تسلا

تسلا سایبرتریل، رقیب مجازی جیپ رانگلر الکتریکی

فرقی نمی‌کند تسلا را دوست دارید یا از آن متنفرید چراکه تأثیر این خودروساز روی صنعت خودرو را اصلاً نمی‌توان نادیده گرفت. آیا محصولات تسلا بی‌نقص هستند؟ خیر. کیفیت محصولات تسلا جزو بهترین‌ها نیست زیرا مستندات زیادی از مشکلات کیفی مربوط به اتوپایلوت و… منتشر شده‌اند. با این وجود بسیاری از افراد هنوز هم به خرید سدان ها و شاسی بلندهای تسلا ادامه می‌دهند. گفته می‌شود تسلا در حال کار روی یک خودروی کامپکت و جدید است و البته پروژه تولید رودستر و سایبرتراک را نیز ادامه می‌دهد؛ اما اگر این شرکت بخواهد یک خودروی مشابه با جیپ رانگلر را تولید کند اوضاع چگونه خواهد بود؟ آیا در این صورت تسلا محبوبیت بیشتری بین خریدارانی که سبک زندگی ماجراجویانه دارند پیدا خواهد کرد؟

اگرچه هیچ‌چیزی تائید نشده است اما اخیراً رندرهایی جالب از آفرودر الکتریکی تسلا منتشر شده است که می‌خواهیم شما را با آن آشنا کنیم. برخلاف وانت دوقطبی تسلا، این رندرها ترکیبی از طراحی‌های زیبای خودرویی و صنعتی با خطوط تیزر و سطوح ارگانیک هستند. هنوز هم می‌توان ردپای سایبرتراک را در نوار نورانی و نمای جلو دید اما ظاهر کلی خودرو شباهت چندانی به وانت پرحاشیه تسلا ندارد. ابعاد خودرو تحت تأثیر رینگ‌های بزرگ و لاستیک‌های آفرود قرار گرفته‌اند. گلگیرهای عضلانی و پوشش‌های پایینی درب‌ها نیز بر ظاهر خشن این خودروی مجازی تأکید دارند. یک نوار نورانی OLED نیز در بخش عقب به چشم می‌خورد که همه‌چیز را در تسلط دارد. درب پشتی نیز با لاستیک زاپاس فول سایز همراه شده است.

این خودروی مطالعاتی بر اساس تسلا مدل Y شکل گرفته است و در کابین نیز طراحی مینیمالیستی بهتری نسبت به محصولات کنونی تسلا دیده می‌شود. همچنین خبری از غربیلک فرمان یوغ تسلا نیست که این نکته مثبتی است. از جمله ویژگی‌های کابین این محصول مجازی می‌توان به نمایشگر ۱۵ اینچی، هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده، دوربین‌های دید ۳۶۰ درجه و سیستم خودران سطح ۳ اشاره کرد. این خودروی مجازی می‌تواند با باتری ۷۵ کیلووات ساعتی تولید شود. شعاع حرکتی آن نیز در روی کاغذ برابر با ۵۳۰ کیلومتر است.

این خودرو در حالت استاندارد با دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک در دسترس است و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای دارد. طبیعتاً در داخل کابین می‌توان شاهد چندین حالت رانندگی برای مسیرهای صخره‌ای، شنی، برقی و… بود. اگرچه در حال حاضر کراس اوورهای الکتریکی متنوعی عرض شده‌اند اما از جمله رقبای آفرود محور این خودرو می‌توان به جیپ رانگلر و فورد برانکو اشاره کرد. خوشبختانه رانگلر الکتریکی در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید و قرار است محصول الکتریکی تویوتا هم تا سال ۲۰۳۰ تولید شود. آیا تسلا باید چنین محصولی را در سبد محصولاتش قرار دهد؟ نظر شما چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    تسلا جای خود که ارزشمنده

    اون عکس آخر تویوتا اف جی کروز هم یکطرف که عشقه

    موافقم 15
    مخالفم 6
  2. مسعود

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    این رندر خیلی بعیده حقیقت داشته باشه(در کل مدرن و قشنگه) ولی تسلا بخواد اینو تولید کنه احتمالا یه ۵۰ سالی طولش بده و هی عرضشو به تعویق بندازه
    من قبلا گفتم بازم میگم بزرگترین مشکل من با تسلا طراحی بی روح و معمولیه

    موافقم 17
    مخالفم 12
    1. aminbikar

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      🗿 فاغد ذره ای اهمیت

      موافقم 11
      مخالفم 3
  3. TOM KRISTENSEN

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    😂😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 8
  4. AK25789

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام، این تسلا هم ماشاله چه طراحی هایی میکنه، خدایی این طراحیش خیلی باحاله،خودروهای تسلا بیشترشون طراحیشون در باره آینده هستش، آینده ای که شاید منو شما نبینیمش، اون عکس آخری تویوتا FG کروز برقی هستش؟ اگه هستش واقعا قشنگه، دیگه روز به روز طراحی ها اینطوری بیشتر اینطوری میشو و برقی، که این برقی شدن خودروها به نفع انسانها، حیوانات، پرندگان وکل زمین هستش

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا