تصمیم فورد و شورولت برای خروج از بازار خودروهای کامپکت در آمریکا برای برخی از خودروسازان آسیایی به ویژه هیوندای خوشیمن بوده است.
بنا به گفتهی ادموندز، ۴۲ درصد مالکان خودروهای فورد فوکوس و شورولت کروز همچنان در این کلاس باقی مانده و بسیاری از آنها در حال خرید خودروهای متعلق به رقیب این دو خودروساز آمریکایی هستند.
۶.۵ میلیون مالک خودرویی وجود دارد که شرکتهای کنونی تولید کننده خودروهای آنها، سدانی برای جایگزینی ندارند. ۴۴ درصد این افراد همچنان خواهان سدانها هستند بنابراین اگر به آمار خام نگاه کنید هنوز هم خریداران سدان زیادی در بازار حضور دارند.
فروش هیوندای الانترا در ماه نوامبر ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۲ درصدی داشته است و باور بر این است خروج فورد و شورولت از این کلاس خودرویی یکی از فاکتورهای رشد فروش الانترا میباشد. همچنین در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۰ درصد مالکان فوکوس اقدام به خرید محصولات دیگری از فورد میکردند اما این آمار در سال ۲۰۱۹ به ۳۳ درصد کاهش یافته است. ۵۷ درصد از مالکان شورولت کروز در سال ۲۰۱۶ یک محصول دیگر از این خودروساز را انتخاب میکردند اما این آمار هماکنون به ۴۵ درصد رسیده است.
هوندا سیویک نیز ۴ درصد از خریداران فوکوس را به خود جذب کرده و سهم تویوتا از این سفره نیز ۳.۵ درصد بوده است. شایان ذکر است تعداد افرادی که از سال ۲۰۱۶ تاکنون شورولت کروز را رها کرده و سیویک و کرولا را انتخاب کردهاند حدود دو برابر شده است.
البته همهی خبرها برای فورد و شورولت بد نبوده است. تا به اینجای سال ۱۸ درصد مالکان فوکوس خودروی خود را تعویض کرده و شاسیبلند گرانتری از فورد را خریدهاند درحالیکه ۲۱ درصد مالکان کروز نیز یک قدبلند از شورولت را انتخاب کردهاند.
یکی از تحلیلگران ادموندز گفته است:
فورد و جنرال موتورز تصمیمی استراتژیک برای اولویت دادن به سود گرفتند. شاید این حرکت در بلندمدت خوب باشد و آنها بتوانند سرمایه لازم برای توسعه سیستمهای خودران و الکتریکی را تأمین نمایند؛ اما هماینک شکی وجود ندارد که رقبا از این تصمیم سود بردهاند.
بی نام
۲۴ آذر ۱۳۹۸جی ام و فورد بشدت علاقه مند به حاشیه سود بالا هستن و خیلی از مشتری های گذشته رو رها کردن به حال خودشون برای همین نوش جون رقبا… گرچه جای مختلفی گفته شده سود هر خودروی سواری فقط چند صد دلاره ولی فروش هر شاسی بلند چند هزار دلار برای سازنده سود داره.
Farzad
۲۴ آذر ۱۳۹۸چقدر این هوندا سیویک عالیه .
Ali a
۲۴ آذر ۱۳۹۸خیلی وقت بود این کلاس رو آسیای ها گرفته بودن. آمریکایی ها تو این کلاس فروش زیادی نداشتن و ضرر ده بودن. الان دیگه آسیای ها رقابتشون با خودشونه تقریبا…
pooriya.bmw.germany
۲۵ آذر ۱۳۹۸تو این کلاس مزدا ۳ سلطانه و به نظر من هیچ رقیبی هم نداره