دوئل شورلت ترکس و سوزوکی ویتارا

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور دوم، قسمت نخست، دومین دوئل از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت

نتیجهٔ دوئل قبلی بین نیسان جوک و هیوندای کُنا

مجموع آراء: 993

آراء نیسان جوک: 315

آراء هیوندای کُنا: 678

پیروز دوئل: هیوندای کُنا با کسب 68 درصد از کل آراء

نیسان کیکس

نیسان ترانو

؟

هیوندای کُنا

نیسان جوک

هیوندای کُنا

فیات 500L

کیا سول

؟

فولکس‌واگن T-Roc

اوپل کراسلند

؟

سیتروئن C3 ایرکراس

سیتروئن C4 کاکتوس

؟

سوزوکی ویتارا

شورلت ترکس

؟

تویوتا C-HR

جیپ رنگید

؟

سوبارو XV

مزدا CX-3

؟

 

سوزوکی ویتارا

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2014

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 3.8 از 5

فروش سال 2017 در در اروپا: 26,710 دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست 2018 در اروپا: 72,301 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 89 درصد

حفاظت از کودکان: 85 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 76 درصد

سیستم‌های ایمنی: 75 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

شورولت ترکس

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2013

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: گاما II جنرال موتورز

امتیاز از کاربایر: 3.4 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 79,289 دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 37,173 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 94 درصد

حفاظت از کودکان: 85 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 64 درصد

سیستم‌های ایمنی: 81 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

سوزوکی ویتارا

شورلت ترکس

پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر 1.4 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 140 اسب بخار 140 اسب بخار
گشتاور 220 نیوتن متر 200 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 10.2 ثانیه 10.3 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر/ساعت 185 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 5.5 لیتر (ترکیبی) 8.1 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 128 گرم/کیلومتر 145 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 47 لیتر 53 لیتر
وزن 1235 کیلوگرم 1430 کیلوگرم
طول 4.17 متر 4.25 متر
فاصلهٔ محوری 2.50 متر 2.55 متر
حجم صندوق بار 375 لیتر 530 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
رینگ و لاستیک 17 اینچی 215 16 اینچی 205
قیمت پایه 16,000 پوند 20,110 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. joojoo
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    قیمت کمتر…
    امکانات مشابه…
    عملکرد فنی بهتر…
    مصرف سوخت کمتر…
    4 چرخ استاندارد…
    قیافه ی شکیل تر…
    ولی فضای کمتر…
    رای من سوزوکی

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1073 دیدگاه) ,

      همش رو باهات موافقم بجز قیافه شکیل تر. طراحی جلو و همچنین داشبورد شورلت بهتره به نظرم

      پاسخ
  2. حمید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    چقدر ویتارا تغییر کرده با نسل فعلی تو ایران خودرو

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1641 دیدگاه) ,

      این ویتارا هست ، اونی کت تو ایران هست گراندویتارا هست!
      ویتارا یک کلاس کوچک تر هست!
      گراند ویتارا همچنان تولید میشه و نسخه ۶ سیلندر هم دارد!
      راجب این مقایسه هم بنظر من ظاهر ویتارا بهتره و شورلت شبیه هاچ بک اسباب بازی هس!

      پاسخ
  3. مرصاد
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    معلومه که شورولت
    ولی در هر صورت این دوتا هر کدوم بیاد بالا جلوی اون رقبای خفن ، چیزی نیستند

    پاسخ
  4. Genius
    سوابق: (361 دیدگاه) ,

    تو رو خدا فقط قیمت ها رو باشید!حقوق یک کارمند ساده در بریتانیا سالی اقلا 30 هزار پونده یعنی با درآمد پنج شش ماهش میتونه شورولت و سوزوکی داشته باشه ما هم اینجا با حقوق سه چهار سالمون نهایتا بتونیم 206 چینیزاسیون شده بخریم و همش تو صف تعمیرگاه بایستیم اونهم بشرطی که قیمت ها ساعت به ساعت نره بالا!

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1641 دیدگاه) ,

      میانگین ۳۰ هزار یا ۱۸ هزار پوند؟
      بعد چقدر در ماه هزینه اش هست؟

      پاسخ
  5. Radin
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    سوزوکی ویتارا نسل قبلش بهتر بود از نظر من الان واقعا شورولت طراحی زیباتری داره هم داخلش هم بیرونش مشخصات هم که یکیه تقریبا ولی در کل شورولت

    پاسخ
  6. سام
    سوابق: (251 دیدگاه) ,

    هر دو خودرو گزینه های ارزنده ای برای خرید هستند ولی منتخب من در این دوئل خودرویی شورولت ترکس می باشد آنهم به دلیل طرح هماهنگ تر بدنه آن در قیاس با سوزوکی.

    پاسخ
  7. سروش
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    رئیس سازمان بازرسی اعلام کرده سایت وزارت صنعت هک شده و پنج هزار خودرو خارجی ثبت نام شده و وارد ایران من قبلا فک میکردم ماشینها توسط کشتی وارد ایران میشن و حداقل یکی دو هفته زمان نیاز داره
    فک کنم این ماشین ها تو ی فایل زیپ و فشورده بوده و هرکی سایت رو هک کرده فورا فایل رو از حالت زیپ خارج کرده و کل ماشینها رو فروخته

    پاسخ
  8. کارشناس
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    سوزوکی سپرشو از ساینا کپی زده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.