جنرال موتورز

ونتیلیتورهای دست‌ساز جنرال موتورز، گران‌تر از شورولت اسپارک!

نه تنها بیمارستان‌های آمریکا از ونتیلیتورهای (دستگاه‌های کمک تنفس) جنرال موتورز برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده خواهند کرد بلکه خود این خودروساز هم می‌تواند سود خوبی از این معامله به دست آورد.

هفته پیش بود که دولت ترامپ اعلام کرد قراردادی به ارزش ۴۹۰ میلیون دلار با جنرال موتورز برای تحویل ۳۰ هزار ونتیلیتور تا ماه آگوست امضا کرده است. در واقع قیمت هر دستگاه از این ونتیلیتورها حدود ۱۶ هزار دلار است که باعث می‌شود این دستگاه تنفسی ساخت جنرال موتورز گران‌تر از شورولت اسپارک با بهای پایه ۱۳۲۲۰ دلاری باشد!

اگرچه قیمت این دستگاه‌ها خیلی بالا به نظر می‌رسد اما نسبت به قیمت بازاری ۵۰ هزار دلاری بسیار ارزان‌تر هستند. فرماندار نیویورک چندی پیش گفته بود قیمت این وسیله‌ها با گسترش ویروس کرونا تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. او گفته بود:

زمانی که ما شروع به خرید ونتیلیتورها کردیم قیمت آن‌ها زیر ۲۰ هزار دلار بود اما اگر الان بتوانید مدلی را پیدا کنید باید قیمت بالای ۵۰ هزار دلار برای آن‌ها بپردازید. خود ونتیلیتورها در این دو هفته این‌قدر تغییر نکرده‌اند!

جنرال موتورز و شریکش یعنی شرکت سیستم‌های ونتک لایف تنها اقدام به تولید ونتیلیتورها نخواهند کرد. برای مثال آن‌ها قطعات قابل‌مصرف هر دستگاه تنفس را نیز تولید کرده و کارکنانی موقتی را برای راه‌اندازی آن‌ها به کار خواهد گرفت.

جنرال موتورز به دنبال آغاز تولید انبوه ونتیلیتورها ظرف چند روز آینده بوده و می‌خواهد ۶ هزار دستگاه اول را تا اول ژوئن تحویل دهد. سخنگوی این خودروساز می‌گوید به خاطر محدودیت زمانی تجهیز خطوط تولید، ونتیلیتورها اکثراً دست‌ساز خواهند بود.

این دستگاه‌ها وی پلاس پرو نام گرفته و با باتری هم کار می‌کند بنابراین کارکنان بخش سلامت می‌توانند از آن‌ها در مکان‌های غیرمرسوم همچون بیمارستان‌های صحرایی هم استفاده کنند. اگرچه وی پلاس پرو به اندازه سیستم VOCSN ونتک پیشرفته نیست اما سخنگوی جنرال موتورز می‌گوید به بهبودی بدترین بیماران کووید ۱۹ کمک خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Bayerische Motoren Werke

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (952 ديدگاه)

    امیدوارم ریشه این ویروس منحوس زودتر از سر مردم جهان کنده بشه.
    واقعا دچار افسردگی شدم از بس که خبرا همش راجب مرگ و میر کرونا بود.
    همه چیو فلج کرده… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نامجو

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اگر زنجیره تولیدات صنعتی در امریکا و اروپا به اندازه زمان حال به چین وابسته نبود حتما میتونستن از تلفات بیشتر جلوگیری کنن. ژاپن طرح خوبی رو می خواد اجرا کنه به این صورت به شرکت هایی که تولیدات خودشون رو از چین خارج کنن کمک مالی میکنه و سوبسیدهایی رو برای اون ها در نظر میگیره. وقتش رسیده که کشورای دنیا طرح هایی رو اجرا کنن تا در زمینه تولید انقدر به چین وابسته نباشن. چین کشور خطرناکیه و در صورت داشتن قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی کافی سلطه وحشتناکی در دنیا پیدا میکنه.
    نمونه کوچکی از گستاخی چینی ها رو در رفتار سفیر این کشور با مقامات بهداشتی و حتی مردم ایران دیدیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    امسال میخواستم واسه عید برم شیراز پیش یکی از رفقا
    ???
    به امید خدا مردم بیشتر رعایت کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجتبی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    تمام دنیا بایدچین رو تحریم کنن وتمام کمپانیهاتولیداتشون روبه کشور خودشون برگردونن تا امنیت به دنیا برگرده بیخود نبود که ترامپ میخواسته تعرفه ببنده روی محصولات چینی حتی اون کارخونه های امریکایی که توی چین فعالیت میکردن .دنیا حالا به حرف ناپلئون بنا پارت رسیده که گفت این اژدها نیاید هیچوقت از خواب بیدار شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammad

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    همون اول ترامپ گفت به چین نمیشه اعتماد کرد وباید تمام کمپانیهای آمریکایی تولیداتشون رو از چین ببرن بیرون و گفت بزرگترین شرکت ها مال آمریکاست ولی تو آمریکا خط تولید ندارن و ترامپ از این اتفاق ناراحت بود حالا میفهمم چرا این آدم یا تاجر موفق بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. OMID

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    تسلا نمیتونه تولید کنه؟
    آخه به نظرم کارش ارتباط بیشتری با ساخت ونتیلاتور داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا