تجربه و آزمایشفولکس واگن

تجربهٔ رانندگی با فولکس‌واگن گلف GTE مدل 2017، برادر سبز گلف GTI

این یک هاچ‌بک داغ نیست اما فیس‌لیفت فولکس‌واگن گلف GTE هزینه‌های استفاده و نگهداری بسیار پایینی خواهد داشت اگر شیوهٔ زندگی معقولی داشته باشید!

از حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرویی که فولکس‌واگن سال گذشته در انگلستان به فروش رساند، نزدیک به ۷۷ هزار دستگاه آن گلف بود. با وجود افزایش محبوبیت کراس‌اوورها گلف همچنان محبوب‌ترین خودروی فولکس‌واگن است؛ اما تقریباً تمامی فروش گلف به نمونه‌های معمولیِ با موتورهای سادهٔ بنزینی یا دیزل تعلق دارد و نسخه‌های الکتریکی یا هیبریدی مانند GTE‌ تنها بخش کوچکی از این فروش را به خود اختصاص داده‌اند؛ بنابراین ممکن است که میزان فروش گلف هیبریدی چندان زیاد نباشد اما تیم بریتانیایی فولکس‌واگن امیدوار است که تا پایان سال جاری فروش مدل GTE به حدود ۱۰ درصد از کل فروش گلف افزایش پیدا کند.

این در حالی است که دولت هم به این کار کمک کرده است چراکه گلف GTE مانند بسیاری از خودروهای پلاگین‌هیبریدی از ماه آوریل از مالیات معاف شده است. اما معافیت از مالیات تنها دلیل برای خرید گلف هیبریدی نیست زیرا گفته شده که این هاچ‌بک آلمانی در هر صد کیلومتر تنها ۱.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کنند درحالی‌که ظرف ۷.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند تا ۳۲ کیلومتر را نیز به‌صورت تمام الکتریکی بپیماید.

گلف GTE نیز مانند دیگر اعضای خانواده گلف برای سال ۲۰۱۷ مورد فیس‌لیفت قرار گرفته است هرچند که تغییرات بیرونی آن چندان محسوس نیستند. بااین‌حال چراغ‌های LED جدید جلو با نوار آبی‌رنگ آشنا، سپرهای تجدیدنظر شده جلو و عقب و همین‌طور به‌روزرسانی چراغ‌های عقب از تغییرات خارجی قابل‌توجه گلف GTE مدل ۲۰۱۷ هستند. فولکس‌واگن ادعا کرده است که تغییرات جزئی در گلف به‌گونه‌ای صورت گرفته که صاحبان مدل‌های قبلی احساس نکنند که گلفشان قدیمی شده و درعین‌حال افراد جدیدی هم برای خرید نمونه فیس‌لیفت شده انگیزه پیدا کنند.

بااین‌وجود خوشبختانه در داخل گلف تغییرات بیشتری انجام گرفته است به‌نحوی‌که گلف GTE در حال حاضر به‌صورت استاندارد به یک نمایشگر هشت اینچی (دو اینچ بزرگ‌تر از قبل) مجهز شده است؛ اما نمونه مورد آزمایش ما به پکیج Discover Pro به قیمت ۱۳۲۵ پوند مجهز است که شامل یک نمایشگر ۹.۲ اینچی، هارددیسک ۶۴ گیگابایتی و اشتراک سه‌ساله خدمات آنلاین فولکس‌واگن می‌شود. همچنین گلف اولین محصول فولکس‌واگن است که به سیستم کنترل با حرکت دست مجهز شده است که از طریق آن می‌توان به‌عنوان‌مثال با حرکت دست موج رادیو را تعویض نمود.

اما این سیستم بیشتر یک حیله بازاریابی و تبلیغاتی است چراکه درواقع کارکرد آن محدود است و در اغلب موارد هم به‌درستی کار نمی‌کند و به حرکات پاسخ نمی‌دهد؛ بنابراین به‌مراتب بهتر است که با لمس انگشت کار خود را انجام دهید. این در حالی است که حذف دکمه‌های فیزیکی در اطراف صفحه‌نمایش نیز یک گام به عقب در ارگونومی محسوب می‌شود؛ اما از طرف دیگر نرم‌افزار صفحه‌نمایش سریع‌تر کار می‌کند و وضوح بیشتری نسبت به قبل دارد. صفحه آمپر دیجیتالی فولکس‌واگن نیز به‌صورت استاندارد برای گلف ارائه شده که هرچند به‌خوبی صفحه آمپر مجازی آئودی نیست ولی روان و راحت کار می‌کند. همچنین این نمایشگر می‌تواند بسته به اینکه خودرو با چه نیرویی حرکت می‌کند فوراً دور موتور یا میزان نیروی باطری‌ها را نشان دهد.

قوای محرکه گلف GTE اما بدون تغییر باقی‌مانده است که این یعنی همچنان شاهد وجود یک پیشرانه ۱.۴ لیتری بنزینی توربو به همراه یک موتور الکتریکی هستیم که جمعاً ۲۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ مانند قبل حالت‌های مختلفی هم برای ذخیره نیروی باطری، استفاده از آن و یا شارژ کردن آن وجود دارد. این قوای محرکه در شهر فوق‌العاده است و به لطف گشتاور فوریِ موتور الکتریکی، در خط مستقیم هم تندوتیز احساس می‌شود؛ اما بااین‌حال گلف GTE در جاده‌ها عملکرد چندان قانع‌کننده‌ای ندارد چراکه مانده قبل بیش‌ازحد در هر دنده باقی می‌ماند و انعطاف‌پذیری و یا صدای اسپرت گلف GTI را هم ارائه نمی‌دهد. همچنین وزن اضافی باطری‌ها نیز موجب کندی واکنش در پیچ‌ها شده و سروصدای بیشتری هم نسبت به گلف معمولی وارد اتاق می‌شود. بااین‌وجود هرچند گلف GTE یک هاچ‌بک داغ نیست اما می‌توان از نقاط ضعف دینامیکی آن چشم‌پوشی کرد چراکه این یک ماشین خانوادگی سریع با هزینه‌های نگهداری بسیار پایین است.

نتیجه

به‌روزرسانی اخیر گلف تصور ما از گلف GTE را تغییر داده است. تکنولوژی اضافه شده به کابین آن مفید است اگر مشکلات جزئی آن‌را نظر نگیریم و ظاهر بازطراحی شده آن نیز بعید است ناامیدکننده باشد. تجربه رانندگی این هاچ‌بک هیبریدی سرگرم‌کننده است اما هنوز هم بر روی استفاده‌های شهری تمرکز دارد. همچنین اگر شیوه زندگی شما اجازه دهد، می‌توانید هزینه‌های نگهداری فوق‌العاده ارزانی را با گلف GTE تجربه کنید.

 

مشخصات فنی

Volkswagen Golf GTE 2017
قیمت ۲۹,۶۳۵ پوند (با تخفیفات دولتی)
پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو + موتور الکتریکی
قدرت ۲۰۵ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱.۸ لیتر در صد کیلومتر
تولید دی‌اکسید کربن ۴۰ گرم در هر کیلومتر

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ME84

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بشدت خواستنیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (213 ديدگاه)

      به نظر من داشتن یه فولکس واگن گلف مدل سال حالا هر نوعی که باشه جزو حقوق اساسی بشر هست مث حق حیات و … یعنی هر انسانی باید تو یه دوره گلف داشته باشه البته در مورد هوندا سیویک هم نظرم تقریبا همینه فقط سیویک فرازو نشیب زیاد داره یک سال غوغا میکنه یک سال معمولی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عضو جدید

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به نظر من خیلی رفتار ناپسندیه که برای بالاتر قرار گرفتن یه کامنت، آن را در پاسخ به اولین کامنت ثبت میکنید!!
        در حالی که کامنت شما یه اظهار نظره . نه یه پاسخ
        سردبیر سایت خواهشا رسیدگی کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1645 ديدگاه)

    چقدر؟!!!!!
    فقط 1.8 لیتر تو صدتا؟؟؟؟؟!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    قیمت رو درست نوشتید؟؟!!!
    میشه 38650 دلار
    یکم زیاد نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    کاشکی گلف بیاد ایران.
    تا حسرت دیدن نسل جدید تیگوان و گلف رو دلم نمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر.عارف

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    من مدل قدیمی GTO را داشتم واقعا غوغا میکنه هرچند بعد از سالها مدل گل این برند خیلی از دوستان و اذیت کرد ولی برای من هنوز ماشین قابل اعتماد و احترامیه. راستی 1.8لیتر در 100کیلومتر یعنی با بوی بنزین کار میکنه؟ ههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا