سوزوکی

عملکرد فاجعه‌بار ماروتی سوزوکی اس پرسو در تست‌های تصادف

انکاپ جهانی اقدام به تست ماروتی سوزوکی اس پرسو بازار هند کرده و این هاچبک پنج درب با هیچ ستاره ایمنی تست‌ها را ترک کرده است. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم عملکرد فاجعه‌بار این خودرو را مشاهده کنیم.

انکاپ جهانی نسخه پایه‌ی اس پرسو را تست کرده است. این خودرو فقط دارای کیسه هوای راننده می‌باشد درحالی‌که تریم های فول تر با کیسه هوای سرنشین جلو نیز عرضه می‌شوند.

ویدئوی منتشر شده نشان دهنده وضعیت ناگوار این خودرو در تست‌ها می‌باشد. حتی پس از باز شدن کیسه هوا نیز به نظر می‌رسد سر راننده به ستون B برخورد داشته است. حسگرها نیز نشان دهنده‌ی فشاری هستند که به قفسه سینه آدمک‌های راننده و سرنشین جلو وارد شده‌اند.

انکاپ جهانی در زمینه ایمنی خردسالان دو ستاره ایمنی را به این خودرو اعطا کرده اما با توجه به وضعیت خودرو پس از تصادف، قطعاً شما خواهان آن خواهید بود که کودک خود را همواره در صندلی عقب قرار دهید. این موسسه همچنین گفته که اس پرسو به‌صورت استاندارد فاقد اتصالات ایزوفیکس برای سیستم حفاظت کودکان می‌باشد.

دیوید وارد رئیس موسسه به سمت صفر می‌گوید:

بسیاری ناامید کننده است که ماروتی سوزوکی که بیشترین سهم از بازار خودروی هند را دارد چنین خودروی ناایمنی را برای مشتریان عرضه می‌کند. خودروسازان داخلی همچون ماهیندرا و تاتا ایمنی بالاتری را برای مصرف‌کنندگان ارائه کرده‌اند و محصولات آن‌ها ۵ ستاره ایمنی کسب کرده‌اند. قطعاً زمان آن فرا رسیده که ماروتی سوزوکی تعهد خود به حفظ سلامتی مصرف‌کنندگان را نشان دهد.

تست تصادف اس پرسو بخشی از برنامه خودروهای ایمن‌تر برای هندی‌ها است. در جدیدترین تست‌ها هیوندای گرند i10 دو ستاره ایمنی و کیا سلتوس سه ستاره ایمنی به دست آورده‌اند. در حال حاضر تست‌های محصولات بازار هند فقط شامل حفاظت از جلو بوده و خبری از تست‌های پروفایل جانبی و حفاظت از عابران پیاده نیست. در آینده این تست‌ها نیز انجام خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه

  1. meysam

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1156 ديدگاه)

    واقعا خجالت آوره
    شرکتی که یه تنه نصف بازار هند دستشه و این همه سود بدست میاره نباید کمی برای مشتریاش ارزش قائل بشه؟؟؟؟

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۶
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹🇮🇷

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      زنده باد پراید!!!!، زنده باد تیبا!!!!!! ،زنده باد ساینا،!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      تو فکر کن پراید به اون فولاد بخوره چی میشه؟؟؟
      مطمئن باش صد برابر این ها ضربه میخوره و فقط درب صندوق عقب باقی بمونه

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۳
    2. Amin-mc20

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      اصلا خجالت آور نیست
      خودروسازی های خودمون یه تنه کل ایرانو دست گرفتن نه تنها هیچ ارزشی قائل نیستن بلکه طلب کارم هستن

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۱۱
      1. hssn

        ۲۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (50 ديدگاه)

        ربطی نداره کی چقد از کجا رو گرفته
        خود عمل خجالت اوره

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱
      2. Ahmedreza2002

        ۲۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        تا بد ترین امد به چشم بد لاجرم محبوب شد

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۰
    3. Ramin

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1107 ديدگاه)

      اونو ولش کن. اسمو بچسب

      اسپرسو. مگه قهوه هستش ؟؟؟؟؟؟

      ماشین ارزون فقط چینی. حداقل نمیگن ما برندیم.

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۷
    4. Reza

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1582 ديدگاه)

      شک نکن مردم هند هم مثل مردم ما اهمیتی به اینجور مسایل نمیدن و میگن خودرو ارزونی باشه که مارو به مقصد برسونه . لیاقت همچین مشتری همینه که خودروساز یه حلبی تحویلش بده.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. Ramin

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1107 ديدگاه)

        منظورت منم ؟

        سوزوکی همین مدلش بیاد ایران ۱ میلیارد قیمتش میشه اگه گفتی چرا ؟
        چون برنده. چون مثلا ماشینه خوبیه.

        برای همین ماشینای چینی اونم نه همه یه چند برند خاص خودرو های ارزون ومناسبشون شرف دارن به این برند ها

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  2. Reza ar

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (158 ديدگاه)

    کاری نداره! بیان بجای سوزوکی از محصولات صادراتی ایران خودرو و سایپا استفاده کنن تا مفهوم نا ایمنی رو درک کنن و اون وقت دست سوزوکی رو ببوسن!!!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴
  3. میلاد

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    واسه خودش یه پا پرایده.

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳
    1. مهدی

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (510 ديدگاه)

      آفرین آقا میلاد گل گفتی

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳
      1. میلاد

        ۲۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (66 ديدگاه)

        قربان شما آقا مهدی.

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
    2. Aria

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      پراید اصلا ستاره ایمنی نداره

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۱
      1. Ramin

        ۲۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1107 ديدگاه)

        چرا پراید داره خودم دیروز دیدم.

        ۳ ستاره ایمنی از تست ایمنی مصر باستان مقبره کلوپاترا

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱
  4. مهدی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (510 ديدگاه)

    اوف ماشین خودش فهمید باید منفجر بشه و ایمنیش در افتضاحی عالیه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
  5. کوشا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (133 ديدگاه)

    اتاقش سالم موند. با این حساب آشغال ترین خودروی بازار هند ( نه اروپا یا آمریکا) از اوج مهندسی و اتومبیل سازی اینجا (دنا پلاس توربو) بهتر عمل کرده!!! بعد می گین خودتحقیری نکنین!!!

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۳
  6. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    به نظر من که ایمن بود
    نسبت به پراید و کوییک و تیبا خیلی بهتر عمل کرد

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  7. Ahmedreza2002

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    چیزی که واضحه اینه که تا خودت برا خودت ارزش قائل نشی حالا هند باشه ساحل عاج باشه یا… باشه

    تا وقتی هند استاندارد های سختگیرانه تری اتخاذ نکنه داستان همینه
    هیچ کمپانیی دلش برا مردم نسوخته حالا میخاد سوزوکی باشه میخاد بنز و بنتلی باشه
    فقط سختگیری دولت هاس

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
  8. صفا

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اگر Ncap چین بود الان ۴ ستاره بهش داده بود.

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  9. امیر

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (202 ديدگاه)

    نه شیشه جلوش ترک برداشت نه ستونش کمی خم شد، اتاقش خیلی محکم بنظر میرسه چطور هیچ ستاره ای نگرفته

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. Mohamad

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (125 ديدگاه)

      اتفاقا به محکمی ربطی نداره فکر نکن اون ماشینی که تو تصادف کمتر داغون میشه پس ایمنیش بیشتره برعکس جمع شدن اتاق ماشین به گونه ای که به سرنشینان اسیبی وارد نکنه بسیاری از ضربات وارد شده به سرنشینان میگیره اتفاقا خودروهای ایمن طوری طراحی شدن که در تصادف اتاقشون جمع بشه شاید باورتون نشه ولی همین پژو ۲۰۶ ورق بدنش حتی از پرایدم نازک تره اگه اشتباه نکنم ۶۷ صدم میلیمتر و پراید ۷۶ صدم میلیمتره ولی ایمنش از پراید بیشتره بطوریکه با معیارهای اون زمان یعنی دهه ۹۰ تونسته ۴ ستاره ایمنی بگیره

      موافقم ۲
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا