نیسان

نیسان لیف، پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی اروپا در سال جاری

یک سال پس از عرضه در بازار اروپا، نسل جدید نیسان لیف الکتریکی به پرفروش‌ترین خودروی این کلاس در سال ۲۰۱۸ تبدیل شده است. نیسان می‌گوید در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۶ هزار دستگاه از لیف را در بازار اروپا به فروش رسانده است. به این ترتیب در هر ۱۰ دقیقه یک دستگاه لیف به دست مشتریان اروپایی رسیده است. بیش از ۸ هزار دستگاه از این خودروها به ناوگان‌های سازمانی و بقیه هم به مشتریان شخصی فروخته شده است.


موضوع مهم اینکه لیف ژاپنی در تمامی ماه‌های امسال از نظر فروش در صدر جدول حضور داشته است. نیسان در بازارهایی همچون اتریش، فرانسه، آلمان، هلند، پرتغال و اسپانیا رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است. البته لیف در نروژ به پرفروش‌ترین خودروی سواری سال جاری تبدیل شده است؛ بنابراین این خودروی الکتریکی در این بازار محبوبیت بیشتری از خودروهای احتراق داخلی و الکتریکی داشته است.


نسل جدید لیف نه تنها طراحی جذاب‌تری نسبت به نسل پیشین داشته بلکه محدوده حرکتی آن نیز به لطف مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۴۰ کیلووات ساعتی بهبود داشته است. نیسان ادعا می‌کند این خودرو با استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر WLTP برد ۲۷۰ کیلومتری دارد.


لیف ۲۰۱۸ همچنین از جدیدترین نسل تکنولوژی حمل‌ونقل هوشمند نیسان که شامل e-Pedal و پروپایلوت و پروپایلوت پارک می‌باشد سود برده است. نهایتاً باید گفت این خودرو امن‌تر از نسل پیشین بوده و توانسته در جدیدترین تست‌های تصادف یورو انکاپ ۵ ستاره ایمنی به دست آورد.


این خودروی الکتریکی جمع‌وجور در حال حاضر به‌صورت جهانی در ۵۱ بازار عرضه می‌شود و تقاضای قابل‌توجهی برای آن وجود دارد. ترکیب فروش نسل اول و کنونی نیسان لیف باعث شده این خودرو پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی دنیا باشد. این دو نسل از سال ۲۰۱۰ تاکنون به خانه‌ی بیش از ۳۵۰ هزار نفر در جهان راه یافته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (205 ديدگاه)

    آخه چرا ما نباید همچین چیزی داشته باشیم.
    آخه چرااااااااااااااااااااااااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      ناشناس. اینا زرق و برق دنیاس. زندگی چیزای مهمتر هم داره. ما اون مهمترا رو نداریم یا داریم از دست میدیم.
      حسرت اینا رو نخور. ب نظرم چون برامون عقده شده بزرگ جلوه میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا