تویوتا

تولید نسخه 20 سالگی تویوتا پریوس 2021

تویوتا پریوس اولین بار در دسامبر ۱۹۹۷ معرفی شد و همین خودرو حرف اول را در کلاس خودروهای هیبریدی زد. در واقع بیش از ۱۵ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی از زمان معرفی پریوس تاکنون توسط تویوتا به فروش رفته و تخمین زده می‌شود با فروش این میزان خودروی هیبریدی توسط ژاپنی‌ها از ورود ۱۲۰ میلیون تن دی‌اکسید کربن به جو جلوگیری شده است. گفته می‌شود تویوتا ۵ میلیون خودروی هیبریدی را طی ۳ سال اخیر به فروش رسانده که نصف تعداد خودروی هیبریدی فروشی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۷ بوده است.

نسل اول تویوتا پریوس

البته پریوس در سال ۲۰۰۱ وارد آمریکا شده است. ظاهراً این خودروساز خوش‌نام به منظور گرامی داشت حضور ۲۰ ساله پریوس در این کشور اقدام به معرفی نسخه ۲۰ سالگی پریوس مدل سال ۲۰۲۱ می‌کند.

البته فعلاً اطلاعات زیادی از نسخه ۲۰ سالگی پریوس در دست نیست اما رسانه‌ها می‌گویند این خودرو یک پله بالاتر از تریم لیمیتد قرار خواهد گرفت و به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد.

تویوتا پریوس

اما از نظر زیبایی‌شناسی و طراحی جزئیاتی همچون نشان‌های ویژه و رینگ‌های متفاوت در این خودرو دیده خواهد شد اما گفته شده نسخه ۲۰ سالگی پریوس در دو رنگ غیر انحصاری قرمز و سفید عرضه خواهد شد.

کابین این خودرو نیز فقط با تریم مشکی عرضه خواهد شد. تولید این خودروی سفارشی تا ماه جولای شروع خواهد شد اما اگر تولید آن به خاطر گسترش ویروس کرونا به تعویق بیفتد تعجب نخواهیم کرد. فعلاً باید منتظر بیانیه رسمی تویوتا درباره تولید این خودروی سفارشی باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    پریوس شاهکار تکنولوژی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. وحید

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    نسل جدیدش چه زمانی قراره معرفی و عرضه بشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    تمام تاکسیهای کلانشهرها باید از اینا بشن. هم پاک هستن و هم بابت زمان شارژ و رنج مسافت و قیمت بالای باتری نگرانی وجود نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3502 ديدگاه)

      خوبی پریوس اینه که نیاز به شارژ کردن نداره برق باتری ها رو از موتور بنزینی میگره و نیازی به اتلاف وقت برا شارژ کردن نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Omid622

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    شما یک لحظه اینو در نظر داشته باشید اگه مسولین مربوط به آلودگی کلان شهری مثل تهران یک زره عقلشون رو بکار می‌بردند در زمان دلار 3500هزارتومانی پریوس رو در نسخه کم اپشنش برای تاکسی در تهران به عنوان جایگزینی پراید و 405و سمند بدون هزینه گمرکی به مردم تحویل میداد آنوقت می‌دیدیم چقدر از آلودگی فاجعه بار تهران کم میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MOHAMAD.n.r

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    ههههههییییییییی.
    مهر یا ابان سال ۹۶ بابام رفته بود ایرتویا همین پریوس رو ۷۰ نقد میدادی و ۷۰ باقی رو هم چک بدون سود. من شدیدا پشیمونش کردم چون تو کف هوندا اکورد بودم که مدلexbحدود ۲۳۰ میلیون بود. ولی بیشتر از ۱۷۰ پول نداشتیم. منتظر بودیم که کسری پول به دست بیاد ولی همه چیر شروع به بالا رفتن کرد.
    الان مثل … پشیمونم. با ۷۰ میلیون الان میشه پراید گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Afg

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    ماشین بدی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا