فیس‌لیفت کدام ماسل‌کار بهتر است؟ کامارو یا موستانگ؟

شورلت کامارو و فورد موستانگ رقبای دیرینه‌ای هستند و همچنین شباهت‌های زیادی هم باهم دارند به‌گونه‌ای که هردو دیفرانسیل عقب هستند، هردو در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت تولید می‌شوند، هردو پیشرانه‌های چهار سیلندر و هشت سیلندر را ارائه می‌کنند و نهایتاً هردو به‌تازگی فیس‌لیفت ناخوشایندی را تجربه کرده‌اند. حال قصد داریم در این مطلب فیس‌لیفت این دو ماسل کار را باهم مقایسه کنیم.

در ابتدا موستانگ مورد فیس‌لیفت قرار گرفت و در ژانویهٔ 2017 معرفی شد. در این فیس‌لیفت می‌توان گفت تقریباً تمامی تغییرات صرفاً در نمای جلویی خودرو انجام گرفته است. نظرات در رابطه با فیس‌لیفت موستانگ بسیار متفاوت است تا جایی که برخی آن‌را بهترین طراحی موستانگ طی چند دههٔ اخیر می‌دانند و برخی معتقدند این یکی از زشت‌ترین موستانگ‌های تاریخ است. درهرحال طی این فیس‌لیفت، در جلوپنجرهٔ موستانگ تجدیدنظر شده، اسپلیتر جلو تغییر کرده و سپر جلو هم با ورودی‌های هوای جدید اصلاح شده است. طراحان همچنین در گرافیک داخلی چراغ‌های جلو تجدیدنظر کرده‌اند، گلگیرها را بروز کرده‌اند و یک کاپوت جدید را هم برای موستانگ طراحی نموده‌اند؛ اما خوشبختانه در بخش عقبی خودرو تغییرات چندانی صورت نگرفته و به تغییراتی جزئی در چراغ‌ها و همین‌طور طراحی مجدد سیستم اگزوز در مدل GT بسنده شده است.

در همین حال، طراحان شورولت نیز به این نتیجه رسیدند که پس از چند سال وقت آن رسیده که کامارو را به اتاق جراحی ببرند؛ اما متأسفانه این تغییرات مانند یک فیس‌لیفت احساس نمی‌شود بلکه به نظر می‌رسد که چهرهٔ هماهنگ کامارو را به هم ریخته باشند. فیس‌لیفت کامارو هفتهٔ گذشته رونمایی شد و عمدتاً واکنش‌هایی منفی را در پی داشت. شورلت اما طراحی کامارو 2019 را بر پایهٔ عملکرد و همین‌طور متمایز می‌داند. شورلت می‌گوید این تغییرات که بیشتر در دماغه، جلوپنجره و کاپوت صورت گرفته است، به‌منظور بهبود جریان هوا و همین‌طور کاهش ضریب آئرودینامیک و بهبود خنک‌کنندگی موتور انجام شده است.

بااین‌حال به‌طورکلی تغییرات فیس‌لیفت کامارو چندان بد نیست چراکه طراحان مدل‌های مختلف این خودرو را با ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد ارائه کرده‌اند. بااین‌وجود طراحی اسپرت‌ترین عضو فعلی خانوادهٔ فیس‌لیفت کامارو یعنی مدل SS چندان جالب از کار درنیامده است زیرا به نظر می‌رسد دماغهٔ آن بریده شده است. این موضوع درنتیجهٔ طراحی قسمت تقریباً عمودی بزرگی ایجاد شده که درون آن ورودی‌های هوای زیادی تعبیه شده است. در این بخش همچنین نوار مشکی‌رنگ باریکی هم وجود دارد که لوگوی توخالی شورلت در آن کار شده و این وضعیت نه‌چندان جالب را تشدید کرده است. علاوه بر این، طراحان شورلت تغییراتی را در قسمت‌های دیگر کامارو هم انجام داده‌اند که شامل چراغ‌های جدید عقب به همراه دیفیوزر و سر اگزوزهای دوتایی می‌شود.

درنهایت می‌توان گفت هردو شرکت فورد و شورلت می‌توانند به خاطر ارائهٔ چنین طراحی‌هایی در موستانگ و کامارو به دلایل مختلفی اشاره کنند اما نکتهٔ مهم این است که هیچ‌کس خودروهای عضلانی را به خاطر کاربردی بودن آن‌ها خریداری نمی‌کنند بلکه ماسل کارها به خاطر رانندگی سرگرم‌کننده و استایل زیبا و باابهت خریداری می‌شوند که ویژگی دوم در فیس‌لیفت موستانگ و کامارو کمتر دیده می‌شود.

 

منبع: CarScoops

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. حامد
    سوابق: (569 دیدگاه) ,

    اینا دیگهیه مقدار با ماسل کار بودن فاصله گرفتن?
    ماسل کار فقط دوج چلنجر?

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (186 دیدگاه) ,

      خدا کنه هیچ وقت ظاهر جدید چلنجر نیاد با پلت فرم جدید دقیقن همین شکل رو بزنن عالیه.

      پاسخ
      1. Sajjad
        سوابق: (1074 دیدگاه) ,

        آره
        چلنجر باید تغییراتش جزئی باشه تا ماسل بمونه
        مخصوصا چلنجر دیمون و هلکت که نسل جدیدشون بچه گلگیر داره و عضلانی تر شدن

        پاسخ
    2. فورد
      سوابق: (471 دیدگاه) ,

      من که موستانگ معلومه ولی فیس لیفت واقعی نزد ایرانیان است و بس دختر همسایمون یه هفته نبود از لولو به هلو تبدیل شد

      پاسخ
  2. MOBINPOURMAMD
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    عجب!
    اصن یه گروه جدید باید ساخت برا اینا،،نه ماسلن و نه اسپرت، سوسول کارز خوبه؟

    پاسخ
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2519 دیدگاه) ,

    ?نمای عقب قطعا ماستنگ؛ کامارو چراغ عقبش اصلا ابهت نداره.
    ?نمای جانبیِ ماستنگ هماهنگ‌تره، فرم سقفش جذاب‌تره، بقیه بخش‌ها در عین سادگی، زیبا هستن.
    ?در نمای جلو هر دو مشکل دارن، چراغ‌هاشون میتونست خیلی بهتر باشه، اما به جز چراغ‌ها، برتری با ماستنگه، کامارو زیادی اغراق شدست، فورد چهره منطقی‌تری داره.
    ?کابین هردو جذابه اما ماستنگ شکیل‌تر و اصیل‌تر به نظر میرسه.
    پ ن: یکی از پیج‌های معتبر خارجی اینستاگرام یه نظرسنجی گذاشت، ماستنگ فیس‌لیفت با اختلاف زیادی محبوب‌تر و زیباتر از کامارو فیس‌لیفت انتخاب شد.

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (307 دیدگاه) ,

    والا فیس لیفت نمیکردن جفتشون بهتر بود حداقل میخواستن کنن یکم بهتر میکردن واقعا ابهتی حس نمیشه به نسبت قبل

    پاسخ
  5. emad1990
    سوابق: (269 دیدگاه) ,

    اصلی ترین ایراد ماستنگ به نظر من طراحی چراغای جلوشه(که قبل فیس لیفت خیلی خیلی بهتر بود)
    در نمای عقب هم بهتر بود چراغ های مدلای2013تا2014 رو با کمی تغییر ارایه میکرد

    پاسخ
  6. آرش آمریکایی
    سوابق: (534 دیدگاه) ,

    خدا کنه چلنجر قیافش با ابهت بمونه

    پاسخ
  7. Hmzendani
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    جلو پنجره کامارو اس اس مث چراغای تاهو شده طرح کلیش

    پاسخ
  8. Fa
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    تا وقتی از نزدیک نبینی دور ماشین نچرخی نظر دادن منطقی نیست

    پاسخ
  9. .
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هردو افتضاح.قبل فیس لیفت خیلی قشنگ و خشن بودن کامارو شده عین ماشین چینیا :-/

    پاسخ
  10. ایمان
    سوابق: (490 دیدگاه) ,

    ? فورد فقط موستانگ شلبی GT500 مدل 2013
    ? شورولت فقط کامارو 1LE مدل ۲۰۱۳

    پاسخ
  11. Fk
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    باور کردنی نیست
    نزدیک دوهزار تا کامنت گذاشتن
    واسه پست کیفیت خودرو تولید داخل
    جدیدا ی فیلم تو تلگرام اومده سقف پرشیا رو از حلبی سأختن
    ب معنی کلمه با انگشت فشار میدی تلق تلق میکنه
    مثل پیت حلبی
    هرکی خواست بگه فیلمشو بدم

    پاسخ
    1. بهراد
      سوابق: (320 دیدگاه) ,

      خیلیام میگن به سقفش چسب آهن بزنی درست میشه

      تو تصادف هم که کلا باید راننده رو بندازن تو بشکه ی چسب والا

      کسی که واسه ماشین سی سال پیش اینطوری سر دست میشکونه و با اینکه میدونه ایرانخودرو شاه دزد سر گردنست ، میره ۵٠ میلیون میده پارس میخره ، عاقبتش میشه این.
      ماشین ایرانی فقط مدل ٨٨ به پایین، ۴ تومن موتورشو بازکنی بعدش تا دلت خواست ازش سواری بگیری.
      وگرنه ماشین صفر دلت بخواد که بعدش ماشین کلی ازت سواری میگیره میبرتت تعمیرگاه موتور باز می کنه رینگ پیستون خورد میکنه، آخرشم تو تصادف خودتو خورد میکنه.
      رکاب پژو ۴ لایه بود از ورق های قدیم
      الان کردنش ٣ لایه اونم از ورق های جدید
      ستون جلو که هیچه، بجاش کنف در راننده ضربه رو میگیره و تا میشه، حق کسی که تحریم خودرو رو دور زد رفت با وام ثبت نام کرد بیشتر از این نمیشه ، خودشم باید تو ماشینش تا بشه. همین تندر نود خودمون تو خارج یه سوم قیمتش میفروشنش.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.