ایستگاه

بررسی اجمالی انواع هیوندای آزرا در ایران

نسل چهارم

رپورتاژ: هیوندای آزرا نسل چهار که اولین آزرا واردشده به ایران بود، متولد سال ۲۰۰۶ است. آسان موتور این خودرو را به ایران وارد کرد و به‌سرعت به یکی از خودروهای محبوب در بازار کشور تبدیل شد. پیشرانه تمام و کمال و هندلینگ قابل‌قبول این خودرو را می‌توان از دلایل موفقیتش در ایران دانست. آزرا در ظاهر دارای طراحی اصولی و چهره خاصی است؛ هرچند نمی‌توان ویژگی خاصی نیز برای آن قائل شد.

این خودرو در زمینه راحتی سرنشینان و فضای داخلی امتیاز خوبی را از آن خود می‌کند. آزرا آپشن‌های زیادی نسبت به سدان‌های رایج بازار جهانی دارد، اما به پای امکانات خودروهای لوکس نمی‌رسد. این نسل از هیوندای آزرا به یک موتور ۳٫۳ لیتری ۶ سیلندر مجهز است که می‌تواند ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۴ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. یک گیربکس تیپ ترونیک ۵ دنده اتوماتیک نیز موتور این خودرو را همراهی می‌کند. شتاب صفر تا صد هیوندای آزرا ۷٫۸ ثانیه است و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۳ شده است.

نسل پنجم

به‌دنبال استقبال از نسل چهارم آزرا و خرید هیوندای آزرا گرنجور در تیراژ انبوه، آسان‌موتور در سال ۲۰۱۲ اقدام به واردات نسل پنجم این خودرو هم‌زمان با عرضه آن در بازار جهانی نمود. تولید این خودرو تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشت، اما روند عرضه آن به بازار ایران در سال ۲۰۱۳ به‌دلیل وضع قانون منع واردات خودروهای با حجم موتور بیشتر از ۳٫۵ لیتر متوقف شد. بنابراین آزرا نسل پنجم تعداد بسیار محدودتری در بازار ایران نسبت به نسل قبلی خود دارد.

2014 Hyundai Azera

هیوندای آزرا گرنجور نسل پنجم از نظر طراحی در مقایسه با نسل گذشته خود به‌واسطه زبان طراحی جدید هیوندای به‌طور‌کلی متحول شد. چراغ‌های جلو حالت کشیده‌ای دارد و نسبت به گذشته زیباتر شده‌ است. همچنین چراغ‌های عقب مانند گذشته با یک نوار قرمز‌رنگ به یکدیگر متصل شده‌ است. بدنه خودرو نیز با فرم به‌نسبت ساده نسل گذشته فاصله گرفته است. روی بدنه گرنجور خطوط شکسته فراوانی نقش بسته که علاوه‌بر افزایش زیبایی و جذابیت این خودرو، عملکرد آیرودینامیکی آن را نیز بهبود بخشیده است.‌ در‌واقع آزرا نسل پنجم را باید ماحصل استراتژی جدید هیوندای در طراحی محصولاتش دانست.‌

موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر نسل پنجم هیوندای آزرا گرنجور قادر به تولید حداکثر قدرت ۲۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۸ نیوتن‌متر است. برای انتقال قدرت موتور این خودرو از یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است. سقف سرعت این نسخه ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد آن ۸ ثانیه و مصرف سوختش ۹٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. منبع: هیوندای دیوار

نسل ششم

آخرین آزرای واردشده به ایران مربوط به نسخه ۲۰۱۸ آن می‌شود که کمی پیش از توقف واردات خودرو به‌صورت محدود وارد ایران شد. در آزرا ۲۴۰۰ سی‌سی به‌وضوح شاهد زبان جدید طراحی هیوندای هستیم. در نمای روبه‌رو، چراغ‌های کشیده و زیبا که از جلوپنجره ۶ ضلعی این خودرو فاصله گرفته، به‌همراه سپر جدید  چهره‌ای تهاجمی به آزرا بخشیده‌ است.

در نمای کناری کشیدگی بدنه به‌همراه خطوط جذاب و ارتفاع کم سقف گرنجور باعث شده است تا حالت اسپرت و آیرودینامیک خودرو تقویت شود. رینگ‌‌های ۱۹ اینچی زیبا و فریم فلزی براق پنجره‌ها نیز ویژگی‌های لوکس گرانجور را افزایش می‌دهند. هیوندای در نمای عقب سبک طراحی خود را حفظ کرده و چراغ‌های عقب همچنان به هم پیوسته است، اما محل نصب پلاک برخلاف نسل گذشته از روی درِ صندوق به روی سپر جدید خودرو انتقال یافته است.‌ دو خروجی اگزوز نیز درون دیفیوزر تعبیه شده که به زیبایی این بخش افزوده است.‌

قدرت موتور ۲٫۴ لیتری این خودرو ۱۹۰ اسب بخار است و گشتاوری معادل ۲۴۱ نیوتن‌متر دارد. یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز قدرت پیشرانه هیوندای آزرا را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. طبق اعلام شرکت هیوندای این خودرو در عرض ۱۰ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هیوندای آزرا در سیکل ترکیبی به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۸٫۵ لیتر بنزین می‌سوزاند. همچنین این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۶ شده است. برای بررسی دقیق‌تر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی هر ۳ نسخه به هیوندای آزرا گرنجور را بهتر بشناس مراجعه کنید.

 

 

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه

  1. net

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1566 ديدگاه)

    نسل پنجم ازرا واقعا زیباست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Mad.z.Max

      ۲۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (973 ديدگاه)

      زیباترین خودروی جهان؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. net

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1566 ديدگاه)

        نسل پنجم ازرا اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ زیباترین سدان نیمه لوکس جهان هست مخصوصا رنگ مشکی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    نسل پنجم از همه بهتر بود ( البته گزینه انتخاب موتوراش تو ایران )

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. Audi e_tron gt

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (306 ديدگاه)

    من ۲۰۲۰ این آزرا را هم دوست دارم
    ۲۰۲۰ این ماشین یک ماشین ۳۰.۰۰۰ دلاری است و امکانات خیلی خوبی دارد و بنظر من ماشین خوبی می تواند باشد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2300 ديدگاه)

      با اختلاف نسخه ۲۰۱۸ زیباترین آزرا تولید شده تاکنون

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  4. new RAMIN

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1731 ديدگاه)

    اگر میخواهید کامنتمو بخونید پس تا پایان بخونید

    درست است نمیتوان آینده را پیش بینی کرد ولی اگه همه چی درست پیش بره و اتفاق عجیبی رخ نده قطعا میشه پیش بینی کرد!با همین ازرا شروع میکنم.

    هیوندای آزرا ۲۰۰۷
    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-azera-2011.jpg

    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2011-hyundai-azera.jpg

    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai_azera-interior.jpg

    …………………………..
    ازرا ۲۰۱۱
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/10/Hyundai-Azera-2015.jpg

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/10/2017-hyundai-azera-23-765×510.jpg

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/10/2017-hyundai-azera-10-765×510.jpg

    ……………………………
    ازرا ۲۰۱۶
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/12/1.Hyundai-Azera-538×404.jpg

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/12/2.Hyundai-Azera.jpg

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/12/3.Hyundai-Azera.jpg

    …………………………..
    ازرا ۲۰۲۰
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/11/Hyundai-Grandeur-2020-1.jpg

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/11/Hyundai-Grandeur-2020-8-538×404.jpg

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/11/Hyundai-Grandeur-2020-11-538×404.jpg
    همونطور که ملاحظه میفرمایید پیشرفت واقعا وحشتناک هست و در طی ۱ دهه راه ۱۰۰ ساله رو طی کرده هیوندای. تازه جنسیس رو نمیگم. اون که پیرشرفت ۱۰۰ ساله رو در کمتر از ۶ سال طی کرده !!!

    حالا خودتان تا سال ۲۰۳۰ را پیش بینی کنید

    حالا یه سری مشکلات هست. هیچ چیز بی ایراد نیست. مشکلاتی که همه خودرو ها دارن قطعا در سری محصولات هیوندای هم پیدا میشه. خب میشه چشم پوشی کرد اگر ایرادات کمی داشته باشه.

    اما یه عده فیلسوف میگن دیگر کمپانی ها هم پیشرفت میکنن و مجال به کره ( و چین) نمیدن. خب بله اون ها هم پیشرفت میکنن. ولی نه در حد. پدال قدیم دوئلی برگزار کرده بود بین ازرا ۲۰۱۶ و کادیلاک xts !!

    حالا چون رقیب هم هم هستن بنده میخوام کادیلاک xts از مدل۲۰۱۲ تا جدیدترین مدل که فیس ۲۰۱۷ هست ، لینک هاشو بدم. تا بفهیمد با پیشرفت فوق سریع حتی کله گنده ترین کمپانی دنیا هم باشی نمیتونی بهش برسی. ( البته کادیلاک کارش درسته من کلی گفتم)
    http://www.pedal.ir/%da%a9%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%84%d8%a7%da%a9/xts-%d8%a8%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%84%d8%a7%da%a9-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%db%b2%db%b0%db%b1%db%b2/

    https://www.pedal.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-xts-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86/

    https://www.pedal.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-xts-%D9%81%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%AA-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3/
    ( حال لینک عکس نداشتم خود مطلب رو لینک دادم😅)

    هر دوتاشون پیشرفت داشتن
    اما یکیشون از پله ۴ رسید به پله ۷ و دیگری از پله ۲ رسید به پله ۹ !!

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. new RAMIN

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1731 ديدگاه)

      😯
      پدال چرا کامنتمو نصفه نیمه منتشر کردی؟؟

      ادامه کامنتم این بود اینقدر به این کره ای ها و چینی های بدبخت گیر ندید تاریخ ۱۰ ساله اخیر ثابت کرده اونا درهاشون رو بستن به مسیر ادامه میدهند و جهانو درو میکنن.

      دعوای الکی راه نیندازید و اعصاب خودتونو سر افزاد مجازی یا واقعی خورد نکنید

      اتفاقات ۵ ساله اخیر و این پیشرفت کره (در ۱۰ سال گذشته) گویا همه ماجراس.
      دعوای بیخودی راه نیندازید.

      اگر همه چی اوکی پیش برود با توجه به رقبا و پیشرفت اون ها و پیشرفت کره ای ها،آنها در ۱۰ سال آینده در قله های کوه المپوس خواهند بود!(کوه واقع درمریخ میباشد)

      پس لازم نیست الکی اعصابمون رو خراب کنیم و با برخی افراد الکی دعوا کنیم.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. فرید

        ۲۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (150 ديدگاه)

        یکی از علتهایی که در سالهای اخیر سرعت پیشرفت خودروهای کره ای یا چینی نسبت رقبای قدیمی و باسابقه بیشتر بوده این است که از لول پایین تری شروع کرده اند.
        برای روشن تر شدن مطلب میشه گفت رسیدن از نمره ۴۰ به ۷۵ خیلی راحتتر و سریعتر از رسیدن از نمره ۹۰ به ۹۵ صورت میگیرد.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. بهزاد

      ۲۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1519 ديدگاه)

      رامین جان اگه امکانش رو داشتی از پیشرفت کیا و هیوندای در چین برای مخاطبان توضیح بدهید.
      اگر امکانش بود بگید چرا آزرا در آمریکا به فروش نمیرسه؟
      قسمت آخر بررسی تخصصیتون از روند رو به رشد گفتید و اون پله ۴ به ۷ و ۲ به ۹ یکم گنگ بنظر میرسه یکم بیشتر بگید.
      ما که سر در نمیاریم اما میشه بفرمایید چجوری میشه با عکس کابین متوجه پیشرفت شد؟ مثلا عوامل دیگری وجود نداره که بشه پیشرفت رو اثبات کرد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    بهترین نسل آزرا های تو ایران نسل کالیفرنیا بود که ضاهر خیلی زیبا و موتور خیلی قدرتمندی داشت و آپشن و کیفیت قابل قبولی هم داشت استهلاک کم و نرمی سواری و جاداری کابین از نقاط قوت دیگش بودن ، بعد از کالیفرنیا آزرا های ۲۰۱۴ خیلی خوب بودن که اونها هم موتور نسبتا قدرتمند ، ظاهر و کابین بسیار جذاب و کیفیت بهتر داشتند ، ولی از نظر لذت سواری به اتاق کالیفرنیا نمیرسیدند و ۳۰۰ سی سی حجم کمتری داشتن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. SF90 STRADALE

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3205 ديدگاه)

    کره ای ها هیچوقت به اصالت در ساختار و طراحی پایبند نبودن و نیستن و همیشه یک چیز جدید رو میکنن و اتفاقاً خیلی از دوست داران ماشین از این رویه استقبال میکنن
    مدل ۲۰۰۶ رو سوار شدم و حس رانندگی خوبی داشت ولی به شخصه ماکسیمایِ دنده ای رو ترجیح میدم

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. محمدرضا

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      مگه ژاپنیا هستن.
      ۳نسل کمری که وارد ایران شد.کوچک ترین شباهتی به هم نداشتند.فقط از نوشته پشت خودرو میشد فهمید هر ۳ کمری هستند.

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. SF90 STRADALE

        ۲۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3205 ديدگاه)

        منم نگفتم ژاپنی ها هستن ولی هرچی باشه بیشتر به اصول و سنت های خودشون پایبندن
        کره ای ها بیشتر تنوع طلبن و دوست دارن از پایه خراب کنن و دوباره بسازن
        در مجموع خودروسازان کره ای و ژاپنی نقطه مقابل همدیگه هستن و نقاط مشترک خیلی کمی با هم دارن

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  7. mm.y@rlou

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (233 ديدگاه)

    چطور میشه عکس پروفایل رو تو موبایل عوض کرد هر کاری می کنم نمیشه تو قسمت برش عکس گیر میکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. شاهین

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (914 ديدگاه)

    نسل پنجم رو تجربه کردم. رنگ مشکیش واقعا خوشگله
    از نظر سواری هم درحد ماشینای اروپایی تیپ پایه هستش و با اون موتور ۶ سیلندر واقعا خوب شتاب و سرعت میگیره. جوری که یبار باهاش توی هوای بارونی ۲۴۰ تا رفتیم تا از عروسی عقب نمونیم، مثل کشتی کروزه توی جاده

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. SF90 STRADALE

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3205 ديدگاه)

      به نظرت تلیسمان رو میزنه تو درگ یا نه ؟؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۲۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (914 ديدگاه)

        با اختلاف کم میزنه
        تالیسمان هم خوب راه میره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  9. عارف

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (139 ديدگاه)

    دوستان دوئلها تمام شدند؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. porsche

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (505 ديدگاه)

      نه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. رامتین

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2226 ديدگاه)

    نسل ششم عالیه طراحیش. فقط بجای موتور ۲.۴ لیتری میتونست با موتور ۳.۳ لیتری مشهور لامبدا بیاد که عالی میشد.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  11. شاهین

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (102 ديدگاه)

    فقط کالیفرنیا خوبه بقیه شون راه نمیرن مخصوصا نسل آخر که فقط پول دور ریختن هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. KASTECH

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    سادگی و موتور پرقدرت نسل چهارم دوست دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. ماکان

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    سلام. اگر که جدیدترین نسل آن در ایران وارد نشده ، انشاالله که هرچه زودتر وارد همه جای ایران شود و در همه جا پلاک ملی شود .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا