خودروهای برقی بیشتر از هر زمان دیگری در معرض توجه قرار دارند اما تویوتا با وانت پیکاپ هایلوکس هیدروژنی و دیگر محصولات خود نشان داده به قوای محرکه هیدروژنی نیز اهمیت زیادی میدهد و یکی از اولویتهای این برند برای آینده استفاده از این نوع سوخت خواهد بود.
در آینده نزدیک نسخه پیشتولیدی تویوتا هایلوکس هیدروژنی به عنوان بخشی از برنامههای ۷۰ میلیون پوندی دولت بریتانیا در جهت تولید خودروهایی با قوای محرکه جایگزین و فاقد آلایندگی تولید خواهد شد. نسخه سلول سوختی از این وانت پیکاپ محبوب که معمولاً با پیشرانه ۲.۴ لیتری دیزلی در اروپا عرضه میشود با استفاده از نسل دوم سیستم سلول سوختی این خودروساز توسعه خواهد یافت. این قوای محرکه سلول سوختی در نسل جدید تویوتا میرای نیز بکار رفته است.
اگر پروژه موردبحث موفقیتآمیز باشد شاید هایلوکس هیدروژنی در بخشهایی از این کشور که شارژ خودروهای برقی میسر نیست مورد استفاده قرار گیرد. نمونههای اولیه از این خودرو در کارخانه تویوتا در برن استون تولید خواهند شد. این کارخانه به تولید تویوتا کرولا نیز مشغول است. در آینده نزدیک تولید محدود و سری هایلوکس با قوای محرکه جدید نیز انجام خواهد شد. تویوتا با انتشار بیانیهای گفته است:
این پروژه فرصتی هیجانانگیز برای بررسی بیشتر کاربرد تکنولوژی سلول سوختی تویوتا در کلاسی است که برای برخی صنایع اهمیت کلیدی دارد. توسعه تویوتا هایلوکس هیدروژنی از تصمیمات صنایع مختلف برای کاهش آلایندگیهای تولیدی پشتیبانی خواهد کرد.
مسئول پیشبرد این پروژه تویوتا موتور بریتانیا و همچنین شرکتهای فنی و مهندسی همچون ریکاردو، ETL، D2H و تاچم هستند. تیم تحقیق و توسعه اروپایی تویوتا نیز به این پروژه کمک خواهد کرد. برنامه موردبحث در کل ۱۱.۳ میلیون دلار را در دولت بریتانیا دریافت میکند. این پروژه برای سه سال توسط دولت حمایت مالی میشود و بیش از ۲۵۰ شغل را در دهه آینده میلادی ایجاد میکند. پروژههای دیگری نیز وجود دارند که شامل تراکتورهای دارای سوختهای حاصل از ضایعات مزرعه و… هستند. ریچارد کنورثی مدیر تویوتا موتور بریتانیا اظهار میدارد:
فرصت تولید هایلوکس هیدروژنی یک فرصت قابلتوجه برای ماست و نه تنها تواناییهای فنی کارکنان ما در بریتانیا بلکه در شرکتهای دیگر را نیز به نمایش میگذارد. منطقه ما کاملاً به حملونقل بدون آلایندگی متعهد است و ما این پروژه را به چشم فرصتی عالی برای شرکت در مسیری حیاتی به سمت حملونقل پاک نگاه خواهیم کرد. حمایت دولت بریتانیا به ما اجازه خواهد داد مهارتهایی کلیدی را به دست آوریم و از آنها در بررسی کاربردهای بیشتر قوای محرکه سلول سوختی استفاده کنیم.
مت هریسون مدیرعامل تویوتا موتور اروپا نیز میگوید:
این حمایت و سرمایهگذاری نشان دهنده فرصتی فوقالعاده برای توسعه یک راهحل بدون آلایندگی در کلاس خودرویی مهم و اثرگذار است.
دولت بریتانیا میگوید ۵ پروژه موفقیتآمیز را برای ایجاد ۳۳۰۰ شغل در نظر گرفته و روی روشهای جدید برای تولید سوختهای تجدید پذیر و پیشرانههای برقی قدرتمند و کممصرف کار میکند. همچنین دولت این کشور به دنبال متریال جدیدی است که آلایندگی کربنی صنعت خودروسازی را کاهش خواهند داد. یکی از مقامات ارشد دولت بریتانیا میگوید:
صنعت خودروی ما پیشتاز جهان است و شغلهای زیادی را ایجاد میکند. استفاده از تکنولوژیهای جدید بخش کلیدی موفقیت آتی خواهد بود و باعث خواهد شد جادههای ما پاکتر و سبزتر باشند.
phonix
۱۳ آذر ۱۴۰۱جنگ شد
تسلا یه طرف
تویوتا هم یه طرف
دوبار قبلا هم گفتم یه عده تو سایت فکر میکنن در اینده فقط یه مدل پیشران خواهیم داشت
اخه پرفسور بنزینی ها بعد این همه سال تونستن جلوی گازوئیل رو بگیرن؟
جلوی بقیه رو؟
حالا که موقعیتش پیش اومده و همه دارن تغییر جهت میدن فرصت ایجاد شده تا این اختلاف در مصرف کننده کاسته بشه
فراموش نکنید که برق یبار از بنزین شکست خورد بعید نیست یبار دیگه هم شکست بخوره اینبار از هیدروژن
ممد ژانگولر
۱۳ آذر ۱۴۰۱شک نکنید تصادف کردن خودرو و ضربه به کپسولهای هیدروژن یعنی انفجار و کشته شدن مردم
همونجور که رسوایی ایربگهای تاکاتا میلیونها کشته داد و صداشو در نیاوردن احتمالا رو کشته های هیدروژنی هم سرپوش خواهند گذاشت
این طرح از نطفه شکست خوردست البته تویوتا بخاطر اعتبار بالاش در کشورهای عربی آمریکایی سعی خواهد کرد تحمیلش کنه که بعید بدونم بتونه
datsun
۱۳ آذر ۱۴۰۱صداشو در نیاوردن!!
کاری باهاش کردن اعلام ورشکستگی کرد کلا از صحنه روزگار محو شد، تعداد کشته هاشم از بقیه گندهای که بقیه خودروسازها زدن خیلی کمتر بود
کیانوش
۱۷ آذر ۱۴۰۱نمیدون چه انتظری دارن بعضی ها شرکتا بعد بیست سال اومدن محصولاتشون رو به خاطر یک قطعه معیوب میخوان بازخرید کنن ازمشتری ها بعد این اوم ه میگه سرپوش گذاشتن روش اون چند میلیوکشته کجان کجا ی منبع معرفی کنن اینا که بگن چند میلیون نفر به خاطر کیسه هوای معیوب کشته شدن مام بفهمیم حقایق رو
جالبم اینجاست که با اینکه همه رسانه نای بزرگ و خودروساز ها و دپلت ها الان به هر دلیل کاملا حامی برقی ها و باتری هستن بعد این اوم ه میگه رو قربانی های هیدروژن سرپوش میذارن بابا تو صبر کنن ببین اصلا میذارن وارد بازار بشن بعد بیا تسلا رو مظلوم نشون بده و انسان گرا
کیانوش
۱۷ آذر ۱۴۰۱نکه تصادف کردن خودرو های برقی هیچ اتفاقی نمی افته ،عزیزم قربونت بشم. چند تا بی ۵۲ امرکا تو جنگ سرد با بمب اتم تو اسپانیا و بقیه کشور ها سقوط کردن هواپیما نابود شد اما بمب اتم سالم موند و منفجر نشد. هیدروژن اشتعال پذیره اما خطرش با مهندسی دقیق تانک حاملش میتونه ختی صفر بشه میرای تا الان منفجر شده مگه ،،من نمگم منجر شدنش غیر ممکنه اما احتمالش اونقدرا هم بیشتر از خطر انفجار سایر خودرو ها نیست درسته خود هیدروژن خطرناک تره ازبنزینه و بانری و راحت تر منفجر میشه اما تو تانک مخصوص قضیه اش فرق میکنه فدات شم این تاک ها تانک های معمولی نیستن و قطعا مهندس ها میدونن چی میسازن،اگه با منطق شما بخوایم حساب کنیم نباید سوار دوچرخه هم بشیم چون ممکنه ماشین بزنه جرمون بده خطر تصادف واسه هه خودرچ ها هست منفجر شدن خودرو ها در نتیجه تصادف هم خیلی کم پیش میاد و ربطی به نوع سوختشم نداره چون هر خودرو خودروساز و نهاد های دولتی میان استاندارد هایی رو تعریف میکنن واسه محافظت از مسافر ها حین تصادف ایر ممکن نیست انفجار اما اگر احتمالش بیشتر ازی حد خاصی باشه اصلا اجازهتولید نمیدن بهش شما نگرا ننباش
کیانوش
۱۷ آذر ۱۴۰۱میلیونها کشته خخخخخخ ببخشید دقیقا چند میلیون مشته داده اون ایربگ ها ؟!؟!!
کیانوش
۱۷ آذر ۱۴۰۱راجب سرپوش گذاشت عزیزم فعلا که همه دولت ها و خودرو ساز ها و سرمایه گذار ها دارن رو ضرر هایی که فرایند تولید باتری ها واسه محیط زیست دارن سرپوش میذارن فعلا که دولت ها و شرکت ها طرف برقی ها هستن اونقت تو هنوز هیچی نشده برقی نارو مظلوم کردی و هیدروژنی هارو ظالم بذار لامصب ی هزار تا خودرو بفروشن هیدروژنی بعد راجب میلیون ها کشته بده بعدشم اگه کسی از انفجار خودروی هیدروژنی بمیره هیچ جوره نمیشه روش سرپوش کذاشت فدات شم تو نگران اتیش سوزی باتری ها باشی بهتره فعلا چون درصد فروششون قابل قیاس نیست فعلا
کیانوش
۱۷ آذر ۱۴۰۱با این منطق تو مردم نباید اب هم بخورن چون گیر کردن اب تو کلو یعنی خفه شدن مردم
لابد سازمان اب هم میاد سرپوش میذاره رو کشته شده های با اب
از ی طرف نگران سرپوش گذاشتن رو کشته شده های هیدروژنی از ی طرف میگی طرح شکست خورده است و امکان موفقیت نداره
اخرش چیه نظرت بنظرت میتونه چند میلیون ادم بکشه عیدروژن یا نه تویوتا نمیتونه قاتل چند میلیون ادم دیگه بشه و رکورد اسنالین رو بزنه؟!؟
ناشناس
۱۳ آذر ۱۴۰۱در حال حاضر تو زمینه هیدروژن ، تویوتا با اختلاف از بقیه سر تره طوری که اولین نسل میرای حدود ۸ سال پیش وارد بازار آمریکا شد و تویوتا از اون موقع تا حالا تجربیات خیلی زیادی بدست آورده ، از نظر من آینده هیدروژن تو صنعت خودرو روشن هست هر چند بعید میدونم بتونه برقی ها رو به حاشیه ببره ولی شاید روزی بتونه مثل برقی ها به فروش بالایی دست پیدا کنه ، چون هیدروژن چند تا برتری خیلی کلیدی نسبت به الکتریکی ها داره : اولیش اینه که زمان سوختگیریش از اونجایی که مثل بنزین پمپ داره زیاد طول نمیکشه حداکثر ۵ دقیقه که این یک چهارم زمانی که تسلا ها از ۲۰ تا ۸۰ تو استیشن های سوپرشارژ شارژ میشن ، دومین برتری مربوط به شعاع حرکتی وحشتناک بالا هیدروژنه به طوری که تویوتا میرای با یک بار سوختگیری میتونه ۱۳۸۶ کیلومتر بره ( که براش به عنوان رکورد تو گینس ثبت شد ) و سومین برتری هم قیمت پایین تر هیدروژنی ها نسبت به برقی ها هست ، الان شما میتونید با ۵۰ هزار دلار تویوتا میرای بخرید در صورتی که ارزون ترین نسخه تسلا مدل ۳ هم بالای ۵۰ هزار دلار قیمت داره
بهزاد
۱۳ آذر ۱۴۰۱بزرگترین مشکل هیدروژن بنزین و گازوئیله و در صورتی که عرضه خودروهای بنزین سوز ممنوع بشه هیدروژنی ها به صورت گسترده عرضه خواهند شد.
نمونه های سرمایه گذاری در تولید هیدروژن زیاد شده و شرکت شل در هلند از سال ۲۰۲۵ روزانه ۶۰ هزار کیلوگرم قراره تولید کنه و رپسول هم از ۲۰۲۴ در اسپانیا تولید هیدروژن را آغاز میکنه.
در یکی از تاسیسات استرالیا قراره سالانه ۹ میلیون تن هیدروژن تولید بشه و شرکت TotalEnergies فرانسه هم طرح سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در هند برای تولید هیدروژن را تصویب کرده.
فعلا نمونه های تولیدی یکجور آماده سازی برای آشنایی مردم با هیدروژن هست و ورود سرمایه به این بخش میتونه روند جایگزینی را تسریع کنه.
NAVID۰۰۹۸
۱۳ آذر ۱۴۰۱بریتانیا که هیچی ، حتی کاربران فن کرهای همچون میلاد ، شهاب ، پیام ، جانگولر و … هم از این خودروی عزیزِ هیدروژنی حمایت میکنند !
مشتاقی
۱۳ آذر ۱۴۰۱این پروژه محکوم به شکست است
DoctoR
۱۴ آذر ۱۴۰۱آقای مشتاقی مرسی بابت تحلیل سنگین شما قطعا سواد جناب عالی از مهندسان و مشاوران تویوتا بیشتر است
یکی از ویژگی های من اینه که توی این سایت بزرگ شدم و اینجا رو مثل کف دست بلدم و مطمئنم اکانت HR3 که پروفایل قرمز داره مال شما نیست
موفق باشید
shayan1renault
۱۳ آذر ۱۴۰۱نه به خودروی برقی
Elmiraj
۱۳ آذر ۱۴۰۱هر وقت همانند نفت خام منابع بسیار عظیمی از هیدروژن خالص کشف شد ( چیزی که در کره زمین وجود خارجی نداره ) و تولید آن مستقل از گاز طبیعی و آب شد اون وقته که خودروی هیدروژنی میتونه آینده دار باشه…..
در غیر این صورت موفقیت خودروی هیدروژنی فقط خیالبافی خواهد بود…
بهزاد
۱۳ آذر ۱۴۰۱استاد حتما چند اقیانوس برق خالص الان روی زمینه!
تولید و عرضه ی هیدروژن برای دولت ها یک نعمته چون تمام و کمال توسط بخش خصوصی کنترل میشه و دولت هم براحتی میاد مالیاتشو میگیره نه مثل الان که کلی یارانه و معافیت مالیاتی میده و صرف صدها میلیارد دلار برای تولید و انتقال برق.
برعکس چیزی که فکر میکردید روند توسعه ی تولید و عرضه ی هیدروژن سریعتر از قبل شده.
Elmiraj
۱۳ آذر ۱۴۰۱((استاد حتما چند اقیانوس برق خالص الان روی زمینه!))
پروفسور تولید اون هیدروژنی که طرفدارش شدی با همون برقی هست که فکر میکنی برای خودروی الکتریکی وجود نداره….
اگر برق نباشه هیدروژنی هم در کار نخواهد بود… منتها عاقلان ، اون برقی را که قراره صرف تولید هیدروژن بشه رو مستقیما به خودروی الکتریکی میدن…
کاری که باعث شده بد ترین خودروی الکتریکی موجود هم ده ها برابر بیشتر از میرای تویوتا فروش بره…
بهزاد
۱۳ آذر ۱۴۰۱شما هالیوودی برق رو به خودرو میرسونی؟!
قطر گاز داره و در همون منبع استخراج ،نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان بیش از ۶۰ درصدی میزنن برای تامین برق هیدروژن سبز.
هزینه برق دم نیروگاه با چیزی که میرسه به شارژرهای پرقدرت فرقش زمین تا آسمونه و وقتی هیدروژن تولید بشه با قیمت کمتر از ۲ دلار برای هر کیلو میره به جایگاه های عرضه.
در این مدل دولت ها هیچگونه هزینه ای بابت ارتقا توان و کیفیت نیروگاه های برق خودشون ندارن و فعلا هم خودروهای هیدروژنی قرار نیست بازارو تکون بدن و در کوتاه مدت موارد کاربری بیشتر در سیستم حمل و نقل سنگین خواهد بود.
برای چند دهمین بار میگیم ، اگر هزینه ی انرژی و راندمان برای مشتریان در اولویت اول بود الان ۸۰ میلیون نفر در دنیا هر سال تویوتا پریوس و خودروهای هم رده اش را میخریدن و متاسفانه شما و منابع اطلاعاتیتون فکر میکنن این صنعت مثل بازار گوشیه که سرعت پردازنده و مصرف باتری و… به رخ کشیده میشه.
وقتی طرف ببینه با ۵ کیلو هیدروژن مثلا ۵۰۰ کیلومتر میتونه برونه(حتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر) که کلا ۱۰ دلار میشه و مقایسه کنه با برق سوپرشارژ ۴۰ سنتی و ۸۰ کیلووات مصرف با هزینه ۳۲ دلار یک مقدار کفه ی ترازو اینجا تغییر میکنه.
انصافا صحبت هات در مورد انرژی نشان از بی اطلاعی شما داره و مرغ پخته را به خنده میندازه.
Davood
۱۳ آذر ۱۴۰۱و اگر نفتی نباشه برقی نیست پس این دیوونه ها چرا نفت رو به برق تبدیل میکنن بجای اینکه به بنزین تبدیل کنن?استدلال شنا کاملا غیر منطقی هست
Elmiraj
۱۴ آذر ۱۴۰۱شما اول روش های تولید برق و وضعیت تولید آن در کشوری های اسکاندیناوی را نگاه کن بعد در مورد آن نظر بده…!!!!
Elmiraj
۱۴ آذر ۱۴۰۱((انصافا صحبت هات در مورد انرژی نشان از بی اطلاعی شما داره و مرغ پخته را به خنده میندازه.))
در آینده ای نزدیک تمامی افراد سایت خواهند فهمید کی بیشتر بلده ، همون طور که در ۳ سال گذشته هم فهمیدن…..
ایلیا
۱۳ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز ، ۷۵ درصد جرم زمین هیدروژنه ، میتونی سرچ کنی
Elmiraj
۱۳ آذر ۱۴۰۱بله درست ولی مشکل اینجاست که در هیچ جای کره زمین هیدروژن بصورت خالص وجود نداره و تمامی منابع آن بصورت ترکیبی هست…
آب بزرگترین منبع هیدروژن هست اما مشکل اینجاست که برای تولید هیدروژن از آب برق زیادی نیازه چون پیوند هیدروژن و اکسیژن در آب بسیار پایداره .
جهت اطلاع دوستان بگم در فرآیند الکترولیز ( تولید هیدروژن از آب ) به ازای تولید هر کیلوگرم هیدروژن ۱۲.۶ کیلووات برق لازمه ، یک کیلوگرم هیدروژنی که انرژی تویوتا میرای ۱۸۰ اسب بخاری را تنها برای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر تامین میکنه…
اگر با پربازده ترین خودروی بازار یعنی model 3 استاندارد ۲۸۲ اسب بخاری مقایسه کنیم داستان خیلی جالب میشه چون نماینده تسلا به ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر تنها ۱۴.۷ کیلووات برق مصرف میکنه .
حال سوال اینه که چرا دولت ها و شرکت ها بجای انتقال مستقیم برق به خودروی الکتریکی باید صد ها مگاوات برق را طی فرایند الکترولیز صرف تولید هیدروژن کنند ، جهت انتقال به جایگا هیدروژن را در مخازن مخصوص با فشار ۷۰۰ بار محبوس کنند ، با کامیون دیزلی جابجا کنند و سرانجام به خودروی هیدروژنی وارد کنند تا توسط پیل سوختی به برق تبدیل کنه و دوباره به خورد موتور الکتریکی ماشین هیدروژنی بده….!؟!؟!؟
همون طور که ایلان ماسک هم چند سال پیش گفت این کار احمقانه نیست ؟
حسین
۱۳ آذر ۱۴۰۱احمقانه تر از این کار اینه که سوخت فسیلی به جای اینکه بره توی ماشین بنزینی، تبدیل به برق بشه، با کلی هزینه های سنگین بره تو جایگاه شارژ و ماشین برقی رو شارژ کنه و از اون طرف میزان زیادی کار معدن برای استخراج متریال مورد نیاز تولید باتری از جمله لیتیوم انجام بشه که آلودگی تولید می کنه، حمل بشه به کارخونه باتری که آلودگی تولید می کنه، باتری حمل بشه به خط تولید خودرو که این هم آلودگی تولید می کنه در حالی که با این اوصاف همون خودروی بنزینی خیلی پاک تر هست همون طور که بررسی های زیادی گفته خودروهای الکتریکی بعد از چند سال کارکرد میتونن پاک تر از بنزینی ها بشن. از احمقانه بودن دفع باتری های خودروهای الکتریکی در طبیعت بعد از طی شدن طول عمر مفیدشون هم چیزی نمیگیم
احمقانه تر از همه هم این هست که ندونیم هیدروژن به روش های مختلف تولید میشه که نیاز به مصرف برق تولید شده در نیروگاه های فسیلی نداره.
elonlion
۱۴ آذر ۱۴۰۱دلیل سوزاندن بنزین برای تولید برق به جای سوزاندن همون بنزین داخل خودرو این هستش که موتور های درون سوز بازدهی کمتری از ژنراتور های برق دارن
وقتی این میتونه احمقانه باشه که موتور های درون سوز بتونن به ازای هر 100 کیلومتر 2 لیتر بنزین مصرف بکنن
Elmiraj
۱۴ آذر ۱۴۰۱((احمقانه تر از این کار اینه که سوخت فسیلی به جای اینکه بره توی ماشین بنزینی، تبدیل به برق بشه، با کلی هزینه های سنگین بره تو جایگاه شارژ و ماشین برقی رو شارژ کنه ))
نروژ و سوئد و دانمارک و…. برقی تولید میکنن که هیچ وابستگی به سوخت فسیلی نداره و مستقیم به باتری خودروی الکتریکی میره…
اینکه فکر کنی باقی کشور ها برای همیشه به برق فسیلی متکی خواهند بود احمقانهست..!!!
((اون طرف میزان زیادی کار معدن برای استخراج متریال مورد نیاز تولید باتری از جمله لیتیوم انجام بشه که آلودگی تولید می کنه، حمل بشه به کارخونه باتری که آلودگی تولید می کنه، باتری حمل بشه به خط تولید خودرو که این هم آلودگی تولید می کنه در حالی که با این اوصاف همون خودروی بنزینی خیلی پاک تر هست ))
جهت اطلاعت بگم که خودرویی بیشترین زیانو به طبیعت میزنه که دارای بیشترین تعداد قطعات هست و بیشترین عناصر را از طبیعت میگیره…… حال بد نیست اینو بدونی که بیشترین تعداد قطعات را خودروهای هیبرید دارن ، در مقام دوم هیدروژنی ها هستن و سپس در جایگاه سوم به درون سوز های معمولی میرسیم که به طور متوسط دارای ۳۰ هزار قطعه هستن ، درون سوز هایی که درست دو برابر پیچیده تر از الکتریکی هایی هستن که به طور متوسط ۱۵ هزار قطعه دارن…!!!!
امیدوارم گرفته باشی که کدام یک مخرب تر اند…..
((از احمقانه بودن دفع باتری های خودروهای الکتریکی در طبیعت بعد از طی شدن طول عمر مفیدشون هم چیزی نمیگیم))
به عرض شما برسونم که هم اکنون تسلا توان بازیافت ۹۰ درصدی باتری ها رو داره….
((احمقانه تر از همه هم این هست که ندونیم هیدروژن به روش های مختلف تولید میشه که نیاز به مصرف برق تولید شده در نیروگاه های فسیلی نداره.))
بله راه دیگری داره که اونم تولید از گاز طبیعی متان CH4 هست که خودش سالهای ساله یکی از عوامل مهم سوخته و ده ها میلیون خودرو را به حرکت درمیاره…!!!
خیلی عاقلانست که بازم با برق هیدروژن را از کربن متان جدا کرد و کربن آلاینده راه به هوا وارد کرد…..
بسیار بسیار عاقلانهست……!!!!!
مهران
۱۴ آذر ۱۴۰۱داداش استدلال هایی که میگی واقعا سطحی و یه جورایی غیر منطقیه.من حس میکنم چون نظر شخصیت توش دخیله.
هیدروژن واقعا اگه فراگیر بشه همه جوره بهتره از برق.
یه جوری صحبت میکنی انگار نصف سهام تسلا رو داری و نگرانی…
حسین
۱۴ آذر ۱۴۰۱اینقدر روی حرف اشتباهت مقاومت نکن المیراج همون فرآیند الکترولیز که خودت هم اسم بردی با استفاده از انرژی خورشیدی هم انجام میشه و در نهایت شعاع حرکتی بسیار بیشتری نسبت به خودروهای برقی مجهز به باتری فراهم می کنه.
((نروژ و سوئد و دانمارک و…. برقی تولید میکنن که هیچ وابستگی به سوخت فسیلی نداره و مستقیم به باتری خودروی الکتریکی میره…)) در مورد هیدروژن هم همین روش ها وجود داره که بدون نیاز به برق نیروگاه ها هیدروژن مورد نیاز تولید میشه و مستقیم مورد استفاده قرار می گیره.
اینکه چندتا کشور با بازار کوچیک مثل نروژ و سوئد رو مثال بزنی و به کل صنعت خودرو و تمام کشورها با شرایط مختلف شون تعمیم بدی خیلی عاقلانست.
((جهت اطلاعت بگم که خودرویی بیشترین زیانو به طبیعت میزنه که دارای بیشترین تعداد قطعات هست و بیشترین عناصر را از طبیعت میگیره……)) ما اینجا داریم در مورد منبع انرژی خودرو حرف میزنیم نه موارد دیگه.
Amir
۳۰ بهمن ۱۴۰۱بهترین کامنت👌
M
۱۳ آذر ۱۴۰۱جاپن🤣🤣🤣 .