معرفی نسخه HD رم 2019 با گشتاور خیره‌کننده!
معرفی نسخه HD رم 2019 با گشتاور خیره‌کننده!

معرفی نسخه HD رم 2019 با گشتاور خیره‌کننده!

با وجود گشتاور خیره‌کننده‌ی 1356 نیوتون متری در مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی 6.7 لیتری توربودیزل کامینز، رم از پیکاپ هوی دیوتی جدید خود به عنوان قوی‌ترین و تواناترین پیکاپ کلاس خود نام می‌برد. این نسخه‌ی HD هوی دیوتی یک هیولای بکسل بوده و با قدرت 400 اسب بخاری خود می‌تواند ظرفیت یدک کشی 15921 کیلوگرمی و ظرفیت حمل بار 3483 کیلوگرمی داشته باشد. این پیکاپ توانا قطعاً در دیترویت توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند.


رئیس برند رم در گروه فیات-کرایسلر می‌گوید:

مالکان رم هوی دیوتی بی‌وقفه تقاضای تولید خودرویی قوی‌تر برای انجام بزرگ‌ترین کارها را داشته‌اند و با ظرفیت یدک کشی 15921 کیلویی و گشتاور 1356 نیوتون متری پیشرانه‌ی کامینز، ما مهم‌ترین عناوین در کلاس را به خود اختصاص داده‌ایم.


این مدیر ارشد ادامه می‌دهد:

ما همچنین خودرویی لوکس و پیشرفته تولید کرده‌ایم که تاکنون در کلاس هوی دیوتی ها سابقه نداشته است. کابین باکیفیت، سیستم‌های ایمنی فعال و البته تکنولوژی Uconnect از ویژگی‌های این خودرو هستند.


نسل جدید پیشرانه‌ی 6 سیلندر دیزلی کامینز دارای بلوک سیلندر جدید بوده و 27 کیلوگرم سبک‌تر از قبل است. این پیشرانه همچنین از سر سیلندر جدید و پیستون‌های سبک‌تر و قوی‌تر سود می‌برد. یک سیستم اگزوز جدید و توربو با هندسه‌ی متغیر نیز تکمیل‌کننده‌ی تغییرات هستند.


مدل‌های مجهز به این پیشرانه از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین استفاده می‌کنند. این گیربکس به‌طور ویژه برای هندل کردن این گشتاور سنگین طراحی شده است. همچنین نسخه‌ی کم‌توان‌تر این پیشرانه هم در دسترس است که قدرت 370 اسبی و گشتاور 1152 نیوتون متری داشته و از گیربکس 6 سرعته متفاوتی استفاده می‌کند.


قوای محرکه‌ی پایه برای هوی دیوتی 2500 و 3500 از نوع 8 سیلندر 6.4 لیتری همی ارتقا یافته است که خروجی 410 اسبی و گشتاور 581 نیوتون متری دارد. این پیشرانه به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل شده است.


رم می‌گوید پیکاپ های هوی دیوتی جدیدش از سیستم تعلیق طراحی شده برای بارهای سنگین سود می‌برد. این خودروساز تلاش داشته اثر منفی سواری خودرو در زمان عدم وجود بار را با نصب شوک‌های FRD و بوش‌های جدید کاهش دهد. سیستم تعلیق بادی در عقب با حالت کاهش ارتفاع محفظه بار برای بارگیری آسان‌تر در دسترس خریداران مدل‌های 2500 و 3500 می‌باشد.


با بیش از 100 ویژگی ایمنی و امنیتی، هوی دیوتی های جدید رم به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای کلاس خود شناخته می‌شوند. بسته به تریم انتخابی و انتخاب‌های مشتری، این پیکاپ را می‌توان با همه‌چیز از دوربین 360 درجه، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی گرفته تا پایش باد لاستیک‌ها، دوربین دید عقب و ترمز تریلر اضطراری و حتی دوربین محوری با موقعیت سفارشی در پشت تریلر سفارش داد. رم HD برای اولین بار از حسگرهای بک آپ در مدل‌های 3500 سود می‌برد. این حسگرها منحصراً برای پوشش پهنای بیشتر دو چرخ عقب طراحی شده‌اند.


رم HD 2019 با تریم پاور واگن هم عرضه خواهد شد که نظر خریداران به دنبال توانایی‌های یدک کشی و آفرود را جلب می‌کند. این نسخه با طراحی متفاوت سیستم تعلیق، ارتفاع بیشتر از سطح زمین، دیفرانسیل‌های جلو و عقب قفل شونده و وینچی پرقدرت عرضه می‌شود.


در داخل پیکاپ های جدید 2500 و 3500 رم سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect 4 با صفحه لمسی سفارشی 12 اینچی نصب شده است. این صفحه می‌تواند به دو نیم تقسیم شود و عملکردهای متنوعی را در دسترس راننده قرار دهد.


چهار سیستم صوتی از جمله سیستم هارمن کاردون با قدرت 750 وات و 17 بلندگو نیز ارائه می‌شود. سیستم کاهش صدای فعال به همراه شیشه‌های آکوستیک نیز حدود 10 دسی‌بل از صدای داخلی می‌کاهند.


این پیکاپ های جدید در تأسیسات تولید سالتیلوی فیات-کرایسلر در مکزیک ساخته خواهد شد و قوای محرکه‌ی دیزلی آن با گارانتی 5 ساله یا 160 هزار کیلومتری در دسترس خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. VIPER
    سوابق: (1846 دیدگاه) ,

    ظاهرش خیلی با ابهته
    مخصوصا قسمتهای کرومی جلو
    موتور دیزلی ۴۰۰اسبی هم قدرت بسیار خوبی هست واسه این ماشین

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      ظاهرش پر ابهت
      قدرتش فوق العاده
      قیمتش هم وسوسه کننده

      پاسخ
    2. مزدا
      سوابق: (1172 دیدگاه) ,

      همه چیزش خوبه از جمله ظرفیت بارش جووون میده به جای خاور به شهرهای دگه بار بزنی .مگه ادم خسته میشه با این هیولا با این قدرت موتور.
      محدودیت سرعت نباشه تو جاده ادم مسیر سه ساعته رو تو دو ساعت میره

      پاسخ
  2. power active
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    عجب گشتاوری داره !!! امروزه ثابت کردن ماشینای آفرود بیشتر به گشتاور تا اسب بخار. ۱۳۵۰ اسب بخار :-@@@

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      این موضوع سالهاست که ثابت شدست
      ماشینهای امریکایی بیشتر تاکیید روی گشتاوراشونه تا اسب بخار

      پاسخ
      1. (ali (chevy nova
        سوابق: (5074 دیدگاه) ,

        درسته
        انجینهای امریکایی همیشه گشتاورشون بوده که از اسب بخارهاشون بالاتر بوده اونم به مقدار زیاد که همش برمیگرده به نوع طراحی انجین

        پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (1211 دیدگاه) ,

    ای بابا بازم ک دوج
    بازم ک رم
    چقد خبرای خوب داره میاد
    تنها ماشینی ک میتونه منو به طور کامل مجذوب کنه
    فوق العادس
    گشتاورش اسفالتو شخم میزنه

    پاسخ
  4. sina
    سوابق: (1832 دیدگاه) ,

    رو کنسول وسَطش میشه مث تخت خوابید 😁

    پاسخ
  5. (ali (chevy nova
    سوابق: (5074 دیدگاه) ,

    سلطانی به اسم رم

    پاسخ
  6. mehran (fox)
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    وااااااااااااای عجب کابینی!!!
    رم عشق اول و آخرم تو پیکاپای فول سایزه، هرچند شورولت سیلورادو و فورد اف 150 رپتورم حرف ندارن…

    پاسخ
  7. ایمان
    سوابق: (1389 دیدگاه) ,

    منتظر GMC HD ، شورولت HD و فورد سوپر دیوتی خواهیم ماند تا جمع قلدر ترین و با ابهت ترین پیکاپ های روی کره زمین کامل بشه و رقابتی تن به تن و جذاب رو شاهد باشیم
    😈😈😈😈 💪💪💪💪 👊👊👊👊

    پاسخ
  8. Ferrari
    سوابق: (1359 دیدگاه) ,

    هرچی از رم تعریف کنیم بازم کمه این ماشین فوق العادست

    پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (2321 دیدگاه) ,

    جالب ترین بخش این متن این بود که ظرفیت حمل 4500 رو حدود 15 تن اعلام کردن این در حالی هست که کشنده های امریکایی در جاده نهایتا حدود 40 تن رو جابه جا می کنن که با توجه به وزن خود کشنده که معمولا 20 تن در مدل ها اسلیپر هست این ماشین فقط 5 تن کمتر از یه کامیون مثل کنورث یا پیتربلت جابه جا می کنه

    پاسخ
    1. حمیدرضا
      سوابق: (2321 دیدگاه) ,

      ببخشید من اشتباها 3500 نوشتم 4500 داج فریم کلاس چهار رو نداره

      پاسخ
  10. Dodge The Killer
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    رم ۳۵۰۰ HD
    ۱۶ تن تریلر +۴ تن وزن ماشین میشه ۲۰ تن
    با ظرفیت بار روی شاسی ۳.۵ تن
    سری ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ ۴-۶ تن وزن خود ماشین
    ظرفیت بارگیری روی شاسی ۴-۶ تن
    موتور پایه کامینز
    ۳۷۰ اسب و ۱۱۳۰ نیوتون متر گشتاور
    موتوراصلاح شده ی کرایسلر
    ۴۰۰ اسب قدرت
    ۱۴۰۰ نیوتون متر گشتاور
    موتور همی که بیشتر برای ۲۵۰۰ استفاده میشه که در اصل همون موتور چلنجر و چارجره ولی با گیربکس متفاوت
    وزن خود ۲۵۰۰ کمی بیشتر از ۳ تن که مدل پاورواگن هم برپایه رم ۲۵۰۰ به صورت سفارشی ساخته میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.