مک لارن

درگ خانوادگی مک لارن 600LT و 720S

طرفداران مک لارن می‌دانند که محصولات این برند بر اساس سطح پرفورمنس خود به سه سطح سری اسپورت، سری سوپر و سری اولتیمیت تقسیم شده‌اند. همان‌گونه که خواهید دید فاصله‌ی قابل‌توجهی بین دو سری اول وجود دارد. با اینکه مک لارن ۶۰۰LT داغ‌ترین خودروی سری اسپورت است اما نمی‌تواند با تنها عضو سری سوپر یعنی ۷۲۰S شاخ‌به‌شاخ شود.


هنسی که علاقه‌ی زیادی به محصولات مک لارن داشته خود را به زمین پنزویل رسانده تا این دو خودرو را در درگی خانوادگی به جان هم بیندازد. این تیونر آمریکایی تلاش داشته بفهمد ۶۰۰LT استاندارد کارخانه‌ای در درگ های حالت سکون و رولینگ چگونه در برابر ۷۲۰S عمل می‌کند.


با اینکه به نظر می‌رسد ۶۰۰LT در ابتدا جلو می‌افتد اما ۷۲۰S تنها در عرض چشم بر هم زدن فاصله را پر کرده و سپس کاملاً جلو می‌افتد.


تفاوت بین این دو خودرو حتی در درگ از حالت حرکت (رولینگ) چشمگیرتر بوده و ۷۲۰S باعث می‌شود برادر کوچک‌تر خیلی کندتر به نظر برسد. شاید خودروی نارنجی ما استارت بهتری داشته باشد و شاید خودروی مشکی در دنده‌ی اشتباهی قرار داشته باشد اما شکی وجود ندارد که خودروی سری سوپر مک لارن بسیار سریع‌تر است.


قیمت این دو خودرو نیز کاملاً فاصله‌ی پرفورمنس هر دو را نشان می‌دهد. بهای ۶۰۰LT از حدود ۲۴۰ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای خرید ۷۲۰S حداقل باید ۲۸۰ هزار دلار کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که خودروی حاضر در تست از برخی آپشن ها سود برده و جان هنسی در ویدئو توضیح می‌دهد که استفاده از برخی قطعات فیبر کربنی باعث شده قیمت خودرو به ۲۹۲ هزار دلار افزایش یابد.

راه‌های زیادی برای گران‌تر کردن ۷۲۰S وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پکیج پیست اشاره کرد که وزن خودرو را ۲۴ کیلوگرم کم می‌کند. حتی نسخه‌ی گران‌تری از این هیولا در راه بوده و مک لارن ۷۲۰S اسپایدر را به زودی در خیابان‌ها خواهیم دید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ADAK

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    جدیدا تصاویر خط نگه دار ها را حذف نمی کنید !
    خدایی ناکرده گناهی رخ نده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      داداش حجابشو رعایت کرده بود جوونامونو تحریک نمیکرد خدا رو شکر??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. emad1990

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    720اینقدر خوبه که با خودم میگم مکلارن ماشین بعدی رو بدتر از این میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا