مسابقه جانانه داج دیمن و ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

هرکسی که خواهان تماشای مسابقات داج دیمن باشد می‌توان با جست‌وجویی ساده در فضای مجازی مسابقات زیاد این خودرو در برابر هر محصول دیگری، از سوپرکارهای اروپایی گرفته تا اسطوره‌های ژاپنی را تماشا کند؛ اما خب مقایسه‌ی دیمن با یک سدان خانوادگی آلمانی چگونه خواهد بود؟!


خب ما درباره‌ی یک خودروی خانوادگی عادی صحبت نمی‌کنیم زیرا مدل موردنظر ما ب‌ام‌و M5 جدید است. دیمن در این مسابقه با نسخه‌ی قوی‌تر M5 یعنی کامپتیشن روبرو شده است.


ذکر این نکته مهم است که درگ موردبحث در مقایسه با مسابقات 400 متر کلاسیک کمی متفاوت است. دست‌اندرکاران Throttle House تلاش داشته‌اند یک مسابقه خیابانی کلاسیک را شبیه‌سازی کنند بنابراین شرایط این مسابقه در مقایسه با درگ های استاندارد کاملاً متفاوت می‌باشد، جایی که کشش خودروها خیلی بالاتر است.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
با توجه به این موضوع جای تعجبی ندارد که M5 کامپتیشن مزیت قابل‌توجهی در مسابقه دارد. سیستم چهار چرخ محرک بسیار پیشرفته‌ی این خودرو به سدان ژرمنی اجازه می‌دهد تا قدرت پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری را بهتر به کف خیابان منتقل کند درحالی‌که دیمن این وظیفه را با سختی بیشتری انجام می‌دهد. نتیجه‌ی به دست آمده نیز طبیعی بوده و M5 دست برتر را در مسابقه از حالت سکون دارد.


مسابقه‌ی بعدی تست رولینگ است که قدرت در آن اهمیت بیشتری نسبت به کشش دارد. اینجاست که دیمن توانایی‌های واقعی خود را نشان می‌دهد و برتری خود را به رخ M5 کم‌توان‌تر می‌کشد.

دوئل نهایی بین این دو خودرو به طی یک دور پیست مربوط می‌شود که واقعاً توجیه زیادی ندارد زیرا دیمن به‌طور ویژه برای درگ ها طراحی و ساخته شده است؛ اما در کل M5 بیش از 5 ثانیه سریع‌تر از دیمن است؛ اما خب آیا لاستیک‌های M5 را هم می‌توان توسط دیمن دود کرد؟ نه!

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

35 دیدگاه

    1. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      چطور میتونی این اسطوره آلمانی رو با یه آمریکایی مقایسه کنی؟

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4839 دیدگاه) ,

        اسطوره منظورت بى ام و هست؟؟؟؟
        تازگىا اسطورها چقدر افت کردن

        پاسخ
        1. Arman
          سوابق: (277 دیدگاه) ,

          علی جان داری الکی خودتو خسته میکنی! دیمن باخت رفت! این یه چیز طبیعیه که امریکایی جلوی ماشین آلمانی بازنده باشه! اینجا با با ٢٠٠ اسب بخار کمتر بازم المانی شکست داد دیمن رو تا نشون بده تکنولوژی دست کیه
          بین حرف و ادعا تا عمل فاصله زیادی هست :))

        2. توحید
          سوابق: (46 دیدگاه) ,

          من فکر کنم تو اگه شورولت نوا نخریده بودی بی ام و قدیمی خریده بودی طرفدار آلمان میشدی ! آخه چرا انقدر کورکورانه نظر میدی برادر من؟ آدم باید طرفدار حق باشه من طرفدار همه ماشین های خوب دنیام از این کشوربازیایی که بعضی دوستان انجام میدن بدم میاد ماشین خوبو دوست دارم چه ژاپنی باشه چه آلمانی چه بریتانیایی چه آمریکایی☺

  1. shirko
    سوابق: (379 دیدگاه) ,

    اتفاقا دیروز داشتم این فیلمو نگاه می کردم ، ام ۵ واقعا هیولایی واسه خودش ، دوج هم خیلی شیطانیه .

    پاسخ
  2. (ali(chevy nova
    سوابق: (4839 دیدگاه) ,

    دیمن درگستره واقعیه
    قدرت و گشتاورش ویران کنندست
    متن هم به خوبی گفته دیمن کشش بالایی داره

    پاسخ
    1. (ali(chevy nova
      سوابق: (4839 دیدگاه) ,

      طبق گفته متن دیمن یه درگستره و برای درگ ساخته شده
      هنسی هم چند مدت پیش نمونه 1200 اسبی از این درگستر رو تولید کرد
      مشخصات دیمن هم بذارم برای کسانی که ممکنه ندونن
      گشتاور 1024 نیوتن
      قدرت 840 اسب
      شتاب 0-100 در 2/3 دهم ثانیه اونم با دفرنسیال عقب
      قیمت در زمان عرضه 85000 دلار

      پاسخ
    2. یاشار اسدی
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      والله دیمن که تا حالا زیر 10.5 رو نتونسته بزنه صفر تا صدش هم که بهترین تایمش 2.9 بود…ماشین آمریکایی است دیگر آشغال به تمام معنا که فقط هیکل بی مصرف داره

      پاسخ
      1. mehran (fox)
        سوابق: (118 دیدگاه) ,

        دوستان عزیز آلمانی بازم لطفا احترام طرفدارای دیمن بزرگ و کلا دوستای امریکاییمونو رعایت کنید همون طور که شما دوست دارید از ماشینای محبوبتون تعریف کننو حد اقل بد نگن دوستای امریکایی بازمونم همچین حسی دارن ….کاری نکنیم که فضای سایت متشنج شه البته میدنم که خیلیاتون این حرفارو تو جواب بعضی از حرفای مشابه زدین ولی اونام معتقدن همون حرفارو تو جواب حرفای تحریک آمیز ماها زدن..این که کی راس میگه و کی اول شروع کرد قابل اثبات نیست مهمم نیست.مهم اینه که فضای سایت فضای دوستانه و مملو از لذت واسمون باشه…مخلص همه دوستان آلمانی بازو امریکایی بازو کلا ماشین بازای این سایتم هستم….

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4839 دیدگاه) ,

          مهران
          حالا بهت ثابت شد

    1. مهدی
      سوابق: (1331 دیدگاه) ,

      آقامجیدبه نظر شما توی حرکت وقتی به یکباره قصد شتاب گیری باM5و یاE63داشته باشی درحالت محور عقب سریع ترشتاب میگیره ویادر حالت۴چرخ محور؟؟؟

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (468 دیدگاه) ,

        آقا مهدی با اجازه من جوابتون رو بدم.در حالت چهار چرخ شتاب گیری قطعا بهتر هستش مخصوصا سیستم xdrive بی ام و که بهترین در نوع خودش هست جوری نیرو توزیع می کنه که کمترین اتلاف انرژی و هرزگردی وجود داشته باشه.توی یک فیلمی دیدم شتاب m5 در حالت چهار چرخ اسپرت ۳.۱ ثانیه بود در حالی که وقتی روی دیفرانسیل عقب تنظیم کرد ماشین بعد از کلی بکسوات کردن و دود به راه انداختن در۶.۵ ثانیه شتاب گرفت!

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (1331 دیدگاه) ,

          ممنونم.منظورمدرحالت حرکته.برای مثال سرعت۵۰کیلومتر هستش وبه یکباره میخوای شتاب بگیری مثل این فیلم

      2. ..::Majidio Lamborghini::..
        سوابق: (11057 دیدگاه) ,

        مهدی جان برتری سیستم All Wheel Drive مزیت های زیادی داره اما در بحث شتاب برتریش بر RWD صرفاً در موقعیه که شما از 0 کیلومتر بر ساعت شروع به حرکت میکنی (به همون دلیلی که دوستمون امیر فرمودن ؛ )

        اما موقعی که مثلا از 100 کیلومتر بر ساعت شروع به شتاب گیری میکنی سیستم RWD خیلی بیشتر به دردت میخوره … چرا؟
        چون موقعی که در حال حرکت و شتاب گیری به سمت جلو هستی نقطه ی ثقل ماشین به سمت عقب حرکت میکنه و به اصطلاح عقب ماشین سنگین تر از جلوئه و در عمل چرخ های جلو درگیری چندانی با آسفالت ندارن
        در این شرایط شما اگر به چرخ های عقب که بیشتر به زمین چسپیدن و بیشتر درگیری ایجاد میکنن ؛ قدرت موتور رو وارد کنی راحت تر میتونی شتاب بگیری

        چرا ماشین های درگستر همه RWD هستن؟ دقیقاً دلیلش همین برتری در شتاب ثانویست … شتاب اولیه فقط در قسمت کوچکی از مسیر (موقع شروع به حرکت) به دردت میخوره
        ضمن اینکه سیستم AWD اتلاف انرژی بیشتری نسبت به RWD داره ، هم به خاطر تعداد قطعات درگیر و هم وزن بیشتر این سیستم … کواترو که دیگه جزو بهترین و پیشرفته ترین سیستم های چهارچرخ متحرک جهانه بین 100 تا 150 کیلو به وزن ماشین اضافه میکنه

        اگه بخوایم خلاصه بگیم AWD به درد 0 تا 100 و درگ های کمتر از 500 متر میخوره اما RWD واسه درگ های Rolling start و یا درگ هایی که از صفر کیلومتر شروع میشن ولی طول مسیر بیشتر از 800 متره خوبه

        البته باید توجه داشته باشی تکنولوژی های جدید و سیستم های مدیریت قدرت و گشتاور هم خیلی مهمن …

        پاسخ
    2. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      الان یکی میاد میگه راننده دیمن فلج مغذی بود به همین خاطر شکست خورد

      پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (1331 دیدگاه) ,

    M5کامپتیشن یه سوپر سدان وحشی وبه شدت جذابه.باپرفومنس خیره کننده.توی مسابقه درگ طرف طوری توی صندلی فرومیرفت که حس ترس توی صورتش کاملا مشخص بود.واقعا که یه سوپرسدان تمام عیاره

    پاسخ
  4. Ali
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    خوب شد دیمن برد وگرنه میشد نتیجه گرفت که درگ غیر معتبر…

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1331 دیدگاه) ,

      کجا دیمن برد؟؟؟توی درگ که شکست خورد.توی پیست هم که به شکل وحشتناکی بافاصله بیشتر از۵ثانیه شکست خورد.فقط توی شتاب گیری درحالت حرکت بافاصله خیلی خیلی کم جلوبود.تازه چندصداسب قوی ترهم هست

      پاسخ
    2. R
      سوابق: (85 دیدگاه) ,

      وقتی تویوتا پریوس و ب ام و کامپتیشن داج دیمن را نقطه میکنند

      پاسخ
  5. دانیال روشنی
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    دیمن اگر‌۴ چرخ باشه توی درگ‌فوق العاده میشه . الان بیشتر‌نمایشیه تا کاربردی . با این لاستیک و دیفرانسیل عقب ،عمرا بتونه عملکرد قابلی رو نمایش بده

    پاسخ
  6. :::pooriya:::Bmw::: Germany
    سوابق: (383 دیدگاه) ,

    مقایسه چرتی بود
    چطوری یه مهندس نابغه آلمانی با یه ولگرد آمریکایی مقایسه میکنید؟؟؟

    فقط آلمان فقط ب ام و⁦❤️⁩💖

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4839 دیدگاه) ,

      منظورت از بى ام و همون ماشىنهاى مستهلکه؟؟؟

      پاسخ
  7. Arman
    سوابق: (277 دیدگاه) ,

    بازم امریکا مثل همیشه جلوی مهندسی المان شکست میخوره…
    صنعت خودرو سازی المان ثابت شده هست! اینم از دیمن :))

    پاسخ
  8. omid622
    سوابق: (494 دیدگاه) ,

    دیگه این دعواهای بچه گانه رو تموم کنید
    ما این ماشین هارو از روی عکس و مشخصات میبینیم
    این جوری از سرو کول هم بالا میریم اگه روزی که واردات این ماشین ها آزاد میبود و هر ماشینی که دلت میخواست و با قیمت منصفانه میخریدی
    اونوقت بین دوستان خودرویی کل کل بدجوری رخ میداد ما اومدیم سایت که از جدیدترین مطالب خودرویی لذت ببریم نه اینکه اعصاب خودمون و دیگران رو با نظرات ،اینکه فلان کشور خوبه فلان کشور ماشینش بده، تلخ کنیم

    پاسخ
  9. گرگ تنها
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    راننده دیمون راننده نبوداگر راننده بود جلو ماشین باید ۹۰ سانت بالا بره و دیمون با بنزین اکتان ۱۰۰ عمل کرد واقعی شو نشون میده

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    وجدانن خیلی دوج زایه شد ک یه ماشین ک 0-100ش 4.5ثانیه باشه ببرتش خدا تو کاتالوگ دیمون نوشته 2.3ثانیه ……😁😁😁خیلی زایس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.