‌شوند و با وجود این دو سدان اسپرت، شاید خرید IS500 توجیه نداشته باشد اما کسانی که خواهان تنها سدان کامپکت V8 بازار هستند، چاره‌ای جز انتخاب این لکسوس نخواهند داشت. این آخرین خودرو در نوع خود محسوب می‌شود و به لطف قابلیت اطمینان افسانه‌ای لکسوس، خواهد توانست نظرات را به خود جلب کند.

کدام سدان کامپکت اسپرت را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای
منبع
TopSpeed

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (591 ديدگاه)

    دیگه دوره اش تموم شده ، رقبا تازه نفس ، چالاک ، خوش دست تر هستند.
    جدول مشخصات گویای همه چیز هست

    موافقم 40
    مخالفم 86
    1. TRD PRO

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      در مقایسه با C کلاس و سری ۳ من هم فکر میکردم IS خیلی به چشم نیاد اما دیدم هنوز هم محبوبیت بالایی داره .
      طبق آمار فروش ۲۰۲۲ آمریکا این آمار ثبت شده :
      لکسوس IS با فروش ۲۱ هزار
      آئودی A4/S4 با فروش ۱۵ هزار
      بی ام و سری ۳ با فروش ۳۰ هزار
      بنز C کلاس با فروش ۲۶ هزار
      کادیلاک CT4V با فروش ۹ هزار

      موافقم 65
      مخالفم 15
      1. امین

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (591 ديدگاه)

        در مقایسه با همه شون دوست عزیز .
        این پلتفرم IS قبل فیس لیفت در ایران دارید ، اگر در دسترس تون باشه امتحان کنید و لذت ببرید البته کد ۲۵۰ حالا فرض کن همین مدل V8 باشه دیگه واقعا عالیه ، اما همین تاپ ترین مدلش در مقابل رقبا حرفی برای گفتن نداره . من این کادیلاک تجربه نداشتم اما آلمانی ها را چرا ، و واقعا یک سر گردن در همه چیز سر هستند. پلتفرم قدیمی هرچقدر که خوب باشه و بروز بشه باز هم بعد گذشت یک دهه ، توان رقابت با پلتفرم جدید را نداره . حالا از هر کمپانی میخواد باشه.

        من تعصب هیچ برند و کشوری را اصلا ندارم ، همیشه بهترین را می‌پسندم.
        توی ظاهر همه چیز به سلیقه برمیگرده اما در بحث فنی و لذت رانندگی آلمانی ها تا امروز یک سطح دیگه ای ارائه میدن .
        نمیشه از روی مشخصات روی کاغذ نتیجه گیری کرد
        ۱۰۰ اسب بخار کمپانی های تاپ آلمانی با ۱۰۰ اسب مثلا کره و ژاپن یکی نیست ، کیفیت هندلینگ یکی نیست.
        بقول بازاری ایران زیرپای این ماشین‌ها باهم یکی نیست.
        همشون عالی هستند ، اما اینجا انتخاب بین بهتر و ++بهتر هست
        البته بستگی به این داره که خریدار از ماشین چه انتظاری داره و سلیقه حرف آخر میزنه

        موافقم 25
        مخالفم 20
        1. MC20

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1636 ديدگاه)

          {{{ کاربر امین : ۱۰۰ اسب بخار کمپانی های تاپ آلمانی با ۱۰۰ اسب مثلا کره و ژاپن یکی نیست ، کیفیت هندلینگ یکی نیست }}} … امین جان این جمله شما می مونه زیر این پست یادگاری … همین که 100 اسب ژاپنی رو با 100 اسب کره ای یکی کردی ، نشان از تجربه شماست و دیگه جایی برای بحث نمیگذاره !!!! فقط بگم 100 اسب ژاپنی واقعا معادل همون 100 اسب آلمانی هست ولی فاکتوری که بین اونها در لذت رانندگی ، تفاوت ایجاد میکنه اولا گیرباکس و بعد هم زیر بندی لکسس هست که در هر دو مورد ، دوام و نرمی و استهلاک پایین همزمان ، در کنار سواری اسپرت هدف لکسس بوده … برای مقایسه بد نیست این دسته گل های آلمانی رو با LFA مقایسه کنید … دوام و نرمی و استهلاک پایین در DNA تویوتا و لکسس حک شده و اسپرت هم که بسازند ، باز نیم نگاهی به این سه خصوصیت دارند و کاریش نمیشه کرد ، مگر مثل LFA ، دوازده سال وقت برای ساختنش صرف کنند …

          موافقم 23
          مخالفم 17
        2. آلمانی باز

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          جواب به MC20
          داداش این کامنتی که گذاشتی یعنی آلمان کلا پشمه هیچی نیست فقط ژاپن…خخخ
          الان مثلا بنز دوام نداره؟انقدر این فاکتور رو میکوبونی رو سر ژرمن ها؟ حرمت بنزو رو نگه دار… لکسوس ماشینای بنز رو دید فهمید چطوری باید ماشین بزنه
          تو مبحث گیربکس و زیر بندی هم فکر نکنم آلمان ها چیزی کم داشته باشن ، ایمنی هم که گفتن نداره مثلا سری سه نمره پشم ریزون ۹۷ درصد ایمنی برای سرنشین بزرگسال گرفته
          کلا فلسفه سدان کامپکت نرمی و راحتی در کنار رانندگی اسپرت حالا با چه منطقی این جمله رو نکته مثبت برا لکسوس میزاری خدا میدونه
          نماینده های آلمان هم نرمی و راحتی رو در کنار رانندگی اسپرت ارائه میدن ..
          نگو داداش..سدان کامپکت کلا دست آلمانه حالا شاید آمریکا با CT4 و ژاپن با is500 هرکدوم ی نماینده شاخ تو این کلاس داشته باشن ولی آلمان سه تا تفنگ دار داره که یکی از یکی شاخ ترن

          پ.ن:دسته گل های آلمان رو با LFA مقایسه کنیم؟!🤔

          موافقم 25
          مخالفم 15
        3. MC20

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1636 ديدگاه)

          آلمانی باز جان ، دستی رو بکش ، بیا پایین با هم بریم … من غیر مستقیم از برتری گیرباکس آلمانی ها در قیاس با ژاپنی ها تعریف کردم ، چون برای اونا لذت رانندگی اولین ملاکه (حتی منظور من رو درست متوجه نشدی) … در مورد دوام بنز و بیمر هم که چیزی نگم بهتره … هر وقت 1.5 میلیون کیلومتر انجینشون پلمپ موند ، میشه از واژه دوام برای اونها هم استفاده کرد … حرمت بنز هم زمانی خدشه دار شد که چند سال پیش ( فکر کنم سال 2014 بود ) از نظر کیفیت به رتبه ” 15 هم ” با کیفیت ترین خودروسازها نزول کرد و پایین تر از هیوندای قرار گرفت … در مورد نرمی هم بگم ، همونطور که در پرفورمنس ، عملکرد انجین و گیرباکس و تعلیق خشک تر و وحشی تر ، لکسس حریف آلمانی ها نمیشه و باید قبول کرد ، در نرمی و دوام هم آلمانی ها یه پله پایین ترند و باید قبول کرد … مگر اینکه بخوای ادعا کنی آلمانیها بی نقص هستند !!! در ضمن احتمالا ندیدی که انجین تنفس طبیعی بنز E350 بعد سه ، چهار سال ، 30 اسب کم میکنه … از دوام بعضی انجین های سرطان ساز اعظم هم که نگم برات … کد های N63 و N20 و N52 و …

          we will discuss the top 5 most reliable BMW engines ever.

          1. BMW B58 Engine
          2. BMW M20 Engine
          3. BMW M50 Engine
          4. BMW S62 Engine
          5. BMW N52 Engine
          6. BMW M54 Engine

          موافقم 15
          مخالفم 19
        4. MC20

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1636 ديدگاه)

          آلمانی باز جان ، چون خودم فن بیمرم ، اول در کامنت قبلی کامل ، انجین خوبهاش رو گفتم که یه طرفه به قاضی نرفته باشم و اینم لیست بعضی از غیر قابل اعتماد ترین هاش … در ضمن طرفداری ، تعصب بر نمیداره …

          BMW Engines To Avoid – S85B50 V10 ENGINE …
          BMW Engines To Avoid – N54 Twin Turbo ENGINE …
          BMW Engines To Avoid – DX5 ENGINE …
          BMW Engines To Avoid – N62 ENGINE …
          BMW Engines To Avoid – N47 Inline 4 Engine …

          Why Are BMW Engines So Unreliable?
          Let’s face it, the list of unreliable BMWs is quite something. But thanks to clever marketing, BMW still manages to sell thousands of cars.

          To the uninitiated, the luxurious driving experience is shattered once the engines slap them with endless bills in repair.

          But you should appreciate one key point – BMW is designed for the driver seeking comfort and performance. The trappings of comfort in BMW models are a facade to engines that need tender loving care.

          You must be committed to a strict maintenance schedule and also have a standby fund to finance some repairs.

          Why are BMWs so unreliable ?

          The main reason why BMW engines are so unreliable is not due to poor engine design. The auxiliary components – mostly electronic – make the motors complex and difficult to troubleshoot and hence they are the main cause of BMW’s unreliability.

          The components are added to enhance performance and comfort. We are looking at – actuators, relays, and modules – that perform various functions. The combined complexity makes the vehicle difficult to troubleshoot and prone to constant glitches. It’s like operating and maintaining a NASA spaceship.

          We cannot dismiss the entire BMW catalog as unreliable but we can pick the specific models or BMW engines to avoid.

          شب خوش …

          موافقم 14
          مخالفم 18
        5. آلمانی باز

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          آها
          خب تو کامنت اولت این اعترافات زیبا هم مینوشتی که ایجاد شبهه نشه دیگه مشتی
          بگذریم.در رابطه با افت کیفیت مرسدس..مرسدس زمانی افت کیفیت کرد که بخاطر قوانین سختگیرانه اروپا مجبور شد v8 تنفس طبیعی رو بزاره کنار و از انجین های توربو شارژر پیچیده استفاده کنه
          ی زمانی بنز هم v8 تنفس طبیعی سگ جون میزد…اون زمان بود که مدیران و طراحان لکسوس نشستن پشت e55 و فهمیدن v8 تنفس طبیعی اصلا یعنی چی
          https://www.pedal.ir/mercedes-benz/1999-mercedes-e55-amg-drive/
          لکسوس هم برا من قابل احترامه ولی بنز برا لکسوس حکم پدر رو داره… یکم رعایت کنید لطفا
          *میشه در رابطه با جمله ( برای مقایسه بد نیست این دسته گل های آلمانی رو با LFA مقایسه کنید …) هم ی توضیحی بدی؟میخوام تمام شبهات ی جا رفع بشه… ممنون میشم

          موافقم 7
          مخالفم 2
        6. MC20

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1636 ديدگاه)

          آلمانی باز جان من توی کامنت اولم واضح نوشتم ، شما واضح نخوندی ، به قول خودت بگذریم … بنز زمانی افت کرد که بجای فقط زیندل فینگن ، اومد توی هر ده کوره ای مثل تایلند و ایران و ترکیه و هند و روسیه و … ماشین مونتاژ کرد ، از این هم بگذریم … در مورد مقایسه دسته گلهای آلمانی با LFA ، منظورم هدف گذاری لکسسه که حد نهایی سواری سوپر اسپرتی رو در محصولات لکسس هست و همون قدر که مقایسه این دسته گلهای آلمانی با سوپر اسپرتی مثل LFA غیر منطقی هست ، مقایسه ذات تویوتا (لکسس) هم با ذات (سواری بیشتر خشک ) لذت بخش آلمانی غیر منطقی هست … در یه جمله بگم هر کسی را بهر کاری ساختند … اگر تویوتا بخواد ترک عادت کنه و زیر بندی سفت و سواری خشک و تعلیق مسابقه ای بسازه ، باید 12 سال مثل زمان ساخت LFA زمان صرف کنه ، تا یه چیزی رو خودش اختراع کنه ، در غیر این صورت ، حتی سدان های اسپرتش ، باز هم در قیاس با رقبا نرم تر و بی استهلاک تر و با دوام تر هستند …

          موافقم 3
          مخالفم 3
        7. آلمانی باز

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          هعی MC20 جان
          انگار باید ی بار فلسفه لکسوس رو توضیح بدم
          بریم سال ۱۹۸۹ زمانی که تویوتا به فکرش زد تو کلاس سدان اسپرت داخل بازار آمریکا با مرسدس رقابت کنه ، ولی مثل همیشه بازم آمار فروش گویا همه چیز بود…دلیل اش هم این بود که تویوتا تنها شباهت اش به مرسدس فقط نرمی و استهلاک پایین بود ، دریغ از یکم قدرت و جذابیت و هندلینگ…برای همین همون سال ۱۹۸۹ اومد پلت فرم های دیفرانسیل عقب و موتور های v8 تنفس طبیعی توسعه داد و از عنوان لکسوس استفاده کرد تا بتونه تو بازار آمریکا سهمی برا خودش بگیره و تو این کار هم موفق بود چون تونست به چند قدمی مرسدس برسه ، اما در کمال ناباوری هم مرسدس و هم لکسوس تو بازار آمریکا از بی ام وه شکست خوردن،برا این میگم کمال ناباوری چون بی ام وه استهلاک پایین نداشت و مثل لکسوس و مرسدس نرم نبود،خلاصه کاشف به عمل اومد که خریدار های کلاس سدان کامپکت دنبال استهلاک پایین و دوام نیستن ، فقط ی ماشین جذاب با مقدار زیادی اسب بخار و هندلینگ میخوان حتی اگه به قیمت خرابی های متعدد باشه…و همونجا بود که مرسدس اولویت هاش رو تو کلاس سدان کامپکت تغییر داد و سعی کرد مثل سری۳ باشه،چون هیچوقت تو کتش نمی‌رفت که تو بازار آمریکا از رقیب سنتی خودش شکست بخوره …ولی لکسوس نه، لکسوس از سهمی که تو بازار داشت راضی بود و همین استهلاک کم و نرمی رو تا به امروز ادامه داده…
          کلام آخر اینکه نرمی و خشکی ماشین ربطی به DNA کمپانی سازنده نداره وگرنه شما کل تاریخ رو بگردی از ماشین های ۱۹۹۰ مرسدس نرم تر و با دوام تر پیدا نمیکنی ، مسئله اینه که خریدار ها چی میخوان… در حال حاضر خریدار ها کلاس سدان کامپکت هندلینگ و به قول خودت سواری بیشتر خشک میخوان، اگه دنبال نرمی بودن میرفتن سراغ کلاس بالاتر تر یعنی سری پنج و e کلاس و اگه دنبال استهلاک پایین بودن میرفتن سراغ کلاس پایین تر یعنی سیویک سدان و کرولا…
          پس دفعه بعد وقتی خواستی بگی DNA لکسوس دوام و نرمی عه و کمپانی های آلمانی(از جمله مرسدس) سواری خشک و هندلینگ خوب دارن اینو تو ذهنت مرور کن که لکسوس تلاش های تویوتا برای شبیه بنز های دهه ۹۰ بودنه.. اون زمان که لکسوس تازه وارد بازار شده بود نرمی و استهلاک پایین اون رو به مرسدس نسبت میدادن…

          موافقم 3
          مخالفم 2
        8. MC20

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1636 ديدگاه)

          آلمانی باز جان ، انشای قشنگی نوشتی ولی نمره ای نمی گیری … ژاپنه بعد از جنگ رو آمریکا خودش ساخت و تویوتا هم به تبعش ، ماشین ساختن رو از آمریکاییها یاد گرفت در هشتاد سال پیش و در دهه 50 میلادی ، به همون آمریکا هم ماشین ،
          ( هرچند کم ) ، اما صادر میکرد … شما به نظرم ، خیلی درگیر بنزی و همه چیز رو بیش از حد به بنز ربط میدی … اسطوره نرمی و راحتی در صنعت خودروی اون زمانها هم ، کشتی های آمریکایی دهه های 50 و 60 میلادی بودند … کادیلاک و اولدزموبیل و شورولت و بقیه دوستان … تویوتا روی پای این برند ها نشست و بزرگ شد و تاتی تاتی کرد و ماشین سازی رو یاد گرفت … بازم میگم خیلی درگیر بنزی ، خوب نیست ، شاید اسمش تعصب باشه …

          موافقم 4
          مخالفم 4
        9. آلمانی باز

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          اکثر کاربر های سایت میدونن برند مورد علاقه من بیمر عه ولی اینجا بحث درمورد دوام و نرمی عه پس طبیعتا باید مدام کلمه بنز رو تکرار کنم…انشا هم قشنگ اومدی ولی من برا نمره گرفتن انشا ننوشتم…درضمن احساس میکنم شما متن انشا من رو درست نخوندید چون درمورد دهه ۹۰ بود نه دهه۵۰ و ۶۰ و داشتم درمورد کلاس سدان کامپکت صحبت می‌کردم نه سدان های فول سایز…من متن انشا شما را تائید میکنم ، تویوتا رو پای کمپانی های آمریکایی بزرگ شد ولی کمپانی های آمریکایی هیچوقت بهش یاد ندادن چطوری v8 بسازه یا مثل کادیلاک های دهه ۵۰ نرم باشه چون هیچوقت نمیخواستن برا خودشون رقیب درست کنن… اونا صرفا به تویوتا یاد دادن چطور استهلاک پایین داشته باشه چون قرار بود تویوتا بخش خودرو های اقتصادی بازار آمریکا رو تامین کنه ، فقط ی بخش کوچک از بازار (همونطور که خودت اشاره کردی به فروش پایین تویوتا) ماجرا از اونجا شروع شد که تویوتا تصمیم گرفت وارد کلاس های بالاتر بشه ولی از اونجایی که کمپانی های آمریکایی اون رو اقتصادی و کسل کننده بار آورده بودن مجبور شد از نام تجاری لکسوس استفاده کنه و شبیه بنز باشه ، تو همه فاکتور ها ، طراحی ، پیشرانه ، نرمی و دوام ، جذابیت و هندلینگ…حتی نام گذاریش هم شبیه بنز بود! Is500..بخوایم منطقی باشیم تویوتا زمانی تو بخش پرفورمنس موفق شد که تلاش کرد با لکسوس ادای آلمان ها رو در بیاره نه زمانی که داشت رو پای کمپانی های آمریکایی تاتی تاتی میخورد…

          موافقم 3
          مخالفم 2
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10247 ديدگاه)

      حال و احساس را با اعداد و ارقام اشتباه نگیرید لطفاً !
      اینو آمریکایی‌سوارها خوب درک میکنند که اکثراً ۸ سیلندر رو تجربه کرده‌اَند و میدانند بهترین چهار و شش سیلندرهای توربویی هم با اینکه قدرت بالایی دارند ولی حس واقعی V8 را ندارند !

      کسی که عاشق خودرو باشه بی‌شک انتخابش V8 هست و این چیزی نیست که بشه با عقل و منطق بیانش کرد و حتی بحث سرِ بهتر و بدتر بودنش کرد !

      موافقم 35
      مخالفم 34
      1. امین

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (591 ديدگاه)

        این حرف من زمانی درک میکنی که این ها را سوار شده باشی

        میفهمه حالت دوست گرامی اما این حرفت از اینجا ناشی میشه که سالهاست در ایران دسترسی به گزینه های متعدد وجود نداشته و تجربه فضای فعلی خودرو سازی دنیا را ندارید.
        بله لزوما فقط V8 بودن ، همه چیز نیست
        امروز تکنولوژی مدرن موتور ، و کیفیت هندلینگ و هماهنگی گیربکس و شاسی حرف اول را میزنه

        داشتن ۸ سیلندر خیلی لذت بخشه بشرط اینکه یک V8 مدرن باشه مثل نمونه های آلمانی یا ایتالیایی یا V8 بی نظیر کوروت که همه شگفت زده کرد.
        اینکه ماشین چقدر عالی راه بره ، کروز مطمئن داشته باشه . شتاب واکنش خوب و در نهایت مصرف سوخت و آلودگی پایین ،
        اینکه یه V8 داشته باشی که حریف ۶ یا ۴ سیلندر های‌بروز بازار نباشه ، مصرف سوخت بیشتر داشته باشی و مالیات و بیمه خیلی بیشتر پرداخت کنی و در عوضش چیز کمتری داشته باشی ، اصلا منطقی نیست
        موتور باید مدرن ، قوی ، باشه اینکه فقط ۸ سیلندر باشه اما تکنولوژی ۲۰ سال پیش باشه برای شرایط فعلی جوابگو نیست
        این موتور فعلی تویوتا دیگه با توجه‌به مصرف میزان حجم و … که هزینه مالیات و بیمه ماشین خیلی افزایش میده بخصوص با قوانین جدید قابل رقابت با تکنولوژی بروز نیست
        V6 توربو جدید تویوتا خیلی موتور بهتری هست بخصوص ورژن هیبرید

        موافقم 22
        مخالفم 18
      2. مازیار

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (819 ديدگاه)

        نوید طوری هشت هشت میکنه انگار نه انگار ژاپن کلا دو سه تا هشت سیلندر بیشتر نداره
        جایی که اقتصادی و مقرون بصرفه مطرحه اونور بازار یه جا هم که V8 درمیاد اینور بازار تو حس و حال امریکایی

        موافقم 25
        مخالفم 13
        1. حمیدرضا

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (159 ديدگاه)

          خود تویوتا به تنهایی ۶ تا موتور ۸ سیلندر داره که با حساب زیرمجموعه های این ۶ موتور بیش از ۱۰ مدل میشن. کمی واقع بین باشیم

          موافقم 4
          مخالفم 11
        2. x.01

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (55 ديدگاه)

          تعداد کلی موتور های ۸ سیلندر را نگفتند منظور این هست که موتور های ۸ سیلندر در محصولات تولیدی تویوتا کم هست.
          ولی به وفور می تونیم ۸ سیلندر ها را در تعداد زیادی در محصولات آلمانی و آمریکایی ببینیم که وجود دارند که اگه تعداد کلی را حساب کنیم تعدادشان با فاصله زیاد خیلی بیشتر هم می شن و البته ضمن پرفورمنس بالا اکثرا مدرن و از بهترین ۸ سیلندر ها هم هستند.

          موافقم 12
          مخالفم 3
    3. نویدی

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (301 ديدگاه)

      1-BMW
      2-لکسس
      3-بقیشون!

      موافقم 10
      مخالفم 12
    4. پیام

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      واقعا درسته. همیشه لکسوس شتاب و … ضعیف‌تر بوده. واقعا کیه که به جای بنز بره سمت لکسوس! اصلا تا حالا انگشتش دکمه‌های کابین بنز و لکسوس رو لمس کرده و تفاوت رو بفهمه؟! یا فقط همینجوری یه سری چیزا تو مغزش هست!

      موافقم 14
      مخالفم 18
      1. TRD PRO

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آمار بازار امریکا رو ببین . فروش بنز C با لکسوس تو امریکا ۵ هزار تا فرقشونه و خریدارا و طرفدارای خودشو داره
        با ترول و هیت کردن روز به روز مضحک تر میشی .

        موافقم 10
        مخالفم 13
      2. JDM

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (633 ديدگاه)

        یه طور میگی انگار خودت نشستی بله هرکی دنبال نیاز خودشه اینکه میگی کیه که بخواد بجای بنز لکسوس رو انتخاب کنه کسی که علاقه داره بهش همونطور کسی که به بنز علاقه داشته باشه میره سمت بنز
        وگرنه حرف تو پر از کنایه به ژاپنی ها بود

        موافقم 3
        مخالفم 3
  2. محمدهادی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2151 ديدگاه)

    عججب رخی داره
    از معدود لکسوس هایی که همه چیش تناسب و پویایی داره
    من بعد از بی ام و اینو میخرم بین رقبا

    موافقم 33
    مخالفم 9
    1. griffon

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2387 ديدگاه)

      جلوعه لکسوس عالیه

      موافقم 31
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (10247 ديدگاه)

        چون وحشیه 👌

        موافقم 16
        مخالفم 13
  3. griffon

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2387 ديدگاه)

    تو اینا بنز از بقیه شکلا شیک تره

    موافقم 16
    مخالفم 44
    1. کرگدن باواریا

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (592 ديدگاه)

      دیگه گذشت اون دوران ؛ الان همشون به یه اندازه شیکن دنیای خودرو خیلی داره یک رنگ و بی روح میشه

      موافقم 12
      مخالفم 11
  4. مازیار

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    تو کلاس اسپرت، یه درجه پائین تر از سوپراسپرت، فقط BMW

    شایدم واسه همینه که همیشه حسرت یه سوپراسپرت تمام عیار از BMW هست

    موافقم 26
    مخالفم 5
  5. Amirmohammad

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (452 ديدگاه)

    خیلی طراحی is رو دوست دارم،سامورایی واقعیه
    ولی این کلاس کلا دست آلمانه،بقیه خیلی باهاش فاصله دارن،فروششون هم مقایسه کنین متوجه میشین

    موافقم 20
    مخالفم 6
    1. TRD PRO

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لکسوس IS با فروش ۲۱ هزار
      بی ام و سری ۳ با فروش ۳۰ هزار
      بنز C کلاس با فروش ۲۶ هزار

      لکسوس IS هم بازیگر مهمیه تو این کلاس و در مقایسه با بنز و بیمر خیلی خوب تونسته جای خودش رو پیدا کنه
      سال ۲۰۱۵ بی ام و تا ۱۴۰ هزار تا هم رکورد داشته اما فروشش از اون سال تا الان سقوط آزاد بوده .

      موافقم 19
      مخالفم 14
      1. Amirmohammad

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (452 ديدگاه)

        این امار فروشی که گفتی برای امریکا هست و نزدیک ترین امار فروش اینا به هم هست وگرنه همیشه فروش سری ٣ سه یا چهار برابر لکسوس آی اس بود
        فروش جهانی سری ٣ رو همین الان حساب کنیم چند برابر فروش ای اس هست،برای مثال سال ٢٠٢١ سری ٣ توی اروپا ١١٣ هزارتا فروخت ولی لکسوس ای اس فقط ۵۵٠ تا! دیگه شما خودت حساب کن چند برابره
        طبیعیه،اسم این کلاس که میاد همه فکرا میره سمت بیمر و بنز

        موافقم 15
        مخالفم 10
        1. TRD PRO

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          فروش بیمر سری ۳ تو چین حتی بیشتر از اروپاست . من امریکا رو گفتم چون بزرگترین بازار لکسوس IS و یکی از بزرگترین بازارای مشترک بیمر و لکسوسه . وگرنه ظرفیت تولید و کشورای مقصد فروش بیمر از لکسوس خو خیلی بیشتره .
          البته سری ۳ تو همین آمریکا یه زمان ۱۴۰ هزار تا فروش داشت . اما الان بیشتر چین و اروپا خریدار داره .

          موافقم 10
          مخالفم 11
        2. Amirmohammad

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (452 ديدگاه)

          خب وقتی صحبت از فروش میشه فروش کلی رو ملاک قرار میدن نه فقط فروش تو یک کشور،که همونطور که گفتم فروش کلی بیمر و c کلاس چندین برابر لکسوس is هست
          اینکه شما اومدی فروششون توی امریکا رو مقابسه کردی و موفقیت حساب کردی که کلا اشتباهه چون فروش لکسوس زیاد نشده که تازه کمم شده اما فروش سری ٣ دو ساله بنا به دلایلی به شدت کاهش پیدا کرده،وگرنه لکسوس تو همون حدود رنج همیشگیشه حالا اگه رندش کنیم

          موافقم 14
          مخالفم 7
  6. OM.01

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (408 ديدگاه)

    در کلاس سدان‌های کامپکت لوکس علاوه بر ماشین های بالا، خودروی آلفارومئو جولیا هم هست…در نسخه کوادروفولیو به شخصه نمیتونم از موتور فراری طراحی زیبایی ایتالیایی بگذرم😄 و در نسخه های 4 سیلندر مثل Sprintو Lusso و TI و… هم نمیتونم از قیمت مناسبش بگذرم😁

    البته همه یه این خودروها خوب هستن فقط بحث سلیقه هست و انتخاب بین خوب و خوب+1 !!

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10247 ديدگاه)

      ولی مطمئناً میدونی که آلفارومئو تداوم نسل نداره پس در اینجا با تمام پتانسیل‌هایی هم که داره دِگر جایی نداره !

      موافقم 7
      مخالفم 13
    2. misha

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (77 ديدگاه)

      هر جا که هستی سلام دوست من 🖐️🙂

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. Hadi

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (581 ديدگاه)

    منم لکسوس رو انتخاب میکنم 👌

    موافقم 17
    مخالفم 9
  8. R@min

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1690 ديدگاه)

    صد در صد که رقباش ماشینای بسیار بهتری هستن ولی خب ۸ سیلندر سگ جون تویوتا با این قیافه دلبر دلایل کافی برای خرید هستن.

    موافقم 19
    مخالفم 7
  9. lelewed933

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    1. لکسوس
    2. کادیلاک
    3. مرسدس
    4. بی ام و
    5. آئودی

    موافقم 17
    مخالفم 28
  10. JDM سابق

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    اگر استهلاک براتون مهمه لکسس از همه بهتره
    ولی خوب تو موارد دیگه بقیه برترن و رقابت تنگاتنگی دارن

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. کرگدن باواریا

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (592 ديدگاه)

      آئودی ترکیب همشون میشه هم لوکس هم اسپرت هم کم استهلاک؛ آلمانی هم که هست دیگه چی از این بالاتر ؟

      موافقم 16
      مخالفم 17
      1. JDM

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (633 ديدگاه)

        آلمانی هم که هست؟
        مگه آلمانی بودن دلیل برتریشه؟
        ژاپن و آمریکا هم کشکن
        درضمن هر سه‌تاشون تو یه سطح هستن.
        با ضعف های مختلف

        موافقم 13
        مخالفم 17
      2. JDM سابق

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (189 ديدگاه)

        ائودی که پرفورمنسش از همه ضعیف تره
        اتفاقاً چون المانیه باید به استهلاکش شک کرد

        موافقم 8
        مخالفم 15
    2. قاسم

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      کی گفته لکسوس کم استهلاکه!!!!

      موافقم 9
      مخالفم 31
      1. JDM

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (633 ديدگاه)

        استهلاک آلمانی هم پایین هست منتها تو بعضی کشور های پایین رده مثل خودمون که نبود نمایندگی خوب سبب انی میشه سرویس درست حسابی صورت نگریه قطعات درجه دو یا ختی دست دوم/استوک نصب شه و همینطور سوخت نامناسب
        اما موضوع مهم اینه تو خود آلمان ژاپنی ها به دوام بالا معروفن مثلا سیلندر ها طوری طراحی میشن که حرارت بالا رو تحمل کنه
        من بهت میگم لکسوس هم کم استهلاکه چون از دوستای زیادی دارم که این ماشینا رو دارن

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. امین

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (591 ديدگاه)

          در آلمان ژاپنی ها فروش بسیار پایینی دارند بجز تک مدل ها از کمپانی ها ، به همین دلیل به چیزی معروف نیستند.
          در اروپا مردم هر کشور از برندهای خودشون استقبال دارند و گزینه اروپایی در اولویت هست.
          تعداد فروش خودروها پارسال بازار آلمان موجوده خودت برو ببین ، البته به زبان آلمانی یا انگلیسی

          ژاپنی ها در آلمان به دوام معروف نیستند
          تمایلات خودت را جای واقعیت بیان نکن

          موافقم 9
          مخالفم 6
  11. x.01

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    ۱. مرسدس
    ۲. کادیلاک
    ۳. بی ام و
    ۴. آئودی
    ۵. لکسوس

    موافقم 25
    مخالفم 27
  12. MC20

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1636 ديدگاه)

    در همه جای دنیا ، هزینه نگهداری ، یکی از سه فاکتور اصلی خرید خودرو هست ، از اون طرف ، هیچ کدوم از رقباش هم در این سگمنت ، کامل و بی نقص نیستند … در مورد این پیرمرد سامورایی هم بگم که قدر زر ، زرگر شناسد ، قدر گوهر ، گوهری … تلفیق ” سواری اسپرت ” با ” دوام ” ، یعنی لذت رانندگی تمام نشدنی … برای کشورهایی مثل ما ، این تعادله حد نهایی ماشین بازیه ، جوری که نه سیخ بسوزه ، نه کباب … دستمون به نیسان جی تی آر که نمیرسه ، ولی اگه این وارد میشد و می تونستم ، 10 تا ازش می خریدم …

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. JDM

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      البته همونطور که تو کامنتا گفتم اون آمریکایی و آلمانی ها تو کشور هایی مثل ما که نه نمایندگی درست هست نه چیزی باعث میشه قطعات درجه دو یا حتی دسته دوم نصب بشه رو اینا و همینطور پیچیدگی انجین های این ماشینا باعث سرویس غلط و نبود سوخت مناسب سبب استهلاک میشه
      اما تو خود خودکشور هایی که به نمایندگی باشه نه آلمانی استهلاک داره نه آمریکایی نه کره ایی

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. امین

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (591 ديدگاه)

        آفرین حرف حساب.
        فقط ایران در نظر نگیرید . واقعیت با شرایط ایران خیلی فرق داره

        موافقم 3
        مخالفم 0
  13. 💀

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    دوج چارجر کو اسمان

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. حمیدرضا

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (159 ديدگاه)

      پیش رقباش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. امیرحسین

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    ب نظرم این مقایسه اصن بیشتر ضعف و ضعیف بودن پیشرانه لکسوس در مقابل رقبای آلمانی خودشو نشون میداد
    پیشرانه با حجم 5 لیتر کجا و پیشرانه 2 یا 3 لیتری کجا
    تفاوت قدرت رو ببینید تفاوت مهندسی رو ببینید
    چالاکی رقبار ببینید
    از س کشوری ک خودرو هاشون تو مقایسه بود من طرفدارشون هستم
    اما واقعیت برای شخص من اینطور هست ک تو این رده ای ام جی برتر ب حساب میاد

    موافقم 15
    مخالفم 19
    1. TRD PRO

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      یعنی نمیدونی عمر IS به یک دهه رسیده ؟
      الان تکنولوژی دهه ی پیش رو با الان مقایسه کردی ؟
      لکسوس با وجود این عمر بالا ، هنوز در کنار بنز و بیمر پر فروش ترینه .

      موافقم 16
      مخالفم 13
      1. امیرحسین

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (300 ديدگاه)

        یعنی تو خودت یه موتور v8 رو با شش سیلندر خطی مقایسه میکنی اونم با حجم دو برابر لیتر
        اینکه لکسوس این موتور رو بروز رسانی نکرده دلیلش رو نمی دونم
        اما من با این نوع مقایسه ها مشکل دارم
        اصن قابل درک نیست واسم
        من از ارزش های لکسوس نمیخوام کم کنم
        ولی از نظرم نباید چنین مقایسه ای صورت گرفته شه

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. Absurd Hero

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      اینکه آلمانی ها قدرت بیشتری از حجم کمتر می‌کشن بیرون مرتبط هست با قوانین بسیار سختگیرانه اتحادیه اروپا، و نه لزوماً تفاوت سطح مهندسی، آدمای زیادی هستند که بین این خودرو ها اهمیتی به این که کدوم به ازای هر لیتر اسب بیشتری تولید میکنه نمیدند، بلکه فقط یه ماشین سگ‌جون کم استهلاک می‌خوان همین، چیزی که تویوتا به ساختنش معروفه

      موافقم 11
      مخالفم 13
      1. JDM

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (633 ديدگاه)

        اگه تحقیق کنی ژاپنی ها قبل از اینکه مد بشه استاد قدرت گرفتن از حجم کم بودن مثلا از 1600cc سال 1994 تقریبا 190 اسب گرفتن یا از 2لیتر 285
        حتی سریعترین چهارسیلندر دنیا که لنسر بود
        سال 2009 4سلیندر2 لیتری 440 اسب
        این عنوانو 10 سال بعد مرسدس تونست بگیره

        موافقم 7
        مخالفم 12
    3. datsun

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3516 ديدگاه)

      ولا ژاپنی های از قدیم استاد اسب بخار گرفتن از حجم پایین بودن منتها هر چی رو به جاش درست انجام میدن

      موافقم 19
      مخالفم 13
      1. امیرحسین

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (300 ديدگاه)

        نمیگم ژاپنی ها نمی توانند از یه انجین کوچیک اسب بخار بکشن
        اما اینکه یه 5لیتری با دو سیلندر بیشتر رو با دو و سه لیتری مقایسه کنید خیلی اشتباهه
        رو کاغذ باید اعدالت باشه
        وگرنه هیچ وقت به سطح اول نمی رسید
        اکثر رفقای پدالیمون با توجه به تعصبات در طرفداری برندها کامنت میذارن من اجازه نمیدم تعصباتم بر من غلبه کنه
        واقعیت جلوی چشمام هست میبینم
        اینکه حالا آلمانی ها از توربو استفاده خیلی زیادی میکنند درست هست ولی این راه برای ژاپن هم بازه
        انجین سبک‌تر اسب بخار بیشتر
        من توقع دارم وقتی اسم v8 رو می‌شنوم روی ماشین 580 بیشتر اسب بخار داشته باشه خودشو بتونه ب مرز v8 های مناسب برسونه
        اما می‌دونم هدف تجاری لکسوس چیز دیگه ای هست

        اما با این حال عقیده من اگر رفقا ناراحت نمیشن این مقایسه از دیدگاهم کاملا اشتباهه میدونم

        موافقم 3
        مخالفم 0
    4. datsun

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3516 ديدگاه)

      مثال خاصتی زیاد برات میزنم دهه شصت مثلا همین کشورها از شیش هفت لیتر موتور ۱۶۰ اسب میگرفتن ژاپن قدرت بیشتر رو از دو لیتر حجم بیش از ۲۰۰ اسب قدرت میگرفتن

      موافقم 17
      مخالفم 16
      1. امیرحسین

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (300 ديدگاه)

        طرفدار v10 و v8 هستم
        اینکه ماشین ها روز ب روز حجم موتورشون کوچیک‌ میشه اصن خوشحال نیسم
        دوستی نوشته ماشین باید صدای خوب داشته باشه
        یکی دیگه نوشته راحتی باید داشته باشه
        و همه شون هم میگم ب این خاطر لکسوس
        خب این دوتا ک ضدونقیض هستند
        خب عملا یه سری نمی دونند چی میخوان
        اگه نیاز ب رقابت نبود و فقط لکسوس ب راحتی فکر میکرد هیچ وقت سراغ v8 نمی رفت
        از اسمش خون میچکه
        خلاصه نظر همه محترم من هم ب نوبه خودم نظرم با توجه به دانش کمم بیان کردم

        موافقم 1
        مخالفم 0
  15. sina

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    وقتی تنفس طبیعی تو خودروها وجود داره انتخاب آسونه

    موافقم 21
    مخالفم 15
  16. S

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (181 ديدگاه)

    به نظر من مرسدس با حجم 2 لیتر و 4 سیلندر عملکردش از بقیه بهتره اگه بجای 4سیلندر از 6سیلندر استفاده می‌کرد که یه سر و گردن از بقیه بالاتر میشد از لحاظ فنی ولی خب همینطوری هم روی کاغذ بهتر از بقیه هست همه جوره

    موافقم 16
    مخالفم 15
    1. آلمانی باز

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      با چهار تا سیلندر نمیشه از is500 و m340i بهتر بود…
      اینو دیگه همه میدونن

      موافقم 10
      مخالفم 13
      1. S

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (81 ديدگاه)

        عه راست میگییییی؟؟؟ پس یبار دیگه مشخصاتشون بالا بخون 👋👋👋

        موافقم 14
        مخالفم 4
        1. آلمانی باز

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          کاری به مشخصات ندارم
          حرفم اینه ۴ تا سیلندر هیچوقت نمیتونه از v8 بهتر بشه
          حالا هی دیس بده ، هی بگو بنز اسب بخار بیشتر داره…

          موافقم 3
          مخالفم 3
  17. ARMAN سابق

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    تو این سگمنت بدون شک لکسس رو انتخاب می کنم چون موتور حجیم و خوش صدا صد برابر بیشتر از هندلینگ و پرفورمنس و ته مهندسی و …. برام اهمیت داره.
    از نظر من ماشینی که صدای در خور و شأن نداشته باشه بدرد حداقل من نمیخوره حالا هر چقدر هم میخواد هندلینگ و پرفورمنس چاینا داشته باشه

    موافقم 10
    مخالفم 17
  18. M.83

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (196 ديدگاه)

    قضاوت منصفانه یعنی حتی روی کاغذ هم حرفمون درست باشه
    مرسدس و کادیلاک بهترینن هرچند لکسوس تنفس طبیعیه این جمعه با این حالا وضعیت این سه تا حتی توی پیستم بهتر از بی ام و و آئودیه
    اصن چرا اسم بی ام و رو اوردیم ؟!

    موافقم 9
    مخالفم 5
  19. Ali

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فقط به دلیل تنفس طبیعی و موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری فقط لکسوس

    موافقم 3
    مخالفم 9
  20. امپراتوری خورشید

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    قطعا لکسوس 👌

    موافقم 5
    مخالفم 13
  21. samurai

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (547 ديدگاه)

    عدد و رقم بدرد تو پیست میخوره این ماشینا واسه خیابون و جاده ساخته شده دوام و کیفیت و راحتی و نرمی و….. فقط تو لکسوس میشه پیدا کرد اونم وقتی با 10 سال ساخت اینهمه بازم خریدار داره نسل جدیدش بیاد که…

    موافقم 10
    مخالفم 18
    1. x.01

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      آلمانی ها هم در عدد و رقم برتری دارند و هم دوام و کیفیت و تکنولوژی و مهندسی راحتی و نرمی و …. فقط تو آلمانی ها پیدا میشه.
      یه زمانی مثلا دهه ۹۰ یا قبل تر ماشینای مرسدس بنز بهترین دوام رو هم داشتن دقیقا عین آمریکایی ها و … با دوام ترین حتی با موتور پلمپ بالای ۱.۵ میلیون کیلومتر کار می کردند. حالا در حال حاظر درمورد دوام میبینید در مدل های جدید که می سازند ممکنه روال سابق رو دنبال نکرده باشند ولی بجای اون دنبال پرفورمنس بهتر و تکنولوژی های بیشتر و … رفتند و در آمار فروش جهانی بیشترین فروش رو دارند.

      موافقم 7
      مخالفم 2
  22. دکتر

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    روایت داریم موتور باید ۸ سیلندر باشه و تمام!

    موافقم 6
    مخالفم 5
  23. حسین دهمرد

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    گدابازی بنزو ببین. درسته چهار سیلندرش اندازه شیش سیلندر قدرت داره اما داره پول هشت سیلندر رو میگیره. مصرف سوختش هم اندازه ی شیش سیلندره. امیدوارم مالیات و بیمه در حد ۴ سیلندر باشه
    آئودی همه ی خصوصیت های دیگران رو برده روی نمودار و ترکیب فوق العاده کاملیه.
    ولی ب ام و لنتی …
    اصلا به کدی رای میدم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  24. امیررضا

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    همشون خوبن. دیگه انتخاب بین این ماشینا به برند سلیقه‌ی مردم برمیگرده البته اینکه بین این گزینه‌ها انتخاب لکسوس بیشتر ماشین‌باز بودن و علاقه به آخرین‌ بازمانده‌هاست. وقتی همشون 4 نهایت 6 سیلندر و توربو و هیبرید هستن بیای یه پنج لیتری 8 سیلندر تنفس طبیعی برداری یعنی یچیزایی هنوز حالیته. شخصا بی‌ام‌و رو انتخاب میکنم چون واقعا تو این سگمنت هنوزم بهترینه

    موافقم 2
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا