تجربه و آزمایش

چرا پراید می خریم؟

سلام،
پسر بچه رو به پدرش کرد و گفت بابا چرا ما پراید داریم.
پدر پرسید: چطور مگه؟
پسرگفت: آخه دوستام تو مدرسه میگن چون ما پول نداریم که پراید سوار میشیم.
پدر که تو وضعیت بدی واسه جواب دادن بود با کمی مکث گفت، پسرم اونها نمی دونن که پراید بهترین ماشینه، اگه تو خیابون رو نگاه کنی میبینی اکثر مردم پراید سوار میشن، البته تو به دوستاتت این نگو چون اونها هم می فهمن پراید چه ماشین خوبیه می رن بخرن
مکالمه فوق تصویر یه سئوال که شاید تو ذهن خیلی از بچه باشه واسه همین من پراید رو واسه مطلب امروز به نقد کشیدم.

saipa 131
الان که این مطلب رو می نویسم حدود ۷ روز یه پراید ۱۳۱ تحویل گرفتم و امروز ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ روز سه شنبه است. من قبلا پراید داشتم و تجربه سواری اون رو تو چند مدل مختلف و از سالهای مختلف تست کردم و شاید اینطوری من به عنوان یه پراید سوار حرفه ای شناخته بشم، با همه این احوال لذت سوار شدن یه ماشین صفر کیلومتر حتی اگه اون پراید باشه زیاده، حتی گاهی از توهم زیاد فکر می کنم راننده اون بنز۵۰۰ که از کنار من داره رد میشه با نگاه حسرت آمیز به من و ماشینم نگاه می کنه، خوب از تخیلات و لذت داشتن ماشین صفر که رد بشیم می خوام تجربه این ۷ روز رو به شما بگم، گرچه می دونم الان بعضی از شما دارید میگید این یارو چه دل خوشی داره که فکر می کنه مطلب نوشتن راجع به پراید موضوع جذابیه، ولی من با خودم فکر کردم وقتی بالای ۵۰ درصد مردم ما پراید سوار میشن پس پراید هم علاقه مندان زیادی داره، گرچه شاید اگه موضوع مربوط به آخرین مدل بنز بود جذاب تر به نظر می رسید ولی اجازه بدید پراید سوارها هم از یه مطلب راجع به ماشین هاشون داشته باشن.

تغییرات داخلی
تغییرات داخلی پراید باعث شده وقتی سوار اون میشید حس تازه ای داشته باشید، البته من چون یه کم خوره ماشین هستم قبل از تحویل ماشین حسابی تو اینترنت به مقایسه طراحی داخلی این مدل با ماشین های مشابه و روز دنیا داشتم و نتیجه اش این بود که مهندس های سایپا خیلی تلاش کردن تا روح جدیدی تو این ماشین سوار کنن و به نظر من میشه گفت موفق هم بودن ولی با این احوال با ماشین های روز دنیا که هم کلاس پراید( کوچک شهری) محسوب میشن فاصله زیادی دارن، حالا اگه بخوام، اجمالی تغییرات داخلی رو برای شما بگم می تونم تو چند خط خلاصه کنم:
–    تغییر کامل جلو داشبورد ( خیلی بهتر و زیبا تر شده)
–    تغییر جلو آمپر ( خیلی بهتر شده)
–    تغییر کلید های کنترلی مثل کولر و بخاری ( خیلی بهتر و زیبا تر شده و البته به نظرم از MVM 110 قرض گرفتن)
–    نصب رادیو پخش CD به همراه پورت USB
–    تغییر غربیلک فرمان
–     تغییر دریچه های بخاری و کولر
–    نصب کلید کنترل وضعیت چراغ جلو
–    تغییر رو دری ها و دسته دنده
–    تغییر صندلیهای و نصب اهرم تنطیم صندلی
–    بهبود عملکرد کلاچ
–    و ….

131 interior
همه تغییرات بالا به نظر من مثبت هستند حتی اگه قرضی هم باشه باز تو ارزیابی من مثبت به نظر هستند و اما تغییراتی رو که من نمی پسندم:
–    دستگیره های درب بازکن کیفیت خوبی ندارن و خیلی ضعیف به نظر می رسن
–    تو اکثر قسمت های ماشین پلیسه در کناره های قطعات مشاهده میشه
–    اکثر قسمت های پلاستیکی جانبی و کلیدها موج دارن و بی کیفیت به نظر می رسه.
–    برجستگی و یا قوس زیاد روی غربیلک فرمان (به سختی میشه قفل فرمان نصب کرد که صدای بوق رو در نیاره)
–    سرو صدای اضافی درب های جلو در هنگام روشن بودن موتور
–    و …

ماشین سواری
بعد از بررسی داخل ماشین باید سواری اون رو هم بررسی کنم که به نظر من با وجود اینکه هنوز پراید سوار شدیم عملکرد بهتری از مدل های قبلی داره و موتور نرم تر کار می کنه و فرمان اون هم علی رقم اینکه هیدرولیک نیست(مدل اس ال) خیلی بهتر از مدلهای قبلی کار میکنه، عملکرد بهتر کولر در مقایسه با مدلهای های قبلی (به نظر کانالهای کولر اتلاف انرژی کمتری دارن)، در قسمت گیربکس هم میشه گفت دندها بهتر تعویض میشن و همچنین بعضی از قطعات داخل موتور هم مثل قسمت انژکتور به نظر با کیفیت تر شدن.
موارد بالا تغییرات مثبت این مدل از نظر بنده است، همچنین از تغییرات منفی میشه به بیشتر شنیده شدن صدای موتور در داخل عنوان کرد که به نظر من نشون از عایق بندی ضعیف تر داره و یا میشه به جنس ضعیف تر رادیاتور اشاره کرد.

در ادامه تغییرات ظاهری اون هم که البته اندک تغییرات رو داشته میشه به چراغ جلوهای شکیل و یکپارچه اشاره کرد و البته قاب متفاوت چراغ های عقب که خیلی حرفی برای گفتن نداره.

نواقض ذاتی پراید
همونطور که در قسمت های قبلی اشاره کردم پراید در مقایسه با خودرو های همکلاس خودش فقط از نظر کلاس عمومی ماشینها بدون در نظر گرفتن قیمت، ایراداتی داره که میشه گفت اونها ذاتی هستند تو مقایسه باید بگم ماشین های هم رده پراید مثل: پژو ۲۰۶، فیات ۵۰۰، مینی کوپر، هیوندای i20، مزدا ۲، تویوتا یاریس و … برتری های دارن که اونها رو تبدیل به یه ماشین روز کرده و یه جورایی سخته که پراید رو با اونها مقایسه کرد در عین حال باید نواقض ذاتی پراید عبارتند از:
–    قدرت کم (با وجود داشتن موتور ۱۳۰۰ فقط ۶۳ اسب بخار قدرت داره درحالی که ماشینهای مشابه از ۷۵ اسب بخار به بالا قدرت دارن)
–    ضعف سیستم جلوبندی
–    ضعف سیستم ترمز ( حتی در مدل های مجهز به ABS)
–    طراحی داخلی ساده (مثلا اگه تو ترافیک خسته بشی و بخوای دستت رو جایی برای استراحت بزاری جایی پیدا نمی کنی)
–    عایق بندی ضعیف
–    وزن کم ( در سرعت زیاد این عامل بسیار خطرناک خواهد بود)
–    طراحی بدنه قدیمی ( مربوط به دهه ۸۰ میلادی)
–    رنگ بدنه ضعیف ( با کمترین ضربه رنگ مخدوش خواهد شد)
–    حجم باک کم ( تو استانداردهای نانوشته،‌ ذکر شده باید بتونی مسافت ۶۰۰ کیلومتر رو بدون سوخت گیری طی کنی که این مورد الان تو ماشین های روز دنیا اجرا شده)

تاریخچه
اگه به تاریخچه پراید نگاه کنید، به فورد فستیوا می رسید که تا سال ۱۹۹۸ هم در آمریکا تولید می شده و در مدل ۳ درب و در کلاس خودش اقبال خوبی هم داشته و به موازات فورد، شرکت کیا اون رو تبدیل به یه ماشین ۵ درب و در ادامه مدل ۴ درب صندوق دار میکنه، این ماشین ابتدا یه ماشین کوچک شهری بوده و باید انتظار همین کالا رو داشته باشیم ولی وقتی که تو ایران معمولا با توجه به قیمت ماشین اکثر مردم اون رو سوار میشن، یه جواریی همه نو کارایی برای اون تعریف میشه و انتظارات بالا میره مثلا استفاده به عنوان تاکسی، ماشین خانواده، ماشین مسافرت، ماشین کار و حتی بعضی ها پراید رو اسپورت می کنن (جواد بازی در میارن) … ولی اگه به استفاده اصلی اون نگاه کنیم به نظر من و در شرایط کنونی قیمت های ماشین تو ایران، نمره قابل قبول رو خواهد گرفت، البته یه توصیه ای هم به دوستان سایپایی دارم و اون اینکه همون طور که حتما شما هم می دونید تغییرات تو ظاهر و بدنه ضمن بهبود شکل ظاهری، کمک می کنه مشتریان رضایت بیشتری داشته باشن و حالا که شما به این حد رسیدن که مدل ۱۳۲ رو طراحی کنید، دمیدن یه روح تازه مثل تیبا(حتی اگه جلوی ماشین زشت باشه) در پراید تجربه کردید، تغییرات در غالب های بدنه تو این ماشین هم نباید کار خیلی سختی باشه، ولی حداقل با این کار به مصرف کننده های پراید تو ایران که اتفاقا کم هم نیستند احترام خواهید گذاشت.

saipa-131-rear

در پایان این مطلب می خوام بگم اونهایی که به فکر ماشین نو در این قیمت ها هستند صرف نظر از اینکه انتخاب دیگه ای ندارن (به غیر از MVM110)، پراید ۱۳۱ و یا هم خانواده های مشابه اون مثل ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۴۱ ماشین خوبیه و شما را به درسر نمی اندزه ( البته اگه شانس بیارین) ولی مهمتر از همه اینکه با چشم باز  و بدونید چی می خرید و انتظار یه ماشین کوچک شهری رو داشته باشید تا کمتر پراید رو با ماشین های روز و مدل بالا مقایسه کنید، در ضمن توصیه می کنم به غیر از رنگ سفید به رنگهای دیگه فکر کنید چون الان رنگهای خوبی تو بازار موجوده، البته امیداورم یه روزی ماشینی رو که آرزو دارین بخرین و اون موقع اگه به زمان داشتن پراید فکر کردید خاطره خوب از این ماشین یادتون بیاد و ماشین سازهای ما هم یاد بگیرن ماشین خوب و با کیفیت تولید کنن و به مصرف کننده و خواسته هاش احترام بگذارن.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵۹ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من یه زمانی پراید رو مسخره می کردم
    الان می فهمم بودجه کم و مشکلات مالی مجبورت می کنه تابوت مرگ سوار بشی.

    بخدا سرعت به 120 که میرسه یه حس عجیبی به پرورگار عزوجل پیدا می کنی…..

    3 ساله دارم پراید رو (تحمل) می کنم.بله تحمل می کنم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    امروز متوجه شدیم 206 هم دیگه تولید نمیشه!!!

    به دلیل برخی مشکلات فنی، تولید پژو 206 در ایران خودرو تقریباً متوقف شده است. از حدود یک هفته پیش تولید پژو 206 به دلیل برخی مشکلات فنی در ایران خودرو متوقف شده است. همچنین پارکینگ ایران خودرو مملو از پژو 206هایی است که به مرحله نهایی و تحویل به مشتری نرسیده‌اند. در عین حال، تولید پژو 207 هم در ایران خودرو متوقف است و تحویل این خودرو به مشتریان با تأخیر دو ماهه روبرو است.

    با این شرایط فعلی در فرهنگ رانندگی ما، هیچی بهتر از پراید نیست!!! بری چند 10 میلیون بدی که از پشت بزنن بهت؟ با چاله چوله های خیابونا جلوبندی بیاری پایین ؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    ممنون از متن.
    یاد چند سال پیش افتادم. یادمه در دوره دانشجوئی یه استادی داشتیم که یه روز داشت سر کلاس درد دل می کرد. می گفت بچه ها بعد از پایان ترم می خوام برم شرکت … به سفرش یکی از دوستام یه چند ماهی پیمانکاری کنم. گفتیم چرا استاد؟
    گفت: می دونین که من یه پیکان سوار میشم. چند روز پیش پسرم گفت بابا آخه تا کی ما بایستی پیکان سوار بشیم؟ چرا تو پیکان داری؟ چرا مثه بابای دوستم پراید نداری؟ اون سر کلاس یا توراه مدرسه همش پز میده منم افسوس می خورم.
    خلاصه استادمون گفت: آره باید برم یه مدتی کار پیمانکاری کنم تا پول بیشتری گیرم بیاد تا جلوی زن و بچم خجالت نکشم.!!!
    هر چند این یه خاطره بود ولی اون سالها پراید یه ماشین تو شهری جدید و خوب به نظر می رسید. یا اگه کسی با پراید چندتا شهر رو مسافرت می کرد شنیدنش برای بقیه جذابیت داشت.!!!
    کندی تحرک در صنعت اتومبیل امروزه برای هر جامعه ای خسته کننده است. متأسفانه ایران نیز از این ضعف برخوردار بوده.
    پیکان چندین سال تولید شد بدون اینکه یه نوآوری درخشانی داشته باشه.
    این ویروس صرفاً متعلق به پیکان نبود. پراید، پژو و 100% ال 90 هم از این نگاه رنج می برن.مانند رنو 5 که بعداً شد PK ولی باکاهش کیفیت.
    شاید در فرآیند مونتاژ اتومبیل در کشور ثبات یه طرح برای چندین سال و کاهش کیفیت محصول یه ادبیات مثبت تلقی میشه.!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. yashar

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (294 ديدگاه)

      منم ده ساله پیکان سوار میشم ولی هیچ وقت احساس شرمندگی نکردم!
      بقیه ماشینای زیر بیست تومن رو هم داشتم ولی از بینشون پیکان رو ترجیح دادم ! بخاطر خیلی چیزهای مادی!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ارمان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    حالم به هم خورد بابا در مورد چی نوشتی پیشنهادم اینه که مطلب بعدی تو در مورد شورلت کامارو بنویسی نه پراید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه پس از هفت سال کار بازن وبچه هنوز برای خرید همین درشکه چهار چرخ عهد قاجار نیز هرو روز باید حساب کتاب کنیم تا شاید شرایطیش رو بتونینیم بخریم.نمیدونم گناهمون چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پوریا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عجیبه که هنوز متوجه نشدی!! گناه ما اینه که ایرانی هستیم: ملت آگاه و هوشیار و همیشه در صحنه در بعضی مواقع و در باقی مواقع رعیت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. yashar

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    بنظرم دوستانیکه میان تو بخش نظرات می پرسن پس کدوم ماشین برای خرید کدام ماشین مناسبه یا ماکسیما بخرم یا رونیز شاسی بلند بخرم یا کوپه …و انواع اقسام مقایسه هارو باهم انجام میدن اگه پولیکه برای ماشین خریدن گذاشتین کنار و با هزار بدبختی و جون کندن جمعش کردید با توجه به شرایط خاص بازار ایران در کنار شهرهای شلوغ و پر ترافیک و جاده های نامناسب و نا امن پیشنهاد من خرید یه پژو 206 تیپ 5 هستش که با توجه به امکانات ، ایمنی، زیبایی کمترین فاصله ی ارزشی رو نسبت به قیمتش داره! فکر کنم با 12 تومن یه مدل 85 خیلی تمیز می تونید بخرید!! بجز این تو بقیه گزینه ها یجورایی بیشتر ضرر خواهید کرد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. rezanazi

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان.به همه پیشنهاد می کنم فقط پرایــــــد بخرید. تا اگه ماشین چند 10 میلیونیتون از پشت تصادف کرد و یا بخاطر چاله چولهای خیابونا از ناحیه جلوبندی خورد شد دلتون نسوزه! واسه فرهنگ رانندگی در ایران اگه میخوای به کسی بزنی نیسان گاوی بخر.اگه درست میرونی پراید بخر که دلت نسوزه! من الان 30 تا گذاشته بودم که ماشین صفر بگیرم.اما می بینم هیچی بهتر از پراید نیست !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عباس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم الان پراید دارم نه ایمنه ،نه قیمتش مناسبه ،نه طراحی قشنگی داره واقعا آدم دردش را به کی بگه کشوری با این همه درآمد نفت اکثر مردمش پراید سوار بشوند اونوقت کشوری مثل ترکیه که عمده درآمدش از توریسم است اکثر مردمش ماشینهای اپل ،نیسان و…سوار شوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حجت

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه نفت را ما داریم ولی تکنولوژی استفادشو غربی ها یا شرقی ها دارند چرا؟ این فقط برمیگرده به ایرانی بودن ما. همه فقط خودشونو میبینند و چشم دیدن پیشرفت دوست و همکارمونو نداریم- یه جورایی زیر آب زنی ما تو دنیا یکه. کی به خودمون میایم اونوقتی که همین نعمت خدا ازمون بگیره دیگه تکنولوزی که هیچ نقت هم نداریم که باش آفتابه هم درست کنیم چه برسه به پیشرفت خودرویی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد رضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایی پراید بد ترین بی ریخت ترین بی مصرف ترین واشغال ترین ماشین دنیاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سروش

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بهترین ماشین برای ایران پراید :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین007

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    پراید از نظر مشخصات از دوچرخه هم کمتره و نباید اون رو یک خودرو به حساب آورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهران

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرگ دست خداست .پراید وسیله است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. پوریا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اقایان چرا متوجه نیستید دولتهای غربی این همه ما رو در زمینه های مختلف تجاری و بین المللی تحریم کردند حالا بک تحریم هم دولت خودمون برای مردم خودمون گذاشته اونم تحریم سوار شدن به خودروی خوب و ایمن و کم مصرفه.هر چیزی علت و حکمتی داره لابد لیاقتمون همینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. هوشنگ

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خداوند همه پراید سواران رو حفظ کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ali

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    7ساله که پراید سوارم که شهریور 90 فروختم سوزوکی گرن ویتارا2400 خریدم ولی مصرفش بی نهایت بالاست به همین دلیل برای شهر پراید 131sxخریدم به جز بد بودن جنس درب وداشبورد.موتور کم صدا فرمان وداشبورد صاف بدون موج صندلی ها نرم سرعتش خوب نسبت به پراید های قدیمی خیلی بهتر من تا قزوین رفتم خسته نشدم ولی با پرایدهای قدیمی به دلیل بدفرم بودن صندلی خسته میشدم کمرم درد می گرفت ولی با این جدیدا نه.درکل تغییراتش خوب بود صدای متور به تو هم کمه(نسبت به قدیمی ها)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تو که پول بنزین زدنشو نداری واسه چی میری سوزوکی میخری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. mohammad moghaddam

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بابام الان تویوتا یاریس داره.خیلی هم ازش راضیه.ولی حیف که با فرهنگ پایین بعضی ها همین بهتره که پراید سوار شی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 21ali

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      بابای من هم بوگاتی داره ولی فرقون سوار میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. reza

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    برای خنده هم شده خوبه دوستان فیلم مونتاژ بدنه خط تولید پراید و405 رو ببینین عنایت کنید: تو این خطوط بدلیل عمر زیاد دستگاه های نقطه جوش اپراتور مجبوره برای هر بار جوش دادن بدلیل خرابی دکمه دستگاه با دستش بدنه رو لمس کنه تا اتصال بدنه برقرار بشه و اون قسمت جوش بخوره
    همین پراید یا 405 رو نمیتونن با کیفیت دهه هشتاد تولید کنن
    حداقل با کیفیت مونتاژ کنین !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسين

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا الکی جدال نکنید به خدا تاریخ مصرفش تموم شده اخه بیکارینا !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. mamad.saber

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام

    متن خوبی نوشتی این وسیله که شما توصیف کردی خیلی از ما ایرانی ها سواریم و خوبه یه اطلاعاتی در بارش داشته باشیم
    ما هم الان پراید داریم و شاید 10 سال هم هست پراید سواریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ميثم

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    والا بلا به پیر به پیغمبر حق من و شما خیلی بیشتر از ایناس مردمی که انقلاب کردن بعد مدت کوتاهی جلوی همه دنیا واسادن اون همه خون دادیم و تو این سالها با این مشکلات اقتصادی و تحریم و هزار مصیبت ناگفته دیگه…..همیشه پشت دولت واسادن اینم جوابشون که از کوچک ترین امکانات رفاهی بی بهره اند اونم به خاطر به اصطلاح تولید ملی و……
    به نظر من این کاری که الان تو ایران داره انجام میشه جنایت و بس
    به خدا قسم 23000-25000 کشته تصادفات گوسفند نیستن
    آدمن (لطفا از لحن صحبت من ناراحت نشید)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسين

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من پراید بهترین ماشین برای جاده های ایرانه پراید راحت 180 پر میکنه مگه تو جاده های ایران میشه بیشتر از 120 رفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      راحت 180تا پر میکنه … !
      آره باید یه 10 دقیقه تختش کنی تازه اگه زنده بمونی 180تا رو در میاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. سپهر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ما که در حسرت سوار شدن همین پرایدیم هر روز هم داره گرون تر میشه آخه بی انصافا 10 میلیون؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. یاس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید در کل ماشین بدی نیست . اما به قیمت 10 میلیون ارزش نداره بخری .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ادينا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید یه ماشین اشغاله .فقط برا شهر خوبه با سرعت 70 نه بیشتر .من تا سرعت 175 رفتم به خدا انگار رو هوا راه میری خدا نکنه یه کامیون ازت رد بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. reza

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مطلب جالبی بود اما باور کن هرچی بدی های این ماشین بگی کم گفتی . قیمت پراید و کاراییش اصلا با هم جور در نمیان .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۳ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      مثلا الان هیوندا i30 45 ملیون ارزش داره یا یاریس 40 ملیونی که موتورش با پراید برابر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. یوسف

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام
    من از سال ۸۷ پرایددارم اونام گاز سوز.صفر بود.تو این چند سال باهاش مسافر کشی مسافرت وتفریح غیره از حق نگزریم یک بارم تو جاده نزاشتتم اما سواری خوب نمیده آدمو خسته میکونه ما اومدیم بفروشیمش که یه ۲۰۶ بخریم چشمتون روز بد نبینه هرچی ماشیت تو ایران بود افزایش فیمت داشت الا پراید آخر سال ۹۰ میگم خلاصه ما قشر متوسط جامعه آخرش پراید سواریم ببخشید سرتونم درد اوردیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. جمال

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    با پیکان عوضش کن عاقبت به خیر میشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. رضا امپراطور

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آخه وافعا مردم چرا به پراید پول میدن ماشین نداشتن یا پیکان کارکرده داشتن بهتر از داشتن این فرغون دستی هست.
    کلاسش هم که زیر صفر هست.

    خدا به این خریداران کمی عقل به من هم یک کیسه پول برای سرمایه گذاری در املاک عطا فرماید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمدعلی

    ۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    و آنگاه بود که از طرف سایپا و ایران خودرو آیه ای نازل شد فرمود : الپراید و وال405 و الپرشیا من الایمان حتی بالقصد کشت خریدار والتولید دهه 50 ( معنی آیه اینست که پراید و پژو و پرشیا روبخر مردی ما شفاعتت رو می کنیم اون دنیا ) از دید این خودرو سازهای ایرانی مشتری ها طعمه یا آدمک تست هستند نیازی به تست نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا