پورشه

پورشه 911 تیونینگ ایندسنت با طراحی جذاب معرفی شد

شرکت کمتر شناخته شده ایندسنت از یک پروژه تک ساخت بر مبنای پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۷ رونمایی کرد.

این روزها وقتی فردی درباره محصولات سفارشی پورشه صحبت می‌کند برندهای مشهور و نمادینی همچون RWB، زینگر و گانتر ورکس به ذهن خطور می‌کنند. هر سه شرکت به خاطر روش‌های منحصربه‌فرد خود در ارتقای محصولات کلاسیک پورشه شناخته شده‌اند اما شرکت‌های دیگری همچون ایندسنت (Indecent) نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

جدیدترین محصول ایندسنت به نام ۰۱۱ براساس نسل ۹۹۷ سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ ساخته شده است. این مجموعه در آینده نزدیک نیز کار روی پورشه ۹۹۱ سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ را شروع خواهد کرد.

پروژه مذکور، تنها نصب یک کیت ساده روی بدنه نیست بلکه شامل بازسازی کامل خودرو می‌شود. این فرایند شامل تعویض قطعات و جوش دادن تقریباً تمامی پانل‌های بدنه است و تنها بخش‌های اصلی و دست‌نخورده کاپوت، سقف و درب‌ها خواهند بود.

این گروه خودرویی که به دنبال خلق محصولی کاملاً متمایز است همین سال قبل توسط سباستین پولیت و فیلیپ تیو تأسیس شد. مقر اینسیدنت در لهستان و تگزاس آمریکا قرار دارد و نمایندگی‌های مجاز دیگر آن در ایتالیا، بحرین و انگلستان تأسیس شده‌اند؛ اما درباره خود این پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۷ باید گفت زمان ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر ساعتی جهت تکمیلش صرف شده و هر قطعه با چندین گزینه در اختیار مشتری قرار می‌گیرد تا محصولی کاملاً سفارشی و باب میل او تولید شود.

شایان ذکر است این شرکت به تازگی از پروژه برجسته خود با نام ۰۱۱ رونمایی کرد که خاص ترین پروژه ایندسنت به شمار می‌رود. این خودرو که در گاراژ یک کلکسیونر خودرو به نمایش درآمد توسط دیگر محصولات پورشه احاطه شده است. کار ساخت ۰۱۱ در مقر کمپانی موردبحث در تگزاس به پایان رسیده است. رنگ نارنجی استارلت خودرو به درخواست خریدار و همسرش انتخاب شده و نوشته‌های کررا روی بدنه نیز جای خود را به نشان‌های ایندسنت داده‌اند. کالیپرهای ترمز نیز رنگ مشابهی دارند.

Indecent برای رینگ‌ها از نسخه کلاسیک و لاستیک‌های تویو پروکسس R888R استفاده کرده است. قوس چرخ‌های پهن این پورشه سفارشی نیز به خوبی پذیرای رینگ و لاستیک جدید شده‌اند. مشتریان در زمان سفارش محصول خود می‌توانند گزینه‌های مسابقه‌ای، نمایشی یا خیابانی را انتخاب کنند و مدل ۰۱۱ از نوع خیابانی است که از شیشه‌های جدید و آب‌بندی بدنه متفاوت سود می‌برد و از جلوپنجره مشابه مدل ۹۹۱ و بال پشتی استفاده می‌کند. از جمله تغییرات فنی خودرو نیز می‌توان به سیستم اگزوز با خروجی در وسط، هدرز متفاوت، سیستم ورودی فیبر کربنی و… اشاره کرد.

این خودروی تک ساخت در بخش کابین نیز به ترکیب پارچه و چرم با دوخت نارنجی مزین شده و صندلی‌های اسپرت ریکارو CS به همراه غربیلک فرمان مدل ۹۹۱.۲ در آن نصب شده‌اند. به این موارد باید کمربندهای ایمنی نارنجی را نیز اضافه کرد. تمامی بخش‌های لاستیکی و پلاستیکی نیز حذف شده و جای آن‌ها را متریال باکیفیت خاکستری‌رنگ گرفته است. نشان برنزی با شماره سریال رسمی نیز روی داشبورد خودنمایی می‌کند. این شرکت می‌گوید هدفش ارائه یک خودروی سفارشی جذاب برای مشتریان است و قبل از نهایی شدن فرایند تولید نیز رندرهای دو و سه‌بعدی از خودرو به آن‌ها ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. جرمی کلارکسون

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    معرکه شده اون رینگ ها خیلی بهش میاد تیونر ها کارشونو بلد بودن

    موافقم 37
    مخالفم 6
    1. احمد باقری

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4717 ديدگاه)

      دیگه قورباغه که تیون کردن نداره

      موافقم 11
      مخالفم 122
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        بهتر بود بگی، اسطوره نیازی به تیونینگ نداره

        موافقم 106
        مخالفم 5
        1. amir

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          آقای اشتری بخدا که یه وقت ملت یه چیز هایی میگن اصلا آدم هنگ میکنه میمونه چی بگه …. اکثرا هم بچه های دست کم زیر بیست سالن که ظهر و بعد ازظهر از مدرسه برمیگردن شروع میکنن صبحا خبری ازشون نیست

          موافقم 52
          مخالفم 8
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          یک مشکل دیگه داریم که ربطی هم به این دوستمون نداره، کلی می‌گم
          بعضی عزیزان دوست دارن، حرفی بزنن که طرف مقابل مجبور به واکنش بشه، مثبت و منفی برای این افراد مهم نیست،
          باعث بحث شدن خیلی جذابه براشون، خصوصا اگر چند مخاطب عصبانی یا ناراحت بشن، لذت می‌برن

          موافقم 58
          مخالفم 9
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          به گلگیر عقب همه ۹۱۱‌ها توجه کنید از نسل اولش تا الانش ، همه مثل همه ولی اینقدر جذابِ که با یک کاهش ارتفاع و رینگ بزرگ میشه شاخِ کلاسِ خودش !

          کلاً آلمانی‌ها در کِش‌قوس‌ دادن‌های گلگیر عقب ماشیناشون استادی خاصی دارند مثل بنزS یا آئودی RS7 یا ۹۱۱ یا BMW سری6 و …!

          یه‌جوری طراحی میکنند که آدم یاد مار افعی میوفته وقتی میخواد حمله کنه به شکار !

          موافقم 25
          مخالفم 8
        4. مازیار

          ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          آقای اشتری تمامش ختم میشه به نداشتن عزت نفس
          و قبول انواع توهین و تمسخر بخاطر حمایت چشم بسته از فلان برند یا کشور در حالی که مرده یا زنده اش برای اونها تفاوتی نداره !

          موافقم 18
          مخالفم 5
      2. علی

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1204 ديدگاه)

        به به آقای باقری خودتون هستید ؟! یا یکی از کاربران قدیمی داره با اسم شما کامنت میزاره یادمه ده سال پیش هم به پورشه می‌گفتید قورباغه و اینکه طراحی خشن و تهاجمی نداره ولی همیشه مهندسی پورشه رو تایید می‌کردید تعجب کردم بعد از این همه سال نظرت عوض نشده

        موافقم 8
        مخالفم 7
      3. فرشاد

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        احمد4ساله از دورقوز سیتی

        موافقم 18
        مخالفم 8
      4. جرمی کلارکسون

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (289 ديدگاه)

        شاید برای شما جالب نباشه ولی ما دوست داریم

        موافقم 3
        مخالفم 5
      5. Bmw

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (29 ديدگاه)

        احمد باقری منتقد قدیمی پورشه دوباره برگشت 🤣🤣

        موافقم 5
        مخالفم 6
      6. Mercedes-Benz

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        موندم چرا ۷ نفر کامنتشو لایک کردن؟؟؟؟😔😔
        این ماشین یه اسطوره است نباید بش توهین بشه

        موافقم 3
        مخالفم 4
      7. Mercedes-Benz

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        اون ۷ نفر که کامنتشو تائید کردن کی بودن؟؟؟؟؟؟
        ۴ تاشونو میشناسم خودشم حتما بقیه لایک هارو زده

        موافقم 1
        مخالفم 2
  2. Fy

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    عقبش رو خراب کردن با اون اگزوز های بزرگ😒

    موافقم 3
    مخالفم 18
  3. فرشاد

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    بنازم

    موافقم 4
    مخالفم 4
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (991 ديدگاه)
  5. Zahid AMG. 2005

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    عجب ماشینی شده خیلی قشنگ شده با رنگ نارنجی

    موافقم 6
    مخالفم 4
  6. amir-mr

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (360 ديدگاه)

    زیبا بود زیبا تر شد 💯👑

    موافقم 10
    مخالفم 3
  7. Tesla

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    واقعا فاز خریداران پورشه رو درک نمیکنم اونم با وجود امریکن کارز🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲

    موافقم 4
    مخالفم 18
    1. aqa.amir

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نکشیمون تسلا باز 🌚

      موافقم 7
      مخالفم 2
    2. Mercedes-Benz

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      اصن ماشینای امریکایی در حدی نیستن که با پورشه حتی مقایسه شن
      پورشه اوج طراحی و اصالت و پرفورمنس و… تو دنیای خودرو هست
      مقایسه تسلا با پورشه مثل اینه که جارو برقی رو با یه سوپر کار بی نقص مقایسه کنی
      فکر کنم رکورد تسلا رو زده ناراحت شدی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. میثم مردپور

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از زمانی که تونستم مطالعه داشته باشم و دنیای اتوموبیل و مکانیک رو دنبال کنم، نتونستم بین برند و کشور تولید کننده خاصی تعصبی رفتار کنم . آلمان ، ژاپن ، آمریکا، بریتانیا ، ایتالیا و مابقی کشورها همگی دستاوردهای دوست داشتنی دارند و خواهند داشت ، به نظر بنده کسانی که علاقه منداتوموبیل هستند باید به تمامی برندها عشق بورزند و نه اینکه با اصرار بر یک کشور و نام و نشان، پایه گذار بحثهای بیهوده و بی سرانجام باشند.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. علی آقایی

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (53 ديدگاه)

      آفرین مردپور

      موافقم 0
      مخالفم 1
  9. Amir

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بینظیره🔥🔥🔥🔥

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. dariush6590

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی زیبا و دلنشین شده مخصوصا اون رنگ بسیار زیباش،رینگ ها بهش میاد ولی زیاد جذاب نیست
    رینگ BBS خوب تر میشد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. BMW

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    اصالت خاصی که تا الان حفظ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا