پورشه

جدال برق و بنزین، درگ لوسید ایر و پورشه 911 توربو S

این دو خودرو باهم کاملاً متفاوت هستند ولی بااین‌وجود، دیدن عملکرد آن‌ها در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

قطعاً پورشه ۹۱۱ و لوسید ایر خریداران یکسان و مشترکی ندارند اما این مانع از کارواو برای برگزاری مسابقهٔ درگ بین این دو خودرو نشده تا ببینیم آیا موتور بنزینی هنوز هم توان رقابت با قوی‌ترین سدان الکتریکی بازار را خواهد داشت یا نه. پورشهٔ حاضر در این درگ از نوع توربو S است که در برابر ایر دریم پرفورمنس قرار می‌گیرد. این یعنی شاهد رقابت نسخه‌های بالا رده از هردو خودرو هستیم.

هرچند وزن دشمن پرفورمنس است اما به دلیل تحویل نیروی فوری موتورهای الکتریکی، زمانی که قدرت فوق‌العاده‌ای داشته باشید می‌توانید در خط مستقیم اضافه‌وزن را جبران کنید. در اینجا، ایر دریم پرفورمنس با ۲۳۸۳ کیلوگرم وزن، نزدیک به ۷۵۰ کیلوگرم از ۹۱۱ توربو S سنگین‌تر است. در رقابت بنزینی با بنزینی، خودروی سنگین‌تر شانسی نخواهد داشت اما لوسید ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه تنها ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین، تایکان توربو S رقیب منطقی‌تری برای سدان آمریکایی خواهد بود ولی بااین‌حال جالب است که ببینیم یک سوپراسپرت بنزینی سنتی در برابر یک سدان لوکس الکتریکی چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

در درگ‌های بین خودروهای برقی و بنزینی معمولاً انتظار داریم که خودروی الکتریکی در ابتدا جلو بیفتند اما در اینجا برعکس است زیرا در شروع درگ، برتری با ۹۱۱ توربو S است اما در ادامه لوسید فاصله را کم می‌کند و در هردو درگ پیروز می‌شود. با خاموش کردن سیستم کنترل پایداری در سومین درگ، پورشه در ابتدا فاصلهٔ بیشتری ایجاد کرد و نهایتاً دو خودرو هم‌زمان از خط پایان عبور کردند.

در مسابقات رولینگ ۸۰۰ متری، ۹۱۱ هیچ شانسی نداشت و حتی زمانی که دو خودرو تا ۱۶۰۰ متر مسابقه دادند هم لوسید با وجود محدودیت سرعت روی ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت، رقیب آلمانی را شکست داد. تنها پیروزی پورشه در مسابقهٔ آخر یعنی آزمایش ترمز به دست آمد و از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت زودتر متوقف شد. این در حالی است که پرفورمنس ادیشن قوی‌ترین نسخهٔ لوسید ایر نیست و این شرکت نسخهٔ سه موتورهٔ سافایر را هم با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند.

مقایسه مشخصات فنی

لوسید ایر پرفورمنس

پورشه ۹۱۱ توربو S

پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۱۱۱۱ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۱۳۹۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۳۸۳ کیلوگرم ۱۶۴۰ کیلوگرم
قیمت در بریتانیا ۱۹۳,۰۰۰ پوند ۱۸۰,۶۰۰ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    پورش 911 توربو S : لایک
    لوسید ایر پرفورمنس : دیسلایک

    موافقم 206
    مخالفم 32
    1. نشناسی بهتره

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (389 ديدگاه)

      مقایسه پورش با هر خودروی برقی دیگه‌ای مثل توهین میمونه://

      موافقم 94
      مخالفم 18
    2. mercedes

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      شاید برابوس راکت 900 اینو بزنه

      موافقم 16
      مخالفم 6
  2. amir

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    به صورت کلی از ماشین برقی خوشم نمیاد. ماشین باید صدا بده ، باید صدای اگزوز ماشین روح ادم و جلا بده . ماشین برقیا تو شتاب خیلی قوین ولی روح ندارن . حداقل من حسی براشون قائل نیستم . مطالعه نکردم ببینم برای تولید باطری و بدنشون یا چیزیا دیگشون چقد از سوخت فسیلی استفاده می کنن ولی به نظرم توی تولیدشون چندان پاک هم نیستن .

    موافقم 49
    مخالفم 21
    1. احسان

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      در ضمینه تولید و انتشار کربن و آلودگی ماشین های الکتریکی بسیار کمتر هست ،رجوع کنید به مقاله های ویژوال کپیتالیست. از اون گذشته فرآیند سوخت که از ذغال سنگ در آغاز انقلاب صنعتی آغاز شد به سوی انرژی پاک تر(نسبت به ذغال سنگ) نفت و سپس گاز و الان هم الکتریکی و سوخت هیدروژن پاک میرسه. تاوان لذت شما از اگزوز ماشین ،گرم تر شدن زمین و از اون مهم تر آلودگی در محیط شهری هست. من هم از ماشین های درون سوز لذت می برم اما تاوان سنگینش رو دیگه کره زمین نمی کشه. فرآیند تولید و انتقال برق و بازیابی باتری و… روز بروز سبزتر میشه و کاملا پاک نیست اما در مقایسه با بنزین خیلی پاک تره.

      موافقم 18
      مخالفم 7
      1. Aref hesami

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (12 ديدگاه)

        برو اون بالا دلایل نخریدن برقی رو بخون نوشته که نمیتونی بهش بگی پاک همه مواردش بخون جالبه

        موافقم 9
        مخالفم 0
  3. فريد

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (507 ديدگاه)

    باز از این درگای مسخره که به هم نمیخورن 👎🏻

    موافقم 38
    مخالفم 16
  4. JDM

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    این سه رقم 650 اسب حریف این چهاررقم 1111 اسب
    این خیلی ها میدونن گشتاور آنی و بی اندازه برقی ها باعث این شتاب‌اولیه/ثانویه شده
    ولی پورش گشتاور آنی نمیشناسه
    لوسید عالیه لذا این درگ نشون میده هیچی 911 توربو‌اس نمیشه

    موافقم 51
    مخالفم 10
  5. علی

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    شما فقط تکنولوژی لانچ کنترل پورشه رو ببینید و کیف کنید

    موافقم 47
    مخالفم 3
  6. ARIAN

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (291 ديدگاه)

    بخدا اسقاط شده اون پورشه رو به تک تک ماشین های الکتریکی حتی به ریمک ترجیح میدم. تا همین ده سال پیش شتاب حرمت داشت الان هر مشنگی رو یه شاسی دوتا آرمیچر سوار میکنه شتاب هیولا میگیره.اوضاع جوری شده که کیا هم یه ماشین الکتریکی با شتاب سه ثانیه و خورده داره! ببین چقد پورشه خوبه که با اینکه ریمک نود درصد ازش هم قدرت و هم گشتاور بیشتری داره حتی با وجود شتاب آنی موتور برقی از اون جارو برقی جلو میفته اولش!

    موافقم 48
    مخالفم 15
  7. Tesla

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    بنده خدا پورشه شده کیسه بوکس تسلا کبیر ، ریمک و لوسید ( درگ آخری که از اول پیست با هم انداختن چقدر خنده دار بود ) 🤣🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪

    موافقم 18
    مخالفم 64
    1. فرشاد

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      اصلا دیدی کدوم زد بچه؟

      موافقم 17
      مخالفم 4
    2. Arshia m3csl

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      همون ۹۱۱ از کل تسلا های لگن تاریخ بزرگتره چرخش تسلا شما تو پیست رکورد gt3 rs نسل قبل هم نمیتونه بزنه😂😂😂😂😂😂💪🏼🇩🇪

      موافقم 27
      مخالفم 5
    3. mercedes

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      تسلای عزیز
      لوسید با1111 اسب و اون گشتاو آنی به سختی حریف یه 650اسبی بنزینی شد.
      اگه برابوس راکت 900بود نتیجه اینطوری نمیشد.
      اون موقع چه چیزی برای گفتن داشتین؟

      موافقم 23
      مخالفم 4
    4. GERMANY

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (66 ديدگاه)

      سر و صدا نکن میگم ۹۱۸ بیاد با خاک انداز جمعت کنه ها 😆😆

      موافقم 20
      مخالفم 5
    5. GERMANY

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (66 ديدگاه)

      البته اگه ام ۶ دوازده سال پیش و عهد بوق اجازه بده و خودش عین غلتک از روتون رد نشه 😉😉

      موافقم 7
      مخالفم 3
    6. Royal Driver

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      کی امثال مثل شما از روی زمین محو میشن؟

      موافقم 9
      مخالفم 4
    7. کاربر۳

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (107 ديدگاه)

      داداش یه سوال،میشه بگی چرا انقدر خودروی برقی دوست داری؟جدیدا هر مقاله ای که میبینم راجب خودرو های الکتریکی تو زیرش کامنت میزاری با تعصب کور کورانه.اصلا تو که تسلا سوار نشدی.چرا انقدر دوست داری تسلارو؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    به پورشه اینجوری نگو
    پورشه حرمت داره

    موافقم 38
    مخالفم 4
  9. Tesla

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    یادمه یه زمانی فسیل فن تا میدید تسلا کبیر یا هر الکتریکی دیگه ای توی ۴۰۰ متر مقتدرانه پیروز میشه ، در جا بهانه میاوردن که مسیر کوتاه بود و اگه ۸۰۰ متر بود حتما فسیلی برنده میشد !! بفرما از الان به بعد باید دعا کنید که تو همون ۴۰۰ متر جلوی الکتریکی ها شکست بخورین و گرنه شاهد تحقیری مشابه حقارت ۹۱۱ مخصوص مسابقه در برابر سدان لوکس سنگین وزن خواهید بود !! این نسخه لوسید مثل تسلا پلد کبیر و سافایر ، اصلا برای پرفورمنس ساخته نشده و گرنه اگه پلد یا سافایر بودن چنان بلایی سر پورشه توی ۴۰۰ متر میاوردن که اروپایی ها دعا میکردن کاش هیچوقت موتور بنزینی ساخته نمیشد ، کاش هیچوقت بنزین به وجود نمیومد و کاش هیچ جانداری بی زبانی تبدیل به فسیل نمیشد تا بریزمش تو باک این آشغالا 🤣🤣💪💪⚡️⚡️

    موافقم 15
    مخالفم 64
    1. Amir

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      از فن الکتریکی مگه ماشین باز در میاد؟ پورشه نسخه الکتریکی هم داره ها اونا نزارن درت فکر کن با اون همه قدرت باز نتونی تویه لانچ بزنی در اخر لوگویه خالی پورش »جارو برقی

      موافقم 11
      مخالفم 7
    2. ارین صاحب جمعی

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      برو حیاط خونتون بازیتو بکن

      موافقم 16
      مخالفم 4
    3. mercedes

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      دوست عزیز که به 911و امثال اون میگی آشغال، آیا خود شما قادر به خریدن یک چرخ اون هستی و آیا از نزدیک اونو دیدی؟
      ضمنا اگر برادران لوسید و تسلا خیلی ادعا دارن برن رکورد نوربرینگ رو با هشت ثانیه اختلاف بشکنن
      یا هر پیست دیگه ای!

      موافقم 16
      مخالفم 4
    4. GERMANY

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (66 ديدگاه)

      ببین هر وقت تونستین تو نوربرگ رینگ تحقیر نشین بیا حرف بزن د آخه همون تسلا از یه ام ۶ تو همون پیست نوربرگ رینگ شکست خورد چی میگی عامو ؟ همین جاروبرقی رو ببرن پیست جلو همین ۹۱۱ ببین چه بلایی سر جارو میاره وگرنه خط مستقیم رو روی دوچرخه موتور جتم بذاری بوگاتی شیرون رو نابود میکنه

      موافقم 14
      مخالفم 4
    5. GERMANY

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (66 ديدگاه)

      کیفیت داخلش رو هم که هیچی نگم بهتره متریال در حد سایپا 😂😂

      موافقم 14
      مخالفم 4
    6. علی

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      تو برو همون تسلا کبیرتو بخر پورشه نیازی امثال شما ها نداره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. سوشیانت

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1928 ديدگاه)

    جالبه یه عده ای میگن این درگ غیر منطقیه و نباید برقی و بنزینی باهم مقایسه بشن ولی حالا اگه پورشه برنده میشد این درگ کاملا منطقی میشد😂 تازه این لوسید ایر سافایر نبود وگرنه اون دیگه ابر شاهکاره قوی ترین و سریع ترین و پر شتاب ترین سدان برقی جهانه🇺🇲💪

    موافقم 11
    مخالفم 20
  11. 18:45

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (470 ديدگاه)

    سلام امیر جان خسته نباشی
    یه سؤال:
    اون مطلب بهترین سیکلت های تاریخ
    ب ام و تو سایت” پلاس موتو” رو شما نوشتی؟
    چون اسم شما بعنوان نویسنده نوشته شده.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. مهدی دهقانی

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    هیچکس منکر پیشرفت تسلا و سریع بودنش نیست دوست من شما که معیار کیسه بوکس شدن پورشه رو
    در مسابقه درگ میدونی بهتره یه سر هم با تسلا ی
    ۱۰۰۰ اسبی به پیست بری وبا پورشه های ۵۰۰ اسبی gt3 rsو کیمنgt4rs رقابت کنی اون موقع معنی کیسه بوکس شدن رو میفهمی

    موافقم 8
    مخالفم 3
  13. فرشاد

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    کرکرخنده بود
    تنها چیزی که برقیا دارن گشتاور انی هس که توربو اس با650اسب و موتور دورن سوزش فقط با ذکر نگ…..از کله گنده های برقی رو کرد تو قوطی
    پونصد اسب اختلاف گشتاور
    بیشتر از پونصد گشتاور کمتر
    توربواس بدون هیچ دسکاری تا310حتی بیشتر را میره مث این مخلوط کنا نه ارور پشت سرهم میده نه ترک پکی جداره و این داستانا
    تو تست ترمز هم که اگه در لوسید واکنی پاتو سربدی رو زمین بهتر از ترمزای ماشین الکتریک عمل میکنه
    درکل الکتریک هیچوقت مث این درون سوزا نیس فقط های و هوی کسایی مث کاربر دظلاس

    موافقم 4
    مخالفم 6
  14. شوتی سوار

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    متاسفانه دوران موتور های درون سوز بسر رسیده یا کم کم داره بسرمیرسه. چون کلی دلیل موجه براش داریم. یکیش پیشرفت تکنولوژیه که با برقی شدن همه وسایل میسر میشه ک اون خودش کلی مزیت داره(کاهش استهلاک،دوام بیشتر و کمتر شدن قطعات یدکی و..)
    دومین دلیل ترس بشر از وابستگی بیشتر به سوخت های تجدید ناپذیر که همگی مطلع هستیم بلاخره یه روزی ذخایر سوخت های فسیلی تمام خواهد شد
    وسومین دلیل آلودگی هوا که موجب افزایش دمای زمین شده که تاثیرات مخربی بر کل موجودات و گیاهان روی زمین داره

    در نتیجه منک خودم عشق ماشین های درون سوزم و نعره اگزوز ۴۰۵مو با کل این جارو برقیا عوض نمیکنم به این نتیجه رسیدم داریم به عصر بی روح و بی جان برقی ها نزدیک میشیم
    و استفاده از خودرو برقی کم کم به یه اصل مهم تبدیل خواهد شد البته در اینده دور ینی جوری که استفاده از خودرو درون سوز مشمول جریمه خواهد شد و منع قانونی خواهد داشت و با کمبود تولید و پشتیبانی قطعات از طرف شرکت های تولیدی دیگر بصرفه نیست که خودرو درون سوز داشته باشیم

    ولی خودمونیما خودرو برقی دیگ دغدغه چک کردن روغن و اب و بنزینشو نداریم فقد دغدغمون اینه لکه ای نشه ک یه دسمال و شیشیه پاک کن واسه برق انداختنش کافیه و عین گوشی هی باطریشو چک میکنیم از حال نره باحاله ن؟🤔😂😂

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. محسن

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      اشغاله ماشینی که باهاس ۵ ساعت رانندگی می‌کنی باید ۱۲ ساعت بزنی به شارژ برق برای ساعتو تلوزیونه نه برای ماشین

      موافقم 1
      مخالفم 5
  15. GERMANY

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    باید به پورش آفرین گفت تقریبا با نصف قدرتش تونست پا به پاش بره و توی شتاب اولیه محوش کنه ازش انتظار نداشتم واقعا آفرین به پورشه پورشه بین کمپانی های خودروسازی از همشون بهتره از لحاظ علمی به نظرم به این باید اسپایدر رو میاوردن تا ببینه دنیا دست کیه و درگ عادلانه ای میشد حداقل به لحاظ قدرت

    موافقم 8
    مخالفم 6
  16. Dead man95

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    خیلی باحاله☝️

    موافقم 5
    مخالفم 0
  17. سام

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    لطفاً اگه مقدوره زیرنویس هم بذارین

    موافقم 6
    مخالفم 0
  18. سوشیانت

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1928 ديدگاه)

    چرا کامنت من حذف شد؟!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. سوشیانت

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1928 ديدگاه)

    تازه این لوسید ایر سافایر نبود، اگه اون بود اختلاف بیشتر هم میشد چون قوی ترین و سریع ترین و پر شتاب ترین سدان برقی جهانه🇺🇲💪

    موافقم 9
    مخالفم 8
  20. Skyline 34

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شما تصور کنید دوتا خودروی بنزینی با این اختلاف قدرت و گشتاور بود، خودرویی ک مشخصات لوسید رو داشت با اختلاف خیلی زیادی برنده میشد؛ حالا تصور کنید همین رقابت (بین خودروی بنزینی و برقی) با قدرت و گشتاور یکسان بود، وقتی با این اختلاف قدرت لوسید بازهم با اختلاف کمی پورش رو زد، در اون صورت که دیگ لوسید هیچ حرفی برای گفتن نداشت! همین نشون میده ک خودرو های بنزینی چقد بهتر از برقی ها هستن.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  21. علی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    ای بابا یه صدای اگزوز پورش شرف داره به کل لوسید و کل ماشین های برقی چه درگ بی خودی بود آخه با چه منطقی یه سدان و با یک کوپه درگ میندازه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا