رنو

تجربه رانندگی با رنو کپچر هیبرید 2020 جدید

این رنو کپچر E-Tech پلاگین هیبریدی است، خودرویی که روش متفاوتی را نسبت به اکثر رقبای پلاگین هیبریدی موجود در بازار در پیش گرفته است. از جمله رقبای این کراس اوور کامپکت می‌توان به پژو ۲۰۰۸ الکتریکی و هیوندای کنا الکتریک اشاره کرد که از قوای محرکه تمام الکتریکی سود می‌برند.

رنو کپچر هیبرید

در حقیقت نزدیک‌ترین رقیب کپچر را کیا تولید می‌کند. نیرو پلاگین هیبریدی چند وقتی هست که در بازار حضور داشته و شرایط تقریباً مشابهی با رنو دارد.

رنو کپچر هیبرید

بخش اعظم قوای محرکه کپچر هیبرید به جز باتری با کلیو هیبرید مشترک است. مجموعه پلاگین هیبریدی این خودرو همچنین در مگان اسپورت تورر نیز بکار رفته است. بخش درون‌سوز از نوع ۱.۶ لیتری بنزینی بوده اما دو پیشرانه الکتریکی نیز وجود دارند که یکی در حالت الکتریکی چرخ های جلو را به حرکت درآورده و تا ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند. پیشرانه دوم جمع و جورتر بوده و به عنوان بخشی از سیستم استارتر/ژنراتور عمل می‌کند. در واقع این پیشرانه باعث می‌شود بخش بنزینی فورا در مواقع لزوم وارد مدار شود. نقش دیگر آن نیز ذخیره انرژی در باتری می‌باشد.

رنو کپچر هیبرید

باتری ظرفیت ۹.۸ کیلووات ساعتی داشته و در حالت الکتریکی شعاع حرکتی ۴۸ کیلومتری را ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد دست‌یابی به این رقم میسر باشد زیرا خودروی تست شده دقیقاً توانست برد ۴۸ کیلومتری را ثبت کند و این در حالی بود که باتری کاملاً شارژ نشده بود.

رنو کپچر هیبرید

اگرچه سیستم پلاگین هیبریدی کپچر مشابه نمونه‌های دیگر است اما گیربکس این‌گونه نیست. این گیربکس بدون کلاچ با چهار دنده همکار بخش بنزینی بوده و دو دنده دیگر نیز با پیشرانه الکتریکی همکاری می‌کند؛ اما سیستم رنو در زمان حرکت بسیار مؤثر عمل می‌کند. در حالت تمام الکتریکی پیشرانه الکتریکی پاسخگوی نیازها بوده و نیازی به کمک پیشرانه درون‌سوز نیست.

رنو کپچر هیبرید

در صورت وجود شارژ کافی در باتری کپچر به‌صورت پیش‌فرض حالت الکتریکی را انتخاب خواهد کرد. با تمام شدن شارژ باتری و یا انتخاب حالت اسپورت رانندگی پیشرانه بنزینی از خواب برمی‌خیزد. این نیروگاه آهنین ۱.۶ لیتری نرم‌تر از پیشرانه نیرو پلاگین هیبریدی وارد مدار می‌شود هرچند این عمل به سرعت و دقت کلیو هیبرید صورت نمی‌گیرد که باعث تعجب است.

رنو کپچر هیبرید

پرفورمنس خودرو بیش از آنکه قابل‌توجه باشد کافی است. پیشرانه در شهر قدرت کافی داشته اما سبقت‌گیری در بزرگراه‌ها کمی سخت جلوه می‌کند. برخی افراد این خودرو را مقایسه با نسخه الکتریکی پژو ۲۰۰۸ محصولی کند خواهند دانست. نیرو نیز کمی کندتر حس می‌شود اما زمانی که راه بیفتد سرزنده خواهد بود.

رنو کپچر هیبرید

برخی از این موارد قطعاً به وزن اضافی باتری مربوط می‌شود. با وزن ۱۵۶۴ کیلوگرمی، کپچر پلاگین هیبریدی بیش از ۲۳۷ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه دیزلی بوده و تقریباً ۴۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل بنزینی می‌باشد. سواری این خودرو هنوز هم نرم‌تر از اکثر رقبا بوده و فرمان نیز دقیق و سنگین است.

رنو کپچر هیبرید

این خودرو از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسخه‌های درون‌سوز کپچر ندارد. جدای از نشان‌های جدید، تنها تفاوت واضح به درپوش شارژ خودرو مربوط می‌شود.

رنو کپچر هیبرید

کابین کپچر همچنان جزو بهترین‌های کلاس است. کیفیت ساخت خودرو عالی بوده و از طراحی هوشمندانه‌ای برخوردار می‌باشد. تمامی مدل‌های هیبریدی دارای بهترین تکنولوژی‌های این خانواده هستند که شامل یک صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی پیش چشمان راننده و صفحه مرکزی ۹.۳ اینچی می‌باشد. باقی بخش‌های کابین فضای مشابه نسخه‌های استاندارد داشته هرچند فضای بار ۳۷۹ لیتری خودرو کمتر از مدل‌های دیزلی و بنزینی است.

رنو کپچر هیبرید

قیمت کپچر پلاگین هیبریدی از ۳۰۴۹۵ پوند شروع می‌شود. این خودرو در تریم پرچم‌دار S ادیشن قابل سفارش بوده و قوی‌ترین نسخه بنزینی اتوماتیک در همین تریم ۵۲۰۰ پوند ارزان‌تر است که باعث می‌شود هضم قیمت مدل پلاگین هیبریدی سخت باشد.

رنو کپچر هیبرید

البته این خودرو هم پیشنهادهایی برای خریداران دارد. اول اینکه رنو نصب رایگان شارژر دیواری خانگی را برای هر خودرو ارائه می‌کند که صرفه‌جویی ۸۰۰ پوندی را در پی خواهد داشت. از طرف دیگر این خودرو مصرف سوخت و بنابراین هزینه‌های کمتری دارد.

رنو کپچر هیبرید

اما این خودرو واقعاً مناسب خریداران ناوگانی و سازمانی است. با آلایندگی ۳۴ گرمی دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر، این خودرو مالیات کمتری را به مالکان تحمیل می‌کند.

رنو کپچر هیبرید

اما مشکل دیگری هم با قیمت کپچر پلاگین هیبریدی وجود دارد. به دلیل اینکه مشوق‌های دولتی فقط به خودروهای الکتریکی تعلق می‌گیرد بنابراین قیمت پژو ۲۰۰۸ الکتریکی از ۲۹۰۶۵ پوند شروع می‌شود. قیمت هیوندای کنا الکتریکی با باتری ۳۹ کیلووات ساعتی نیز ۳۰۱۵۰ پوند است. هیچ‌یک از این خودروها به اندازه رنو مجهز نیستند اما خب سریع‌تر هستند.

رنو کپچر همچنان یکی از بهترین خودروهای کلاس خود بوده اما به سختی می‌توان نسخه پلاگین هیبریدی آن را توصیه کرد. اگرچه این خودرو نرم و روان است اما بسیار گران‌تر از مدل‌های بنزینی و دیزلی می‌باشد و رقبای تمام الکتریکی از نظر اقتصادی گزینه بهتری محسوب می‌شوند.

مشخصات رنو کپچر E-Tech پلاگین هیبرید ۱۶۰ Auto S-Edition

  • قیمت: ۳۰۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۱۵۸ اسب بخار/۱۴۴ نیوتون متر (به اضافه ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور پیشرانه الکتریکی)
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۲ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    تویوتا راو ۴ و تیگوان هم قیمت اینن و واقعا بهترن

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. محمد

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (226 ديدگاه)

      تویوتا ارزون تره. هایبریدش 30 هزار دلاره

      موافقم 11
      مخالفم 4
  2. (Saeed(peugeot

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه

    موافقم 14
    مخالفم 5
  3. hadi

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    قیمت گذاریش منطقی نیست

    موافقم 9
    مخالفم 6
  4. پارسا عشق ماشین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    من پشت اون نسخه ای که اومده بود ایران رو بیشتر دوست داشتم قیمتش رو که دوستان گفت

    موافقم 5
    مخالفم 4
  5. پارسا عشق ماشین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    پشت نسخه قبلیش رو بیشتر دوست داشتم و گرونهههههههههههههه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. زیزیگولو

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4927 ديدگاه)

    رنو کپچر با وجود داشتن طرفدارای زیادی که تو بازار فروش داره و اینکه چهره ی محبوبیم از نظر طراحی داره ولی بازم فیس لیفت شده

    موافقم 9
    مخالفم 0
  7. ارشیاsvj

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    چرا یه کم نزارم روش و xc40 نخرم؟

    موافقم 6
    مخالفم 5
  8. ADAK

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    ( نظرسنجی )
    مدل های موجود در بازار ایران :

    کپچر : لایک
    پژو 2008 : دیسلایک

    موافقم 21
    مخالفم 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا