تویوتا

سه‌گانه سفارشی تویوتا هایلوکس برای داکار 2019

تویوتا گازو ریسینگ آفریقای جنوبی از سه خودروی جدید خود برای مسابقات رالی داکار ۲۰۱۹ رونمایی کرده است. De Villiers/Von Zitzewitz، Al Attiyah/Baumel و Ten Brinke/Périn راننده و کمک‌راننده‌ی خودروهای مسابقه‌ای هایلوکس هستند.


جدیدترین پیکاپ مسابقه‌ای تویوتا هایلوکس از طراحی پیشرانه وسط و سیستم تعلیق جدید برای مسابقه داکار سود می‌برد. نیروبخش این هیولای مسابقه‌ای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تنفس طبیعی است که برای مسابقه از محدودکننده‌ی ورودی هوای ۳۷ میلی‌متری استفاده کرده است.


مدیر تیم تویوتا گازو ریسینگ آفریقای جنوبی می‌گوید:

فیا تلاش‌های زیادی برای توازن عملکرد خودروهای توربودیزل و مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های ۸ سیلندر تنفس طبیعی همچون خودروی ما انجام داده است.

او ادامه می‌دهد:

این یک فرایند ادامه‌دار بوده و اگرچه همه‌ی تیم‌ها از این قوانین خوشحال نخواهند بود اما ما انتخاب دیگری نداریم. محدودکننده‌ی کوچک‌تر انتخاب ما بوده اما با ارتفاع کمتر پرو از سطح دریا شاید ما شرایط بهتری داشته باشیم.

پیشرانه‌ی ۸ سیلندر هایلوکس جدید به همراه گیربکس و اکثر بخش‌های فنی از مدل قبلی گرفته شده است. البته مدل سال ۲۰۱۹ از سیستم تعلیق بهتر و قدرت بیشتر پیشرانه برخوردار است. این تغییرات به هایلوکس کمک خواهند کرد تا در شن‌های نرم بخش‌ها جنوبی و مرکزی پرو عملکرد بهتری داشته باشد.

مدیر تویوتا در نهایت می‌گوید:

داکار مسابقه‌ای است که شما باید یک روزی در آن شرکت کنید و هرگز انتظار مسابقه‌ی آسانی را نداشته باشید؛ اما خودروی ما در طول ۲ سال گذشته کاملاً توانایی‌های خود را نشان داده و ما همه‌ی دلایل لازم برای اطمینان از عملکرد خوب خود در آمریکای جنوبی را در اختیار داریم.


 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    رالی داکار یکی از بهترین مسابقاتی هست که تو دنیا برگزار میشه و هیجان زیادی داره ؛ هم آفرود هست هم سرعت
    موتور ۸ سیلندر روی هایلوکس هم دیگه غوغا میکنه مخصوصاً که ارتفاع از سطح دریا هم کم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    موندم سه سال پیش پژو چجوری با ۲۰۰۸ برنده داکار شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (340 ديدگاه)

      ۳۰۰۸ داکار
      تک دف عقب
      بخاطر همین محور جلو آزادی عمل خیلی زیادی داشت
      ضمن اینکه رالی از نظر شدت سختی آفرود بودن در حد مسابقات کمل تروفی و … نیست و گرنه اصلا به ماشین تک دف نمیتونست قهرمان شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mohammadreza

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (870 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا