نسل جدید تویوتا فوررانر ۲۰۲۵ به تازگی معرفی شده و ما میخواهیم برخی از ویژگیهای جذاب و پنهان آن را معرفی کنیم.
پس از ۱۵ سال حضور در بازار، پنجمین نسل تویوتا فوررانر بازنشسته شده است. به این ترتیب فضا برای رونمایی از نسل ششم فوررانر ۲۰۲۵ مهیا گشته و ژاپنیها این خودرو را با دو تیپ جدید تریل هانتر متمرکز روی آفرود و پلاتینیم لوکستر ارائه خواهند کرد تا مجموع تیپهای قابل انتخاب به ۹ تیپ برسد. برای آنکه با ششمین نسل تویوتا فوررانر ۲۰۲۵ بیشتر آشنا شوید حتماً این ۷ ویژگی جذاب و پنهان را مرور نمایید.
شیشه پشتی برقی
اولین ویژگی مورد اشاره در واقع یکی از قدیمیترین ویژگیهای فوررانر است. باید دوباره بگوییم که تویوتا شیشه پشتی برقی را ارائه کرده است. این ویژگی قبلاً و در آستانه معرفی رسمی فوررانر ۲۰۲۵ معرفی شده بود.
شیشه عقب
دومین ویژگی جذاب فوررانر جدید از نظر ما بازهم به شیشههای آن ارتباط دارد. ما فکر میکنیم شیشه پشتی این خودرو در پانل سهچهارم جزو ویژگیهای جالب شاسیبلند تازهنفس تویوتاست. این شیشه در واقع اشارهای به دو نسل اول فوررانر است، خودروهایی که از طراحی مشابه در این بخش بهرهمند بودند.
تیپ جدید تریل هانتر
همانند وانت پیکاپ تاکوما، نسل جدید فوررانر ۲۰۲۵ نیز با تریم آفرود محور تریل هانتر عرضه خواهد شد. این مدل مانند تیپ TRD Pro به پیشرانه ۲.۴ لیتری هیبریدی با ۳۲۶ اسب بخار قدرت مجهز است.
تیپ لوکس پلاتینیم
صحبت از تیپهای جدید این شاسیبلند شد و باید گفت فوررانر ۲۰۲۵ در تیپ سطح بالای پلاتینیم نیز قابل انتخاب خواهد بود. این مدل که پرچمدار خانواده فوررانر است یک پله بالاتر از مدل لیمیتد قرار میگیرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به صندلیهای عقب گرم شونده، برفپاککنهای حساس به باران، هدآپ دیسپلی و تکنولوژی یدک کشی استاندارد اشاره کرد.
قوای محرکه هیبریدی
ما درباره تیپهای جدید تویوتا فوررانر ۲۰۲۵ زیاد صحبت کردیم اما یکی از مهمترین بخشهای خودرو به قوای محرکه مربوط میشود. برای اولین بار در تاریخ فوررانر با قوای محرکه هیبریدی در دسترس خواهد بود. این پیشرانه بهصورت استاندارد در تیپهای TRD Pro، تریل هانتر و پلاتینیم نصب میشود. پیشرانه یاد شده در برخی تریم های دیگر بهصورت سفارشی قابل انتخاب است.
تجهیزات آفرود
با بررسی تصاویر فوررانر جدید میتوان متوجه آنتی رول بار قطع شونده در مدلهای TRD Pro و تریل هانتر شد. گفته میشود این ویژگی بهصورت آپشن در مدل TRD عرضه خواهد شد هرچند باید منتظر ماند و دید که آیا آپشن موردبحث در یک پکیج ارائه میشود یا اینکه بهصورت مجزا قابل انتخاب است.
دامپرهای منحصربهفرد
هر دو مدل TRD Pro و تریل هانتر از سیستم تعلیق عقب کاراتر سود میبرند. مدلهای TRD Pro به دامپرهای فاکس QS3 با تنظیمات دستی مجهز هستند درحالیکه مدلهای تریل هانتر از دامپرهای ARB امو سود میبرند.
Taha Ayoobi
۲۳ فروردین ۱۴۰۳واقعا آفرودر فوقالعاده ایه👏
MehdiTurbo
۲۳ فروردین ۱۴۰۳الان این از پرادو جذاب تر واقعا
طراحیشم که جعبه ای تقریبا
افرودیم که هست شدید
خب پرادو را همون قبلی میزاشتن بمونه هم جذابتر بود هم شهری تر
Taha Ayoobi
۲۳ فروردین ۱۴۰۳نسبتا موافقم
ولی از اونجایی که پرادو تو آمریکا به عنوان لندکروز عرضه میشه و مردم به چشم لندکروز میبیننش، و از اونجایی که ظاهر ماشین یاد آور سری 80 یا 100 شده به نظرم خوب شده چون اصالت رو نشون میده.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ویژگی جذاب چه سیقهایه دیگه !!!!
همین که فوررانرِ یعنی هیجان و اوجِ جذابیت !!!!
از دیروز تا الان که دیدمش فقط دارم دِق میکنم که ما چیمون از بقیه کمترِ که نمیتونیم داشته باشیمش😖😡😢!
شاید بخندید ، ولی به وَالله قسم حاضرم تو چادور یا زیرانداز زندگی بکنم اما ماشینم این جذابِ سامورایی باشه 😢!!!
Taha Ayoobi
۲۳ فروردین ۱۴۰۳نوید چادر چیه دیگه، تو خود ماشین چه مشکلی داره مگه. البته میشه از اون چادر هایی گذاشت که روی سقف ماشینه، اون دیگه خیلی حال میده.
سامورایی مگه لکسوس نبود🤔
Doze
۲۳ فروردین ۱۴۰۳اختیار دارین . کسی که کارآفرین برتر خاورمیانه ست و ۱۲ تا پوستر لکسوس داره که چادرنشین نمیشه
زیزیگولو
۲۴ فروردین ۱۴۰۳به نظر من ویژگیهاش کامله و کاملاً جذابه ولی نه به اندازه لندکروز LC300
Taha Ayoobi
۲۴ فروردین ۱۴۰۳زیزیگولو لندکروز اصلا جوری که اسمش ت دنبا شناخته میشه متفاوته
KAIZEN
۲۳ فروردین ۱۴۰۳عالی عالی
رنگ خاکی هم خیلی به SUV های تویوتا میاد
KAIZEN
۲۳ فروردین ۱۴۰۳این نسل رکوردهای فروش ۴ رانر رو جابجا میکنه
R@min
۲۳ فروردین ۱۴۰۳متاسفانه تو این مدل و تمام محصولات جدید تویوتا از سیستم KDSS استفاده نمیشه و مختص محصولات لکسوس شده و سیستمی ساده تر و ضعیف تر و ارزون تر به اسم SDM جایگزین شده که یکی از پسرفت های اساسی این نسل هست. فرم بسته گلگیرها و سپر بلند تمام نمونه های جدید هم چراغ خطر کمپانی برای عدم دستکاری آفرودی هست.
استفاده از دمپرهای سطح پایین QS3 و برند ضعیف ARB که برای سواری جاده ای متمرکز هستن یکی دیگه از دلایل دور شدن تویوتا از دنیای آفرود هست حالا به این پکیج موتور چسکی چهار سیلندرش هم اضافه کنیم پکیج ناامیدی تکمیل میشه.
فوررانر و تاکوما نسل قبل متاسفانه صد هیچ این محصولات ضعیف در تمام زمینه ها میزنن.
Taha Ayoobi
۲۳ فروردین ۱۴۰۳آره آره تیگو هشت برا آفرود عالیه👌
زیزیگولو
۲۴ فروردین ۱۴۰۳شوخیت گرفته؟؟!! با تیگو هشت بری آفرود؟؟!! تو همون دقیقه اول پیستون و شاتون و یاتاقان و میللنگ و گیربکس و صفحه کلاچش تو هم میپیچه و یه راست باید ببریش قبروستون خودروها واسه بازیافت
Taha Ayoobi
۲۴ فروردین ۱۴۰۳زیزی، تیگو هشت رو بازیافت خودرو هم گردن نمیگیره 😂
کیان
۲۳ فروردین ۱۴۰۳نسبت به برندهایی که اعلام کردین نظری ندارم، اما خب از اونجایی ک تویوتا هست و … ، سابقه از کار زدن نداشته هیچ وقت
ولی موتور 4 سیلندر و اصلا قبول ندارم، شما اعداد خروجی و ببین، اصلا نه تنها کم نیستن، بلکه واقعا عالی هستن. شاید ماشین بازا عشق تنفش طبیعی و … باشند که بحث دیگری هست، ولی استانداردها و قوانین الایندگی محدودیت ایجاد میکنه.
غیر از اون تو همین سایت چقدر ترول داشتیم و داریم، میگن 8 سیلندر موتور قدیمی تویوتا و نیسان و …
R@min
۲۳ فروردین ۱۴۰۳اعداد خروجی چه اهمیتی داره مهم حجم و دوام موتور هست مگه ماشین اسپرته ؟ با زور موتور برقی براش گشتاور جمع کردن که برای یه ماشینی با این ابعاد خیلی کمه ! موتورهای کلرادو و رنجر بدون اضافات برقی این قدرت تولید می کنن و تویوتا هم موتورهای قوی تر داره اما نزاشت. اینکه داره با یه موتور 10 تا محصول جمع می کنه یعنی کم کردن هزینه ها و حذف امکانات آفرودی هم از کار زدنه. دیگه فوررانر لندکروز و پرادو شکست خورده بازار آمریکا نبودن که بخاطر فروش کم توجیه کنیم تویوتا خرج نکرد براشون.
همین که سطح تویوتاهای جدید از رقابت با جیپ و فورد به کراس اوور دیفندر نزول کرده گویای همه چیز هست، سیاست تویوتا تغییر کرده.
N2O
۲۳ فروردین ۱۴۰۳من همچنان به این فوررانر جدید امیدوارم و بنظرم هم در فروش هم آفرود میتونه موفق ظاهر بشه . اون سپر بلند در تریم های آفرودی کوتاه شده و کاهش حجم پیشرانه هم که کاملا طبیعیه و همه دچارش میشن . همون ۶ سیلندرشم اگه میخواست بزاره تهش دو سال دیگه قوانین دوباره مجبورش میکرد بره سراغ حجم کم .
اما یه نکته هم هست حتی فروش برانکو هم ۲۵ درصد کاهش داشته و رانگلر هم نسبت به پارسال تقریبا ثابت مونده . انگار کمی سگمنت آفرودر ها داره فروشش کمتر میشه . ازون طرف شاید تویوتا میخواد توجه رو به سمت شاسی های کوچیک تر یعنی پرادو جدید و اون یکی کامپکته که بعدا میخاد بیاد ( لند هاپر ) معطوف کنه .
R@min
۲۳ فروردین ۱۴۰۳فروش برانکو بخاطر مشکلات تامین هست و جیپ هم همیشه ثابت بوده.
منم نظرم همینه سیاست تویوتا تغییر کرده.
فرزند ایران
۲۳ فروردین ۱۴۰۳چقدر این فور رانر این طراحی چغر و بد بدنش رو دوست دارم
هیولایی برا خودش
B
۲۴ فروردین ۱۴۰۳فقط بدنش هیولاست
فرزند ایران
۲۴ فروردین ۱۴۰۳منم فقط از بدنه صحبت کردم
در مورد آفرود و موتور و ایناش نظر زیادی ندارم چون ویدیو خاصی ندیدم
ÀŠĤĶÀÑ
۲۳ فروردین ۱۴۰۳سلام دوستان
مقداری چسب ۱.۲.۳ روی بدنه ماشین ریخته و خشک شده
توی گوگل خوندم که با حرارت فندک چسب آب میشه و با دستمال پاک میشه
اما چسب آب نشد و از سفید به زرد تبدیل شد و قیافه ماشین خیلی زشت تر شد و فکر کنم رنگ هم آسیب دید ( چون اطراف محل چسب هم زرد رنگ شد)
خواستم بدونم راهی نداره که این چسب از بین بره و رنگ آسیب نبینه؟
برای کسی اتفاق افتاده؟
تینر و یا حل کننده چسب استفاده کنم؟
اگه میشه و کسی میدونه بگه خیلی ممنون
شاهین
۲۳ فروردین ۱۴۰۳سلام حتما این موضوع رو از یک نقاش باتجربه خودرو بپرسید. بنظرم ریسک استفاده از چیزهایی که گفتین رو به جون نخرین چون شاید رنگ رو از بین ببره و کلی خسارت به خودرو وارد بشه. افت قیمت و اینها هم بماند.
یوسف
۲۴ فروردین ۱۴۰۳کمپرس یخ به مدت 10 دقیقه و سپس ضربه یا لرزش، فوری کنده میشه…..
اما ای کاش حرارت نمیدادید.
yaghoub
۲۳ فروردین ۱۴۰۳جایی هست که نتونه بره ؟
بعید میدونم
Taha Ayoobi
۲۳ فروردین ۱۴۰۳آدم از همین ماشین های آفرود خوب خوشش میاد…
میتونی بهشون اطمینان کنی، میدونی که گیر نمیکنی.
فرزند ایران
۲۴ فروردین ۱۴۰۳باهاش شاید بتونی هیمالیارم فتح کنی
Ahmad
۲۳ فروردین ۱۴۰۳اقای اشتری ۷ خودرو به سامانه یکپارچه اضافه شده و هفته اینده شروع به فروش میکنن لطفا پوشش بدین ممنون.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ فروردین ۱۴۰۳بله حتما
۲۴ فروردین ۱۴۰۳Kmc x5 ؟؟؟
زیزیگولو
۲۳ فروردین ۱۴۰۳کامنتای من از بعد از ظهر تا الآن اصلاً تاید نمیشه ….. شاید چون اسم رو کنار زیزیگولو نوشتم مشکل بوجود اومده
Hadi
۲۴ فروردین ۱۴۰۳بریم دوئل ببینیم کدوم طرفدارش بیشتره
پرادوی 2025 لایک
فورچونر 2025 دیسلایک
در ضمن خودم انتخابم پرادو هست
همایون
۲۴ فروردین ۱۴۰۳خوبه که تویویتا از خر شیطون این ده سال اخیر پایین اومد و همه محصولات تویوتا و لکسوز رو نسل جدیدشون رو تو این دو سال معرفی کرد و بروز رسانیشون کرد و مهم تر از همه طراحیه محصولاتش رو حداقل محصولات بازار اروپا و امریکا رو از اون حالت کسل کننده و پیرمردی و معمولی فاصله داد و جذابشون کرد من همیشه طرفدار ایتالیایی ها و آلنانی ها بودم تو خودرو ولی این لاین جدید تویوتا ها از پریوس جدید تا پرادو و حتی همین فور رانر جدید واقعا خوب شدند و مطمئنا تو امریکا همه یه لاتین ها و خاورمیانه ای ها همه اپگرید میکنند محصولاتشون رو به این نسخه های جدید چون به تویوتا و لکسوز سوار بودن معروف هستند و تو خاور میانه خودمون یا درست تر غرب اسیا هم که همه پر فروش ترین های بازار خواهند شد
Ad
۲۴ فروردین ۱۴۰۳جالبش اینه همین فوررانر که ۱۵ ساله دست نخورده بود داشت سالی بالای صد هزار تا میفروخت
تویوتا و لکسوس یه ویژگی جالبشون همینه و تا حدی به همین دلیل هم نیازی به تغییر مداوم نمیبینن ( البته دلایل دیگه هم داره )
جرمی کلارکسون
۲۵ فروردین ۱۴۰۳از لند کروزر ارزش خرید بیشتری داره