دوج

معرفی نسخه HD رم 2019 با گشتاور خیره‌کننده!

با وجود گشتاور خیره‌کننده‌ی ۱۳۵۶ نیوتون متری در مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۶.۷ لیتری توربودیزل کامینز، رم از پیکاپ هوی دیوتی جدید خود به عنوان قوی‌ترین و تواناترین پیکاپ کلاس خود نام می‌برد. این نسخه‌ی HD هوی دیوتی یک هیولای بکسل بوده و با قدرت ۴۰۰ اسب بخاری خود می‌تواند ظرفیت یدک کشی ۱۵۹۲۱ کیلوگرمی و ظرفیت حمل بار ۳۴۸۳ کیلوگرمی داشته باشد. این پیکاپ توانا قطعاً در دیترویت توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند.


رئیس برند رم در گروه فیات-کرایسلر می‌گوید:

مالکان رم هوی دیوتی بی‌وقفه تقاضای تولید خودرویی قوی‌تر برای انجام بزرگ‌ترین کارها را داشته‌اند و با ظرفیت یدک کشی ۱۵۹۲۱ کیلویی و گشتاور ۱۳۵۶ نیوتون متری پیشرانه‌ی کامینز، ما مهم‌ترین عناوین در کلاس را به خود اختصاص داده‌ایم.

این مدیر ارشد ادامه می‌دهد:

ما همچنین خودرویی لوکس و پیشرفته تولید کرده‌ایم که تاکنون در کلاس هوی دیوتی ها سابقه نداشته است. کابین باکیفیت، سیستم‌های ایمنی فعال و البته تکنولوژی Uconnect از ویژگی‌های این خودرو هستند.


نسل جدید پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دیزلی کامینز دارای بلوک سیلندر جدید بوده و ۲۷ کیلوگرم سبک‌تر از قبل است. این پیشرانه همچنین از سر سیلندر جدید و پیستون‌های سبک‌تر و قوی‌تر سود می‌برد. یک سیستم اگزوز جدید و توربو با هندسه‌ی متغیر نیز تکمیل‌کننده‌ی تغییرات هستند.


مدل‌های مجهز به این پیشرانه از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین استفاده می‌کنند. این گیربکس به‌طور ویژه برای هندل کردن این گشتاور سنگین طراحی شده است. همچنین نسخه‌ی کم‌توان‌تر این پیشرانه هم در دسترس است که قدرت ۳۷۰ اسبی و گشتاور ۱۱۵۲ نیوتون متری داشته و از گیربکس ۶ سرعته متفاوتی استفاده می‌کند.


قوای محرکه‌ی پایه برای هوی دیوتی ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ از نوع ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری همی ارتقا یافته است که خروجی ۴۱۰ اسبی و گشتاور ۵۸۱ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است.

رم می‌گوید پیکاپ های هوی دیوتی جدیدش از سیستم تعلیق طراحی شده برای بارهای سنگین سود می‌برد. این خودروساز تلاش داشته اثر منفی سواری خودرو در زمان عدم وجود بار را با نصب شوک‌های FRD و بوش‌های جدید کاهش دهد. سیستم تعلیق بادی در عقب با حالت کاهش ارتفاع محفظه بار برای بارگیری آسان‌تر در دسترس خریداران مدل‌های ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ می‌باشد.


با بیش از ۱۰۰ ویژگی ایمنی و امنیتی، هوی دیوتی های جدید رم به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای کلاس خود شناخته می‌شوند. بسته به تریم انتخابی و انتخاب‌های مشتری، این پیکاپ را می‌توان با همه‌چیز از دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی گرفته تا پایش باد لاستیک‌ها، دوربین دید عقب و ترمز تریلر اضطراری و حتی دوربین محوری با موقعیت سفارشی در پشت تریلر سفارش داد. رم HD برای اولین بار از حسگرهای بک آپ در مدل‌های ۳۵۰۰ سود می‌برد. این حسگرها منحصراً برای پوشش پهنای بیشتر دو چرخ عقب طراحی شده‌اند.

رم HD 2019 با تریم پاور واگن هم عرضه خواهد شد که نظر خریداران به دنبال توانایی‌های یدک کشی و آفرود را جلب می‌کند. این نسخه با طراحی متفاوت سیستم تعلیق، ارتفاع بیشتر از سطح زمین، دیفرانسیل‌های جلو و عقب قفل شونده و وینچی پرقدرت عرضه می‌شود.

در داخل پیکاپ های جدید ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ رم سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect 4 با صفحه لمسی سفارشی ۱۲ اینچی نصب شده است. این صفحه می‌تواند به دو نیم تقسیم شود و عملکردهای متنوعی را در دسترس راننده قرار دهد.


چهار سیستم صوتی از جمله سیستم هارمن کاردون با قدرت ۷۵۰ وات و ۱۷ بلندگو نیز ارائه می‌شود. سیستم کاهش صدای فعال به همراه شیشه‌های آکوستیک نیز حدود ۱۰ دسی‌بل از صدای داخلی می‌کاهند.

این پیکاپ های جدید در تأسیسات تولید سالتیلوی فیات-کرایسلر در مکزیک ساخته خواهد شد و قوای محرکه‌ی دیزلی آن با گارانتی ۵ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری در دسترس خواهد بود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی با ابهته
    مخصوصا قسمتهای کرومی جلو
    موتور دیزلی ۴۰۰اسبی هم قدرت بسیار خوبی هست واسه این ماشین

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      ظاهرش پر ابهت
      قدرتش فوق العاده
      قیمتش هم وسوسه کننده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      همه چیزش خوبه از جمله ظرفیت بارش جووون میده به جای خاور به شهرهای دگه بار بزنی .مگه ادم خسته میشه با این هیولا با این قدرت موتور.
      محدودیت سرعت نباشه تو جاده ادم مسیر سه ساعته رو تو دو ساعت میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. power active

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (171 ديدگاه)

    عجب گشتاوری داره !!! امروزه ثابت کردن ماشینای آفرود بیشتر به گشتاور تا اسب بخار. ۱۳۵۰ اسب بخار :-@@@

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      این موضوع سالهاست که ثابت شدست
      ماشینهای امریکایی بیشتر تاکیید روی گشتاوراشونه تا اسب بخار

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (ali (chevy nova

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        درسته
        انجینهای امریکایی همیشه گشتاورشون بوده که از اسب بخارهاشون بالاتر بوده اونم به مقدار زیاد که همش برمیگرده به نوع طراحی انجین

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    ای بابا بازم ک دوج
    بازم ک رم
    چقد خبرای خوب داره میاد
    تنها ماشینی ک میتونه منو به طور کامل مجذوب کنه
    فوق العادس
    گشتاورش اسفالتو شخم میزنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    رو کنسول وسَطش میشه مث تخت خوابید ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. (ali (chevy nova

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    سلطانی به اسم رم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. mehran (fox)

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    وااااااااااااای عجب کابینی!!!
    رم عشق اول و آخرم تو پیکاپای فول سایزه، هرچند شورولت سیلورادو و فورد اف 150 رپتورم حرف ندارن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایمان

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    منتظر GMC HD ، شورولت HD و فورد سوپر دیوتی خواهیم ماند تا جمع قلدر ترین و با ابهت ترین پیکاپ های روی کره زمین کامل بشه و رقابتی تن به تن و جذاب رو شاهد باشیم
    ???? ???? ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ferrari

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    هرچی از رم تعریف کنیم بازم کمه این ماشین فوق العادست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالب ترین بخش این متن این بود که ظرفیت حمل 4500 رو حدود 15 تن اعلام کردن این در حالی هست که کشنده های امریکایی در جاده نهایتا حدود 40 تن رو جابه جا می کنن که با توجه به وزن خود کشنده که معمولا 20 تن در مدل ها اسلیپر هست این ماشین فقط 5 تن کمتر از یه کامیون مثل کنورث یا پیتربلت جابه جا می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2415 ديدگاه)

      ببخشید من اشتباها 3500 نوشتم 4500 داج فریم کلاس چهار رو نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Dodge The Killer

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رم ۳۵۰۰ HD
    ۱۶ تن تریلر +۴ تن وزن ماشین میشه ۲۰ تن
    با ظرفیت بار روی شاسی ۳.۵ تن
    سری ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ ۴-۶ تن وزن خود ماشین
    ظرفیت بارگیری روی شاسی ۴-۶ تن
    موتور پایه کامینز
    ۳۷۰ اسب و ۱۱۳۰ نیوتون متر گشتاور
    موتوراصلاح شده ی کرایسلر
    ۴۰۰ اسب قدرت
    ۱۴۰۰ نیوتون متر گشتاور
    موتور همی که بیشتر برای ۲۵۰۰ استفاده میشه که در اصل همون موتور چلنجر و چارجره ولی با گیربکس متفاوت
    وزن خود ۲۵۰۰ کمی بیشتر از ۳ تن که مدل پاورواگن هم برپایه رم ۲۵۰۰ به صورت سفارشی ساخته میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Abbas

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    جووون چه غولی، یه پا Fh واس خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ehsan

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا … واقعا … واقعا … ماشبن های آمریکایی حرف ندارن، درسته ماشبن خای ژاپنی و کره ای خیلی اقتصادی هستن، ماشین های اروپایی هم خوشگل و با کلاس، ولی خودروهای آمریکایی یه جذبه ی خاصی دارن، قدرتمند، با ابهت، خشن ….
    پیکاب هاش که دیگه نمیشه چیزی گفت، مثلا فکر کن، دوج رم 3500 با تویوتا هایلوکس طناب کشی کنن ????
    فکر کنم تویوتا نصف بشه از وسط

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا