فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن گلف GTI پرفورمنس با قدرت بیشتر

فولکس‌واگن به‌تازگی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ خانوادهٔ هاچ‌بک محبوب گلف را به بازارهای سراسر دنیا عرضه کرده است. تمامی اعضای خانوادهٔ گلف شامل مدل‌های معمولی، استیشن، آلترک، GTI، GTE و… مشمول این فیس‌لیفت شده و راهی بازار شده‌اند اما دراین‌بین تنها نسخهٔ قدرتمندتر GTI یعنی GTI پرفورمنس باقیمانده بود که هنوز نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن معرفی نشده بود. حالا این سازندهٔ آلمانی سرانجام گلف GTI پرفورمنس فیس‌لیفت را نیز معرفی نموده تا خانوادهٔ گلف فیس‌لیفت تکمیل گردد. مهم‌ترین تغییر گلف GTI پرفورمنس نسبت به GTI معمولی در زیر کاپوت آن صورت گرفته یعنی جایی که خروجی پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی TSI آن به ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است که این گشتاور از دور موتور فقط ۱۶۰۰ rpm به‌طور کامل در دسترس قرار دارد.

بنابراین GTI پرفورمنس ۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت خود دارد درحالی‌که قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۵ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر از نسخهٔ معمولی GTI نیز بیشتر است. انتقال این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استاندارد یا یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG سفارشی به چرخ‌های جلو انجام می‌گیرد. صرف‌نظر از نوع گیربکس، گلف GTI پرفورمنس برای اینکه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند به ۶.۲ ثانیه زمان احتیاج دارد درحالی‌که نهایتاً قادر است به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این ماشین همچنین به دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر با کالیپرهای قرمزرنگ و دیفرانسیل الکترونیکی هم مجهز است درحالی‌که در داخل نیز از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با سیستم اطلاعاتی فعال فولکس‌واگن به‌صورت استاندارد سود می‌برد.

اما بااین‌وجود گلف GTI پرفورمنس جدید قوی‌ترین گلف GTI تاریخ محسوب نمی‌شود چراکه قبل از فیس‌لیفت شدن گلف، نسخهٔ تولید محدودی از این هاچ‌بک اسپرت آلمانی بنام GTI کلاب‌اسپرت S معرفی شد که ۳۱۰ اسب بخار قدرت دارد، می‌تواند ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت و درنهایت به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این خودرو تا چند ماه قبل رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ‌رینگ را در اختیار داشت تا اینکه چندی پیش توسط نسل جدید هوندا سیویک تایپ R از این مقام خلع شد؛ اما بااین‌وجود گلف GTI پرفورمنس هم‌اکنون قوی‌ترین نسخهٔ تولیدی GTI و همین‌طور قوی‌ترین عضو خانوادهٔ گلف بعد از گلف R محسوب می‌شود. گلف GTI پرفورمنس اما فعلاً فقط در بازار بریتانیا عرضه خواهد شد و پذیرش سفارش خرید آن نیز از همین هفته با قیمت پایهٔ ۲۹,۲۸۰ پوند آغاز می‌گردد.

اما غیر از GTI پرفورمنس، به خانوادهٔ گلف در بریتانیا مدل جدید دیگری هم با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری TSI EVO جدید اضافه شده است. این نمونه در دو نسخهٔ مختلف با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ اسب بخار قدرت ارائه خواهد شد که برای هردوی آن‌ها یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استاندارد و یا یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ سفارشی در دسترس خواهد بود. نسخهٔ قدرتمندتر ۱۵۰ اسبی در حال حاضر قابل خریداری است اما نمونهٔ ۱۳۰ اسبی از تابستان راهی بازار خواهد شد. این پیشرانهٔ چهار سیلندر جدید همچنین به سیستم مدیریت فعال سیلندرهای فولکس‌واگن هم مجهز است که در مدل ۱۵۰ اسبی دو سیلندر از چهار سیلندر را خاموش می‌کند و در مدل ۱۳۰ اسبی بلوموشن هنگامی‌که خودرو در سرازیری قرار می‌گیرد تمامی سیلندرها را خاموش می‌کند.

فولکس‌واگن ادعا کرده است که این گلف جدید در نسخهٔ ۱۵۰ اسب بخاری با گیربکس دستی در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۵.۱ لیتر بنزین مصرف کرده و ۱۱۶ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند. این خودرو ظرف ۸.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت را دارد. جزئیات و مشخصات فنی نسخهٔ ۱۳۰ اسب بخاری این موتور نیز بعداً اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ShoMpeT

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (271 ديدگاه)

    چراغ های عقب نسخه فیس لیفت خیلی قشنگ شده. البته نسخه مخصوص R که تیره تر هستند. ایشالا وقتی اینجا عرضه شد میگیرم چراغش رو!

    امیدوارم اینبار کیا مرام بزاره و رینگ های نسخه فیس لیفت رو کپی نکنه بزاره روی ماشین های خودش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      داداش خوشم میاد وفاداری فقط سر پست های گلف پیدات میشه حالا نمیدونم اونجا این همه ماشین رنگارنگ هست چرا فقط گیر دادی به گلف?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ShoMpeT

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (271 ديدگاه)

        والا نمیدونم چرا اینقدر از این ماشین خوشم میاد! شاید چون مثل بقیه خوش سلیقه نیستم! بچه که بودم به بابام گفتم دیپلم گرفتم برام گلف میخری؟ اونم گفت آره، آخرش فرقون هم واسم نگرفت! اینجا هم اومدم اتفاقی رفتم نمایندگی فولکس و GTI رو از نزدیک دیدم دیگه هوش از سرم برد!

        از اینا که بگذریم، من شدیدا به طراحیش علاقه دارم، جمع و جور و پرقدرت! ۲ در هم هست! حسابی هم جا برای تغییرات داره، اون هم با مبلغ بسیار کم!

        موفق باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا