پورشه

رکورد تحسین‌برانگیز پورشه 911 GT3RS مدل 2023 در نوربرگ رینگ

پورشه ۹۱۱ GT3RS مدل ۲۰۲۳ نزدیک‌ترین خودروی جاده‌ای به مدل‌های مسابقه‌ای این خودروساز است. این محصول به‌تازگی توانست نوربرگ رینگ را در زمان قابل‌توجه ۶ دقیقه و ۵۴.۹۹ ثانیه طی کند.

محصول اسپرت و دوست‌داشتنی پورشه از قدرت کافی و آیرودینامیک سطح بالا برای ثبت رکوردهای قابل‌توجه در پیست‌ها سود می‌برد و حضورش در پیست نوربرگ رینگ به خوبی این موضوع را ثابت می‌کند. کریستین گبهارت راننده تست اسپرت اتو اخیراً پشت فرمان ۹۱۱ GT3RS جدید نشسته و توانسته یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۵۴.۹۹ ثانیه طی کند. این رکورد بهتر از زمان‌گیری قبلی ۶ دقیقه و ۵۹.۴۲ ثانیه با خودروی مجهز به کیت مانتی پرفورمنس بوده است. نیروبخش پورشه ۹۱۱ GT3RS مدل ۲۰۲۳ پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی است که ۵۱۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در واقع قدرت تولیدی این خودرو ۱۶ اسب بخار بیشتر از مدل GT3 بوده و یک گیربکس ۷ سرعته PDK نیز نیروی تولیدی را راهی چرخ های عقب می‌کند. مهندسان پورشه با استفاده از میل‌لنگ جدید، بهبود طراحی برخی قطعات و… توانسته‌اند چنین قدرت بیشتری را به دست آورند.

البته قوای محرکه خوب تنها بخشی از پرفورمنس را تشکیل می‌دهند چراکه RS از آیرودینامیک فعال و سیستم کاهش درگ سود می‌برد. برای اولین بار است که ژرمن‌ها چنین ویژگی‌ای را در خودرویی تولیدی بکار برده‌اند. سیستم آیرودینامیک جدید همچنین به این خودرو اجازه می‌دهد در سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۴۰۹ کیلوگرم نیروی رو به پایین (داون فورس) تولید کند. این میزان داون فورس در سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت بیش از دو برابر شده و به ۸۶۰ کیلوگرم می‌رسد. بد نیست بدانید میزان داون فورس تولیدی ۹۱۱ GT3RS مدل ۲۰۲۳ دو برابر نسل پیشین است. حتی سیستم تعلیق دوبل جناغی اکسل جلو نیز داون فورس را افزایش می‌دهد.

پورشه می‌گوید این مدل در زمان ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت دارد. ژرمن‌ها برای توقف ایمن خودرو نیز از ترمزهای ۶ و ۴ پیستونه در جلو و عقب استفاده کرده‌اند. وزن ۹۱۱ GT3RS فقط به ۱۴۹۰ کیلوگرم می‌رسد که دلیل آن استفاده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن برای درب‌ها، باله‌ای جلو، صندلی‌های مسابقه‌ای و دیگر قطعات است. البته که استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی هزینه‌بر بوده و خودروی موردبحث با قیمت ۲۴۴,۶۵۰ دلار عرضه می‌شود. هرچند سفارش آپشن های متنوع می‌تواند قیمت خودرو را سریعاً افزایش دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    آقا پورش ۹۱۱ GT3 RS اتاق ۹۹۲ تو تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۲ با رانندگی جورج برگمستر رکورد ۶:۴۴ رو ثبت کرده بود ها 🙄

    موافقم 46
    مخالفم 1
  2. مازیار

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2503 ديدگاه)

    ۶:۵۵ برای اتومبیل ۵۰۰ اسبی ۱۵۰۰ کیلویی
    اینه معنی دقیق مهندسی آلمانی

    موافقم 68
    مخالفم 2
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      البته اگه بهش ۱۸ درصد اختلاف دروغی که کمپانی های آلمانی میگن رو اضافه بکنیم میشه ۵۹۰

      موافقم 9
      مخالفم 31
      1. مازیار

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2503 ديدگاه)

        با احتساب اون هم بی رقیبه میتونی جستجو کنی

        موافقم 25
        مخالفم 2
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          525 به اضافه 18 درصد اتلاف قدرت که اعلام نمیکنن میشه 619 اسب بخار
          1450 کیلو هم وزن داره که میشه 2.34 کیلو وزن برای هر اسب بخار
          840 کیلو هم داون فورس ایجاد میکنه
          250 هزار دلار هم قیمت داره
          با این مشخصات اگه زیر 7 دقیقه رکورد نزنه باید درش تخته کرد وایپر acr با 2.35 کیلو بر هر اسب بخار و گیربکس دستی 7.1 زده بود اونم چند سال پیش

          موافقم 7
          مخالفم 24
        2. مازیار

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          خوب اگه قراره وارد جزئیات بشیم شما اون ۵۹۰ که بعدش شد ۶۱۹ رو تا بیشتر نشده روشن کن چون بنظر مبالغه میاد
          ۱۸ درصد مقدار ثابتی هست که شما در جریانی؟!!

          موافقم 21
          مخالفم 0
        3. مازیار

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          صد اسب قدرت رو بالا بردی چهل کیلو وزن رو پائین که به وایپر برسونی اون چند ثانیه اختلاف هم به چند سال قبلش؟
          باشه قبول

          موافقم 18
          مخالفم 0
        4. MOHAMMAD.DEMON

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          Gt3 rs نه ۵۰۰ بلکه ۵۲۵ اسب بخار هستش
          اتلاف قدرت از موتور تا چرخ ۱۸ درصد در بهترین حالت که شرکت های آلمانی اعلامش نمیکنن حتی کم تر هم اعلام میکنن میشه ۶۱۹ اسب بخار
          موقع معرفی هم گفتن ۱۴۵۰ کیلو وزن داره و قیمت پایه ۲۳۰ هزار یورو هستش
          از وایپر نسبت قدرت به وزن بهتری داره
          البته گشتاور وایپر بیشتر از اون طرف وایپر گیربکس دستی هستش
          عملا این تایم چیز دندون گیری نیست واسه این پول

          موافقم 2
          مخالفم 5
      2. فرشاد

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        جوری حساب کردی که کاملا بدون هدف اتفاقی رسیدی به اینک وایپر بهتر از اینه؟
        تاکی موحبات خنده و شادی پدال رو میخواین تامین کنین
        بحث اینک تایم این شبیه وایپره رو که کلا ول کن انقد خندیدن رگای دهن و پاره میکنه
        ولی در کل الان چیکارکننن مثلا به چه هدفی میگی میخوای پورشه درشو تخته کنه بره وایپر بخره؟

        موافقم 15
        مخالفم 0
  3. abolfazl poursharif

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    تا حالا 911 به اندازه این ورژن به دلم ننشسته بود
    به چشم من بسیار بسیار زیباست

    موافقم 25
    مخالفم 0
  4. Amir

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    چقد خوبه این ۹۱۱
    صداش یکی از زیبا ترین صدا های دنیاعه

    موافقم 32
    مخالفم 1
  5. R

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    اه اه باز این راننده ناشی حال بهم زن چرا باید همش تایم گیری کنه راننده های خود شرکت خیلی حرفه ای ترن مطمئنا تایم اصلی این ماشین زیر این عدده

    موافقم 6
    مخالفم 6
  6. Camaro ZL1 427

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    دیگه بعید میدونم ZO6 از این سریعتر باشه
    دوستان به نظر شما جی ام یک نسخه پیست محورتر از ZO6 بیرون میده؟
    درمورد تایم پورشه هم باید گفت خود پورشه وقتی تایم زده بود گفت بخاطر باد میزانی داون فورس از دست دادیم

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. Alireza

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (631 ديدگاه)

      اره خوب Z06 آخه رقیب این نیستش اصلا نسخه پایه gt3rs دوبرابر z06 قیمتشه
      بهتره با gt3 عادی مقایسه بشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. R@min

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1676 ديدگاه)

      رکورد gt3rs برابر 6:49 هست نه این تایم ضعیف مجله دو هزاری و پر حاشیه اسپرت اتو حداقل تایم رسمی خود کمپانی رو یه مرور داشته باش. خبری هم از نسخه سبک وزن نیست و این نسخه rs که قطعاتی از بدنه نمونه مسابقه ای قرض گرفته توسط هیچ برندی انجام نمیشه و واقعا اضافه کاری هست.

      این 6:54 تایم تقریبی Z06 می تونه باشه.

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. Camaro ZL1 427

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (136 ديدگاه)

        دوست گرامی
        منظور من هم همون تایم ۶.۴۹ پورشه هست که پدال مطلبش رو گذاشت و اشاره به این شد که در زمان نایم گیری مقداری داون فورس از دست دادن و منظور من این رکورد بود

        موافقم 3
        مخالفم 2
    3. JDM سابق

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (378 ديدگاه)

      جیم مرو زد ار وان نسل قبل تو نوربرگرینگ تستش کرد
      ۷.۰۴ زد ولی در حالی بود که زمین سرد و لغزنده بود و هیچ راننده ای تو همچین شرایطی تایم نمیزنه و مجبور بوده تایم بزنه. جیم مرو گفته تایم ۶.۵۷ هم تو پیست راحت داشته حالا حساب کن اینا تایم های فاقد شرایط درست و غیر کارخونه ای هستن. در ثانی اینم نسل قبل بوده. سی هشت زد او شیش خیلی قلدرتر از نسل قبلی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Daruosh

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    خب چرا با ۹۱۱ توربو s رکورد گیری نمیکنن موتورش خیلی قوی تره که ؟!

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      قوی تر بودن موتور معیاری برای مشخص کردن ماشین سریعتر در پیست نیست
      عوامل خیلی مهم تری وجود دارن که توی برتری دو ماشین در پیست دست دارن
      مثل دانفورس(نیروی رو به پایین)
      سیستم تعلیق
      ترمز ها و…

      موافقم 17
      مخالفم 0
    2. mercedes-benz-new

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      داونفورس کمتر و تنظیمات متفاوت سیستم تعلیق باعث میشه که موتور قدرتمندتر بازی رو به داونفورس و تعلیق بهبود یافته ببازه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  8. Royal Driver

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    یک گل کاشتن دیگه از نام نمادین ۹۱۱. پورشه چرا همیشه بهترینه. من هیچ وقت خبره بدی ازش ندیدم. یکی پورشه یکی فراری از برترین برند های خودروسازی قبولشون دارم.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. خخخ

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    پورشه….
    همه ماشین هاش شبیه به همن..
    موتور بسیار ضعیف….
    قیمت بالا….

    فقط دوج چلنجر 🤝🗿

    موافقم 0
    مخالفم 17
    1. کیانوش

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (788 ديدگاه)

      ددج این مسیر ر سالم نمیتونه طی کنه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Mohamad

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (36 ديدگاه)

        با اینکه واقعا عشق داج هستم ولی راست میگی

        موافقم 2
        مخالفم 0
  10. محمدهادی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    تایم لامبورگینی اس تی او چنده در جهنم سبز؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. همایون

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (579 ديدگاه)

    چقدر وحشی و تو دسته این ماشین واقعا قابله احترامه👍🏼👍🏼تو تمام پیچها ۱.۸ جی فشارجانبی به بدن راننده وارد میکرد دقیقا انگار زمین رو چنگ میزد و جلو میرفت واقعا یه کوچولو کم گازتر باهاش رانندگی میکردی فکر کنم با دو،سه تا دونه تاچ پدال ترمز کل پیچ رو طی میکرد این هیولا

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. Cyber truck punk

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (140 ديدگاه)

    نگاه استیل گنگ رو نگاه…😎😎

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. کیانوش

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    طرفدار مرسدس ای ام جی ام اما واقعا تو سوپر اسپورت های جاده ای جی تی ۳ار اس تو ی لول دیگه است خصوصا پیشرانه تنفس طبیعیش هیچ حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره اما این اواخر ای ام جی جی تی تو رقابت های موتور اسپورت خیلی قوی تر ظاهر شده اما واسه روندن تو خیابون بهترین اسپورت قطعا جی تی ۳ هست خودم نسخه معمولیس رو ترجیح میدم به ار اس به اندازه ای قدرت داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. عارف رضاییان

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    خودشو بکشه هم به فراری نمی‌رسه 😁🔥

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا