نیسان بهصورت رسمی اعلام کرد GT-R سالخورده را از مسابقات بیرون میکشد. نسخه سوپر GT این خودروی مشهور تا پایان سال جاری میلادی وداعی خبرساز با دنیای موتور اسپورت خواهد داشت. گودزیلای مسابقهای ۱۳ سال بود که در کلاس سوپر GT500 حضور داشت و به کسب ۵ عنوان قهرمانی رانندگان این برند کمک کرد.
اگرچه خداحافظی GT-R با مسابقات خبر تلخی است اما خبر خوش به معرفی جانشین آن مربوط میشود. در فصل ۲۰۲۲ سوپر GT این نسل جدید نیسان Z است که انجاموظیفه خواهد نمود. باید دانست Z جدید در حال بازگشت به بالاترین سطح از مسابقات GT ژاپن بوده و جانشین گودزیلا محسوب میشود. آخرین باری که Z در این مسابقات حضور داشت به سال ۲۰۰۷ و مدل Z33 مربوط میشود اما حتی با این وجود نیز خودروی موردبحث نسبت به وضعیت خود عملکرد موفقی داشته است.
پس از غیبت بیش از ۱۰ ساله در مسابقات نسل جدید Z حرفهای زیادی برای گفتن در GT500 دارد. نیسان مشخصات پیشرانه این خودروی مسابقهای را اعلام نکرده اما با نگاهی به قوانین و مقررات میتوان ایده خوبی از آن به دست آورد.
همانند دیگر خودروهای حاضر در این مسابقات Z GT500 باید از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده کند. اگرچه این مشخصات بیشتر شبیه مقررات سری کلاس BTCC میباشد اما این پیشرانههای جمعوجور قدرت قابلتوجهی تولید میکنند. قدرت این نیروگاهها به ۶۵۰ اسب بخار محدود شده بنابراین فاصله زیادی بین قدرت آنها و پیشرانههای استاندارد وجود دارد.
طراحی بدنه Z در این نسخه مسابقهای کاملاً مشهود است. البته این مدل مسابقهای فقط نام Z را یدک میکشد زیرا دارای فریم لولهای بوده و ظاهری پهن و کم ارتفاع و به شدت آئرودینامیک دارد. Z GT500 جدید به دنبال موفقیتهای چشمگیر است. جدای از سابقه ۵ بار قهرمانی رانندگان توسط GT-R، این خودرو باید به دنبال کسب عنوان قهرمانی هم باشد، چیزی که قبلاً ۴ بار به دست آمده است.
Aran+Milan
۱۵ آذر ۱۴۰۰به نظر شما موتورهای بنزینی برای استفاده در مسابقات برای همیشه حفظ میشن?
Danial
۱۵ آذر ۱۴۰۰به نظر من نه شاید آینده خیلی دور کلاً مفهوم جابجایی این چیزی نباشه که الان ما باهاش سروکار داریم همونطور که میدونید خودرو یک وسیله جهت جابجایی هست و مسابقه دادن با این وسیله یعنی سرعت بیشتر در جابجایی حالا شما فرض کن مثلاً 500 سال دیگه تلپورت بشیم به سر کار خب چرا باید سوار خودرو بشیم برای جابجایی از خونه به محل کار حالا اگر اینطور بشه دیگه چه نیازی به مسابقه دادن هست قطعاً در خصوص چیزای دیگه مسابقه خواهد بود ولی نه برای خودرو ک بخواد بنزینی باشه یا برقی یا هیدرژنی یا هر چیز دیگه.
آرین
۱۵ آذر ۱۴۰۰آخرین مسابقاتی که به سمت برقی شدن متمایل میشه قطعا نسکار خواهد بود.
MC20
۱۵ آذر ۱۴۰۰I DONT THINK SO
Iman99
۱۸ آذر ۱۴۰۰پیشروی این کلاس و کلا این نوع خودرو های مسابقه مرسدس و پورشه هستن که بهترین و بیشترین قهرمانی ها رو دارن کلا آلمانی ها بهترین هستن تو این زمینه البته امریکایی ها هم در مسابقات نوع مخصوص خودشون پیشرو و بهترین هستن
کافر مقدس
۱۵ آذر ۱۴۰۰نتیجه موتوراسپرت هایی که رفتن سمت الکتریکی این شده که : استهلاک و هزینه ها به شدت کمتر . نگهداری به مراتب راحت تر
https://www.youtube.com/watch?v=5cqcv3Gswzo&ab_channel=ElectricVehiclesOutlook
میبینی تصور دنیا از آینده زندگی راحتتر و سریع تر و بهتر هست در هر امری . اللخصوص خودرو
ولی تصور ما از آینده این است که فلان کشور رو نابود کنیم و سهم مون از عصر جدید تابلو روز شمار الکتریکی نابودی فلان کشور است .
Sina10
۱۵ آذر ۱۴۰۰یادمون نره هنوز رکورد دار تقریبا همه پیست ها درونسوز ها هستن!!
و برقیا نسبت به بنزینی ها همرده توی پیست عملکرد ضعیف تری دارن
حتی با برقی شدن خودرو های عادی ، خیلی طول میکشه تا خودرو های مسابقات برقی بشن
hssn
۱۵ آذر ۱۴۰۰مشخصه که نیسان برای Z جدید طرح و برنامه هایی داره ، امیدوارم این نسلش مثل نسلای قبل…
و جدا از اون هرچه سریعتر نسل جدید GTR رو بیاره روی کار ، اونم نیاز شدیدی به نسل جدید داره
بارها گفته شده اما همچنان نیسان داره ریلکس عمل میکنه راجبش😂
Ninja
۱۵ آذر ۱۴۰۰وای چقدر این ماشین عالیه دلم خواست 🤤
و اینکه امیدوارم که هرچه سریعتر نسل جدید جی تی ار معرفی شه اون دیگه چقدر خوب میتونه باشه
فعلا که نیسان داره عالی پیش میره
Ninja
۱۵ آذر ۱۴۰۰وای چقدر این ماشین عالیه دلم خواست 🤤
و اینکه امیدوارم که هرچه سریعتر نسل جدید جی تی ار معرفی شه اون دیگه چقدر خوب میتونه باشه
فعلا که نیسان داره عالی پیش میره
Ninja
۱۵ آذر ۱۴۰۰چرا دوبار ارسال شده
دیدگاه هم تکراری هست
کیانوش
۱۱ فروردین ۱۴۰۱یعنی نیسان جی تی ار تو این رقابت ها با پیشرانه چهار سیلندر دولیتری شرکت کرده بود این همه سال؟؟